Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318683 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Corolla gazos bukta!
« Válasz #480 Dátum: 2006.12.21 15:05:33 »
Idézetet írta: "eszelos"
Sziasztok mindenkinek!
A nyaron irtam egy hozzaszolast (2006.07.28 11:38:14) a gazzal kapcsolatban. Nos azota haromszor jartam meg a szervizt szelephezag allitas ugyeben. Most komplett hengerfejet, vezemutengelyt, szelepeket kell csrelni. 600E Ft. kar keletkezett az autoban. Ugy erzem, hogy befejeztem a gazos uzemet!
Udv:Eszelos


És ezt maga a gáz, vagy valami hibás beszerelés, gyenge minõségû alkatrész okozta?
Garancia van/volt rá?

eszelos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Corolla gazos bukta!
« Válasz #481 Dátum: 2007.08.07 21:56:20 »
Kedves Misi!
A TOYOTA szervíz, mivel a gáz beépítésre került, nyilván nem vállalta a garanciát. A gázbeszerelõ szintén nem, mivel szerinte nem a gáz az oka a meghibásodásnak!

Üdv:Eszelõs
ar megint megjartam!

Zoten

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #482 Dátum: 2007.10.30 19:53:19 »
Üdv mindenkinek!

Olvasgattam a gáz témát, mert gondolkoztam h be kéne rakatni egy 1.5 vvti yarisba a gázt.
Volt korábban opelunk amibe gyárilag volt benn a gáz. Abba az volt a jó hogy nagyon igényes volt a beszerelés (fennt volt a töltõnyílás a benzin mellett, mindennek szépen megvolt a helye). Amikor behoztuk "nyugatról" volt olyan h 6,2litert produkált gázzal (benzinel se volt kevesebb). Akkor jöttek gondok amikor elromlott az eredeti (még opel matrica is rajt volt)  elektromágneses szabályzó (erre úgy 230 ezer km-er körül került sor). Na ezek után beletettek vmi manuálisan állíthatót, mert akkor még nem nagyon ismertek nálunk mást. Ezek után a fogyasztás is mindjárt 8 liter körül lett. Meg kezdõdtek az olyan problémák amiket olvastam h nincs néha alapjárat, meg pucoltatni kellett sûrûbben stb.... Így még 320 ezerig hajtottuk a gépet aztán eladtuk, mert már öreg volt meg a km-er is sok.
Azon a CO is kevesebb volt gázzal(benzin 0,2% gáz 0,1%)
Ehhez a CO témához még egy érdekes dolgot fûznék hozzá: a CO ugye zárt térben mérgezést okoz. ha gázos motorral több lenne a CO akkor nem engednék be a targoncákat zárt térbe, pedig ilyet sok helyen látni, hûtõházakban is, ahol meg nem igazán akarják a -20 fokot kiszellõztetni... Ha a benzineseknek jobb lenne a CO-ja akkor a targoncák is szerintem benzinesek lennének.
De ahogy olvastam nem nagyon érdemes beletenni a vvti motorba a gázt. Nem akarok megkockáztatni egy motorgenerált, habár sok összefüggést nem látok a kettõ közt. A másik meg hogy fognám a fejem amikor az "új" autóba fúrnák a lyukakat. Mert azért az ilyen az már monyákolás. A gyári az gyári...

JA ÉS 1 JÓTANÁCS AKINEK GÁZOS AUTÓJA VAN: nyáron melegbe ha az autóba 60fok van nem szabad csurig tankolni az autót!! Egyszer így csináltuk és este amikor lehült az autó és összement a tartály kinyitott a biztonsági szelep és engedte lassan a gázt, amit a gáz leeresztésével és a szelep cseréjével oldottak meg....
Toyota Group

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #483 Dátum: 2008.02.12 19:17:42 »
Idézetet írta: "patounet"
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "xeri"
Egyszer, ha sok idõm lesz, megpróbálom majd kiszámolni, hogy hány kilóval kevesebb szennyezést eregettem az üvegházba, amióta gázzal járok   :hmm:

Múltkor kimentem az egyik bevásárlóközpontba bringával (csak nézelõdni) és így 11km-rel kevesebbet használtam az autót ->  legalább ~1,7 kilóval kevesebb CO2-tõl mentettem meg a Földet. (Tényleg, mennyi a Carina km-re esõ CO2 kibocsátása?)

