Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318624 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #645 Dátum: 2011.10.11 17:35:20 »
Az az ár miért Priust lehet venni inkább 3M, amit 2.5-ért hirdetnek az olyan is.
A többiben egyetértek. :yes:

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #646 Dátum: 2011.10.12 09:58:34 »
Idézet
2,5-ért tisztességes Priust lehet venni.

Nem kérdőjelezem meg más már megtette. :) Amúgy biztos lehet, esélye mindig van, hogy a szomszéd bácsi a nem használt kocsiját piaci ár alatt megvegyük. Csak nem sok, de tény ki lehet fogni.

Idézet
Az alkatrészárak tudtommal semmivel sem magasabbak, mint akármelyik másik Toyota esetében...
Idézet

Anno tönkrement egy alkatrész a Toyotamon. Az eredeti került volna 90.000Ftbe + szerelés. Bontobol szerváltam, beszereléssel együtt volt 30.000Ft. És itt a bökkenő a Prius ritka. Bontóban nem áll hegyekben.

Idézet
az akkuk nem mennek tönkre, és általában igen ritka a meghibásodása

Mondaton belül ellentmondasz saját magadnak. Amúgy meg nem kiritizáltam az aksi élettartalmát azt írtam aki ettől fél.


Idézet
ráadásul kényelmes, komfortos, csendes, elegendő dinamika van benne a józan emberek számára (azoknak, akik helyén tudják kezelni a Priust), környezettudatosak, és éppen a többi megszokott autótól eltérő Valódi különlegességet akarnak.
Oda írtam a hszem végében, hogy előnyei is vannak. Csak ez egy gáz topik. Prius topikba se irogatok, hogy akinek az anyagi vonzat az első+sokat jár országuton/pályán az jobban jár ha gázt vesz. Amúgy a Prius se a pihapuha műanyagjairól híres. Kopogosak azok rendesen.

garancia:
Idézet
szemben a PriusII - azt hiszem - 8 évével...  :whistling:
Nem az aksira....?

Idézet
Akármennyire is fáj egyeseknek, a Prius (II is, de főleg a III) egy teljes mértékben használható, szerethető autó, ami 4-5 évesen már abszolút megfizethető, de, ugye sokkal egyszerűbb tapasztalat nélkül pálcát törni felette...

Nekem nem fáj elismerem a Prius előnyeit és hátrányait. Éppenséggel fent van a hármas listámon ha kocsit cserélek. :)

Idézet
ui.: Aki nem ért hozzá, nem tapasztalta, miért fikázza?  ::) :?:
Mért nem bírják a fanek elviselni a kritikát? Hogy bizonyos emberek/használat esetén jobb döntés lehet egy gázos autó? Mért?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #647 Dátum: 2011.10.12 13:51:51 »
Fede, az ember azt ért meg, amit akar, és abba köt bele, amibe akar (pláne tapasztalat nélkül... :wacko:. )

Egy dologra reagálnék: A gázos autó, ha utólagosan van beszerelve a rendszer, akkor a nevében is benne van, hogy utólagos. Olvastad már valaha bármely gyárilag benzines autó kezelési könyvét? Abban - legalábbis a Toyotáéban - világosan le van írva, hogy az autót a gyártó által előírt üzemanyaggal lehet üzemeltetni. Ez vagy benzin, vagy gázolaj, de, mivel gázolaj eleve nem helyettesíthető gázzal, ezért maradjunk annyiban, hogy az autókat benzinnel lehet/kell használni, mindenféle nem gyári átalakítás következtében jelentkező meghibásodás javítása a usert terheli, azaz gari ugrik... Van néhány olyan gyártó, aki eleve kínál benzin-gáz üzemű autókat (pl. Volvo, Saab, Ford, Skoda), az más történet, hiszen gyári fejlesztés eredménye. Számomra, és ezzel már bárki vitatkozhat, az utólagos beépítések mind "kókányak". Én soha nem tennék gázt az autómba, kivéve, ha gyárilag nem úgy jön ki, hogy gázzal is használható.

