Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 310180 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #75 Dátum: 2004.08.23 17:29:54 »
Karbis volt az 1.6 ? 8 v. 16 szelepes volt ? LE ?
Nekem a Hondába 80 literes tartály van, tehát a csomagtartó addig tart, ahol a kerékdobok kezdődnek. Eddig csak 2-3 napokra utaztunk vele, 3-4 személlyel, de ha szűkösen is, elég volt a hely. Mondjuk jó lenne egy pótkeréktartály.
Most voltunk vele Szlovákiában, odafele 9.5 literes fogyi jött ki, ebben volt 140-160, de nem sokáig, 120, klíma, de nem végig, meg emelkedők. Most így nem tudom ez mennyire jó/rossz. Előtte a városi fogyi 12.6 l volt, ez szar szerintem. Visszafele mintha kevesebbet evett volna, de nem is volt annyira hajtva meg klíma sem volt, meg tekertem kijjebb a mennyiségszabályzókon, hátha az a baja hogy nagyon el van véve a kaja. Mert eddig csak csavargattam befelé, de a fogyi akkor sem csökkent.
Az 1.6-os Corollába milyen cucc volt ? Lovato ? Katalizátoros volt ?

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #76 Dátum: 2004.08.23 18:19:42 »
Miért nem rakattál bele pótkeréktartályt ? Szerintem kár volt eladni, vagy volt valami baja, azon kívül, hogy "öreg" volt ?

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #77 Dátum: 2004.08.23 18:21:51 »
Idézetet írta: "xeri"
Idézetet írta: "S.Zola"
Te miért cserélted le az 1.6-os Corollát ? Volt valami baja ?


Konkrétan semmi, csak öregedett ('90-es volt), és hatchback, ráadásul 60l-es tartállyal, úgyhogy a csomagtartója alaphelyzetben majdnem tele volt. Amíg ketten voltunk a párommal, elég volt, de már hárman vagyunk  :lol:  Utána persze sajnáltam egy jó ideig :(

Erről jut eszembe: egy korábbi állításom helyesbítésre szorul. Azt mondtam, hogy a gázüzem sokkal kevésbé szennyezi a környezetet, mint a benzin, de ez csak a régebbi autókra igaz. A mostani kocsim benzinnel is elképesztően kevés károsanyagot bocsát ki, gyakorlatilag ugyanannyit, mint gázzal. Nem gondoltam, hogy ekkora ugrás van a karburátor és az injektor között, de a saját szememmel láttam a számokat :) Így most az autóm nem lett közvetlenül környezetbarátabb az átalakítással.

Új észrevétel: erős gyorsításnál, magas fordulatszámon (saccra 5000 felett) többször is kihagyott a motor, mintha hirtelen nem kapna gázt vagy leszabályozna. Gyanítom, hogy ez utóbbi lehet, csak furcsa, mert benzinnel még nem tapasztaltam. Lehet, hogy a gáz vezélője szabályoz le ilyenkor? Majd utánanézek  8)


De viszont gázüzemben kevesebb CO2-t bocsát ki, koromkibocsátás meg gyakorlatilag nincs.

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #78 Dátum: 2004.08.23 20:33:50 »
Na, akkor menjünk sorban:

Karburátoros, katalizátoros és lambda-szondás 16 szelepes volt az előző autóm. Valószínűleg 90 lovas, de többféle eltérő információval is találkoztam ezügyben. Komoly hibája nem volt, csak 1-2 megszokható apróság, nomeg a kaszni kicsit korrodált itt-ott. Lovato volt a cucc benne, 60l-es tartállyal, és a hatchback kivitel miatt a csomagtartója nagyjából egy 30cm-es csík maradt a tartály mögött. Most, ha a gyerekkel elindulunk valahová, az első poggyász az utazóágy, ami már önmagában nem fért volna be. Pótkeréktartályon akkoriban még nem gondolkoztam (majdnem egy éve kezdtem árulni a kocsit, amit végül januárban vittek el). Ráadásul kaptam egy kedvező ajánlatot az újabbra is, így nem töprengtem túl sokat :)
9,5 szerintem nem olyan vészes, mert ha jól emlékszem, nekem a 120-as poroszkálások 8,5l körüli átlagokat hoztak, és ha ehhez hozzávesszük a 140-160-akat meg a klímát, akkor meg is van a 9,5. De megint csak azt mondom, ha benzinből ugyanezen az úton evett volna 8-8,5 körül, akkor nincs gond.  8)  
A CO2-vel és a korommal kapcsolatban valószínűleg igazad van. Én csak azokra a károsanyagokra gondoltam, amiket mérnek a zöldkártyához.

