Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 315396 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Wartburg311

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #30 Dátum: 2004.07.26 09:39:35 »
Vonóhorgot az Auguszt Kft.-nél (06-1-422-1507) vettem, természetesen új. Így van műbizonylata ez fontos! 6 db csavarral kell feltenni kb 1 órás meló, ez nem volt a csomag része, de elvileg a gyári vonószem helyére kell szerelni és a vónószem csavarjai jók hozzá. Mivel az én autóm törött volt hátulról és elhagyták a vonószemet így csavarok sem voltak, tehát vennem kellett 6db M12x1,25 csavart. Elektromosan én kötöttem az indexvisszajelzővel egyetemben.

Szabolcs
-----------------------------------------
'97 Corolla Wagon 1.3 Xli benzin/gáz

Szabolcs

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #31 Dátum: 2004.07.26 12:59:06 »
Vonóhorog tekintetében az Auguszt megfizethető és korrekt méretezésú vonóhorgokat árul, én is vettem már ott horgot. Másfél óra alatt simán fel lehet tenni, és ami Wartburg kolléga is említett: Műbizonylattal adják, ami ugyebár a műszakin elengedhetetlenül szüxséges.

Viszont tudtommal a felszerelést követő első vizsgáztatást csak a Mozaikban lehet elvégeztetni, vagy azzal egyenértékű megyei KF-nél.... :idea:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Wartburg311

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #32 Dátum: 2004.07.30 17:57:42 »
Na, az elmúlt 7 eseményei:

- Van már vizsga az autón. Nem volt egyszerű mivel új vonóhorog, és a gázátalakítás miatt csak a KFF-nél vizsgázhatott (szerencsére volt ismerős, így 15 ezebe került) Ja, hogy még egy kicsit bonyolultab legyen még be kell menni az ocsmányirodába, hogy beírják ezeket + a rendszámra ráragasszák a matricát. (hogy miért nem lehet ezt egy helyen... ja, hogy Magyarországon vagyunk...)
- Megvan az első fogyasztás: 8,22l/100km (ha tényleg annyit tankoltak bele amennyit mondtak a gázosok) Kicsit soknak tartom, d emajd játszom a lambda értékkel
- Még mindig nem jöttem rá mikor vált át gázra, ha itthonról indulok akkor kb. 2-3 km után, de ha a munkahelyről indulok akkor már kb negyed km után átvált. Talán a benzines lambda értéket méri, és ha rendben van már akkor vált.

Szabolcs
-----------------------------------------
'97 Corolla Wagon 1.3 Xli benzin/gáz

Szabolcs

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #33 Dátum: 2004.07.31 17:46:07 »
Idézetet írta: "Wartburg311"
Na, az elmúlt 7 eseményei:

- Van már vizsga az autón. Nem volt egyszerű mivel új vonóhorog, és a gázátalakítás miatt csak a KFF-nél vizsgázhatott (szerencsére volt ismerős, így 15 ezebe került) Ja, hogy még egy kicsit bonyolultab legyen még be kell menni az ocsmányirodába, hogy beírják ezeket + a rendszámra ráragasszák a matricát. (hogy miért nem lehet ezt egy helyen... ja, hogy Magyarországon vagyunk...)
- Megvan az első fogyasztás: 8,22l/100km (ha tényleg annyit tankoltak bele amennyit mondtak a gázosok) Kicsit soknak tartom, d emajd játszom a lambda értékkel
- Még mindig nem jöttem rá mikor vált át gázra, ha itthonról indulok akkor kb. 2-3 km után, de ha a munkahelyről indulok akkor már kb negyed km után átvált. Talán a benzines lambda értéket méri, és ha rendben van már akkor vált.

Szabolcs


Kösz a tájékoztatást, és akkor ismét a kérdések: :)
Mihez kellett a hátszél a vizsgán? Nem olyan öreg a verdád, hogy nem ment volna át magától :)
8,2 szerintem nem rossz, persze attól függ, hol és hogyan használtad. Ez kb. 7,4l benzinfogyasztásnak felel meg, ami városban előfordulhat.
Átváltásról több helyen hallottam, hogy egy bizonyos fordulatszám (kb. 2000?) elérésekor kapcsol, de talán figyeli a hőmérsékletet (ill. a lambdát) is. Menet közben érezni a váltást?

