Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318570 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Corolla gazos bukta!
« Válasz #495 Dátum: 2010.02.25 01:50:46 »
Sziasztok mindenkinek!
A nyaron irtam egy hozzaszolast (2006.07.28 11:38:14) a gazzal kapcsolatban. Nos azota haromszor jartam meg a szervizt szelephezag allitas ugyeben. Most komplett hengerfejet, vezemutengelyt, szelepeket kell csrelni. 600E Ft. kar keletkezett az autoban. Ugy erzem, hogy befejeztem a gazos uzemet!
Udv:Eszelos
Helló!
Nem tudom olvasgatsz-e még a fórumon, vagy érdekelt vagy-e még toyotában? Ha nem akkor esetleg más?!! Most veszek egy 1,4 Corollát 2005-ös, gázt szeretnék bele szereltetni!
Van-e több tapasztalat?
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

lukit

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #496 Dátum: 2010.04.09 07:29:00 »
őszintén...venne a t.köm gázos autót.....még nem ismerek olyan embert személyesen akinek jó tapasztalata lett volna vele!! "Messziről jött ember,nekem meg azt mond amit akar"  :ph34r: :flowers:
Mint írtam,nekem itt fekszik az udvarban,egy kiégett motorterű,gázos camry...bontásra vettem meg....gázszivárgás miatt gyulladt ki,minden előjel nélkül...160km/h-nál autópályán....szerencse hogy sikerült a volt tulajnak viszonylag időben eloltani.....ha olcsóbban akarok járni akkor lesz diesel,vagy kis ccm-es autóm....de én be nem rakatnék semmi pénzért gázt....
a másik....idáig 2 ismerősömnek is visszadurrant egyszer-egyszer a légszűrőbe,ami gázosnál elég sűrűn előfordulhat, egyből légtömegmérő csere...bontottan 50e újonnan 150e Ft.....(camry-ba és 4runner-be)
csomagtér kisebb....camrynál pl így hiába döntöd el az ülést akkor se tudsz nagyobb cuccot szállítani.....
ráadásul olyan a szaga mint egy targoncának...... :D

Nekem volt gázos kocsim, minden frankó volt vele. Exemnek is az volt, neki is baromi jól teljesített, elég vicces összegekért autózott. 300 ezren felül volt a motorja, mikor elváltunk és azt még nem kellett megbontani.
Ha visszadurran és kárt okoz, akkor az kritikán aluli kókány szerelés, mivel egy filléres visszacsapószelepet spóroltak ki. Ha neked olaj helyett trágyalevet öntenek olajcsere alkalmával a motorba, akkor szidod a benzint vagy a dízelt?
A targoncaszag szintén a gány munka eredménye, nálunk soha se volt gázszag, még a motortérben se.
Úgyhogy lett itt röhögcsélni meg ilyenek, legalább nem lesznek sokan a gázkúton:)

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #497 Dátum: 2010.04.10 13:30:38 »
őszintén...venne a t.köm gázos autót.....még nem ismerek olyan embert személyesen akinek jó tapasztalata lett volna vele!! "Messziről jött ember,nekem meg azt mond amit akar"  :ph34r: :flowers:
Mint írtam,nekem itt fekszik az udvarban,egy kiégett motorterű,gázos camry...bontásra vettem meg....gázszivárgás miatt gyulladt ki,minden előjel nélkül...160km/h-nál autópályán....szerencse hogy sikerült a volt tulajnak viszonylag időben eloltani.....ha olcsóbban akarok járni akkor lesz diesel,vagy kis ccm-es autóm....de én be nem rakatnék semmi pénzért gázt....
a másik....idáig 2 ismerősömnek is visszadurrant egyszer-egyszer a légszűrőbe,ami gázosnál elég sűrűn előfordulhat, egyből légtömegmérő csere...bontottan 50e újonnan 150e Ft.....(camry-ba és 4runner-be)
csomagtér kisebb....camrynál pl így hiába döntöd el az ülést akkor se tudsz nagyobb cuccot szállítani.....
ráadásul olyan a szaga mint egy targoncának...... :D

Nekem volt gázos kocsim, minden frankó volt vele. Exemnek is az volt, neki is baromi jól teljesített, elég vicces összegekért autózott. 300 ezren felül volt a motorja, mikor elváltunk és azt még nem kellett megbontani.
Ha visszadurran és kárt okoz, akkor az kritikán aluli kókány szerelés, mivel egy filléres visszacsapószelepet spóroltak ki. Ha neked olaj helyett trágyalevet öntenek olajcsere alkalmával a motorba, akkor szidod a benzint vagy a dízelt?
A targoncaszag szintén a gány munka eredménye, nálunk soha se volt gázszag, még a motortérben se.
Úgyhogy lett itt röhögcsélni meg ilyenek, legalább nem lesznek sokan a gázkúton:)
A visszadurranás-probléma a mai szekvenciális gázinjektoros rendszereknél nem jelentkezik.
Csütörtökön szerelik a Corollámba. 350/l-helyett 160/l---nem mindegy!!!!
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.10 13:33:57 írta ma81 »
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #498 Dátum: 2010.04.10 19:12:36 »
egyetértek. én sem szerettem a dizelt a gázt a héliumot meg a napalmot sem  :no:
de ez így jelen helyzetben kibirhatatlan.
úgyhogy csinálja mindenki amit tud :yes:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #499 Dátum: 2010.04.16 19:58:20 »
Tegnap beszerelték a gázt /zavoli/ Jánoshalmán. nem érzek külömbséget, jól megy vele, remélem beválik! 5000-ért 29 litert nem tankoltam mostanában üzemanyagból!!!
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #500 Dátum: 2010.04.17 22:40:07 »
Kértem autógáz szerelésre árajánlatot 1999. évjáratú Avensisre. A Medic-Car -tól kapott ajánlatban meglepő dolgot olvastam:

Idézet
Az Ön autójába, gázrendszer beszerelése mellé javasolom a felső szelepkenő beszerelését. A tapasztalatok alapján gázüzem esetén ennél a típusnál előfordulhat a szelepek beégése. A javasolt eszköz kiegészítő védelmet biztosít a motornak, így megelőzhető a szelepek esetleges meghibásodása.
A felső szelepvédő rendszer beszerelési díja: 25.000 Ft

Nem tudom, hogy ugyanarról a "felső szelepvédő rendszerről" van-e szó, amiről korábban Eszelos írt a fórumon:

Idézet
Sziasztok Mindenkinek!
Az elmult ev augusztusaban szereltettem Landi Renzo tip. gazrendszert az utoba. November kornyeken arra lettem figyelmes, hogy alacsony fordulaton erdekes hangot hallat az auto, kozel olyat minta fals levegeot szivna. Majd kisvartatva erezni lehetett a bizonytalan alapjaratot a teljesitmeny csokkeneset es hasonlo kellemetlen dolgokat. Rovid idon belul vilagitani kezdett a motor kontoll lampa. Elvittem a szervizbe ahol hivatalbol kijelentettek, hogy a gaz tonkreteta az autot. Ettol fuggetlenul kertem, hogy javitsag meg. Ket harom nap javitast koveteoen (szakszerviz) visszakaptam az autot, hogy minden rendben, csak tisztitani kellett stb. Amint kiertem a kapun kontroll lampa megint vilagit... masik szakszerviz, nem ragozom pestre kellett menem, hogy valami hozzaerto szakszervizt talljak. Itt szinten harom napot volt az auto de magtalaltak a hibat, Annak ellenere, hogy hidrotoke vagy mi van  benne a szelephezag nott meg akkorara, hogy a rendszer nem tudott utanna szabalyozni.
Az elmult napokig semmi gond nem volt az autovel. most megint az ismeros tunetek majd kontroll lampa szerviz......
A beepiteskor beszereltettem a Flashloube rendszert ez azota is folyamtosan megy az olajzas.
Egybekent nagyon oda kell figyeljek, hogy eszrevegyem a benzin-gaz kozotti teljesitmeny kulonbseget. A rendszer a fentiektol eltekintve telen nyaron jol mukodik.
A beszereles elott gey feleveig turtam a nenet es lattam, hogy a nemeteknel sokkal dragabb Toyotaba is szerlen gazt tomegevel. Nem beszelve a lengyelekrol. ezen felbatorodva szereltttem be En is a gazt. Egyebkent 10l kornyeken fogyaszt az auto emi realis az En nehez labamhozkepest.
Amikor beszereltem a gazt 60E km volt az autoban most 110E felett van.
Az erdekel igazabol, hogy van -e valakinek vvti motoros gazuzemmel kapcsolatban valami hasonlo rossz tapasztalata vagy csak egyedi eset vagyok?

A nyaron irtam egy hozzaszolast (2006.07.28 11:38:14) a gazzal kapcsolatban. Nos azota haromszor jartam meg a szervizt szelephezag allitas ugyeben. Most komplett hengerfejet, vezemutengelyt, szelepeket kell csrelni. 600E Ft. kar keletkezett az autoban. Ugy erzem, hogy befejeztem a gazos uzemet!

A TOYOTA szervíz, mivel a gáz beépítésre került, nyilván nem vállalta a garanciát. A gázbeszerelõ szintén nem, mivel szerinte nem a gáz az oka a meghibásodásnak!
Üdv:Eszelõs

Mindenesetre, Ő használt ilyen rendszert, és mégis beégtek a szelepek. Mi a helyzet ezzel a szerkentyűvel, valós ez a szelepbeégési veszély?
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #501 Dátum: 2010.04.18 19:13:45 »
Kértem autógáz szerelésre árajánlatot 1999. évjáratú Avensisre. A Medic-Car -tól kapott ajánlatban meglepő dolgot olvastam:...
Remélem csak egyedi eset! Én is gondolkodtam sokáig ezt olvasva, de csak berakattam. Nem egy-két vvti Corolla, s egyéb fut gázzal! Van egy lista, amin szerepelnek azon típusok, motorok, amik nem bírják a gázt. Abban, ha jól tudom a 2.0 és 1,8 Toyota motor szerepel de nem tom pontosan-rá kell keresni!
Elvileg a hidrotőkésnél nem szabadna gondnak lenni, nem úgy mint egyes Fordoknál, ha nem állítanak szelepet, v amelyiknél kerámia, vagy milyen szelepfészek van-ez is Ford!
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.18 19:31:54 írta kleingy »
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #502 Dátum: 2010.04.18 19:52:55 »
Hol lehet ilyen lista?
Az enyémben még a régi Carina (4AFE) motor van, de mivel az autó viszonylag sokat futott, 2-3 év múlva le kell majd cserélni egy fiatalabb Avensisre, a szett pedig át lesz majd rakva. Remélem azok szeretik a gázt.
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #503 Dátum: 2010.04.18 19:55:31 »
Hol lehet ilyen lista?
Az enyémben még a régi Carina (4AFE) motor van, de mivel az autó viszonylag sokat futott, 2-3 év múlva le kell majd cserélni egy fiatalabb Avensisre, a szett pedig át lesz majd rakva. Remélem azok szeretik a gázt.
Carinákba rakták már régebben is a gázt! Ha megnézed a használtauto.hu.-n, nem egy gázos is van eladó!
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #504 Dátum: 2010.04.21 22:25:42 »
Berakatom a gázt!  
Molnarautogaz, Páhi, Zavoli rendszer.  A f...szom tele van a 335 forintos benzinnel, és az etanollal sem tudok spórolni.

A szelepbeégéssel kapcsolatban egyébként ezt a választ kaptam a Molnarautogaz -tól:
Idézet
Valóban létezek ún. felsőkenő szett, de ez a szelepbeégési problémára teljes, 100%-os védelmet semmi nem ad. Szelepbeégési problémák szinte bármelyik autónál előfordulhatnak, de a szelephézag ellenőrzése ezt nagymértékben kiküszöbölheti. Azonban ha a szelephézag 30.000km-erenként ellenőrizve van, esetlegesen a szelep kenőkészlet is be van építve, akkor még ilyen autóknál a beállításnál a gázüzemhez képest 5% benzint is szoktunk adagolni, a szelepek ill. a  szelepfészek hűtése érdekében. Remélhetőleg ez a három dolog kiküszöbölheti ezt a problémát.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.21 22:29:17 írta kustora »
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #505 Dátum: 2010.04.21 23:21:37 »
Berakatom a gázt!  
Molnarautogaz, Páhi, Zavoli rendszer.  A f...szom tele van a 335 forintos benzinnel, és az etanollal sem tudok spórolni.

