Egyszer, ha sok idõm lesz, megpróbálom majd kiszámolni, hogy hány kilóval kevesebb szennyezést eregettem az üvegházba, amióta gázzal járok :hmm:
Múltkor kimentem az egyik bevásárlóközpontba bringával (csak nézelõdni) és így 11km-rel kevesebbet használtam az autót -> legalább ~1,7 kilóval kevesebb CO2-tõl mentettem meg a Földet. (Tényleg, mennyi a Carina km-re esõ CO2 kibocsátása?)
Squiddy, egy nagy problema van azal a gondolattal, hogy LPG=tisztabb levego...
a Carinad ugy fejlesztettek ki, hogy optimalis legyen a benzin hasznalata. Viszont a gaz uzemre nem terveztek. Nem Toyota rendszer, es nem fogyasztasz optimalis gaz menyiseget. tobbet bocsatasz ki(?).
A subarunak van ilyen gyari LPG hibridalas, ami optimalis az autora. A tobbimarkanal, ami utolagosan jon a autora, ez mar messze nem a legtokeletesebb.
itt egy kis tablazat...
http://www.moteurnature.com/actu/2006/gpl-lpg-pollution.php
franciaul...
kevesebb a CO2, de 1000% tobb CO!(volvo pelda)
A subarunal, meg a NOx is durvan no LPGvel...
azert nem fejlesztik annyira a LPG. Volvo kilepett a fejleztesbol, tudtommal. Subaru tovabbra atalakitja garival az autokat. De gondolom inkabb gazdasagos ara miatt inkabb, mint tiszta levego miatt (bar az allamok, az EUben, amikor merik a karos anyag kibocsatasat, inkabb a CO2re gondolnak, mint masra, ami egyenesen gyenge latas!)
Csao!
Van egy apró csúsztatás abban, amit mondasz (kb. olyan apró, mint egy hegy
): eltekintve attól, hogy összesen két gyártó egy-egy új modelljének adataira támaszkodsz, figyelmen kívül hagyod a tényt, hogy a co2 kibocsátás közel százszorosa a co-kibocsátásnak! Egy modern autó modern motorja
kb. kétszer annyi co2-t ereget a levegõbe, mint amennyi benzin/dízel üzemanyagot elfogyaszt menet közben, ennyi oxigént "tesz tönkre", ha úgy tetszik (valószínûleg ezért adják meg a co2-kibocsátást g/km-ben - a kg/100km sokkal drasztikusabban hangzana). Lehet, hogy a co-, no- és más kibocsátások egy-egy motornál nõnek gázüzemben, de összességében még mindig sokkal kevesebb károsanyag hagyja el a motort (pl. volvo: 214,065g/km benzin, 197,664g/km gáz). Valószínûleg ezért fordítanak különös figyelmet az eu-ban a co2 mennyiségére, nem a gyenge látásuk miatt
És ezért van az, hogy
LPG=tisztább levegõ.
Másrészt, hallgattassék meg a másik oldal is:
http://www.lpgauto.hu/elonyok.html Bár valószínûleg nem elfogulatlan forrás, de ezt írják:
...az autógáz tökéletesebben ég el, mint a hagyományos üzemanyag. A kipufogógáz kevesebb rákkeltõ hatású, policiklikus aromás vegyületet tartalmaz. A nitrogénoxid (NOX) kibocsátás 20-40%-kal, a szénmonoxid (CO) 60-90%-kal, a szénhidrogén (CH) 40-60%-kal kevesebb mint benzinüzemben.
Lehet, hogy ez inkább a régebbi motorokra igaz, de azokból is elég sok szaladgál még.
Harmadszor pedig, amikor beszerelték az autómba a gázt, láttam a mûszert a mérés közben: benzinnel
minden érték jóval magasabb volt, mint gázzal (no comment). A fentiek alapján persze az én autóm a "régebbi" kategóriába tartozik, de ez attól még így van.
Utóirat: a motorok fejlõdésével párhuzamosan a gázrendszerek is fejlõdnek, de mindig fáziskésésben lesznek (hacsak nem az autógyár fejleszti azokat). A garanciavesztés is az ellen szól, hogy egy új autót utólag elgázosítson valaki. De kb. 3éves korában, amikor a gari lejárt, a gázrendszer pedig technológiában bõven utolérte a motort, mindenkinek érdemes lenne váltani!