Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318754 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #510 Dátum: 2010.05.06 22:55:05 »
Belekerült a gáz az Avensisbe. Szelepbeégéssel kapcsolatban kérdezősködtem:
Nagyon dicsérték a 4AFE motort, szerintük nem lesz vele ilyen jellegű problémám, ennek ellenére a szelephézag ellenőrzés 20 ezer kilométerenként ajánlott. Továbbá azt mondták, hogy az újabb VVTi motorok már érzékenyebbek, azokba ajánlott a felső szelepkenő rendszer.
Apropó, lehet egyáltalán állítani a 4AFE motorban a szelephézagot, vagy hidrotőkés?
Korongos

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #511 Dátum: 2010.05.06 23:16:03 »
Belekerült a gáz az Avensisbe. Szelepbeégéssel kapcsolatban kérdezősködtem:
Nagyon dicsérték a 4AFE motort, szerintük nem lesz vele ilyen jellegű problémám, ennek ellenére a szelephézag ellenőrzés 20 ezer kilométerenként ajánlott. Továbbá azt mondták, hogy az újabb VVTi motorok már érzékenyebbek, azokba ajánlott a felső szelepkenő rendszer.
Apropó, lehet egyáltalán állítani a 4AFE motorban a szelephézagot, vagy hidrotőkés?
Páhiban csináltattad?Miért lenne a vvti érzékenyebb- a corolla hidrotőkés, ha jól tudom!?
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #512 Dátum: 2010.05.07 20:13:53 »
Köszönöm taby!

Igen Páhiban. Az egyik szerelővel beszélgettem, Ő mondta, hogy az újabb Toyoták hengerfeje gyengébb. Ne kérdezzétek, hogy ez mit jelent. (Megjegyzem, hogy itt a fórumon is volt egy felhasználó akinek beégtek a szelepek egy vvti Corollában)  A dolog abban az értelemben engem is érint, hogy 2-3 év múlva az autómat már mindenképpen le kell cserélni, szívem szerint egyel újabb Avensisre, ami már vvti motoros. Én is kíváncsi vagyok, hogy van-e valakinek több 10 ezer Km gázos tapasztalata ezekkel a motorokkal.
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #513 Dátum: 2010.05.08 22:54:13 »
Köszönöm taby!

Igen Páhiban. Az egyik szerelővel beszélgettem, Ő mondta, hogy az újabb Toyoták hengerfeje gyengébb. Ne kérdezzétek, hogy ez mit jelent. (Megjegyzem, hogy itt a fórumon is volt egy felhasználó akinek beégtek a szelepek egy vvti Corollában)  A dolog abban az értelemben engem is érint, hogy 2-3 év múlva az autómat már mindenképpen le kell cserélni, szívem szerint egyel újabb Avensisre, ami már vvti motoros. Én is kíváncsi vagyok, hogy van-e valakinek több 10 ezer Km gázos tapasztalata ezekkel a motorokkal.
2-3 év alatt mennyit akarsz beletenni, hogy cserélni akarod? Én a Carinámmal évi 50 ekm-el még legalább 5 évet számolok előre úgy, hogy most 18 éves lesz. Igaz most még csak 165 ekm van benne. Visszahozza így egyáltalán a költségeket?

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #514 Dátum: 2010.05.09 20:17:04 »
2-3 év alatt mennyit akarsz beletenni, hogy cserélni akarod? Én a Carinámmal évi 50 ekm-el még legalább 5 évet számolok előre úgy, hogy most 18 éves lesz. Igaz most még csak 165 ekm van benne. Visszahozza így egyáltalán a költségeket?

Évente 33e Km, így kb. 8 hónap alatt visszahozza az átalakítás költségeit. Ha még 3 évig használom akkor pont 400 eKm lesz az autóban. Úgy gondolom, hogy az már egy Toyotának is sok. Ha lecserélem, akkor pedig kivetetem belőle a gázszettet, és berakom az újba. Legalábbis ez a terv...
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #515 Dátum: 2010.06.18 10:05:30 »
Sziasztok!

Látom vegyes érzelmeket tápláltok a gázzal kapcsolatban. Nekem egy 4afe motoros Carinám van, kb. egy éve. Sokat kell vele járnom ezért kimondottan ragaszkodtam a gázhoz, bár még sosem volt egyik autómban sem. Egyszer volt vele valami baj, nem váltott át gázra, az egyik mágnesszelep ment el, 5000Ft volt a javítás. A leg primitívebb szerkezet van az autómban egy 70l-es tartállyal (a légszűrő után van bekötve egy csövön az anyag, talán a karbis ladákba szokás ilyet tenni), mégis ha egyszer jól be lett állítva, nem észrevehető a benzin-gáz közötti differencia. A fogyasztás kb. azonos a benzinnel, 8 liter körül van (nem kicsi a lábam). Azóta vettem egy második autót is az asszonynak (Audi 2.8 V6), ami már hengerenkénti injektoros gázzal van, de azt is király. Ilyen üzemanyag árak mellett amíg a gáz majdnem féláron van (Ukránban 110Ft/l), megéri. 10 liter benzin ki szokott tartani egy hónapig, de azt is csak azért használom el, hogy nem büdösödjön bele.