Ezek alapján én sokkal inkább vennék egy PriusII-t, mondjuk 5 évesen, akár 100.000km felett is, mint hogy vegyek egy fapados akármit és elgázosítsam, aztán ki tudja, milyen hibákat, károsodásokat okoz benne a gáz hosszú távon. Azt tudom, hogy a Toyota 1997 óta gyártja a Priust, ezzel együtt fejleszti a hibrid technológiát, mely azóta IS egyedülálló a világ autógyártói között. Ráadásul, a Priu még 5 évesen is vonzóbb minden tekintetben (kategóriájánál fogva), mint a kisautó kategória bármelyik tagja. Utóbbi szubjektív megint, elismerem, de az objektív érv, hogy a Prius minden tekintetében egy minőségibb, komolyabb autó, mint bármelyik kisautó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #648 Dátum: 2011.10.12 20:40:28 »
F Abban - legalábbis a Toyotáéban - világosan le van írva, hogy az autót a gyártó által előírt üzemanyaggal lehet üzemeltetni. Ez vagy benzin, vagy gázolaj, de, mivel gázolaj eleve nem helyettesíthető gázzal,

 Én soha nem tennék gázt az autómba, kivéve, ha gyárilag nem úgy jön ki, hogy gázzal is használható.


Ööö, már egy jó ideje a dízelek is üzemeltethetők gázzal : http://dizelgaz.hu/

A Molnárék fejlesztették ki Páhin.  Egyébként ismerek egy srácot, aki az ő elektronikájukat is ismeri, illetve azzal foglalkozik, hogy továbbfejlessze ezeknek a vezérlését.  A Molnárék rendszere kb. 15-20% gázt adagol a gázolajhoz, ők 50% feletti, akár 80-90%-os eredményt is elértek már.  Minden fejleszthető :)   Kamionokba és erőgépekbe azonnal berakandó cucc.  Személyautóba nem éri meg.

Biztos van még itt valaki, aki emlékszik, hogy anno az 1.0 Starletembe szereltettem gázt. Szerintem abszolút nem kell félni tőle, teljesen jó dolog.  Egyetlen egy hátránya van, mégpedig az, hogy bizonyos autótípusok (Pl. Ford 2.0 16V) szelepülékei nem bírják a gázüzemet. Ezen kívül SEMMI hátránya nincs. (a Toyoták egyébként jól bírják a gázt) A fogyasztás mellett előnye, hogy tisztábban ég, sokkal kevesebb lerakódás keletkezik, az olaj is sokkal tovább tiszta marad. Ha lenne a Camryn kívül nagy köbcentis benzinesem, tuti rakatnék bele gázt :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

vodi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
    • http://www.kehidafahaz.hu
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #649 Dátum: 2011.10.13 08:18:48 »
Ha nem tévedek te (Szeke) segítettél hozzá 5-6 éve a fekete 98-as corolla wagonhoz Kecskeméten, áldalak is érte azóta is. Akkor óra szerint 102k volt benn, most 193k környékén belerakattam a gázt mert az istennek nem sikerül a barátnőmnek közelebb melót találni így marad a napi 50 km ingázás. 3 tank gázt használtunk el belőle eddig szűk ezer km és csak egyszer volt 8 liter fölött. 16-17 forintra jön ki így egy km ha csak a gázt nézem. Nálunk csak komoly hókuszpókuszok árán volt 7 alatt a benzinfogyasztás inkább fölötte.
Én nem a megtérülés gyorsasága irányából közelítettem meg a kérdést hanem onnan hogy van az embernek 190.000.- Ft-ja amit elég sok dologra el lehet költeni, de befektetésnek azért elég vékonyka, mégis lehet vele a mi esetünkben 10.000.- Ft-ot spórolni-csinálni havonta. Elég kevés hozam van ilyen a piacon ennyi tőkéből. Rendszeresen szervizelve van a kocsi, kicsit gyakrabban cserélek majd gyertyát és sűrűbben nézünk szelephézagot.
Kíméletlenül beszámolok itt a tapasztalatokról, de eddig simán pozitív.
odi

Játék közben az erkölcsök őszintébben nyilatkoznak meg. (Quintiliamus)

sebes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #650 Dátum: 2011.10.13 14:08:07 »
Sziasztok!
Nekem 2.2 Camrym van benne a hiv gáz. Nagyon tuti,csak ajánlani tudom mindenkinek. Kb 20000 km alatt megtérül az ára, de én nem is ezt néztem amikor berakattam,hanem azt,hogy innentől kezdve 170 ért tankolok. :clap: Persze ma már 220 :?:

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #651 Dátum: 2011.10.13 20:37:43 »
Hát igen vannak előnyök és hátrányok.

