Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318571 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #525 Dátum: 2010.06.29 22:19:17 »
Szóval ezekben az ótókban mégiscsak egy kvázi kilencvenes évek eleji tervezésű motor van. Víz legyen bennük meg normális olaj, oszt gyíí :)
Így van, ezek nagyon jó motorok! Volt a Toyotám előtt 90-es évjáratú Nissan Primerám 2000 -es 115LE motorral. Ritka szar egy kocsi, de a motorja szenzációs volt. Már a sokadik tulajdonos óravisszapörgetése után, ki tudja hány 100 ezer Km -t futott, de egy gramm olajat nem evett és úgy ment mint a mérgezett egér.
Na, kiderült a turpisság: etanollal volt fullon, sőt, már ez a második full tank etanol, mert árulták (gondolkodik a magyar). Így, ha vesszük: 2literes motor kb. 10-et fogyasztott etanollal.
Nem lesz rossz ez a fogyasztás, nekem az 1.6 -os elektronikus E85 átalakítóval 10-11 litert evett.
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #526 Dátum: 2010.06.29 23:08:10 »
1,4-es a Corollám. Vegyesben használom. A gázos 7l körülit csak finoman, 100 alatti használattal, gyors felkapcsolgatásokkal érem el!ja és csak a Mol-ossal!
Mostanában 8-8,5 volt!Benzinnel 6-7 között kajált. gondolkoztam már a felsőkenőn-volt a neten egy eladó E12 Corolla, kíváncsiságból felhívtam-abba volt.
De pl. a törökök egy csomó E12-be szereltek gázt simán!-náluk van sok-kersgéltem kicsit!
Az enyém érdekesen alakult. Benzinnel elég stabilan 7.5-8.5 liter között fogyasztott. Gázzal, a beszerelés után 9.2 liter.
Aztán a következő tankolások: 9.5, 9.9, 10.8, 11, szóval kezdett szépen felmenni. Gyújtáselosztó csere, és megint 9.3. Vidéki út, két tankolás egyformán 8.7 szóval kb. 15% a benzineshez képest a túlfogyasztás. Vezetek egy táblázatot, és eddig ez alapján nekem a Shell gáz jött be, ráadásul ez Gödöllőn 160-165 Ft.

A gáz szintjelző neked hogy működik? A beszerelés után az enyémben viszonylag egyenletesen aludtak ki a ledek. Most viszont a 2. és 3. LED nagyon hamar lemegy.
Tankolásnál lenullázom a napi Km számlálót, kb.:
4 LED: 0-190 Km
3 LED: 190-220 Km
2 LED: 220-240 Km
1 LED: 240-290 Km
Piros:  290 Km

El tud ez állítódni?
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

Tííítusz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #527 Dátum: 2010.06.29 23:30:00 »
A kijelzőkhöz csak annyit -méréstechnikával foglalkozom a nap munkás részében-, hogy a lineáris kijelzőket szeressük, csak nem olyan könnyű őket megvalósítani. Pl. egy függőleges, hengeres tartálynál oks, de egy  amorf gáztartálynál kell egy kicsit trükközni....Vegyük csak például a Carina b.tartályát. Eléggé kvazimódó. A szintmérő(a mérő, nem a mutató) meg nagyjából lineáris, ezért van az, hogy fél tank körül "nagyon jól fogyaszt", azaz egységnyi ü.anyagszint változáshoz itt tartozik a legnagyobb téfogatváltozás.

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #528 Dátum: 2010.06.30 08:26:13 »
1,4-es a Corollám. Vegyesben használom. A gázos 7l körülit csak finoman, 100 alatti használattal, gyors felkapcsolgatásokkal érem el!ja és csak a Mol-ossal!
Mostanában 8-8,5 volt!Benzinnel 6-7 között kajált. gondolkoztam már a felsőkenőn-volt a neten egy eladó E12 Corolla, kíváncsiságból felhívtam-abba volt.
De pl. a törökök egy csomó E12-be szereltek gázt simán!-náluk van sok-kersgéltem kicsit!
Az enyém érdekesen alakult. Benzinnel elég stabilan 7.5-8.5 liter között fogyasztott. Gázzal, a beszerelés után 9.2 liter.
Aztán a következő tankolások: 9.5, 9.9, 10.8, 11, szóval kezdett szépen felmenni. Gyújtáselosztó csere, és megint 9.3. Vidéki út, két tankolás egyformán 8.7 szóval kb. 15% a benzineshez képest a túlfogyasztás. Vezetek egy táblázatot, és eddig ez alapján nekem a Shell gáz jött be, ráadásul ez Gödöllőn 160-165 Ft.