Squiddy, egy nagy problema van azal a gondolattal, hogy LPG=tisztabb levego...
a Carinad ugy fejlesztettek ki, hogy optimalis legyen a benzin hasznalata. Viszont a gaz uzemre nem terveztek. Nem Toyota rendszer, es nem fogyasztasz optimalis gaz menyiseget. tobbet bocsatasz ki(?).
A subarunak van ilyen gyari LPG hibridalas, ami optimalis az autora. A tobbimarkanal, ami utolagosan jon a autora, ez mar messze nem a legtokeletesebb.
itt egy kis tablazat...
http://www.moteurnature.com/actu/2006/gpl-lpg-pollution.php
franciaul...
kevesebb a CO2, de 1000% tobb CO!(volvo pelda)
A subarunal, meg a NOx is durvan no LPGvel...
azert nem fejlesztik annyira a LPG. Volvo kilepett a fejleztesbol, tudtommal. Subaru tovabbra atalakitja garival az autokat. De gondolom inkabb gazdasagos ara miatt inkabb, mint tiszta levego miatt (bar az allamok, az EUben, amikor merik a karos anyag kibocsatasat, inkabb a CO2re gondolnak, mint masra, ami egyenesen gyenge latas!)


Ez egetverõ baromság, már bocs. Gázzal nem több a CO, hanem kevesebb. Már ha jól van beállítva persze. Régi, karbis autóknál egy jól beállított gázcuccal szab. katalizátoros értékeket lehet elérni, persze katalizátor nélkül. A CO2 kibocsátás is kisebb, mivel a gáznak nagyobb a hidrogéntartalma->több is a vízgõz a kipufogógázokban(ez láthatós is)

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #484 Dátum: 2008.02.12 19:19:37 »
Nincs valakinek elfekvõben gázcucca karbis autóhoz? :)

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #485 Dátum: 2008.06.21 19:31:07 »
Sziasztok, rég jártam erre :)
Persze, ha az embernek semmi gondja, minek irkálná le havonta, hogy minden zsír... De semmi sem tart örökké, még a landi renzo v05e computere sem - legalábbis ezt állapították meg egy szervizben nemrég.
Az tűnt fel, hogy km alapján üresnek ítélt tartályba 10-12 literrel kevesebb gáz ment, mint máskor. Először azt gondoltam, biztos a párom véletlenül benzinnel ment, amikor ő használta az autót, de másodszorra már gyanús lett, ráadásul a benzin is alaposan fogyásnak indult (egyszer kis híja volt, hogy el nem akadtam vele :) ). Aztán rájöttem, hogy mi zavarhatott már korábban is: az indulás után, átváltásnál szokásos relé-kattanás elmaradt, miközben a visszajelző szépen átkapcsolt zöldre. Szóval kiderült, hogy a rendszer elfelejt átkapcsolni, miközben azt mutatja, hogy megtette (hogy ilyenkor mit csinál pl. az injektor-emulátor, illetve a gáz-szelepek és a többi komponens, arra kíváncsi lennék). Ráadásul mindezt úgy, hogy volt egy átmeneti időszak, amikor hol gázzal ment, hol benzinnel véletlenszerűen. Kicsit persze büszke is vagyok, hogy nekem olyan gázrendszerem van (volt), amin nem lehet érezni a különbséget a benzin-üzemhez képest  ::)
A szerviz szerint a központi vezérlőből nem jön ki a kapcsoláshoz szükséges jel - állítólag kézzel feszültséget adva a különböző részeknek, működött a gáz. A computer-cserére még nem kaptam tőlük árajánlatot (másik forrás 50k környékére saccolta), mert a javításával nem foglalkoznak. Pedig szerintem nem ultra-bonyolult elektronika, ha van valakinek műszerész kontaktja, szívesen megkeresném, hogy tegyen egy próbát vele. Mondjuk van 1-2 olyan ic a nyákon, amit nem tudna kicserélni, de eddigi tapasztalatom alapján nem ezek szoktak tönkremenni rendes használat mellett, hanem a "mezei" áramköri elemek öregednek el.
Szóval így jártam. Közben 10 éves lett az autóm, úgyhogy egyre csökken az az összeg, amit még "örömmel" ráköltök a javítására - az is megfordult a fejemben, hogy lassan le kéne cserélni. Igaz, hogy ezt leszámítva tip-top állapotban van, de a legnagyobb varázsa mégis a gáz volt, szar érzés most 12ezerért benzint tankolni  :eek:
Ha valaki tud segíteni - akár olcsóbb beszerzésben, akár műszaki szaki-tippel -, azt megköszönném.

