Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318548 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #660 Dátum: 2011.10.14 19:48:35 »
Egyenlőre számomra érdektelenség hiánya miatt kifulladt az LPG irányába tett lépésem.
Tovább figyelem a fórumtársaink kalandozását, kíváncsi vagyok ki lesz az első jelentkező,aki 100e km LPG után problémamentesen fogja továbbra is szeretgetni a VVTI-s Toyoját, főleg ezek után.
Jelen állás szerint, ha valóban spór akarnék lenni, akkor eladnám a kocsit, és hoznék Németországból egy ilyen csodavillanyt, bár jelenleg inkább másba fektettem a pénzt, mint hasonló kategóriába. Na többet nem offolok ígérem, de hol vannak a tapasztalatok a vén rókáktól....elő gázautósok.....
Auris HSD TS 2015.12

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #661 Dátum: 2011.10.14 21:19:24 »
"Egyenlőre számomra érdektelenség hiánya miatt kifulladt az LPG irányába tett lépésem."
 ;)
Tenyleg azert nem gazositod, mert nem sok tapasztalt ember ir ide rola. Ezt meg fel is hantorgatod es kozben meg fikazod a Priust?!  :surrender: Tyijjj  :taz:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #662 Dátum: 2011.10.15 09:48:30 »
lacke1-nek javasolnám a Toyota olasz oldalát és esetleg fórumokat (Google translator-ral), ahol mint kiderült, gyárilag (!) adnak ki gázos Yarisokat!!!
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #663 Dátum: 2011.10.15 23:03:09 »
Egyenlőre számomra érdektelenség hiánya miatt kifulladt az LPG irányába tett lépésem.
Tovább figyelem a fórumtársaink kalandozását, kíváncsi vagyok ki lesz az első jelentkező,aki 100e km LPG után problémamentesen fogja továbbra is szeretgetni a VVTI-s Toyoját, főleg ezek után.
Jelen állás szerint, ha valóban spór akarnék lenni, akkor eladnám a kocsit, és hoznék Németországból egy ilyen csodavillanyt, bár jelenleg inkább másba fektettem a pénzt, mint hasonló kategóriába. Na többet nem offolok ígérem, de hol vannak a tapasztalatok a vén rókáktól....elő gázautósok.....
Tehát nem érdektelen számodra, azaz érdekel az LPG, de emiatt kifulladt a lépésed??? Mert, hogy ezt írtad le... :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #664 Dátum: 2011.10.16 17:08:00 »
Tehát nem érdektelen számodra, azaz érdekel az LPG, de emiatt kifulladt a lépésed??? Mert, hogy ezt írtad le... :ph34r:
[rohog] :clap: :punk:
toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #665 Dátum: 2011.10.17 18:29:19 »
Idézet
Fede, az ember azt ért meg, amit akar, és abba köt bele, amibe akar (pláne tapasztalat nélkül... :wacko:. )

Pontosan. Ha nem bírod megérteni, hogy mindkét rendszernek vannak előnyei és hátrányai akkor nem.

Idézet
Egy dologra reagálnék: A gázos autó, ha utólagosan van beszerelve a rendszer, akkor a nevében is benne van, hogy utólagos. Olvastad már valaha bármely gyárilag benzines autó kezelési könyvét? Abban - legalábbis a Toyotáéban - világosan le van írva, hogy az autót a gyártó által előírt üzemanyaggal lehet üzemeltetni. Ez vagy benzin, vagy gázolaj, de, mivel gázolaj eleve nem helyettesíthető gázzal, ezért maradjunk annyiban, hogy az autókat benzinnel lehet/kell használni, mindenféle nem gyári átalakítás következtében jelentkező meghibásodás javítása a usert terheli, azaz gari ugrik...

Nem mondtam az ellenkezőjét. Gázt amúgy jellemzően nem 1-2-3éves kocsikba raknak.

