Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318712 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #600 Dátum: 2011.09.16 21:06:03 »
Miért ne érné meg?!
8l gáz(212Ft/l-mol green kártyával-207) 1696 Ft, míg 7 l benzin 2700 Ft! Még ha számolsz némi benzint az indításokra, ill. a Flash-lube kb 50 Ft/100 km. Csak 800 Ft
külömbözettel számolva is 25 e km a megtérülés-ami sztem nem rossz!

Hello!

Meg tudnád nekem mondani,hogy az 1,4-esed mennyit evett benzinből, hiszen a jelen állást feltételezve, ha valóban nálam is megenné a 8-at, akkor elviekben nincs értelme a gázos átalakításnak (nyilván gazdaságilag, befektetést nézve).

'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #601 Dátum: 2011.09.18 19:50:12 »
Hello!

Meg tudnád nekem mondani,hogy az 1,4-esed mennyit evett benzinből, hiszen a jelen állást feltételezve, ha valóban nálam is megenné a 8-at, akkor elviekben nincs értelme a gázos átalakításnak (nyilván gazdaságilag, befektetést nézve).


Lábfüggő a fogyasztás. Én nem szeretek/szerettem lassan, papásan menni. Ameddig benzinnel jártam, dinamikusan autóztam vele, tempósan.
A fogyasztásom akkor volt 7,3-8,6 között. (Kb.) 150 felett persze ennél több is.

93 e km-t mentem el kb benzinnel, majd belekerült a Zavoli (sajnos) Easy. Szerencsére Tomi barátom vágja a témát, így jól belőtte, ha már a Mindszenti szerelőnek, aki csinálta, nem sikerült (Grrr..)

Gázból most vegyesen fogyaszt, 7,6-8,6 között.
Kútfüggő.

Az AGIP nekem bejött, szerintem jó gázuk van.

A kis maszek kút, ahova járok lassan egy éve, tulajt, s így nevet is váltott, na azóta ott érezhetően gyengébb a gáz minősége :(

toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #602 Dátum: 2011.09.18 19:56:59 »
Szia!

Hol szoktál tankolni? Kis maszeknál, vagy neves kúton?

Mi a neve annak a német cuccnak, amit vesztek a lube helyett?

Írod, hogy 25 e km után tetted be a lubot, mennyinél tartasz most?
Milyen olajat teszel bele, 0-ás, vagy 5-ös megy bele?

A gázfázisú finom szűrőt már én is cseréltem, a redszürőt még nem, ahogy nézem, nem nagy dolog, meg is vettem már, csak még nem szántam rá magam.

Te milyen gyakran cseréled ezeket?

Bocs a késő i válaszért!- Nekem gázból 8-at eszik átlagban. Legkevesebb 7-7,5l finoman, legtöbb 10l durván.Görög utunkon 9l körül evett(120-140 között).
A szelep-dolog az én fantáziámat is piszkálja. A Flash-lube-ot kb 25 ezer km gázozás után tettem bele-nem hagyott nyugodni. Igazából az elektromos változat lenne az igazi, mert itt az
első hengerhez jut több kenőanyag, ami elég gyorsan fogy és nem is olcsó. Igaz mi vettünk ketten egy 5 l-es  német más márkájút.-20 ezer az 5l.
A szelepállítás elég körülményesnek tűnik a Corollán a manual-ban olvasottak alapján!-Gáz nélkül 300 ezer km-ig nem is nyúlnak hozzá.
Zavoli szett van benne a jobbik, nem az Easy. Jól felprogramozták-még nem kellett hozzányúlni. A a szűrőket magam cserélem, s szerzem be-olcsóbb.
toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #603 Dátum: 2011.09.18 20:22:04 »
Helló!

Majdnem mindig a Jászberényi MOL-nál-ott van 5 Ft kedv. a Green kártyával,meg ők a környéken a legolcsóbbak - a benzinben olcsó kis kútnál (J&T) is drágább a gáz, de ott is szoktam - nem igazán érzek különbséget.