Most készül egy ismerős Carinát venni, ki is néztünk egyet, szintén 4afe. Gázosat sajna nem találok, most mindet megvették, hogy brutál árú a benzin. Nem tudjátok, mennyibe van mostanában egy gáz beszerelés lepapírozva meg minden? Azért neki inkább a hengerenkéntit ajánlanám, pótkerék tartállyal. Hány literes a pótkeréktartály, ami befér a Carinába?

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #516 Dátum: 2010.06.18 21:48:27 »
Most készül egy ismerős Carinát venni, ki is néztünk egyet, szintén 4afe. Gázosat sajna nem találok, most mindet megvették, hogy brutál árú a benzin. Nem tudjátok, mennyibe van mostanában egy gáz beszerelés lepapírozva meg minden? Azért neki inkább a hengerenkéntit ajánlanám, pótkerék tartállyal. Hány literes a pótkeréktartály, ami befér a Carinába?

220-250eFt körül lesz a beszerelés, kérj ajánlatot! Nem mindegy, hogy milyen rendszert és hol szerelteted be:
Én a Zavoli mellett döntöttem, és Páhiban szereltettem.
http://www.molnarautogaz.hu/?szovegek_id=1
Jó állítólag a Bácsgépker és a "Szappanos művek" is.
http://www.autogaz-szerviz.hu/autogaz/portal/index
http://www.autogazszereles.hu

A DT GAS System-et lehetőség szerint kerüld el!
Jó az AC STAG lengyel rendszer is, olasz reduktorral és elemekkel párosítva. Az Avensisbe 53 literes pótkeréktartály fért el, ebbe max 38-39 liter gázt lehet tankolni.

Az enyém most elkezdett sokat fogyasztani. A 9,2-9,5 kezdeti fogyasztás felment 10-11 literre. (1/3 autópálya, 2/3 város) Mindenféle elméletek születtek lambdasszondáról, katalizátorról, gyújtásról...  Páhiban azt mondták, menjek vissza és állítanak rajta.
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #517 Dátum: 2010.06.18 23:50:18 »
Sziasztok!

Látom vegyes érzelmeket tápláltok a gázzal kapcsolatban. Nekem egy 4afe motoros Carinám van, kb. egy éve. Sokat kell vele járnom ezért kimondottan ragaszkodtam a gázhoz, bár még sosem volt egyik autómban sem. Egyszer volt vele valami baj, nem váltott át gázra, az egyik mágnesszelep ment el, 5000Ft volt a javítás. A leg primitívebb szerkezet van az autómban egy 70l-es tartállyal (a légszűrő után van bekötve egy csövön az anyag, talán a karbis ladákba szokás ilyet tenni), mégis ha egyszer jól be lett állítva, nem észrevehető a benzin-gáz közötti differencia. A fogyasztás kb. azonos a benzinnel, 8 liter körül van (nem kicsi a lábam). Azóta vettem egy második autót is az asszonynak (Audi 2.8 V6), ami már hengerenkénti injektoros gázzal van, de azt is király. Ilyen üzemanyag árak mellett amíg a gáz majdnem féláron van (Ukránban 110Ft/l), megéri. 10 liter benzin ki szokott tartani egy hónapig, de azt is csak azért használom el, hogy nem büdösödjön bele.

Most készül egy ismerős Carinát venni, ki is néztünk egyet, szintén 4afe. Gázosat sajna nem találok, most mindet megvették, hogy brutál árú a benzin. Nem tudjátok, mennyibe van mostanában egy gáz beszerelés lepapírozva meg minden? Azért neki inkább a hengerenkéntit ajánlanám, pótkerék tartállyal. Hány literes a pótkeréktartály, ami befér a Carinába?
Jól mondja kustora--Dt-tne, csak Zavoli, vagy AC-Stag-állítólag az AC még precízebben felprogramozhatóbb, mint a Zavoli! De nekem is Zav. van-Jánoshalma, Bácsgépker 215 000 Ft-
és teljesen jó! Már 5ezret mentem vele, fogyasztásom 7-8,8 l között-lábfüggő!
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #518 Dátum: 2010.06.22 13:51:30 »
Már 5ezret mentem vele, fogyasztásom 7-8,8 l között-lábfüggő!
Mekkora motor van a Corolládban? Város-országút? Benzinnel mennyit fogyasztott?
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

Tííítusz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #519 Dátum: 2010.06.22 22:18:17 »
Sziasztok!

Most vettem egy '98-as kétliteres Carinát az 1.6-os helyett. (Illetve mellé, azt most kezdem árulni). Szóval olyan makulátlan állapotban van a kocsi, hogy úgy gondoltam érdemes gázosítani. Viszont erről  a motor(3S-FE)+gáz kombinációról nem nagyon találtam kommenteket, csak a 4afe-ről. Hallott valaki erről valamit? Kizárólag 4. generációsban gondolkodom.

Köszi!

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #520 Dátum: 2010.06.27 21:38:48 »
Sziasztok!