Idézet
Van néhány olyan gyártó, aki eleve kínál benzin-gáz üzemű autókat (pl. Volvo, Saab, Ford, Skoda), az más történet, hiszen gyári fejlesztés eredménye. Számomra, és ezzel már bárki vitatkozhat, az utólagos beépítések mind "kókányak". Én soha nem tennék gázt az autómba, kivéve, ha gyárilag nem úgy jön ki, hogy gázzal is használható.

Szubjektiv. Másnak meg más a fontos és jobban jár a gázzal, mint egy Priussal.
Jegyzem meg, hogy nemcsak Volvo, Skoda Ford, hanem Toyota is. http://www.yousaytoo.com/toyota-aygo-car-yaris-lpg/223235

Idézet
Ezek alapján én sokkal inkább vennék egy PriusII-t, mondjuk 5 évesen, akár 100.000km felett is, mint hogy vegyek
egy fapados akármit és elgázosítsam, aztán ki tudja, milyen hibákat, károsodásokat okoz benne a gáz hosszú távon.
Az első rész az szubjektív a második meg motorfüggő.

Idézet
Azt tudom, hogy a Toyota 1997 óta gyártja a Priust, ezzel együtt fejleszti a hibrid technológiát, mely azóta IS egyedülálló a világ autógyártói között.

És tán megkérdőjeleztem?

Idézet
Ráadásul, a Priu még 5 évesen is vonzóbb minden tekintetben (kategóriájánál fogva), mint a kisautó kategória bármelyik tagja.
Gázos kocsi épp nagykocsi is lehet, másrészt megent szubjektív.

Idézet
Utóbbi szubjektív megint, elismerem, de az objektív érv, hogy a Prius minden tekintetében egy minőségibb, komolyabb autó, mint bármelyik kisautó.
Na igen szubjektiv véleményeddel probálsz érvelni folyamatosan és nem bírod elfogadni, hogy másnál más szempontok fontosabbak/kevésbé fontosabbak lehetnek. Újfent megemlítem, hogy gázt nem csak kisautóba lehet rakni.

Amúgy elég mokás. Leírtam, hogy dugos városban jobb üzemanyag költségre a Prius, máshol meg a gáz olcsobb + gázhoz sokféle kasznit választhatsz és úristen mi lett belölle. Szubjektív, egy sorral cáfolható bekezdések sorozata. Javaslom probálj meg nem szubjektív dolgokkal érvelni... Kövnek mivel jösz, hogy a Prius szine milyen szép....?  [rohog]
Ja és ne köss bele olyan dolgokba amiket nem kérdőjeleztem meg. Ha tetszik áttételesen se adj olyat a számba amit nem mondtam. Kösz.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.17 18:36:23 írta Fade »

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #666 Dátum: 2011.10.17 19:05:20 »
Pesten megnyílt már a beharangozott CNG kút? CNG üzemről, gondolom, kevesebb a  tapasztalat itt a Fórumon (szgk-ra értve), mint LPG-ről.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #667 Dátum: 2011.10.17 19:20:39 »
Szvsz. egyenlő a nullával.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #668 Dátum: 2011.10.17 21:06:10 »
Hm.. igaz, valóban rosszul fogalmaztam, el kell ismerni.
Ettől még mindenki érti a lényeget, aki meg nem annak kár erőlködnie.
 :clap:

Tény a Prius nem a szépségéről híres, amellett sem szabad elmenni, az autózás költségei drámaian nőnek tetszik, vagy nem....
Erre van többféle megoldás, jelenleg a japánok csúnya kocsija a leginkább megfelelő....főleg ha a következő generációra gondolok, mely még nem is kapható, és ha persze a hírek igaznak bizonyulnak.

Érdekes, az erősített szelep, és szelepülékről senki sem szólt egy árva mukkot sem.... pedig ugye ez a lényeg, hiszen a folyamatos gázüzemnek köszönhetően ezek kiszáradnak, illetve jelenleg nem bizonyított számomra, de nyilvánvaló hosszú távon valószínűleg károsodnak, csupán a km, és az időtartam a kérdéses, hm....