Nála lehet kapni
Kb 10 ezret mentem vele-kicsit sokallom a kenőanyagfogyást, de 8 csepp/perc alatt nem sok értelme van.

5W30 Eneost szoktam használni (autoteka2000) - jó is, olcsó is. Én együtt cserélem, igaz csak a gázfázisút kellene 15-20 ezrenként - én 30-ba csúsztam - elég koszos volt, direkt szétszedtem. Van mindkét szűrőm Zavolihoz (11mm ) -4,5-5 ezerért szoktam adni, ha érdekel.

Te mennyit mentél már gázzal? Egy kollégámnak Landi renzo van benne - 170 ezernél rakatta bele - az elég soká vált gázra.
5-10 km-es távokra használta a felesége, ette rendesen a benzint. Ő kikötötte a hőérzékelő t -de így télen kínlódás.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.18 20:39:02 írta kleingy »
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #604 Dátum: 2011.09.18 21:11:18 »

...mol green kártyával-207! ...

Néztem ezt a green kártyás dolgot, ám amerre én járok, nem nagyon van olyan kút, ahol elfogadják :(, vagy rosszul értelmeztem?

(Vágány utca 14. ker.)

Az a fura, hogy a regisztrációnál hozzá tudom adni, de ha a mol oldalon rákeresek, hogy elfogadóhely , - LPG, akkor ezt a kutat nem hozza.

Ez ellentmondás szerintem, lehet benézek a kútra és rákérdek személyesen :)
toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #605 Dátum: 2011.09.18 21:23:28 »
Helló!

Majdnem mindig a Jászberényi MOL-nál-ott van 5 Ft kedv. a Green kártyával,meg ők a környéken a legolcsóbbak - a benzinben olcsó kis kútnál (J&T) is drágább a gáz, de ott is szoktam - nem igazán érzek különbséget.

Nála lehet kapni
Kb 10 ezret mentem vele-kicsit sokallom a kenőanyagfogyást, de 8 csepp/perc alatt nem sok értelme van.

5W30 Eneost szoktam használni (autoteka2000) - jó is, olcsó is. Én együtt cserélem, igaz csak a gázfázisút kellene 15-20 ezrenként - én 30-ba csúsztam - elég koszos volt, direkt szétszedtem. Van mindkét szűrőm Zavolihoz (11mm ) -4,5-5 ezerért szoktam adni, ha érdekel.

Te mennyit mentél már gázzal? Egy kollégámnak Landi renzo van benne - 170 ezernél rakatta bele - az elég soká vált gázra.
5-10 km-es távokra használta a felesége, ette rendesen a benzint. Ő kikötötte a hőérzékelő t -de így télen kínlódás.

Fura dolog ez a lube, mert amikor a tartályom tele van, azt veszem észre, mintha sok lenne neki a cucc és olyan nehezen megy, amikor lefogy a felére, utána már dinamikusabb, illetőleg nem veszem észre,hogy van benne. műszaki beállítottságú vagyok, tehát tudom, hogy ez elvileg lehetetlen (!?!?)

Én 0 km kora óta 0-w 40-et tettem bele, abból is a Csatrolt, ám mikor belement a gáz, 5w-30 -mobil 1 került bele.
25 e km-t elmentem és az olaj szép méz sárga volt.

25 e km után megint castrol 0-ás ment bele.

Pörgősebb, dinamikusabb, de ez már most 8 e km-nél szürkés/barnás.

Gázzal ezidáig kb 30 ezret mentem, 93 ezernél ment bele, most tartok 126-nál.

Az átváltási időt be lehet állítani, hőfok függvénye. Valszeg a barátodnak 50 fok körülre van rakva (!?!)

30ra szokták általában.

A Landi jó cucc, a Zavolival szemben hengerenként veszi át a befecskendezést, ami jobb a motornak is, meg a komfortérzetnek is.
Ha tehetném, mai ismereteimmel Landit tetetnék be a kocsimba.
Igaz ha jól tudom, sorozatengedélye csak a Zavolinak van Corollára.


toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #606 Dátum: 2011.09.18 22:20:04 »
5W30 az ajánlott olaj a Corollába. A Landit, ha jól tudom nem lehet 40 fok alá vinni.