Köszönöm, hogy legalább valaki elismeri, nem kell feltétlenül valamit Isteníteni, lám-lám kis magyarszki fórumocskában egyből támadnak az emberkék hordákban, ha valaki mást gondol mint ők.

Egy dolgot azért kiemelnék, (mielőtt még bárki fikázásnak venné, nem az, csupán egy gondolat, mely mellett lehet elmenni, lehet bárminek hívni, és lehet illő módon arra reagálni, minden más a válaszadókat minősíti és nem engem)
a Prius I. a Toyota Corolla padlólemezére épült, hm... tehát az egyes verziót én nem Isteníteném.....
ha erőlködnék találnék olyan tapasztalatot, a neten már találtam is csak nem akarom itt kelteni a feszültséget, melyben bizony az első generációs autó nem éppen prémium minőségű belső anyagairól híres.

Nem gondolnám, hogy a Priusban lévő autómata váltó símán ki fog bírni 300-400e km-t meghibásodás nélkül.

Itt jön majd mit okoskodik ez a hülye, hiszen egy Toyota nem romlik el, hmm.... höhöhö mese habbal... hiszen sokan tudják nem sok kell ahhoz hogy egy VVTI-t szétcsesszünk, csupán 10w40-es olaj.... 3-4 évvel ezelőtt ezt ki gondolta volna....

Gázra meg megint szerintem fals az infó, mivel a Skodákat, megint csak tudomásom szerint nem a gyárban szerelik át, utólagosan alakítják őket, hiszen nem eleve gázmeghajtásra készülnek, mivel ugye benzines motor.
A minap találtam példát gyárilag gázos Toyota-ra megpróbálom belinkelni, persze-persze nem Corolla-ra gondoltam,ahol a kis 1,4-es amúgy is éppen elégé ki van hegyezve... pill megkeresem


Ja és hiába a gyári gázosítás akár, ha az elállítódó szelephézag miatt károsodni fognak a szelepek, szétégetett szelep ugye további károkat okoz.
Amúgy a legtöbb német átalakítóműhely is a fő probémát a szelepüllékben és a szelepek anyagában látja, mivel főként ezek kopnak meg a gázüzem során, ha nem megfelelő az anyagminőség, nyilván a Flashlube ezt kívánja meggátolni.

A "szegény" kifejezésre azért még kitérnék egy mondattal, ez itt egy fórum, és nem hirdetési felület, a fórumban való részvétel nem pénztárcához kötött, szánalmasnak tartom aki még idézőjellel is másokat illet holmi jelzőkkel, szerintem ez nem méltó egy klubhoz....
Amúgy meg régen túl vagyunk már azokon az időkön, mikor státuszszínbólumot jelentett az autó.... legalábbis számomra mindenképp, nem ettől lesz valaki jó ember.. ha lehetne kérni a későbbiekben ne nyomasson senki se ilyen jellegű megnyilvánulásokat.
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #652 Dátum: 2011.10.13 20:41:49 »
Örök a mondás:"Az okos ember azt is letagadja, amilye van, a hülye meg azzal is dicsekszik, amilye nincs. "
Auris HSD TS 2015.12

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #653 Dátum: 2011.10.13 20:58:27 »
Örök a mondás:"Az okos ember azt is letagadja, amilye van, a hülye meg azzal is dicsekszik, amilye nincs. "
Ezek nem az okos emberek, hanem a rabló, alattomos, smucig, irígy, kapzsi  :censored: -ok...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #654 Dátum: 2011.10.13 21:06:40 »
Hm...sajnos rosszul emlékeztem, bár igaz találtam gyári Toyota-t, mégis nagyon úgy tűnik az egykoron elkezdett kísérlet zsákutcába futott a Toyota-nál, nem véletlen a félelem sokak részéről....

"Toyota stopped selling an LPG system on the Camry V6 and the Avalon at the end of last year and is not a fan of the fuel, although it still has an LPG option on the Hiace van.

No systems are available for popular smaller cars such as Toyota's Camry, Corolla and Yaris, Mazda3, Hyundai Getz or Honda Civic. One company has developed an LPG option for the Mitsubishi Lancer. An older, carburettor-style system on a new car will cost you about $2300 to $2800, while more modern, vapour injection systems are selling for between $3500 and $3750."