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #486 Dátum: 2008.06.24 18:27:02 »
Végül az 50k túlzásnak bizonyult: rongyos 30ezer egy ilyen computer, annyit meg a hülyének is megér :) Tulajdonképpen hepiend is lehetne, de itt azért még nincs vége - elvégre most ennek az árát is le kell dolgozni, és ezzel az autóval még csak 80ezret mentem gázzal  :winkiss:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #487 Dátum: 2009.03.24 08:14:26 »
Megéri vajon a gázt berakatni egy autóba? Egyik ismerős szeretne ilyet az 1.6-os Focusába.
         

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #488 Dátum: 2009.03.24 09:27:58 »
Megéri vajon a gázt berakatni egy autóba? Egyik ismerős szeretne ilyet az 1.6-os Focusába.
mérlegelni kell az előnyöket-hátrányokat:
olcsóbb lesz a tankolás (és a gázár még csak most indul lefelé...), de
cserébe kisebb csomagtér, a teljesítmény is kisebb gázos üzemmódban, néhány helyre (különösen parkolóházak, mélygarázsok) nem engednek behajtani, kevesebb helyen lehet tankolni, és a beépítés megtérüléséhez is kell egy kis(?) idő.
music     

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #489 Dátum: 2009.03.24 09:29:53 »
Igen, tapasztalt gázüzemű használó véleménye érdekelne, hogy mennyivel olcsóbb így járni?
A tartályt a pótkerék helyére tetetné az ismerősünk.
         

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #490 Dátum: 2009.03.24 12:28:50 »
Igen, tapasztalt gázüzemű használó véleménye érdekelne, hogy mennyivel olcsóbb így járni?
A tartályt a pótkerék helyére tetetné az ismerősünk.

-Mert még nem volt rendes defektje!!!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #491 Dátum: 2009.03.24 13:14:26 »
Nem érdekli a defekt...
         

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #492 Dátum: 2009.05.31 14:33:41 »
Igen, tapasztalt gázüzemű használó véleménye érdekelne, hogy mennyivel olcsóbb így járni?
A tartályt a pótkerék helyére tetetné az ismerősünk.

A legalapvetőbb kérdés ilyenkor, hogy mennyit megy évente? És ,eddig akarja megtartani az autót? De számoljunk: mondjuk 260 egy injektoros cucc. Az egyszerűség kedvéért számoljunk benzinből 8, gázból 10-es átlagfogyit. SZtem a benzin hamarosan 300 lesz, de számoljunk 280-nal. A gáz most 140-150, de ahogy megy fel a benzin, emelik a gázt is, ezért ez legyen 160. Akkor 100 km-en a benzinköltség 2240, a gáz 1600, 640 ft spórolás. De tudod mit, kerekítsük fel 700-ra, mert azért egy jól beállítot injektoros cucc nem kajál be 10 lityó gázt. Csak ugye mindig a rosszabból kell kiindulni. Átlagos, 15e/éves futásteljesítménnyel számolva 105e ft-ot spórol évente, azaz kb. 2-2.5 év alatt térül meg. Egy dolog pedig biztos: a benzin nem lefelé, hanem felfelé fog menni sztem.