Most vettem egy '98-as kétliteres Carinát az 1.6-os helyett. (Illetve mellé, azt most kezdem árulni). Szóval olyan makulátlan állapotban van a kocsi, hogy úgy gondoltam érdemes gázosítani. Viszont erről  a motor(3S-FE)+gáz kombinációról nem nagyon találtam kommenteket, csak a 4afe-ről. Hallott valaki erről valamit? Kizárólag 4. generációsban gondolkodom.

Köszi!
Mivel a 4AFE motorhoz hasonlóan ez is egy régi vágású benzinmotor, nem hiszem, hogy bármi gond lenne a gázosítással kapcsolatban.
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

Tííítusz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #521 Dátum: 2010.06.27 22:37:47 »
Kösz, de azért ez nem elég megnyugtató, ugye te is egyetértesz? :) :)

A gázzal nekem csak egy aggodalmam van, a szelepkenés. Ki kell derítenem, hogy ebben a hengerfejben nincs-e speciális szeleptányér-szelepülék.
Érdekességképpen: kollégámnak 1-es avéja van 4afe motorral és azt mondták neki a szerelők, hogy nem lehet gázosítani, mert kerámia szelepülékes a hengerfeje, miközben simán alakítgatják át az ilyen motorú carinákat :) Kontra: most újítattam fel az 1.6-os hengerfejét, és túrót van benne kerámia. Sosem értettem, hogy egy egzakt dolgot hogyan lehet többféleképpen "tudni". Ez igaz itt a fórumra is. Van egy csomó, "én úgy hallottam, hogy" típusú hsz. Inkább ne mondja, ha nem tudja.

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #522 Dátum: 2010.06.28 10:25:43 »
 Nekem a gázszerelő aki beszerelte, mondta, hogy teljesen kizárni a szelepbeégést egyik motornál sem lehet, de ne aggódjak ezzel a "régi" motorral nem lesz gondom. Azt állította, hogy problémák a vvti motorokkal adódhatnak.
Aláírattak velem egy papírt, hogy 20eKm -enként szükséges a szelephézag ellenőrzés. Ezt viszont mindenkivel aláíratják.

Tisztelt Ügyfeleink!

Felhívjuk figyelmüket a
 - 20.000Km-es gázszerviz fontosságára (szűrőcsere, beállítás)
 - gyújtás 20.000Km-es ellenőrzésére (gyertya, gyertyakábel)
 - és a szelephézag ellenőrzésének fontosságára azoknál a gépjármű
típusoknál, ahol a szelepállítás nem automatikus (hidrotőkés)
történik, különösen a 2000 év után gyártott autók esetében.
A szelephézagot 20.000Km-enként ellenőriztetni, ill. szükség szerint korrigálni kell.


Vannak fórumok, léteznek listák,
pld: http://automenedzser.hu/tanacsok/20100302_autogaz_gazauto_lpg.aspx
de egzakt, megbízható információkat a neten ezzel kapcsolatban nem fogsz találni.

Talán érdemes lenne egy tapasztalt gázszerelő véleményét kikérdezni.

Üdv, ;)
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

Tííítusz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #523 Dátum: 2010.06.29 17:26:12 »
No, én azt gondolom, hogy beléje a gázot! Nem fogok én itt parázni. Amúgy bocs kustora, hogy az előbbinél kicsit leoltottalak (egyébként én is kb. így gondolkodom :) ). Szóval ezekben az ótókban mégiscsak egy kvázi kilencvenes évek eleji tervezésű motor van. Víz legyen bennük meg normális olaj, oszt gyíí :)

És egy kis érdekesség: tele tankkal vettem a kétliterest és nagyon hatott a szintmérő mutatójára a gravitáció. 550 km sikerült menni egy tankkal(~55l), viszonylag óvatos, városszéli közlekedéssel. Kicsit sokalltam a fogyit, megmondom őszintén. Na, kiderült a turpisság: etanollal volt fullon, sőt, már ez a második full tank etanol, mert árulták (gondolkodik a magyar). Így, ha vesszük: 2literes motor kb. 10-et fogyasztott etanollal. Én ugye most benzinnel raktam meg és kb. féltanknál már van eltérés. Kíváncsi vagyok a végére.
Na a legjobbakat! :) Keresek egy jó gázost, habár itthon úgysem használjuk az egyik palackot, meg vasárnap délelőtt úgyis ráérek.....  :) :)

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #524 Dátum: 2010.06.29 21:39:49 »
Már 5ezret mentem vele, fogyasztásom 7-8,8 l között-lábfüggő!
Mekkora motor van a Corolládban? Város-országút? Benzinnel mennyit fogyasztott?
1,4-es a Corollám. Vegyesben használom. A gázos 7l körülit csak finoman, 100 alatti használattal, gyors felkapcsolgatásokkal érem el!ja és csak a Mol-ossal!
Mostanában 8-8,5 volt!Benzinnel 6-7 között kajált. gondolkoztam már a felsőkenőn-volt a neten egy eladó E12 Corolla, kíváncsiságból felhívtam-abba volt.
De pl. a törökök egy csomó E12-be szereltek gázt simán!-náluk van sok-kersgéltem kicsit!
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna