Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 317984 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Wartburg311

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #60 Dátum: 2004.08.11 13:36:13 »
Xeri!

Mikor gázosulsz el?  :lol:

Sz.
-----------------------------------------
'97 Corolla Wagon 1.3 Xli benzin/gáz

Szabolcs

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #61 Dátum: 2004.08.11 15:21:05 »
Idézetet írta: "Wartburg311"
Xeri!

Mikor gázosulsz el?  :lol:

Sz.


Jövő hét közepére lesz kész, de mégsem Páhiba viszem :( Megnéztem még egyszer a térképet (illetve egy útvonaltervet), tőlünk majdnem 140km lenne, és a garanciális szervizeket nem tudnám máshol megoldani, úgyhogy győzött a józan ész. Nomeg az, hogy a kedvenc gyöngyösi szerelőm adott némi engedményt, igaz, hogy cserébe rábeszélt egy új típusú vezérlő elektronikára, ami teljesen intelligencs és takarékos, nomeg feláras :)  :lol:

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #62 Dátum: 2004.08.11 16:48:44 »
Mikor voltam tegnap bekkukantani a gázszervízbe, épp egy Avensis Versot alakítottak át gázosra  :shock: Elhiszem, biztos sokat lehet spórolni, de azért ennyire új autót nem fúrkálnék. Na mind1.
Kicsit sokat fogyaszt az autóm. Holnap tankolom először az üres tartályt teli, de olyan 10 körüli fogyasztás fog kijönni  :shock:   Pedig nem megy túl jól, nincs túl sok kaja adva neki szerintem.  Mi lehet az oka a nagy fogyasztásnak?
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #63 Dátum: 2004.08.11 17:10:39 »
Idézetet írta: "Szeke"
Mikor voltam tegnap bekkukantani a gázszervízbe, épp egy Avensis Versot alakítottak át gázosra  :shock: Elhiszem, biztos sokat lehet spórolni, de azért ennyire új autót nem fúrkálnék. Na mind1.
Kicsit sokat fogyaszt az autóm. Holnap tankolom először az üres tartályt teli, de olyan 10 körüli fogyasztás fog kijönni  :shock:   Pedig nem megy túl jól, nincs túl sok kaja adva neki szerintem.  Mi lehet az oka a nagy fogyasztásnak?


Ez városi fogyi ? Mekkora motor ? Lehet hogy adni kellene neki kaját. Én is csak veszegetem el folyamatosan, de 12 alá nem megy az istennek se városban, 1.5-ös 16 szelepes motor. Országúton 8-9 l.

Wartburg311

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #64 Dátum: 2004.08.11 19:16:17 »
Xeri!

Milyen új elektronika kerül bele? Nekem a LOV-ECO-ból is olyan már benne ami tanulni képes. 43..... a száma, kíváncsi leszek a tiedére ha meglesz, egyszer majd összefuthatnánk, ha lesz vele egy kis tapasztalatod is.

Fogyasztás: nekem is az első magasabb volt (8,2), de a második már 7,5. Azóta nem hiteles tankolások voltak csak, mert nem én vezettem, másrészt közben benzinnel is ment az autó. Ha lesznek új adatok ígérem beírom.


Szabolcs
-----------------------------------------
'97 Corolla Wagon 1.3 Xli benzin/gáz

Szabolcs

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #65 Dátum: 2004.08.13 17:59:40 »
Idézetet írta: "Wartburg311"
Xeri!

Milyen új elektronika kerül bele? Nekem a LOV-ECO-ból is olyan már benne ami tanulni képes. 43..... a száma, kíváncsi leszek a tiedére ha meglesz, egyszer majd összefuthatnánk, ha lesz vele egy kis tapasztalatod is.

Fogyasztás: nekem is az első magasabb volt (8,2), de a második már 7,5. Azóta nem hiteles tankolások voltak csak, mert nem én vezettem, másrészt közben benzinnel is ment az autó. Ha lesznek új adatok ígérem beírom.


Szabolcs


Pontosan nem tudom, de nem is Lovato, hanem valami más márka. Lesz is vele egy kis kavarás, mert erre még nincs sorozatengedély, de megoldjuk :) Holnap rákérdezek, beszélek a sráccal, aztán mondom.