A gáz szintjelző neked hogy működik? A beszerelés után az enyémben viszonylag egyenletesen aludtak ki a ledek. Most viszont a 2. és 3. LED nagyon hamar lemegy.
Tankolásnál lenullázom a napi Km számlálót, kb.:
4 LED: 0-190 Km
3 LED: 190-220 Km
2 LED: 220-240 Km
1 LED: 240-290 Km
Piros:  290 Km

El tud ez állítódni?
A szintjelző az elején nekem is jobban működött, mostmár a piros nem is villan fel, vagy csak nagyon rövid időre. Az utolsó zöldön fogyott ki vmelyik nap is!
A km-számlálót nullázom, figyelem.
Én Jászberényben a Mol-nál szoktam általában-most 174, 164-ről indult- tankolni.530 km volt a legtöbb, 450 a legkevesebb távom, s 38,5-38,8 megy bele, pedig 51 l-es!
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #529 Dátum: 2010.07.03 20:33:57 »
A szintjelző az elején nekem is jobban működött, mostmár a piros nem is villan fel, vagy csak nagyon rövid időre. Az utolsó zöldön fogyott ki vmelyik nap is!
A km-számlálót nullázom, figyelem.
Állítólag a multiszelep úszója a szintjelzővel mágneses úton van kapcsolatban. Ha ez igaz, akkor simán elképzelhető, hogy beszerelés után ez el tud állítódni. Gondolom, hogy a 20eKm -es szervizre már beáll, és akkor újra lehet kalibrálni.
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

Mpéter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #530 Dátum: 2010.08.28 18:51:34 »
Hello,
2003-as 1.6 vvti Corollába három hete szerelték be a Medi-Car kft.-nél a Landi Renzo Omegas rendszert pótkerék tartállyal. Benne van a Flash Tube is, az autó úgy megy mint benzinnel, a fogyasztást még nem tudom pontosa kb. 20% plusszal számolok, de 2000 km után vissza kell amúgy is mennem után állításra.
Rengeteget olvasgattam mindenféle fórumon az lpg -vel kapcsolatban, van mindenféle észrevétel, hát majd kiderül, jól döntöttem-e. Mivel ingázáshoz használom az autó, ezért hamar meg fog térülni.

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #531 Dátum: 2010.08.28 20:28:20 »
Helló!
A Flash lube-ot ők javasolták, vagy Te kérted? Én is gondolkodok rajta-egyik helyen pártolják,másutt fölöslegesnek tartják!-mi néztük a listát de az én motorom (1,4) nem volt a listán, h. nem bírná a gázt! eddig kb 10 ezret mentem-még nem vettem észre romlást, gyengülést! Ja és mennyi volt a felsőkenő?
Hello,
2003-as 1.6 vvti Corollába három hete szerelték be a Medi-Car kft.-nél a Landi Renzo Omegas rendszert pótkerék tartállyal. Benne van a Flash Tube is, az autó úgy megy mint benzinnel, a fogyasztást még nem tudom pontosa kb. 20% plusszal számolok, de 2000 km után vissza kell amúgy is mennem után állításra.
Rengeteget olvasgattam mindenféle fórumon az lpg -vel kapcsolatban, van mindenféle észrevétel, hát majd kiderül, jól döntöttem-e. Mivel ingázáshoz használom az autó, ezért hamar meg fog térülni.
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

Mpéter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #532 Dátum: 2010.08.28 20:46:22 »
Helló,

Ők javasolták és plusz 25 000 Ft-ba került. Továbbá javasolják a szelep ellenőrzést 15 000 Km-ként. Többször is rákérdeztem, hogy előfordulhat-e bármi probléma az lpg használattal, és azt mondták, hogy itt M.o-on még mindeig "tabunak" számít az autó gáz, de külföldön pl.: holland , német , francia, v. olasz autósok már rengetegen használják. Külföldi fórumokon ( német és ausztrál ) olvasgattam és ott is ajánlják a flash tube beépítést.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.28 21:33:24 írta kleingy »