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #79 Dátum: 2004.08.23 20:42:51 »
Az új gázcuccal az első "hiteles" fogyasztásom 8,0l lett, ebben kb. fele-fele arányban volt országút (50-110) és autópálya (140-170). Ez nem is lenne rossz, mert benzinből általában 7 körül fogyasztott, csak a hiperszuper elektronika áldásos hatását hiányolom (bár lehet, hogy azt nem az én stílusomhoz tervezték? :) ).

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #80 Dátum: 2004.08.23 21:16:36 »
És a gázrendszer is lambda-szabályzású volt ?

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #81 Dátum: 2004.08.23 21:40:28 »
Idézetet írta: "S.Zola"
És a gázrendszer is lambda-szabályzású volt ?


Hát persze.

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #82 Dátum: 2004.08.23 21:51:05 »
Az 1.6-os Corolla mennyit evett benzinből ?

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #83 Dátum: 2004.08.23 22:00:12 »
Idézetet írta: "S.Zola"
Az 1.6-os Corolla mennyit evett benzinből ?


Korábban már írtam, nagyjából 10 körül. De olyan rég volt, amikor még annyit jártam benzinnel, hogy mérhető volt :)

Wartburg311

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #84 Dátum: 2004.08.24 10:21:47 »
Sziasztok!

Na előkerültem a sör és a knédli hazájából. Nem a Toyotával mentünk, mert 6-an voltunk, így még mindig nincsennek igazán korrekt fogyasztási adatok, de az látszik, hogy vegyes üzuemben 7-8 környékén eszik. Nekem is olyan, hogy akkor kapcsol át gázra mikor leesik a fordulat. Ez egész jól ki van találva, mert gyakorlatilag akkor váltasz és ezért észre sem veszed :-)

Szabolcs
-----------------------------------------
'97 Corolla Wagon 1.3 Xli benzin/gáz

Szabolcs

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #85 Dátum: 2004.08.24 11:24:04 »
Idézetet írta: "xeri"
Idézetet írta: "S.Zola"
Az 1.6-os Corolla mennyit evett benzinből ?


Korábban már írtam, nagyjából 10 körül. De olyan rég volt, amikor még annyit jártam benzinnel, hogy mérhető volt :)


És mennyiért bírtad végül eladni ?

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #86 Dátum: 2004.08.24 11:39:04 »
Idézetet írta: "Wartburg311"
Nekem is olyan, hogy akkor kapcsol át gázra mikor leesik a fordulat. Ez egész jól ki van találva, mert gyakorlatilag akkor váltasz és ezért észre sem veszed :-)

Szabolcs


Nem lenne rossz, de nekem kicsit alacsonynak tűnik a 2000-es fordulat, ahol vált. Gyakorlatilag az első gázadás után átkapcsol, és elég gyakran le is áll rögtön, talán mert még hideg a motor. Bár a következő beinditás után (ami elvileg már gázzal történik) nem áll le többet, de azért az alapjáratot meg fogom nézetni az ezres szervizen.

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #87 Dátum: 2004.08.24 11:40:20 »
Idézetet írta: "S.Zola"
Idézetet írta: "xeri"
Idézetet írta: "S.Zola"
Az 1.6-os Corolla mennyit evett benzinből ?


Korábban már írtam, nagyjából 10 körül. De olyan rég volt, amikor még annyit jártam benzinnel, hogy mérhető volt :)


És mennyiért bírtad végül eladni ?


600 pénzért vitték, adtam hozzá téligumit is felnivel. Szerintem jól járt vele a srác.

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #88 Dátum: 2004.08.24 12:47:07 »
Az nem rossz ár szerintem. Mennyiért vetted ? Szerintem én sem bírnám nagyon többért eladni a Hondámat.  Mennyi km volt benne ?

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #89 Dátum: 2004.08.24 13:41:49 »
Idézetet írta: "S.Zola"
Az nem rossz ár szerintem. Mennyiért vetted ? Szerintem én sem bírnám nagyon többért eladni a Hondámat.  Mennyi km volt benne ?

930-ért vettem 10 éves korában, óra szerint a 100ezres nagyszerviz előtt (azóta se tudom, hogy igaz volt-e  :shock: ). 240e körül volt benne, amikor eladtam.  :)
Többen mondták, hogy nem jártam vele rosszul én sem. Én azt gondolom, egy picit valóban benne lehetett az árban a gáz is, ami mellesleg a vevőnek is megérte. Hozzátartozik a történethez, hogy elvitték saját szerelőjükhöz, és semmi kivetnivalót nem talált a kocsin, tehát nem volt leharcolva, illetve jópár dolgot megcsináltattam rajta, amíg használtam.