Vonóhorog: vettem egyet én is, megnéztem a felszerelését, nem olyan vészes. Viszont nem tudok senkit, aki aláírná a műbizonylatot. Ezt hogy oldottad meg? Van ismerős szerelő, vagy titokban egy műhelyt üzemeltetsz  :?  :lol:  :shock: Töröm a fejem, mert elég nagy kiadás elé nézek így is, és nem akarok plusz költséget, de enélkül nem tudom levizsgáztatni  :roll:

Szeke:
6l benzinfogyasztás helyett 10l gáz nagyon sok, valószínűleg rosszul van beállítva a cucc. De ezt kezdetnek biztos szakemberre bíznám :) Egyébként a reduktoron van egy csavar, amivel az alapjáratot lehet állítani, és a gázmennyiség-szabályzó környékén egy másik, amivel a magas fordulaton adagolt gázt lehet beállítani. Az átalakításod árából ítélve a te autód még nem lambda szondás, az enyém meg már olyan volt, ezért nem tudom, hogy a te szabályzód honnan veszi a szükséges értéket, talán S. Zola megmondja :)
Mindenesetre ezzel a két csavarral lehet játszani, de ha nem értesz hozzá, akkor ez nagyon hosszadalmas lehet (barátom minden állítás után ment 40-50km-t, hogy mérhető fogyasztása legyen, aztán tovább állítgatott  :shock:  :lol: )

S.Zola:
Nekem a 90-es 1.6 16V Corollám szintén 11-12l körül zabált gázból, de benzinből is megette a 10-et ugyanolyan körülmények között. Egyszer sikerült 6,5l körüli gázfogyasztást produkálni, amikor tartósan 90km/h körül mentem országúton, nem akartam hinni a szememnek :) A tied benzinből mennyit fogyaszt?

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #66 Dátum: 2004.08.13 18:04:09 »
Idézetet írta: "Szeke"
Mikor voltam tegnap bekkukantani a gázszervízbe, épp egy Avensis Versot alakítottak át gázosra  :shock: Elhiszem, biztos sokat lehet spórolni, de azért ennyire új autót nem fúrkálnék. Na mind1.


Annál is inkább, mert legjobb tudomásom szerint azonnal ugrik a garancia egy ilyen beavatkozással. Egy barátom utánanézett, mert szeretett volna olyan új autót, amiben vagy gyárilag benne van, vagy be lehet szereltetni, de csak annyit tudott meg, hogy a garancia minden fajtája és része azonnal megszűnik az átalakítással (pl. a sebváltó még maradhatna garis, mert annak nem sok köze van az üzemanyaghoz, de nem :))

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #67 Dátum: 2004.08.13 21:15:44 »
Hát igazából nem tudom pontosan, mert nagyon ritkán használom benzinnel, és akkor sem tartósan, de városban 8-9 között, országúton meg volt már 5.8, meg volt 6 fölött is.
Neked városban zabált 11-12 litert ? Nekem városban 12, inkább 12 fölött( total gázzal volt már majdnem 14 is ), országúton olyan 8.5-9, persze nem 90-nel hajtva, dehát egyszerűen képtelen vagyok vele 90-nel menni :lol:
Amúgy a ZK értékek tök jók voltak.

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #68 Dátum: 2004.08.13 22:10:11 »
Idézetet írta: "S.Zola"
Hát igazából nem tudom pontosan, mert nagyon ritkán használom benzinnel, és akkor sem tartósan, de városban 8-9 között, országúton meg volt már 5.8, meg volt 6 fölött is.
Neked városban zabált 11-12 litert ? Nekem városban 12, inkább 12 fölött( total gázzal volt már majdnem 14 is ), országúton olyan 8.5-9, persze nem 90-nel hajtva, dehát egyszerűen képtelen vagyok vele 90-nel menni :lol:
Amúgy a ZK értékek tök jók voltak.


Főleg városban, vagy autópályán (150-nel) mentem általában, de 12 fölé csak nagyon ritkán csúszott. A 90-es rekordot az olaszoknál csináltam egy nyáron, de már magam sem tudom, hogy sikerült :)
Az országúti 9 nem rossz, ha tempósan haladsz, a 14 viszont soknak tűnik elsőre. Én majdnem mindig molnál tankoltam, 1-2 total ugrott be néha, de nem vettem észre jelentős különbséget.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #69 Dátum: 2004.08.14 08:38:56 »
Na, sikerült teljes telitank gázzal  8 literes gázfogyasztást elérnem. Mondjuk ez városon kívül, és 90-es tempóval (kis autóval amúgy sem illik száguldozni :) ).  Ez már nem olyan rossz, de azért mehetne még lejjebb  :twisted:  (tudom, ne legyek telhetetlen  :wink: )
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Wartburg311

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #70 Dátum: 2004.08.14 08:58:23 »
Szeke!

Egyenlőre ne izgulj, mert lehet állítgani, ráadásul nekem az a tapasztalatom, hogy az első 1000km-en valamiért mg többet kajál, aztán beáll. Volt egy 1.3 gázos Wartburgom vegyes használat közben evett 8l körül. Az 1000kg volt és 1.3 moci volt benne, ráadásul egy bazi nagy kocka az egész, úgyhogy a CV-je sem kicsi. Szerintem a te autódnak úgy kb 6-7 l körül kéne fogyasztania. Ha érzel magadban egy kis műszaki affinitást, akkor tekergetsd a szabályzókat. Nekem 3 csavarom volt, 2 a reduktoron, egy a szívócsőhöz menő csőben. A reduktoron lévő egyik az alapjárat, másik pedig azt állította, hogy mennyi gáz jöjjön. A szívócsövön lévő csavarral pedig a cső keresztmetszetét tudod szűkíteni. SZVSZ kicsit szegényíteni kéne a keveréken tehát a reduktoron lévő csavaron kéna állítani, sajna mind a 3 csavar befolyásolja a többit. A szívócsövön lévő a padlógáznál beszívott gázmennyiséget állítja. Én úgy csináltam, hogy minden tankolás után állítottam egy kicsit aztán figyuztam, h mennyit kajál. Persze ZK-án jól széttekergették, hogy jólegyen a CO,  CH, persze utána zabált is rendesen.