Mielőtt még valaki azt mondaná, hogy az írás csalás belinkelem az oldalt.

http://www.drive.com.au/Editorial/ArticleDetail.aspx?ArticleID=20812&IsPgd=0

Az írás már nem éppen mai keltezésű, és egy kicsit méginkább szkeptikussá teszi az embert.
Mégis azért érdekes egyes államok pénzzel támogatják a környezetbarát autózást, míg mások adókat vetnek ki, hogy abból finanszírozzák az állami túlköltekezést.....

Öröm az ürömben, hogy a Peugeot-unk 2 napja volt olajcserén immár az 50e km-esen 30e óta gázzal megy,hihihihi hibamentesen, igaz ez hengerenként csupán 2 szelepes, viszont a szelephézagon egyáltalán nem kellett állítani....


Auris HSD TS 2015.12

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #655 Dátum: 2011.10.13 21:07:52 »
Nem gondolnám, hogy a Priusban lévő autómata váltó símán ki fog bírni 300-400e km-t meghibásodás nélkül.

Ne haragudj, de ez szánalmas. Legalább utánanéznél, hogy mennyire "bonyolult" szerkezet, hogyan működik, és akkor nem írnál ilyen szamárságokat...

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #656 Dátum: 2011.10.13 21:16:59 »
A lényeg számomra  a mondatban, nem biztos, hogy mindenki henceg, ha egy kicsit több tejbe aprítani valója van, és talán jó lenne ebben a szemét világban, ha az embert a tettei minősítenék, és nem az ember köré épített dekoráció.
 :hug:

Priusra egy mondat erejéig visszatérve, ha én venni fogok, csak külföldivel fogok próbálkozni, remélem a kedvezményes regadó majd továbbra is megmarad, nem gondolnám, hogy az eddig is pirinyó magyarszki piacunkon túl sok makulátlan előéletű kilóméterpörgetés nélküli autó, persze  kivétel mindig akad, csak idő kell, hogy megtaláljuk, elvégre az én kocsimat is hosszas keresgélés után találtam, és arra se faragtam rá.
Bár azért ez jobban nevezhető tömegcikknek,mint egy Prius, akucserére meg tényleg jó az usa-kok piaca és az e-bay elvégre ott tényleg 100e számra szaladgálnak ugye az alacsony ÁFA és a támogatás miatt,  persze csak ha jól tudom.....
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #657 Dátum: 2011.10.13 21:32:58 »
Ezt cáfolnám, igen-igen bonyolult utánanézni a váltónak.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Bolyg%C3%B3m%C5%B1

Előnyök-hátrányok [szerkesztés]

A bolygóhajtóművek előnyei: nagy teljesítménysűrűség (kis térfogatban nagy teljesítményt visz át), nagy áttétel megvalósítása kis méretekben, több kinematikai lehetőség választása, csak csavaró reakciók ébredése, a bemenő és kimenő tengely egy egyenesbe esik. Hátrányai: nagy csapágyterhelések, nehezen szerelhető és hozzáférhető, bonyolult tervezés.

Ettől válik igazán olcsón javíthatóvá ez a váltótípus, de mindezt csak azért írtam le, mert tájékozatlan hülye vagyok....
Auris HSD TS 2015.12

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #658 Dátum: 2011.10.14 07:25:51 »
Kérdések:
- mi szokott tönkremenni egy kézi váltóban?
- mi szokott tönkremenni egy hagyományos automata váltóban?
- ezekhez képest hogyan épül fel a PSD?

Arról ne is beszéljünk, hogy a kuplung hiánya helyből kilő pár kopó-fogyó alkatrészt. A PSD élettartama kb. örökélet plusz 2 nap, akármennyire is szeretnéd az ellenkezőjét...

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #659 Dátum: 2011.10.14 08:45:28 »
Hát sok bolygóműves problémáról még nem hallottunk, hogy tömeges lett volna, pedig a déli féltekén rohangál még jópár Prius I. taxi.

Az miért probléma, hogy bonyolult tervezés? Otthon állsz neki rajzolgatni ha gond van? Ez eléggé mókás indok. Okos emberek szerencsére ezt megcsinálták helyettünk.
Az meg hogy nehezen szerelhető és hozzáférhető, hát nem érdekel annyira. Még ha egy olyan dolog lenne amit pár havonta szerelni/cserélni kéne.

Vicces dolgok ezek.

(egyébként eléggé offtopic is...)