Wartburg311

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #34 Dátum: 2004.08.01 12:40:02 »
Nem kellett volna hátszél, de így volt a leggyorsabb a legegyszerübb és SZVSZ drága sem volt. Másrészt a pótkeréktartály és a kaszni közé hivatalosan purhabot kellene nyomni, ami szerintem rém undorító és felesleges is  :shock: na ilyet én nem nyomattam oda.
Ez a fogyasztás elővárosi-városi körülmények között volt. Átváltásban igazad lehet azóta próbálgattam, kell egy bizonyos fordulatszám. Az átváltás kb. olyan mintha kihagyna egy henger.
-----------------------------------------
'97 Corolla Wagon 1.3 Xli benzin/gáz

Szabolcs

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #35 Dátum: 2004.08.03 23:05:44 »
Kezd körvonalazódni az én átalakításom is. Úgy döntöttem, én is Páhiba viszem az autót, mert nemcsak jóval olcsóbbak, hanem van legalább egy elégedett ügyfelük is :)
Egy dologban bizonytalanodtam el: a defektjavító spray-ről próbáltam információt gyűjteni, de nagyon kevés dolgot találtam a neten, tesztet még véletlenül sem. Ráadásul nem egy írásban azt olvastam, hogy a javított gumit ki kell dobni, ami elég komoly érvágás lehet  :cry:
Ezzel szemben egyre több új autóban (akár nagyon drága autókban is) defektjavító van pótkerék helyett, esetleg egy kompresszorral megtoldva.
Valaki nyugtasson meg, hogy nem kell gumit cserélni a spray után! És hogy a spray fel is fújja a gumit valami használható nyomásra!  :?:  :?  :wink:

Ja, és amit még nem kérdeztem: ahol megfúrják a kasznit, oda raknak valami korrózióvédelmet? Vagy ezzel felesleges foglalkozni?

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #36 Dátum: 2004.08.05 08:35:31 »
Idézetet írta: "Wartburg311"

- Megvan az első fogyasztás: 8,22l/100km

Kiszámoltad már, hogy mennyi az 1 km-re eső üzemanyag költséged benzin és gáz esetén?

Wartburg311

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #37 Dátum: 2004.08.05 08:51:29 »
Idézet
Kiszámoltad már, hogy mennyi az 1 km-re eső üzemanyag költséged benzin és gáz esetén?


Persze, még átalakítás elött!  :D
Azóta van már új fogyasztási adat 7,7l/100km
Tehát nagyvonalakban:
- Benzinnel: 7*240/100=16,8 Ft/km
- Gázzal: 8*140/100=11,2 Ft/km
(Barátnőm dízel Daihatsuját nem tudom überelni: 6,3Ft/km )

Xeri!

Defektjavítóról még mindig nem találom a cikket úgy emlékeztem, hogy a Totalcaron volt, de már nincs fent, de az is lehet máshol olvastam  :?  Nem tudja valaki hol ez a teszt? Több terméket is teszteltek elég jó eredménnyel. Az is lehet, hogy nyomtatott újságban láttam. Ha Páhiba mész mond nekik, hogy valahogy úgy intézzék, hogy a vizsga is beleférjen aznap, vagy másnap reggel, mert nekem várnom kellett volna fél napot a vizsgára, így elhoztam annélkül.
-----------------------------------------
'97 Corolla Wagon 1.3 Xli benzin/gáz

Szabolcs

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #38 Dátum: 2004.08.05 09:25:04 »
Idézetet írta: "Wartburg311"

Xeri!

Defektjavítóról még mindig nem találom a cikket úgy emlékeztem, hogy a Totalcaron volt, de már nincs fent, de az is lehet máshol olvastam  :?  Nem tudja valaki hol ez a teszt? Több terméket is teszteltek elég jó eredménnyel. Az is lehet, hogy nyomtatott újságban láttam. Ha Páhiba mész mond nekik, hogy valahogy úgy intézzék, hogy a vizsga is beleférjen aznap, vagy másnap reggel, mert nekem várnom kellett volna fél napot a vizsgára, így elhoztam annélkül.