Taktoj

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #493 Dátum: 2009.12.25 17:24:08 »
Sziasztok.

Bár nem Toyota s ként de azért pár évnyi gázos tapasztalatom nekem is van.
1.7 es Volvo ba szereltettem 8 éve a gázt 3. generációsat 200 ropiért.
akkor még évi 40 ezret mentem kb 121 ft volt a gáz a benzin nem is tudom ahogy szinte azóta sem vagyok tisztában az üzemanyagárakkal...soha nem foglalkoztatott ...hisz volt eszem anno...

Tudni kell hogy a gázos üzemnek vannak hátrányai.
Persze ha vidéki az ember nem nagyon veszi észre, a mélygarázsok nem parkoláshatóságát.
A szüri akkor meg viszonylag fiatal volt átlag 30 km re jártam dolgozni 6.7 liter gázt vett be(100-110es átlagnál9, benzinből 90 nél evett 7.4 et. Tudom hogy ez lehetetlen, én azért évekig örültem ennek.
Tehát a mélygarázson kívüli hátrány, hogy a kipufogórendszert megzabálja de nagyon...persze ha elsőre csinálsz vagy csináltatsz alá kazánlemezből masszív cuccost akkor persze nincs gond.
A műszaki vizsgához gáztartály vizsgát is kérnek amit ha egy helyen nem tudsz megcsináltatni akkor külön utánajárás plusz 5 ezer ft..
Ja s ha nem pótkerekes a tartályod akkor hosszába kell beszereltetni a tartályt...sok bosszúságtól óvod meg magad ettől.
Kb 5% al gyengébb a kocsi vagyis nem észrevehetően.

Na és akkor jöjjenek a plusszok.
Hát nem is tudom felsorolni...
- télen ha rángatott -20fokban indulásnál gyorsan átkapcsoltam gázra s már szép simán suhantam is.
-Téli álldogálós, várakozós időszakban természetesen járó motorral húztam ki az időt, míg nem egy nagy autós láttam aki bizony inkább fagyoskodott.
-Sose kell azért felkapcsolni 5. be ha kell pár lóerő plussz hogy kevesebbet fogyasszon.
-A legjobb része tankolni vele... Én 8 éve nem tankolok 1-2 ezer ft kért...csakis TELE!
Ha tehetném vennék most is egy összkerekes toyota 1.8 kombi benzin gázzal....szerintem az nagyobb élmény lenne nekem mint egy új nő:)

Injektoros a jelenlegi autóm fordulatszámra(3000) kapcsolt gazos üzemre...persze ki is lehetett kapcsolni egy észrevehetetlen kapcsolóval

szkaresz27

  • Vendég
Re: Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #494 Dátum: 2009.12.30 09:43:26 »
őszintén...venne a t.köm gázos autót.....még nem ismerek olyan embert személyesen akinek jó tapasztalata lett volna vele!! "Messziről jött ember,nekem meg azt mond amit akar"  :ph34r: :flowers:
Mint írtam,nekem itt fekszik az udvarban,egy kiégett motorterű,gázos camry...bontásra vettem meg....gázszivárgás miatt gyulladt ki,minden előjel nélkül...160km/h-nál autópályán....szerencse hogy sikerült a volt tulajnak viszonylag időben eloltani.....ha olcsóbban akarok járni akkor lesz diesel,vagy kis ccm-es autóm....de én be nem rakatnék semmi pénzért gázt....
a másik....idáig 2 ismerősömnek is visszadurrant egyszer-egyszer a légszűrőbe,ami gázosnál elég sűrűn előfordulhat, egyből légtömegmérő csere...bontottan 50e újonnan 150e Ft.....(camry-ba és 4runner-be)
csomagtér kisebb....camrynál pl így hiába döntöd el az ülést akkor se tudsz nagyobb cuccot szállítani.....
ráadásul olyan a szaga mint egy targoncának...... :D