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #533 Dátum: 2010.08.28 21:08:04 »
Elvileg a Corolla hidrotőkés-nem kell állítgatni a szelephézagot. A szelepüléskopást a nagyobb hőfokkal szokták magyarázni, meg,h a gáz száraz és nem ken! a Flashlube-hoz mennyi ideig elég a kenőanyag, ill. hol tudod azt beszerezni, komplikált-e a töltése? Nekem Zavoli van. És tök jól felprogramozták!-sokat lehet erről olvasni a Totalcar autógáz fórumán!
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.28 21:33:10 írta kleingy »
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

Mpéter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #534 Dátum: 2010.08.28 21:32:09 »
10 000 km-re elég a kenőanyag és kb.7000 Ft.-ba kerül az utántöltés,  csak bele kell önteni a beszerelt adagolóba. A pontos beszerzési forrást még nem ismerem, de megyek még a Medicar-hoz és akkor úgy is rákérdezek. Én is olvasgattam a Totalcar fórumát és az biztos, hogy a szelepeket mindenképpen ellenőriztetni kell - még akkor is, ha nem lpg-vel működik az autó. A Zavoli is jó rendszer, szintén szekvenciális szett, csak nekem messze lett volna, ahol a  beszerelést csinálják.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.28 21:32:54 írta kleingy »

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #535 Dátum: 2010.08.28 21:40:51 »
Hát én is Jászberény mellől utaztam érte Jánoshalmára, de így megvolt 215-ből.
10 000 km-re elég a kenőanyag és kb.7000 Ft.-ba kerül az utántöltés,  csak bele kell önteni a beszerelt adagolóba. A pontos beszerzési forrást még nem ismerem, de megyek még a Medicar-hoz és akkor úgy is rákérdezek. Én is olvasgattam a Totalcar fórumát és az biztos, hogy a szelepeket mindenképpen ellenőriztetni kell - még akkor is, ha nem lpg-vel működik az autó. A Zavoli is jó rendszer, szintén szekvenciális szett, csak nekem messze lett volna, ahol a  beszerelést csinálják.
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #536 Dátum: 2010.08.31 17:44:07 »
Elvileg a Corolla hidrotőkés-nem kell állítgatni a szelephézagot. A szelepüléskopást a nagyobb hőfokkal szokták magyarázni, meg,h a gáz száraz és nem ken! a Flashlube-hoz mennyi ideig elég a kenőanyag, ill. hol tudod azt beszerezni, komplikált-e a töltése? Nekem Zavoli van. És tök jól felprogramozták!-sokat lehet erről olvasni a Totalcar autógáz fórumán!


Nem hidrotőkés! Lapkás hézagolású asszem.

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #537 Dátum: 2010.08.31 18:55:25 »
Hát bízok benne, h a Toyota szervizben "edződött" szerelőm nem tévedett-Őt kérdeztem, s mondta, h. hidrotőkés!
Elvileg a Corolla hidrotőkés-nem kell állítgatni a szelephézagot. A szelepüléskopást a nagyobb hőfokkal szokták magyarázni, meg,h a gáz száraz és nem ken! a Flashlube-hoz mennyi ideig elég a kenőanyag, ill. hol tudod azt beszerezni, komplikált-e a töltése? Nekem Zavoli van. És tök jól felprogramozták!-sokat lehet erről olvasni a Totalcar autógáz fórumán!


Nem hidrotőkés! Lapkás hézagolású asszem.
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #538 Dátum: 2010.08.31 19:02:59 »
Az izgalmas. A vvt-ikben nincs hidrotőke.  :flowers: (keress rá a hidrotőke szóra itt a fórumon).  :flowers:
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #539 Dátum: 2010.09.01 20:42:48 »
Hát bízok benne, h a Toyota szervizben "edződött" szerelőm nem tévedett-Őt kérdeztem, s mondta, h. hidrotőkés!
Elvileg a Corolla hidrotőkés-nem kell állítgatni a szelephézagot. A szelepüléskopást a nagyobb hőfokkal szokták magyarázni, meg,h a gáz száraz és nem ken! a Flashlube-hoz mennyi ideig elég a kenőanyag, ill. hol tudod azt beszerezni, komplikált-e a töltése? Nekem Zavoli van. És tök jól felprogramozták!-sokat lehet erről olvasni a Totalcar autógáz fórumán!


Nem hidrotőkés! Lapkás hézagolású asszem.

Amúgy én is azt hittem hogy az, de letöltöttem egy manual-t, és abban láttam, hogy kézi állítású.