Az én Zavolim már jobban programozható, mint az Easy-gondolom ezért sem volt gondom.
Sorozatengedély a Bácsgépkernél így sem volt-kpm-műszaki.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.19 07:47:11 írta kleingy »
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #607 Dátum: 2011.09.19 10:07:14 »
5W30 az ajánlott olaj a Corollába. A Landit, ha jól tudom nem lehet 40 fok alá vinni.

Az én Zavolim már jobban programozható, mint az Easy-gondolom ezért sem volt gondom.
Sorozatengedély a Bácsgépkernél így sem volt-kpm-műszaki.

Nekem megoldották Mindszenten, hogy hogyan, azt nem tudom, kedden leadtam a kocsit, csüt.-re készen volt.

Az első 10 e km olyan jó volt, hogy az leírhatatlan, ami utána jött, az nem volt élvezhető.
A Pan-Evo gatyázott ezért sokat küzdöttem, küzdöttünk vele, végül garicsere Pan fényes 4 új fej, azóta jó.

Az átváltást észre lehet venni, utána már jó.

Ja, meg ha átvált és megyek vele kb. 1-2 km-t, majd leállítom (Bolt),utána ismét indít, egyből gázzal akar indulni és kehes, nem akar menni, jár alapjáraton, majd ha sebességbe teszem dadog, meg erősen torpan.
Ezt régen nem csinálta, nem tudom mi lehet vele.
Lehet, hogy ki fogom kapcsolni a "meleg motor - gázindítás" funkciót, mert ez így eléggé gázos.
toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #608 Dátum: 2011.09.21 20:43:52 »
Hm.. hát az az igazság, hogy egyenlőre nem győztetek meg fiúk, hogy gond nélküli a gázosodás, bár a benzin ára egyre borzasztóbb...

Viszont amit korábbi szamarás korszakomból tudok, még mindig sok a kontár, nem értek hozzá.
Mikor a Samárba belerakattuk, utána hallottam egy Fiat Bravo-ról, amit nem tudtak 15 liter alá vinni, persze Kecskeméten csinálta valami kontár műhely, érdekes Páhi-t mindenki dicsőíti, én is többek között....


 A Peugeot Partner-ünkben már kb 15ekm óta van gáz, hm... gond nélkül nyomul gázzal, simán benzinnel indít minden leálláskor, és mégsem használ sokat, inkább a mutató magától vánszorog a nulla irányába, ugyanis a francia az a megtett útból számolja az üzemanyagszintet, durva... mindig csippant,pedig simán van még benne jócskán....

Nincs olyan, hogy szaggat, meg dadog, meg hogy felmorog, hm... ezek elég fura dolgok, mondjuk a mienk állandóan garázsban áll, így nem hidegből indul, amúgy meg kérdezem én, aki rövid távra használja, az nem tudta előtte, hogy a gázos egy ideig benzinnel megy?
A mienknél 30 fok, 1500-as fordulat és 1 perc, ez a három dolog aminek meg kell felelni, és a 30 fok a reduktorra érvényes......

A Flash lube-ról meg szintén nem értem elektrónikust senki nem rakat, csak manuálisan csepegtetőt?

Hm... majd felhívom őket, meg majd próbálok beszélni a Kecsói gázossal ,mármint van egy piros amit szoktam látni, de eddig igen-igen kétesélyes a dolog, azért szívesen megnézném a feketét, milyen gázzal.

Az a durva, hogy ha valakinek a rendszer beszarik sose írja pedig nézette a szelephézagot 10k-ként, ja és még egy én úgy vallom, hogy olajcsere évente, vagy 10k-ként és nem több, ja és csak 0w30, eddig 5w40 és 5w30 volt benne, miután én 0w30-val kezdtem nem vettem észre semmit  a motoron, csupán a Toyo-nál jegyezték meg hogy  nagyon szépen jár ez a motor.

