Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318565 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

hamann

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #585 Dátum: 2011.08.21 14:02:06 »
Hi!

Nekem a flashLubot tették bele.

Elég nagy szerviz, nem hiszem, hogy gondod lesz velük.
Értik a dolgukat.
Üdv!
Egy 2003-as 3.0 V6 Camryba tervezek gázt rakatni.
Nincs rajta a "tiltólistán", remélem különösebb gond nem lesz vele.
Bácsgépker.
Valakinek tapasztalat?
Majd beszámolok az eredményről.

Köszönöm!


Rendbetettem az idézeteket. Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.21 18:50:28 írta Trotter66 »

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #586 Dátum: 2011.08.21 23:20:22 »
Nekem bevált a Bácsgépker, másfél éve szerelték a Corollámat/1,4, E12/ 35 ezret mentem gond nélkül-igaz a tiltólistán nem szerepel az enyém se , de a biztonság s a megnyugvás miatt beszereltem a Flash-Lube-ot.
Normálisan felprogramozták-fogyasztás-teljesítmény jó!

Üdv!

Egy 2003-as 3.0 V6 Camryba tervezek gázt rakatni.
Nincs rajta a "tiltólistán", remélem különösebb gond nem lesz vele.
Bácsgépker.
Valakinek tapasztalat?
Majd beszámolok az eredményről.
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

hamann

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #587 Dátum: 2011.08.26 08:30:00 »
Köszi a választ!

Erről a flashlube-ról bővebben tudnál írni?
Hol érdemes venni, mennyibe jön ki többletköltségre,hány L mennyi km-re elegendő, érdemes-e az automata rendszert beletetetni a manuális helyett?


Előre is köszi!


lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #588 Dátum: 2011.09.04 21:58:44 »

Das neue Flashlube Electronic Valve Saver Kit ist die bequeme Art der automatischen Einspritzung von Flashlube direkt in die Kraftstoffanlage Ihres Fahrzeugs.

Ein gefülltes Reservoir (400 ml) in diesem pflegeleichten System schützt Ihr Fahrzeug über 4.000 km (für 400 Liter Kraftstoff).

 

Anwendung:

Das neue Flashlube Electronic Lubrication Kit ist für alle Benzin-, LPG-, CNG-, Gabelstapler-, Industrie- und landwirtschaftliche Motoren geeignet.

Das Kit ist ausschließlich mit Flashlube-Produkten zu verwenden. Die Verwendung anderer Marken beeinträchtigt das Filter- und Pumpsystem, wodurch alle Garantieansprüche entfallen.
• Inkl. Anleitung für einfache Installation
• Inkl. 500 ml Flashlube Valve Saver Fluid gratis
• Qualitativ hochwertige Konstruktion

A linket baromira egyszerűen rákeresve a flashlube-ra találod, gogli, legelső találat...

Érdekes dolog ez az autógáz, a minap én is rákérdeztem a szervízben és azt a választ kaptam, hogy nem javasolt, mert tönkreteszi a motort, hm....
érdekes mikor a speciális szelepkezelőről kérdeztem, nem láttam, hogy értett volna hozzá a csóka...
A szervíz mármint a gázos nyilván nem fogja mondani, hogy ne tegyük bele.

Egy fix, ha rendszeresen van ellenőrizve a szelephézag, és hozzá műkszik a flashlube, illetve a motor nem maxon van járatva nem lehet baj a gázzal...
Van Kecskeméten egy ugyanolyan kocsi mint az enyém, és abban gáz is van, hm... ha lesz időm rákérdezek a tulajra, mi a tapasztalata....

Azért ezen a hozzászóláson is érdemes elgondolkodni:



Tisztelt Cím! Az alábbi bejegyzésre lettem figyelmes: "Tisztelt Cím, Szeretném megkérdezni, hogy Toyota Corolla VVT-I 1.6 2003-as gépkocsiba melyik LPG gázszett az ajánlott? Várom válaszát. Előre is köszönöm. Péter Válasz: Tisztelt Móri Péter! A Toyota Corolla VVT-i motorjai a LANDIRENZO OMEGAS hengerenkénti szekvenciális gázbefecskendezős rendszereivel alakíthatóak át LPG üzemre. A gépjármű átalakítása után javasoljuk a német Tunap 164 szelepvédő adalék használatát. A regisztrációkor megadott e-mail címén keresztül tudunk a részletek megbeszélése után személyre szabott árajánlatot készíteni. Üdvözlettel: LANDIRENZO team" Nos 2007 évben a szintén Toyota Corola 2004 évjáratú autómba szereltettem Landi Renzo hengerenkénti befecskendezésű rendszert. 15E Km -t követően a hengerfejet, szelepszárakat, vezérmű tengelyt kellet kicserélni cca. 500E Ft. értékben. Annak ellenére, hogy az ajánlott vákumos olajzó rendszert is beszereltettem. A TOYOTA szervízben előre megmondták, hogy a TOYOTA nem "bírja" a gázt, csak nem hittem nekik! Üdvözlettel: Papp Gyula
Válasz:
Tisztelt Papp Gyula Úr!