Xeri!

Vónohorgot a gázosok "rakták fel" :-) Szerintem beszélj velük, nekik semmibe se kerül.

Szabolcs
-----------------------------------------
'97 Corolla Wagon 1.3 Xli benzin/gáz

Szabolcs

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #71 Dátum: 2004.08.18 23:45:38 »
Na, megvan az autóm :)

Még nagyon friss, kevés tapasztalattal, és 1-2 napig nem is lesz túl sok szabadidőm, de az első benyomások megvoltak. Aminek örülök: nincs teljesítménycsökkenés  :lol: Gyorsulásban, rugalmasságban, végsebességben nem vettem észre változást a benzinhez képest. Másik pozitívum: nem lehet észrevenni az átkapcsolást. Úgy állították be, hogy akár automatikusan, akár kézzel kapcsolok át, a következő fordulatszám-csökkenésnél, vagyis gázelvételnél váltson át, és a kis leden kívül másból nem látszik a váltás.
Ami nem tetszik, így elsőre: az alapjárat jó, de amikor fordulatról visszaesik, egy picit bizonytalannak tűnik, mielőtt beállna a normális szintre (nincs fordulatszámmérőm, úgyhogy nem látok számokat, csak érzem). Indulásnál (talán ezzel öszefüggésben) picit nagyobb gázt kell adni, ma már kétszer sikerült lefulladnom :)
A pótkeréktartályban nekem nem volt bent a jeladó, és nem is fizettem érte külön, ezért a gázszintet nem látom a műszerfalon. A 20*60-as tartály sem fért be teljesen (az enyém már kereklámpás és sedan, talán ezért), úgyhogy most a farostlemez igénytelenül billeg rajta, ezt majd kicserélem valami másra  :?:
Ja, a pur habos történet rémhír volt, semmi ilyen követelmény nincs a vizsgán (legalábbis így futok neki 3-án, akkor tudok majd egész biztosat :)).

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #72 Dátum: 2004.08.19 00:11:35 »
Még egyszer megnéztem a képeidet (majd én is csinálok, de legkorábbn a hétvégén és nem ilyen jó felbontásban). Az egyetlen szembetűnő különbség, hogy a légszűrő műanyag házára nekem raktak egy visszarobbanásgátlót, ami tulajdonképpen egy csappantyús szelep. Bár azt is mondták, hogy ilyen autónál még nem fordult elő, de biztos, ami biztos. A másik (bár nem szembetűnő) a vezérlő elektronika, aminek a márkáját még mindig nem tudom :)

2-3 nap és további részletekkel jelentkezem  :lol:

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #73 Dátum: 2004.08.19 19:33:32 »
Te miért cserélted le az 1.6-os Corollát ? Volt valami baja ?

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #74 Dátum: 2004.08.20 08:50:21 »
Idézetet írta: "S.Zola"
Te miért cserélted le az 1.6-os Corollát ? Volt valami baja ?


Konkrétan semmi, csak öregedett ('90-es volt), és hatchback, ráadásul 60l-es tartállyal, úgyhogy a csomagtartója alaphelyzetben majdnem tele volt. Amíg ketten voltunk a párommal, elég volt, de már hárman vagyunk  :lol:  Utána persze sajnáltam egy jó ideig :(

Erről jut eszembe: egy korábbi állításom helyesbítésre szorul. Azt mondtam, hogy a gázüzem sokkal kevésbé szennyezi a környezetet, mint a benzin, de ez csak a régebbi autókra igaz. A mostani kocsim benzinnel is elképesztően kevés károsanyagot bocsát ki, gyakorlatilag ugyanannyit, mint gázzal. Nem gondoltam, hogy ekkora ugrás van a karburátor és az injektor között, de a saját szememmel láttam a számokat :) Így most az autóm nem lett közvetlenül környezetbarátabb az átalakítással.

Új észrevétel: erős gyorsításnál, magas fordulatszámon (saccra 5000 felett) többször is kihagyott a motor, mintha hirtelen nem kapna gázt vagy leszabályozna. Gyanítom, hogy ez utóbbi lehet, csak furcsa, mert benzinnel még nem tapasztaltam. Lehet, hogy a gáz vezélője szabályoz le ilyenkor? Majd utánanézek  8)