Auris HSD TS 2015.12

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #609 Dátum: 2011.09.21 20:58:33 »
Ne haragudj, de miért kéne bárkinek is meggyőznie?! Ha akarod, belerakod, ha nem nem. Nekem egyszerű volt, mert minél kevesebbért kellett egy olcsón fenntartható autó, ami bírja az autópályát és a napi 220km-t. A másik alternatíva egy dízel kisautó lett volna. Hogy jól döntöttem-e, az majd kiderül. Addig is élvezem a kényelmet, a csendet, valamint hogy mivel családi használatra is alkalmas a kocsi, kímélni tudjuk a Priust.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #610 Dátum: 2011.09.22 09:29:56 »
A Peugeot Partner-ünkben már kb 15ekm óta van gáz, hm... gond nélkül nyomul gázzal, simán benzinnel indít minden leálláskor, és mégsem használ sokat, inkább a mutató magától vánszorog a nulla irányába, ugyanis a francia az a megtett útból számolja az üzemanyagszintet, durva... mindig csippant,pedig simán van még benne jócskán....

Ezen jól derültem. :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #611 Dátum: 2011.09.22 20:31:13 »
Való igaz,hogy  a Prius tényleg a jövőt jelenti minimális fogyasztás mellett.
De legyünk őszinték elvész a sportosság a környezettudatosság mellett, továbbá a Prius aligha az átlagember pénztárcájának találták ki, persze lehet mondani vegyen az ember külhonból, akkor i sem áll meg 2,5 alatt, egy második generációs....
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #612 Dátum: 2011.09.22 20:40:04 »
Ja és nem akarlak leoltani, de ne viccelj milyen Prius tulaj vagy ha nem tudod, hogy a Prius városi autó, és nem autópályára való.
Napi 220km pálya.....
Nem akarok sem beszólni sem vitatkozni, de nem szívesen linkelném be a fogyasztási adatait a Priusnak, melyet nagy sebességnél tesztelt az Auto Bild. II generációs
Biztos azt mondanád, nem is igaz, nem is eszik annyit, na mindegy én inkább a németeknek hiszek.
Tény az tény, Prius városban verhetetlen, pályán 130 felett, meg vége van mint a botnak.
Nyilván az 1,8-as ra ez már nem jellemző (legalábbis ezt gondolom, kíváncsi vagyok a legújabbra, melyre 2,2-es átlagfogyit írnak), de én eddig az 1.5-ről beszéltem, ha nem gond.

Egy biztos akinek van rá 8 mikulása, ott már nem biztos, hogy fontos szempont a környezettudatosság, és hogy mennyi egy liter üzemanyag...
Szal szerintem a két dolog üti egymást, drága ár, alacsony fogyasztás.
Olyan mint 10 Millióért elektromos kisautót venni, teljesen értelmetlen.

Persze ez biztosan azért van mert én buta vagyok, más meg nagyon nagyon okos.
Auris HSD TS 2015.12

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #613 Dátum: 2011.09.22 20:50:11 »
Szerinted 130-cal nem lehet autópályán menni? Ha jól tudom, ez egy kivétellel Európa összes országában kimeríti a max. legális sebességet. Akkor meg miről beszélünk?  ;)
music     

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #614 Dátum: 2011.09.22 20:50:39 »
sghu77 egy gázos 1.8-as Ave-val jár a pályán és teszi meg a napi 220 km-t, de ezt majd ő leírja.  ;)

Nem keresem elő mennyit mért az autobild a prius fogyasztására autópályán, de saját tapasztalatból mondom, hogy ott is kevesebbet fogyaszt mint egy "normál" benzines vagy akár dízel is. Saját tapasztalat alapján kb. 5.5-t fogyaszt 130-nál. Szerintem az nem olyan rossz. 130-cal kényelmesen lehet vele haladni, ennél gyorsabban menni meg nem kell. Azért ha szükséges még meg is indul onnan, igaz nem olyan vehemenciával mint egy 200+ lóval rendelkező autó, de a "vége van mint a botnak" semmiképpen sem állja meg a helyét. Egyébként tény, nem az autópálya a fő terepe, laza városi forgalomban érzi magát a legjobban.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.22 21:16:30 írta kmr »