A konkrét esetet nem ismerve, nem tudok biztos állásfoglalást adni. Tapasztalatainkból kiindulva a fent említett alkatrészek cseréjét nem látom szükségszerűnek. Amennyiben a szelepek és a szelepülékek sérültek, akkor azok cseréje az 500.000Ft töredékéből kivitelezhető. Fontos megjegyeznem, hogy egyedi esetről lehet szó az Ön gépjárművénél, mivel sok száz elégedett Toyota tulajdonos használja évek óta LPG üzemben gépjárművét.

Üdvözlettel: LANDIRENZO team
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #589 Dátum: 2011.09.04 22:04:36 »
A komment több sánta info-t is tartalmaz, először azt írja hogy 15k után ment tönkre a motor, majd azt, hogy 60k után, hm.....
A gáz nem teszi tönkre a féltengelyt, és a hengerfejet, a gyöngébb anyagból készült szelepeket és szelepfészkeket viszont igen, erre való a flashlube.

Nyilván a cikk írója nem tudja, hogyha esetlegesen 10w40-es motorolajat használt a gépbe akkor símán okozhatta az a problémát, és nem az autógáz.......

Azért ez a link is igen-igen elgondolkodtató, ha jól emlékszem nem is olyan rég itt fel is merült a dolog...

http://totalcar.hu/tesztek/2011/09/04/koztunk_jar_a_3_literes_csaladi_auto/
Auris HSD TS 2015.12

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #590 Dátum: 2011.09.11 19:55:35 »



Idézetet írta: Trotter
Rendbetettem az idézeteket. Trotter

Köszönjük szépen Trotter mester :)
toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #591 Dátum: 2011.09.11 19:58:55 »
Nekem bevált a Bácsgépker, másfél éve szerelték a Corollámat/1,4, E12/ 35 ezret mentem gond nélkül-igaz a tiltólistán nem szerepel az enyém se , de a biztonság s a megnyugvás miatt beszereltem a Flash-Lube-ot.
Normálisan felprogramozták-fogyasztás-teljesítmény jó!

Szia!

Neked mennyit evett benziből és mennyit fogyaszt gázból?

Milyen rendszert raktak bele?
toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #592 Dátum: 2011.09.11 20:05:29 »
Köszi a választ!

Erről a flashlube-ról bővebben tudnál írni?
Hol érdemes venni, mennyibe jön ki többletköltségre,hány L mennyi km-re elegendő, érdemes-e az automata rendszert beletetetni a manuális helyett?


Előre is köszi!



Ennek kizárólagos importőre a Bácsgépker.

Google megmondja, hol tudsz ilyet venni.

Pesten Tomiéknál is tudsz 16. ker., vagy rendelsz neten webáruházon keresztül.

A beszerelés annyira nem problémás, igaz kell érteni hozzá és némi szerszám is jó ha van a műhelyben :)

Az, hogy mennyire elegendő, ez érdekes kérdés, 1 perc alapjáraton 10 csepp. Elvileg doboz szerint sokáig, nekem viszonylag hamar elfogy a 4 dl, hmm...
Nem nagyon izgat, elfogy, után töltöm. Igazából én benzinnel is megyek, mert szerintem az igazi az a motornak.


toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #593 Dátum: 2011.09.11 20:22:04 »

Azért ezen a hozzászóláson is érdemes elgondolkodni:



Tisztelt Cím! Az alábbi bejegyzésre lettem figyelmes: "Tisztelt Cím, Szeretném megkérdezni, hogy Toyota Corolla VVT-I 1.6 2003-as gépkocsiba melyik LPG gázszett az ajánlott? Várom válaszát. Előre is köszönöm. Péter Válasz: Tisztelt Móri Péter! A Toyota Corolla VVT-i motorjai a LANDIRENZO OMEGAS hengerenkénti szekvenciális gázbefecskendezős rendszereivel alakíthatóak át LPG üzemre. A gépjármű átalakítása után javasoljuk a német Tunap 164 szelepvédő adalék használatát. A regisztrációkor megadott e-mail címén keresztül tudunk a részletek megbeszélése után személyre szabott árajánlatot készíteni. Üdvözlettel: LANDIRENZO team"Nos 2007 évben a szintén Toyota Corola 2004 évjáratú autómba szereltettem Landi Renzo hengerenkénti befecskendezésű rendszert. 15E Km -t követően a hengerfejet, szelepszárakat, vezérmű tengelyt kellet kicserélni cca. 500E Ft. értékben. Annak ellenére, hogy az ajánlott vákumos olajzó rendszert is beszereltettem. A TOYOTA szervízben előre megmondták, hogy a TOYOTA nem "bírja" a gázt, csak nem hittem nekik! Üdvözlettel: Papp Gyula


Ez a cikk elgondolkodtatott, leginkább azért, mert az autó futásteljesítménye,  "élete" gazdája hozzáállása nem szerepelt és így nem jelenthető ki kategorikusan, hogy a gáz tette tönkre.

Leginkább azt gondolom, hogy az autó az első szervizen még talán megjelent, ám utána már a tulaj okosan rendezte sorait.
Olajcsere gyakorisága, olaj minősége, viszkozitása, szűrők cseréje, stb.

A Toyota jó autó, ha figyelünk rá, sokáig értékes és megbízható társunk marad.

Én 90 ezer km-t mentem el benzinnel, majd jött az elhatározás, hogy mi lenne ha...

Úgy lett. Épp ma néztem, hogy hol tartok km-ben, 126500 km van benne, ez azt jelenti, hogy ezidáig közel 40 ezer km-t mentem el gázzal és még jó a motorom, működik.

Lehet, hogy szerencsés vagyok.
toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

Qizmo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #594 Dátum: 2011.09.12 14:43:16 »
Az Index vonatkozó fórumát érdemes olvasgatni, ott sok szakértő is ír. Ha jól emlékszem a Bácsgépker és a Szappanos műhely ajánlott, a dunakeszi szerelde meg nagyon nem. Tapasztalatom egyikkel sincs, mivel én Győrben szereltettem a gázt. Azt számold hozzá, hogy minden bizonnyal kelleni fog a flashlube kiegészítő a szelepekhez.

Egyébként pedig a Toyota Strasszer márkaszerviz is foglalkozik gázbeszereléssel. Gondolkodom rajta, hogy a következő kötelező szervizt náluk csináltatom, mert akkor egy füst alatt a gázos részt is el tudom intézni.

Győrben hol szereltetted? Milyen autót? Tapasztalatok?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #595 Dátum: 2011.09.12 18:15:51 »
Zoom auto. 2001-es Avensis 1.8.

Vegyes, de azért inkább pozitív. Laikusként azt gondolom a munkájukra nem lehet panaszom (igaz vagy 3x utánaállítottak a rendszernek), viszont hogy miért kellett 3 hónapot várni a vizsgára (egy barátom Omegáját valahol Pesten 2 nap alatt megcsinálták vizsgával együtt). Valami papírra vártunk Pécsről, na de ennyit?! Hosszútávú tapasztalatom még nincs, nagyjából 16k-t mentem az átalakítás óta, egyelőre minden rendben.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #596 Dátum: 2011.09.12 18:33:47 »
Zoom auto. 2001-es Avensis 1.8.

Vegyes, de azért inkább pozitív. Laikusként azt gondolom a munkájukra nem lehet panaszom (igaz vagy 3x utánaállítottak a rendszernek), viszont hogy miért kellett 3 hónapot várni a vizsgára (egy barátom Omegáját valahol Pesten 2 nap alatt megcsinálták vizsgával együtt). Valami papírra vártunk Pécsről, na de ennyit?! Hosszútávú tapasztalatom még nincs, nagyjából 16k-t mentem az átalakítás óta, egyelőre minden rendben.

