Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318734 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #465 Dátum: 2006.09.30 15:52:02 »
Idézetet írta: "Grabovszki"
Hali! Tegyük fel,h ki szeretném szerelni a Carinából a gázszettet mindenestõl, 80Literes gáztartállyal,aminek hamarosan lejár az érvényessége. Mennyit lehetne elkérni mindenért összesen? És a másik kérdésem,h kellene-e valakinek közületek???


Amikor az elõzõ autómat eladtam, megkérdeztem a gázost, hogy érdemes-e kiszerelni és továbbvinni a következõbe a cuccot. Azt mondta, hogy a következõ autóba már nem lehetne ugyanazt beszerelni, mert azóta annyit változtak/szigorodtak az elõírások, hogy azoknak a régi cucc már nem felel meg. Ez kb. 3 éve volt.
Ha a tartályod most fog lejárni, akkor a szetted biztosan beleesik ebbe a kategóriába. Ez nem jelenti azt, hogy ki kell dobni az egészet, csak annyit, hogy van olyan része, amit már nem lehet új beépítésnél felhasználni (ne kérdezd, hogy melyik az :) ).

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #466 Dátum: 2006.10.02 23:04:24 »
Idézetet írta: "xeri"
Idézetet írta: "Grabovszki"
Hali! Tegyük fel,h ki szeretném szerelni a Carinából a gázszettet mindenestõl, 80Literes gáztartállyal,aminek hamarosan lejár az érvényessége. Mennyit lehetne elkérni mindenért összesen? És a másik kérdésem,h kellene-e valakinek közületek???


Amikor az elõzõ autómat eladtam, megkérdeztem a gázost, hogy érdemes-e kiszerelni és továbbvinni a következõbe a cuccot. Azt mondta, hogy a következõ autóba már nem lehetne ugyanazt beszerelni, mert azóta annyit változtak/szigorodtak az elõírások, hogy azoknak a régi cucc már nem felel meg. Ez kb. 3 éve volt.
Ha a tartályod most fog lejárni, akkor a szetted biztosan beleesik ebbe a kategóriába. Ez nem jelenti azt, hogy ki kell dobni az egészet, csak annyit, hogy van olyan része, amit már nem lehet új beépítésnél felhasználni (ne kérdezd, hogy melyik az :) ).


Nem továbbvinni,hanem eladni gondoltam akár egy másik Carinásnak. Amúgy befecskendezõs, lambdaszondás motorhoz való. Egy tartály kell hozzá és kész. De lehet,h majd a gázosokat megkérdezem.
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #467 Dátum: 2006.10.02 23:16:40 »
Idézetet írta: "Grabovszki"
Idézetet írta: "xeri"
Idézetet írta: "Grabovszki"
Hali! Tegyük fel,h ki szeretném szerelni a Carinából a gázszettet mindenestõl, 80Literes gáztartállyal,aminek hamarosan lejár az érvényessége. Mennyit lehetne elkérni mindenért összesen? És a másik kérdésem,h kellene-e valakinek közületek???


Amikor az elõzõ autómat eladtam, megkérdeztem a gázost, hogy érdemes-e kiszerelni és továbbvinni a következõbe a cuccot. Azt mondta, hogy a következõ autóba már nem lehetne ugyanazt beszerelni, mert azóta annyit változtak/szigorodtak az elõírások, hogy azoknak a régi cucc már nem felel meg. Ez kb. 3 éve volt.
Ha a tartályod most fog lejárni, akkor a szetted biztosan beleesik ebbe a kategóriába. Ez nem jelenti azt, hogy ki kell dobni az egészet, csak annyit, hogy van olyan része, amit már nem lehet új beépítésnél felhasználni (ne kérdezd, hogy melyik az :) ).


Nem továbbvinni,hanem eladni gondoltam akár egy másik Carinásnak. Amúgy befecskendezõs, lambdaszondás motorhoz való. Egy tartály kell hozzá és kész. De lehet,h majd a gázosokat megkérdezem.


Értem én, csak azért hoztam fel a saját példámat, mert némi hasonlóságot azért éreztem. Én is azért tudakozódtam anno, mert azt gondoltam, hogy a használtan eladott kocsiban nem tudom megfizettetni a gázcucc árát (sõt talán még nehezebb is eladni - állítólag a tömegek még mindig félnek a gáztól), a következõ autóba viszont úgyis berakatom, így ott spórolni tudnék. Gondolom, te is úgy érzed, hogy külön-külön eladva jobb végeredményre jutnál, mint így egyben, ezért tetted fel a kérdést. Egyet számolj bele: ha jól tudom, a kiszerelés után is le kell vizsgáztatnod az autót, ahogy a beszerelésnél is tetted, hogy a forgalmiban+zöldkártyában helyes adatok legyenek.
A tartályt egyébként nem kell eldobni, ha lejár. Valaki írta jó régen, hogy talán a Kossuth tér környékén valahol van a hely, ahol bevizsgálják és újabb x évre hitelesítik.
A gázosokat mindenképp kérdezd meg, mert õk biztosan tudják majd, hogy mire számíthat az, aki megvenné tõled a szettet. De ha már ott vagy, kérdezd meg azt is, hogy mennyiért szerelnék be a te készletedet másik autóba, ezt kivonod egy új beépítés árából és már van egy irányárad. :)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #468 Dátum: 2006.10.26 18:07:49 »

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #469 Dátum: 2006.10.27 14:36:35 »
Idézetet írta: "Misi"
Ehh...

Fogadni mernék, hogy a benzinrendszer gyulladt ki. A cikkben sem írják, hogy a gázrendszer hibája miatt, vagy a gáztartály robbant volna fel.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #470 Dátum: 2006.10.27 15:27:33 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Misi"
Ehh...

Fogadni mernék, hogy a benzinrendszer gyulladt ki. A cikkben sem írják, hogy a gázrendszer hibája miatt, vagy a gáztartály robbant volna fel.

Nekem is gyanús. Ha a gáz lett volna, akkor nehéz elképzelni, hogy személyi sérülés nélkül megússza mindenki  :twisted:  Persze azt fontos lehetett odaírni (hibásan), hogy gázüzemû autóról van szó, pedig az ilyen (rém)hírek miatt tartanak még mindig sokan a kettõs üzemtõl.  :nene:

patounet

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #471 Dátum: 2006.10.31 08:31:27 »
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "xeri"
Egyszer, ha sok idõm lesz, megpróbálom majd kiszámolni, hogy hány kilóval kevesebb szennyezést eregettem az üvegházba, amióta gázzal járok   :hmm:

Múltkor kimentem az egyik bevásárlóközpontba bringával (csak nézelõdni) és így 11km-rel kevesebbet használtam az autót ->  legalább ~1,7 kilóval kevesebb CO2-tõl mentettem meg a Földet. (Tényleg, mennyi a Carina km-re esõ CO2 kibocsátása?)

Squiddy, egy nagy problema van azal a gondolattal, hogy LPG=tisztabb levego...
a Carinad ugy fejlesztettek ki, hogy optimalis legyen a benzin hasznalata. Viszont a gaz uzemre nem terveztek. Nem Toyota rendszer, es nem fogyasztasz optimalis gaz menyiseget. tobbet bocsatasz ki(?).
A subarunak van ilyen gyari LPG hibridalas, ami optimalis az autora. A tobbimarkanal, ami utolagosan jon a autora, ez mar messze nem a legtokeletesebb.
itt egy kis tablazat...
http://www.moteurnature.com/actu/2006/gpl-lpg-pollution.php
franciaul...
kevesebb a CO2, de 1000% tobb CO!(volvo pelda)
A subarunal, meg a NOx is durvan no LPGvel...
azert nem fejlesztik annyira a LPG. Volvo kilepett a fejleztesbol, tudtommal. Subaru tovabbra atalakitja garival az autokat. De gondolom inkabb gazdasagos ara miatt inkabb, mint tiszta levego miatt (bar az allamok, az EUben, amikor merik a karos anyag kibocsatasat, inkabb a CO2re gondolnak, mint masra, ami egyenesen gyenge latas!)
Pastoutnet

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #472 Dátum: 2006.10.31 08:45:41 »
Uhh, ezt bizony nem tudtam, hogy ilyen mértékben megemelkedik a szén-monoxid kibocsátás  :mivan:  Teljesen aban a hitben voltam eddig, hogy minden paraméterében kevesebb szennyezõ anyagot produkál a gázüzem, mint a benzines.

patounet

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #473 Dátum: 2006.10.31 12:36:06 »
Idézetet írta: "squiddy"
Uhh, ezt bizony nem tudtam, hogy ilyen mértékben megemelkedik a szén-monoxid kibocsátás  :mivan:  Teljesen aban a hitben voltam eddig, hogy minden paraméterében kevesebb szennyezõ anyagot produkál a gázüzem, mint a benzines.

Amit gondoltal, ez csak regen igaz. Most mar jobbak a motorok, hatekonyabbak.
En regen gondoltam gazban. Sajnos hibaforras. Ami ellenmondasos azzal, hogy Toyotaval jarok, mert nyugodtan akarok kozlekedni. azert tartok tole.
Pastoutnet

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #474 Dátum: 2006.11.02 11:32:13 »
Idézetet írta: "patounet"
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "xeri"
Egyszer, ha sok idõm lesz, megpróbálom majd kiszámolni, hogy hány kilóval kevesebb szennyezést eregettem az üvegházba, amióta gázzal járok   :hmm:

Múltkor kimentem az egyik bevásárlóközpontba bringával (csak nézelõdni) és így 11km-rel kevesebbet használtam az autót ->  legalább ~1,7 kilóval kevesebb CO2-tõl mentettem meg a Földet. (Tényleg, mennyi a Carina km-re esõ CO2 kibocsátása?)

Squiddy, egy nagy problema van azal a gondolattal, hogy LPG=tisztabb levego...
a Carinad ugy fejlesztettek ki, hogy optimalis legyen a benzin hasznalata. Viszont a gaz uzemre nem terveztek. Nem Toyota rendszer, es nem fogyasztasz optimalis gaz menyiseget. tobbet bocsatasz ki(?).
A subarunak van ilyen gyari LPG hibridalas, ami optimalis az autora. A tobbimarkanal, ami utolagosan jon a autora, ez mar messze nem a legtokeletesebb.
itt egy kis tablazat...
http://www.moteurnature.com/actu/2006/gpl-lpg-pollution.php
franciaul...
kevesebb a CO2, de 1000% tobb CO!(volvo pelda)
A subarunal, meg a NOx is durvan no LPGvel...
azert nem fejlesztik annyira a LPG. Volvo kilepett a fejleztesbol, tudtommal. Subaru tovabbra atalakitja garival az autokat. De gondolom inkabb gazdasagos ara miatt inkabb, mint tiszta levego miatt (bar az allamok, az EUben, amikor merik a karos anyag kibocsatasat, inkabb a CO2re gondolnak, mint masra, ami egyenesen gyenge latas!)


Csao!
Van egy apró csúsztatás abban, amit mondasz (kb. olyan apró, mint egy hegy :) ): eltekintve attól, hogy összesen két gyártó egy-egy új modelljének adataira támaszkodsz, figyelmen kívül hagyod a tényt, hogy a co2 kibocsátás közel százszorosa a co-kibocsátásnak! Egy modern autó modern motorja kb. kétszer annyi co2-t ereget a levegõbe, mint amennyi benzin/dízel üzemanyagot elfogyaszt menet közben, ennyi oxigént "tesz tönkre", ha úgy tetszik (valószínûleg ezért adják meg a co2-kibocsátást g/km-ben - a kg/100km sokkal drasztikusabban hangzana). Lehet, hogy a co-, no- és más kibocsátások egy-egy motornál nõnek gázüzemben, de összességében még mindig sokkal kevesebb károsanyag hagyja el a motort (pl. volvo: 214,065g/km benzin, 197,664g/km gáz). Valószínûleg ezért fordítanak különös figyelmet az eu-ban a co2 mennyiségére, nem a gyenge látásuk miatt :) És ezért van az, hogy LPG=tisztább levegõ.

Másrészt, hallgattassék meg a másik oldal is: http://www.lpgauto.hu/elonyok.html Bár valószínûleg nem elfogulatlan forrás, de ezt írják: ...az autógáz tökéletesebben ég el, mint a hagyományos üzemanyag. A kipufogógáz kevesebb rákkeltõ hatású, policiklikus aromás vegyületet tartalmaz. A nitrogénoxid (NOX) kibocsátás 20-40%-kal, a szénmonoxid (CO) 60-90%-kal, a szénhidrogén (CH) 40-60%-kal kevesebb mint benzinüzemben.
Lehet, hogy ez inkább a régebbi motorokra igaz, de azokból is elég sok szaladgál még.

Harmadszor pedig, amikor beszerelték az autómba a gázt, láttam a mûszert a mérés közben: benzinnel minden érték jóval magasabb volt, mint gázzal (no comment). A fentiek alapján persze az én autóm a "régebbi" kategóriába tartozik, de ez attól még így van.