A szelepbeégéssel kapcsolatban egyébként ezt a választ kaptam a Molnarautogaz -tól:
Idézet
Valóban létezek ún. felsőkenő szett, de ez a szelepbeégési problémára teljes, 100%-os védelmet semmi nem ad. Szelepbeégési problémák szinte bármelyik autónál előfordulhatnak, de a szelephézag ellenőrzése ezt nagymértékben kiküszöbölheti. Azonban ha a szelephézag 30.000km-erenként ellenőrizve van, esetlegesen a szelep kenőkészlet is be van építve, akkor még ilyen autóknál a beállításnál a gázüzemhez képest 5% benzint is szoktunk adagolni, a szelepek ill. a  szelepfészek hűtése érdekében. Remélhetőleg ez a három dolog kiküszöbölheti ezt a problémát.
A gáz mellé benzint hogy adagol?! Sztem a kettő vegyesben nem működik. Benzinnel indul, majd átvált ugye gázra, de a kettő együtt??!! Ez nekem új!-sztem érdemes lenne ennek utánaérdeklődni a gázos fórumon is! Ja és a hidrotőkéseknél miért, ill. hogyan kellene szelephézagot ell.-ni, állítani?
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #506 Dátum: 2010.04.26 06:38:09 »
E12 1.6 VVTi gázüzemmel fut valaki alatt, hosszabb ideje? Min. 1-2 éve? Milyen rendszert lenne érdemes beszereltetni? A pótkeréktartály elegendő lenne? Sedanom van. 138 ekm futással, és elegem van a 337.9 ft/l benzinárból... :censored: Tavaly kb. 20 ekm-et mentünk az autóval...  :hmmmm:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #507 Dátum: 2010.04.27 18:11:25 »
E12 1.6 VVTi gázüzemmel fut valaki alatt, hosszabb ideje? Min. 1-2 éve? Milyen rendszert lenne érdemes beszereltetni? A pótkeréktartály elegendő lenne? Sedanom van. 138 ekm futással, és elegem van a 337.9 ft/l benzinárból... :censored: Tavaly kb. 20 ekm-et mentünk az autóval...  :hmmmm:
Az nem olyan sok, én az első évben az SC-vel 40E-t mentem, azóra 25-30E között valahol. De ettől függetlenül a benzinár, az schock, ez nem vitás.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #508 Dátum: 2010.05.03 00:19:19 »
Hol lehet ilyen lista?
Az enyémben még a régi Carina (4AFE) motor van, de mivel az autó viszonylag sokat futott, 2-3 év múlva le kell majd cserélni egy fiatalabb Avensisre, a szett pedig át lesz majd rakva. Remélem azok szeretik a gázt.

Egyetlen hivatalos lapon talált felsorolást google:
http://www.toyota.com.au/faqs#

Itt persze nincs egy mukk se az EUban gyakori motorokról... ami nem csoda elvégre ez ausztália.  :D

E szerint
http://www.autocarbe.com/toyota/toyota-aygo-and-yaris-sale-in-lpg-version/
UKban hivatalosan árulnak LPGs Yarist. Sött: "The plant for LPG Aygo and Yaris is produced by Landi Renzo, who has followed the directives of the engineers of the Japanese house down for the design and implementation of the same. Moreover, the two Japanese cars to LPG will be matched in productions Now and Sol"
DE a toyota.co.ukn nem találtam árlistában! Persze elég friss. De a lényeg, hogy Landi Renzo azaz paszolnia kell. Lehet rok toyota.uk nek és rákérdezek mért nincs listájukban.

A legtutibb az lenne ha club szinten írnánk a magyar importőrnek és rákérdeznénk. (Akik meg sanszosan írnának a Toyota.jp nek....  [rohog] )

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #509 Dátum: 2010.05.06 22:45:09 »
 Belekerült a gáz az Avensisbe. Szelepbeégéssel kapcsolatban kérdezősködtem:
Nagyon dicsérték a 4AFE motort, szerintük nem lesz vele ilyen jellegű problémám, ennek ellenére a szelephézag ellenőrzés 20 ezer kilométerenként ajánlott. Továbbá azt mondták, hogy az újabb VVTi motorok már érzékenyebbek, azokba ajánlott a felső szelepkenő rendszer.
Apropó, lehet egyáltalán állítani a 4AFE motorban a szelephézagot, vagy hidrotőkés?
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0