Google translate-t utálom használni, mert néha nevetséges fordításokat közöl, viszont olasz oldalnál sajna nem nagyon marad más választás.
Auris HSD TS 2015.12

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #669 Dátum: 2011.10.17 21:17:52 »
Ugyan ez is szubjektív, de a II-es és III-as Prius piszok jól néz ki! :surrender:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #670 Dátum: 2011.10.18 06:40:37 »
Hm.. igaz, valóban rosszul fogalmaztam, el kell ismerni.
Ettől még mindenki érti a lényeget, aki meg nem annak kár erőlködnie.
 :clap:

Tény a Prius nem a szépségéről híres, amellett sem szabad elmenni, az autózás költségei drámaian nőnek tetszik, vagy nem....
Erre van többféle megoldás, jelenleg a japánok csúnya kocsija a leginkább megfelelő....főleg ha a következő generációra gondolok, mely még nem is kapható, és ha persze a hírek igaznak bizonyulnak.

Érdekes, az erősített szelep, és szelepülékről senki sem szólt egy árva mukkot sem.... pedig ugye ez a lényeg, hiszen a folyamatos gázüzemnek köszönhetően ezek kiszáradnak, illetve jelenleg nem bizonyított számomra, de nyilvánvaló hosszú távon valószínűleg károsodnak, csupán a km, és az időtartam a kérdéses, hm....

Google translate-t utálom használni, mert néha nevetséges fordításokat közöl, viszont olasz oldalnál sajna nem nagyon marad más választás.
Nem vagyok benne biztos, de talán az olajok közül a legújabb szabvány, az API SN az E85 (bioetanol) és talán a gáz használatát is jobban honorálja, mint az előző szabványoknak megfelelő olajok. Talán a szelepeket is jobban védi. Nekem az E85-tel kevert benzinnel hirtelen nőtt az olajfogyasztásom, ezért le is álltam az bioetanolról tavaly...
Mindegy is, számomra, én nem foglalkozok a gázzal... nekem már ott bukik az egész ügy, hogy vagy csomagtartóm nem marad, vagy pótkereket nem vihetek magammal. Mindkét eset értelmezhetetlen számomra...  :cool2:
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.18 06:47:57 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #671 Dátum: 2011.10.18 06:43:38 »
Ugyan ez is szubjektív, de a II-es és III-as Prius piszok jól néz ki! :surrender:
Érdekes, én is ilyen perverz vagyok, hogy tetszik a Prius...  :devil: ...főleg a II, de a III-nak az eleje is kifejezetten dögös...
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.18 06:46:27 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #672 Dátum: 2011.10.18 06:49:55 »
Javaslom probálj meg nem szubjektív dolgokkal érvelni... Kövnek mivel jösz, hogy a Prius szine milyen szép....?  [rohog]
Ja és ne köss bele olyan dolgokba amiket nem kérdőjeleztem meg. Ha tetszik áttételesen se adj olyat a számba amit nem mondtam. Kösz.
No Comment... :wacko: :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #673 Dátum: 2011.10.18 09:55:46 »
Tény a Prius nem a szépségéről híres, amellett sem szabad elmenni, az autózás költségei drámaian nőnek tetszik, vagy nem....
Mindezt egy sedan e12-ben ulve  :death:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Face75

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 267
  • Yaris III 1.3 Active
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #674 Dátum: 2011.10.25 11:07:23 »
Sziasztok!
Itt fenntebb olvasom, hogy a gáztól kiszáradnak a szelepek. (?)
Ezt hol találom meg alátámasztva?
Nekem van egy volt rendőr Nivám is, ami 12 éve gázos.
Gondolom szolgálatban sem sajnálták, majd egy vadászé volt aki nem szerette, és én is már használom egy ideje terepen, utánfutózva.
Motorilag No.1. Most volt kompressziómérésen és minden ok.
Mikorra várjam a szelepek kiszáradását? :eek:

A Yarison is épp most gondolkodom, hogy átszereltetem.

(Szerintem a gázüzemnek semmi negatív hatása sincs a motorra - szerintem)