Utóirat: a motorok fejlõdésével párhuzamosan a gázrendszerek is fejlõdnek, de mindig fáziskésésben lesznek (hacsak nem az autógyár fejleszti azokat). A garanciavesztés is az ellen szól, hogy egy új autót utólag elgázosítson valaki. De kb. 3éves korában, amikor a gari lejárt, a gázrendszer pedig technológiában bõven utolérte a motort, mindenkinek érdemes lenne váltani!

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #475 Dátum: 2006.11.02 11:53:19 »
Idézet
kevesebb a CO2, de 1000% tobb CO!(volvo pelda)
A subarunal, meg a NOx is durvan no LPGvel...
azert nem fejlesztik annyira a LPG. Volvo kilepett a fejleztesbol, tudtommal.


A volvoval kapcsolatos burkolt feltételezésed - hogy azért lépett ki az lpg-s fejlesztésbõl, mert nem tudta elég alacsonyra szorítani a co-értéket - pedig meglepõ naivitásra vall. Ha valóban kilépett (fogalmam sincs róla), akkor azt sokkal inkább azért tehette, mert nem adott el megfelelõ darabszámot a gázos autóiból, és nem elég elhivatott ahhoz, hogy tovább finanszírozza a kutatásokat, amelyek nem (vagy csak nagyon sokára) térülnek meg. Ha körülnézel, az autógyárak kutatásai nagyrészt a kézzelfogható, tehát könnyen eladható fejlesztésekre koncentrálnak (nagyobb teljesítmény/kisebb fogyasztás, biztonsági és kényelmi extrák), a környezetvédelem inkább csak mellékhatásként jelentkezik (tisztelet a kivételnek). Valószínû, hogy a volvo vevõi között sem ez az elsõdleges szempont, a gazdaságosság meg még hátrány is lehet (nehogymá olcsójánosnak nézzenek az lpg-kútnál a tízmillás verdámmal  :kacsint: ).

patounet

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #476 Dátum: 2006.11.06 08:53:17 »
Nagyon orulok ezeknek az adatoknak. Elegge laikus vagyok, igy csak osszeszedett infoim vannak. Teknikailag nem ertek ezekhez. Amit mondasz pedig reszletes, es elegge meggyozzo! :kacsint:
A Volvo nem pusztan a co2 kibocsatas miatt all le a gyari LPG hybrid fejleszteset. Felre irtam, vagy felre ertettel. Gondolom csak gazdasag erv, mindig, all mogotte...
A moteur nature-tol olvasok a legtobb cikket, az LGProl. igy nem minden tokeletesen igaz magyarorszagra nezve. Ez a francia helyzett mas, mint az itteni...Elsosorban, azert, mert lassan az francia autopiac 70%-a gazolaj autokbol all.
Pastoutnet

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #477 Dátum: 2006.11.07 18:04:54 »
Idézetet írta: "patounet"
Nagyon orulok ezeknek az adatoknak. Elegge laikus vagyok, igy csak osszeszedett infoim vannak. Teknikailag nem ertek ezekhez. Amit mondasz pedig reszletes, es elegge meggyozzo! :kacsint:
A Volvo nem pusztan a co2 kibocsatas miatt all le a gyari LPG hybrid fejleszteset. Felre irtam, vagy felre ertettel. Gondolom csak gazdasag erv, mindig, all mogotte...
A moteur nature-tol olvasok a legtobb cikket, az LGProl. igy nem minden tokeletesen igaz magyarorszagra nezve. Ez a francia helyzett mas, mint az itteni...Elsosorban, azert, mert lassan az francia autopiac 70%-a gazolaj autokbol all.


Pedig ugyanazokat a számokat írtam le, amiket te linkeltél be, csak kicsit más szemszögbõl :)

A franciák ezek szerint jól ráfaragtak, mert a dízelekbe nem tudnak gázt szereltetni  :nagymosoly:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #478 Dátum: 2006.11.18 07:38:10 »
Ha valakit érdekel, Budaörsön van gázos autókat is vizsgáztató - szerintem korrekt  - hely, a GAZimpex. Ha valakit érdekel megadom az elérhetõségüket is.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

eszelos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Corolla gazos bukta!
« Válasz #479 Dátum: 2006.12.21 15:02:18 »
Sziasztok mindenkinek!
A nyaron irtam egy hozzaszolast (2006.07.28 11:38:14) a gazzal kapcsolatban. Nos azota haromszor jartam meg a szervizt szelephezag allitas ugyeben. Most komplett hengerfejet, vezemutengelyt, szelepeket kell csrelni. 600E Ft. kar keletkezett az autoban. Ugy erzem, hogy befejeztem a gazos uzemet!
Udv:Eszelos
ar megint megjartam!