Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318775 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Qizmo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #630 Dátum: 2011.10.03 14:31:50 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #631 Dátum: 2011.10.03 15:22:21 »
Sziasztok, 2 hete van benn a gáz kis hűséges kombiban és lenne egy kérdésem. A beszerelőműhelyben nem a szelepkenő adalékot hanem a sűrűbb szelephézag ellenőrzést preferálják, nekem is ezt javasolták. A kérdésem az hogy az én járgányom ha minden igaz nem hidrotőkés, tehát a sűrűbb ellenőrzés nem árthat. Toyota Corolla 1998.10 havi 1332 cm3 4e-fe E111 wagon. Jól tudom nem hidrotőkés ugye? Egyébként mekkora meló egy ilyen ellenőrzés egy ilyen verdán?
üdv
Legjobb tudomásom szerint szinte nincs is hidrotőkén Toyota benzin motor, amit belátható idő óta gyártanak, többek között a Te motorod sem hidrotőkés. A szervizben nekem azt mondta a szerelő, hogy szelephézagot általában kb 300.000km-t futott autóknál ellenőriznek (vagy olyanoknál, amik éppen szét vannak bontva és adja magát a művelet - időigényes...), előtte a tapasztalat szerint nem szokott gond lenni velük.
Azonban arról nincs infóm, hogy ezt mennyire befolyásolja a gáz, ha egyáltalán befolyásolja...  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #632 Dátum: 2011.10.03 15:28:37 »
Mindezektől függetlenül fejet hajtok a japánok méltán népszerű Prius-a felett, a tény továbbra is áll, bár rendkívül strapabíróak az akujai, mégsem használ nekik,ha folyton folyvást lemerülnek, tehát nem hosszú távú használatra vannak kitalálva.
Jesszusom, ezt a balfékséget honnan vetted?! Ugye nem gondolod komolyan, hogy ezt TE jobban tudod, mint azok, akik 1996 óta folyamatosan fejlesztik ezt a hibrid rendszert, a világon egyedülálló módon (na, jó még a TESLA is)? Netán hallottál már lerobbant Toyota hibridről (leszámítva a vezetői hibákat)? És vezettél már egyáltalán Priust, hogy így lazán több - egyébként velejéig hibás - hszben leoltod a típust? Inkább mondd azt, hogy Téged MÉG nem ért el a Prius-láz. Hidd el, el fog...egyszer...A Priushoz agyban is meg kell érni.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #633 Dátum: 2011.10.04 14:01:01 »
Arra azért vigyázzunk, hogy a szélsőségesen eltérő vélemények markáns közzétételekor ne sértsük meg a másik felet semmilyen módon, még abban az esetben sem, ha a másik fél teszi ezt!

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #634 Dátum: 2011.10.04 20:30:37 »
Srácok, elkanyarodtunk a témától.

Szerintem ez nem idevaló.

LPG-s topik.

Az, hogy egyes emberek " """"AGYONTANULTAK""" " :) és mindent annyira tudnak, nem kéne, hogy egy jól összeszokott társaságot vitára gerjesszen.



toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

vodi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
    • http://www.kehidafahaz.hu
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #635 Dátum: 2011.10.05 20:28:26 »
"bepi81" köszönöm !
Belépőként a gázos üzemhez elvittem egy szelephézag ellenőrzésre azért, és szándékomban áll évente elkövetni ezt (kb 15-20k km-t jelent ez nálunk)
Egy lengéscsillapító mérés, szervokormány ellenőrzés (valami fura hangot vélek hallani) és a szelephézag ellenőrzésért fizettem 6k-t. Szóval ez azért belefér, 8.1 literes fogyasztást produkált elsőre már a barátnő által elkövetett falu-kisváros vegyes üzemben napi 50 km-en, eddig minden oké.
odi