Keressétek rupalaszlo felhasználót. a Carinás forumon szokott néha írni. 4AFE motorja van, ment gázzal vagy 700˙000 km-t.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #597 Dátum: 2011.09.15 19:43:45 »
Bocsánat, de az általad leírt motor még a régi szíjhajtásos ha nem tévedek.
Pontosan ezzel van a baj, hogy az új VVTI-knek nem tudni mikor lesz szelepbajuk, ha az ember gázzal jár,hiába a Flashlube, sajnos...
Mindenki beszél minden félét, egy biztos, még nem olvastam senkit se aki elment volna vele 100e km-t úgy, hogy közben nem lett volna vele gondja, igazából ha gond is volt a szelepbeégések miatt, az ugye normál esetben nem szabad féltengely cseréhez és sok más marhasághoz vezetni.
Nem egyértelmű a dolog, a beszerelő műhely úgyis azt mondja, hogy nem lesz gond.
Az is biztos, hogy ha 0w30 van benne, és a fordulat max 4000-ig van tornázva, illetve először 5e-ként, majd 10e-nél mindig ellenőrizve van a szelephézag, és közben állandóan használva van a flashlube, akkor valszeg megelőzhető a probléma.
Az a baj,hogy biztosat senki sem állít, mivel ugye ez már a spórmotor,amiben épp annyi anyag van, amennyi kell....

Épp amúgy most aktuális lehetett volna a dolog nálam, lévén Molnáréknál 180-ért beleraknák a koriba, de egyenlőre inkább infót gyűjtenék.

Sajna az átlag corollás még azt se tudja, hogyan gyilkolja szét a motort a 10w40, így baromira nehéz objektív infót kicsikarni a végfelhasználókból.....

Na mindegy majd próbálok beszélni a kecskeméti 1,4 vvti-s corollával, addig is a tél az infoszerzéssel tellik.

Azért elgondolkodtató,hiszen a 180e az viszonylag gyorsan megtérülhet, ha feltételezzük hogy a benyából eszik mondjuk szerényen 6-ot, mint enyém, gázból tegyük fel 6,7-et és akkor reális voltam, az ugye annyi mint 8Ft/km...
Átlagos dízel fogyasztás mellett ugye a dízel kb 18Ft jelenlegi állapotok mellett.....


Auris HSD TS 2015.12

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #598 Dátum: 2011.09.15 20:31:14 »
Bocs a késő i válaszért!- Nekem gázból 8-at eszik átlagban. Legkevesebb 7-7,5l finoman, legtöbb 10l durván.Görög utunkon 9l körül evett(120-140 között).
A szelep-dolog az én fantáziámat is piszkálja. A Flash-lube-ot kb 25 ezer km gázozás után tettem bele-nem hagyott nyugodni. Igazából az elektromos változat lenne az igazi, mert itt az
első hengerhez jut több kenőanyag, ami elég gyorsan fogy és nem is olcsó. Igaz mi vettünk ketten egy 5 l-es  német más márkájút.-20 ezer az 5l.
A szelepállítás elég körülményesnek tűnik a Corollán a manual-ban olvasottak alapján!-Gáz nélkül 300 ezer km-ig nem is nyúlnak hozzá.
Zavoli szett van benne a jobbik, nem az Easy. Jól felprogramozták-még nem kellett hozzányúlni. A a szűrőket magam cserélem, s szerzem be-olcsóbb.
Köszi a választ!

Erről a flashlube-ról bővebben tudnál írni?
Hol érdemes venni, mennyibe jön ki többletköltségre,hány L mennyi km-re elegendő, érdemes-e az automata rendszert beletetetni a manuális helyett?


Előre is köszi!



Ennek kizárólagos importőre a Bácsgépker.

Google megmondja, hol tudsz ilyet venni.

Pesten Tomiéknál is tudsz 16. ker., vagy rendelsz neten webáruházon keresztül.

A beszerelés annyira nem problémás, igaz kell érteni hozzá és némi szerszám is jó ha van a műhelyben :)

Az, hogy mennyire elegendő, ez érdekes kérdés, 1 perc alapjáraton 10 csepp. Elvileg doboz szerint sokáig, nekem viszonylag hamar elfogy a 4 dl, hmm...
Nem nagyon izgat, elfogy, után töltöm. Igazából én benzinnel is megyek, mert szerintem az igazi az a motornak.



'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #599 Dátum: 2011.09.16 19:17:16 »
Hello!

Meg tudnád nekem mondani,hogy az 1,4-esed mennyit evett benzinből, hiszen a jelen állást feltételezve, ha valóban nálam is megenné a 8-at, akkor elviekben nincs értelme a gázos átalakításnak (nyilván gazdaságilag, befektetést nézve).
Auris HSD TS 2015.12