Játék közben az erkölcsök őszintébben nyilatkoznak meg. (Quintiliamus)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #636 Dátum: 2011.10.06 08:37:24 »
"bepi81" köszönöm !
Belépőként a gázos üzemhez elvittem egy szelephézag ellenőrzésre azért, és szándékomban áll évente elkövetni ezt (kb 15-20k km-t jelent ez nálunk)
Egy lengéscsillapító mérés, szervokormány ellenőrzés (valami fura hangot vélek hallani) és a szelephézag ellenőrzésért fizettem 6k-t. Szóval ez azért belefér, 8.1 literes fogyasztást produkált elsőre már a barátnő által elkövetett falu-kisváros vegyes üzemben napi 50 km-en, eddig minden oké.
Igazán nincs mit.  ;) A 6000Ft kb úgy tevődött össze, hogy 1000 volt a lengéscsillapító mérés, és 5000 a szelephézagellenőrzés. Legalábbis felénk így dolgoznak.
A 8,1 literes fogyasztás teljesen reális, de biztosan lesz még benne potenciál a csökkentés felé, ahogy egyre több km-t vezeted és gyűjtöd a tapasztalatot.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #637 Dátum: 2011.10.08 21:27:24 »
A rádióban bemondták, hogy le lehet állni mélygarázsba, ahog a többi EU országban, ha van biztonsági szelep. Kossuth Rádió volt.

http://www.bevezetem.hu/cikk/melygarazsba-is-behajthatunk-gazautokkal
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.08 21:33:05 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #638 Dátum: 2011.10.08 21:40:17 »
Hm...a sértegetést visszautasítanám, nem tisztem, és úgy érzem csupán véleményt közöltem.
Utoljára említem a dolgot,
Ezt nem én írom, hanem az autonavigator.hu:

 "Gyors autópályán erősen dolgozó motor."

"

4,0
Motor
Spontán, erőteljes gyorsulással reagál a gázadásra, városban és országúton nagyon kellemes, de gyors autópályán már éppen csak elég, erőtartaléka nemigen marad.

"

Ezzel az 1.5-ös motoros kocsit kibeszéltük. továbbra is mondom fejet hajtok a technika előtt, de ha én következő kocsinak Prius-t veszek, akkor az csakis a frissebb modell lesz nagyobb motorral, és szebb belsővel,plusz baromira tetszik a head up display is.

Ja, közben megkaptam az ajánlatot Molnár Autógáztól,hm.. nem sértek meg senkit sem ha itt leközlöm....
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #639 Dátum: 2011.10.08 21:46:30 »
"Az Ön autójába a gázbeszerelés 209.000Ft. Ez az ár tartalmazza a gázbeszerelést,
kettősüzemű vizsgát, pótkerék vagy henger alakú gáztartályt, belsőtéri gázszintjelzőt.

Tehát a beszerelést követően az általunk kiadott adatlapot az okmányirodában le kell adni,
ahol beírják a forgalmi engedélybe a benzin-cseppfolyós gáz kettős üzemet.

Így az autót nem kell hatósági műszaki vizsgálaton bemutatni.

Az átalakítás Olasz, Zavoli hengerenkénti befecskendezős készülékkel történik.

A benzinbetöltő nyíláshoz szerelt gáztöltőcsonk 4.000Ff
Felsőkenő szett beépítését javasoljuk, 25.000Ft Olasz készülékkel.

Üdvözlettel / Best Regards
Sebestyén Endre

Molnár Autógáz Szerviz"
Auris HSD TS 2015.12

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #640 Dátum: 2011.10.09 07:15:00 »
Amit a Priusról írtál az konkrétan nem igaz. Akárhonnét szedted is. Talán kipróbálhatnál egyet mielõtt osztod az észt már bocsánat...

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #641 Dátum: 2011.10.09 12:38:32 »
Bocsánat, de nem osztom az észt, ha észrevetted volna, idéztem, ott van a mondatban autonavigator.hu.

Gondolom az sem véletlen, hogy az 1.5-ös Prius-ra elég sok német nem 77LE-t ír, hanem 111-et ír.Szintén nem saját kútfő, hanem mobile.de.
Nem szidom, nem osztom, idéztem egy internetes autós orgánumból...
Lehet vele egyet érteni, vagy cáfolni, ettől még a honlapon ezt írják.

Ezt is írják róla:

Pozitív
Tágas, praktikus, takarékos. Egyedi, jövőbe mutató, mégis problémamentes mechanika.


Első éves értékcsökkenése azért drasztikus, gondolom az olcsó regadó, és az emiatt magas szürkeimport az oka.

Auris HSD TS 2015.12

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #642 Dátum: 2011.10.09 13:01:27 »
Akkor ne nevezzük észosztásnak, legyen bármi más, tök mindegy.
De nem értem minek felhozni ugyanarra a kérdésre felhozni egy újabb újságírói megállapítást, ami az felhasználói tapasztalok alapján nem helytálló.  :1eye:
A különböző teljesítményadatok megfejtése: a benzinmotor teljesítménye 77LE, a villanymotorral együtt pedig 111.  :sorcerer:


Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #643 Dátum: 2011.10.11 12:25:53 »
A Prius előnye elsősorban is városban jön ki egy BPi dugós napon is ellehet közlekedni vele 5lből míg egy hasonló kaliberü dizel bever akár 8-9Lt, benyas 10-12litert.
Hátránya, hogy nem épp olcsó. Átlagfizuból újat tuti nem vesznek sokan.

Gáz előnye kevésbé jön ki városba ahol benzines tsahoz képest "csak" ~30-35%al lehet olcsobban járni, ellenben országuton is megvan a 30-35% ami ugye a Priusnál nincs.
További előnye, hogy ~200.000Ftből a legtöbb autóba belerakható. A berakhatóságot meg az határozza meg, hogy bírja e a motor vagy sem.

Nekem szvszem, hogy ha vki "szegény" az nem Priust vesz hanem pl egy Fabia/Fabia combit. pl 1-1.5misiért. Belerakatja a gázt és kész. Üzemanyagköltségre ugyanott lesz mint Prius esetén, viszont jóval olcsobban kijött, csillió szerelő és utángyártott/bontós alkatrész van hozzá ha vmi tönkremenne de még bontoban is bőven van hozzá ocsó alkatrész. Aki az akutól parázik annak különösen ajánlott ez az út. :) És ha vki a légszennyezettség miatt aggódik, ott is különösen jól teljesít az LPG. (Sötét)Zöld szempontból nem tudok nyilatkozni.  ::)

Teszem hozzá megvannak a Priusnak is az előnyei... csak épp nem a Magyar átlagfizuból élő "szegény" ember számára.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #644 Dátum: 2011.10.11 13:51:00 »
2,5-ért tisztességes Priust lehet venni. Az alkatrészárak tudtommal semmivel sem magasabbak, mint akármelyik másik Toyota esetében, az akkuk nem mennek tönkre, és általában igen ritka a meghibásodása, ráadásul kényelmes, komfortos, csendes, elegendő dinamika van benne a józan emberek számára (azoknak, akik helyén tudják kezelni a Priust), környezettudatosak, és éppen a többi megszokott autótól eltérő Valódi különlegességet akarnak. Ezzel szemben ott egy Fabia, ami fapados, kopogós, zajos az 1,2-es 3 hengeres motorral, cserébe legalább nem is megy sehova, csak, ha a szél hátulról segíti, hajlamosabb bármiféle, nem tervezett kisebb-nagyobb meghibásodásra, max 3 év km korlátozott garancia van hozzá, szemben a PriusII - azt hiszem - 8 évével...  :whistling:
Csak AZ fél az aksiktól, akinek lövése sincs a Toyota hibrid rendszerének mikéntjéről, aki csupán annyira ismeri az aksikat, hogy van minden járműben és ha lemerül, nem indul az autó...

Akármennyire is fáj egyeseknek, a Prius (II is, de főleg a III) egy teljes mértékben használható, szerethető autó, ami 4-5 évesen már abszolút megfizethető, de, ugye sokkal egyszerűbb tapasztalat nélkül pálcát törni felette, hiszen ahhoz némileg kevesebb energia szükségeltetik, mint, hogy megnézzen az ember legalább egy ADAC meghibásodási statisztikát (ez kerül kb 5 perc-be, mire a google segítségével rábukkan az ember, de tudom, az idő pénz...)  :yawn:

ui.: Aki nem ért hozzá, nem tapasztalta, miért fikázza?  ::) :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i