A jó eredmény itt azt jelenti, hogy javítás után tovább használható a gumi? Vagy csak azt, hogy eljutsz vele a szervizig? Örülnék, ha valaki megtalálná az említett cikket, én már végigtúrtam a netet és sehol semmi :( Mivel nekem sedanom van, és még nem is dönthető az ülés, ezért a normál tartály se lenne akkora érvágás, mint neked. De a csomagtér mégis számít, és egyre sürgetőbb a döntés  :shock:
Egyszer már beszéltem Páhival, akkor csak annyit mondtak, hogy a "vizsga" benne van az árban, és inkább amiatt kéne másnapig maradni az autónak, hogy hidegen is be tudják állítani. Aztán amikor mondtam, hogy Pestről megyek és egy napba bele kéne férni, akkor azt mondta, hogy végül is megoldható :)
Ha nem gond, fel tudnál rakni még egy-két képet a rendszerről? Főleg az átkapcsoló és a szintjelző érdekelne, meg ha látszik a szívőcsövön a beavatkozás, akkor az is. Köszi  :D

Wartburg311

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #39 Dátum: 2004.08.05 10:37:58 »
-----------------------------------------
'97 Corolla Wagon 1.3 Xli benzin/gáz

Szabolcs

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #40 Dátum: 2004.08.05 13:35:10 »
Akkor a 163000 Ft beszerelési költséget és konstans 5 Ft/km differenciát figyelembe véve 32600 km-et kell menned, hogy behozza az árát, ha jól számolok.
Szimpatizálok én is a kocsi elgázosításával, de nekem ehhez a futásteljesítményhez 2,5-3 évre lenne szükségem.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #41 Dátum: 2004.08.05 17:40:07 »
Ma vittem el Páhiba az autót (Kiskőröstől, ahol most dolgozok, kb 10km  :)  ). 105.000 + feltankolás díja lesz mindenestül. Kicsit sok  :cry:  (mert pótkeréktartály kell és egyedi átalakítási engedély) de mivel évi 15.000-et megyek, hamar bejön az ára.
Benzinnel költség: ~6L/100km ~ 1500 forint
Gázzal költség: ~7,5L/100km ~ 1020 forint
Kb. 21.000km alatt bejön az ára. Meg ugye megvan a tudat, hogy jobban véded a környezeted, mint a többiek.
+ jobban eladható az autóm majd pár év múlva.
Tapasztalatokat majd holnap este mondok (mások lesznek a tapasztalatok, mint Wartburg311-é, mivel ez karburátoros).
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #42 Dátum: 2004.08.06 17:28:51 »
Ne gondold, hogy könnyebb eladni ! Mo.-n nagyon sokan semmit nem tudnak a gázüzemről, csak azt hogy szétcseszi a motort( ami persze nem igaz ), robbanásveszélyes( ez se ), meg ha egy autó gázos, akkor abban rengeteg km van.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #43 Dátum: 2004.08.06 18:35:30 »
Idézetet írta: "S.Zola"
Ne gondold, hogy könnyebb eladni ! Mo.-n nagyon sokan semmit nem tudnak a gázüzemről, csak azt hogy szétcseszi a motort( ami persze nem igaz ), robbanásveszélyes( ez se ), meg ha egy autó gázos, akkor abban rengeteg km van.

Igen, a gázosról azt gondolják, hogy tényleg "gázos"...
music     

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #44 Dátum: 2004.08.06 19:58:05 »
Idézetet írta: "Szeke"
Ma vittem el Páhiba az autót (Kiskőröstől, ahol most dolgozok, kb 10km  :)  ). 105.000 + feltankolás díja lesz mindenestül. Kicsit sok  :cry:  (mert pótkeréktartály kell és egyedi átalakítási engedély) de mivel évi 15.000-et megyek, hamar bejön az ára.
Benzinnel költség: ~6L/100km ~ 1500 forint
Gázzal költség: ~7,5L/100km ~ 1020 forint
Kb. 21.000km alatt bejön az ára. Meg ugye megvan a tudat, hogy jobban véded a környezeted, mint a többiek.
+ jobban eladható az autóm majd pár év múlva.
Tapasztalatokat majd holnap este mondok (mások lesznek a tapasztalatok, mint Wartburg311-é, mivel ez karburátoros).


Az eladással kapcsolatos optimizmusod valóban alaptalan, sőt téves :) Tapasztalat, hogy a vevők nagy része fél a gáztól, de legalábbis bizalmatlan, ahogy azt előttem is leírták. Az eladási árban akkor tudsz valamit érvényesíteni az elgázosítás költségeiből, ha nagyon ráérsz és szerencséd van. (Nekem majdnem fél évig volt fent a hirdetésem, mire elvitték az előző autómat, viszonylag jó áron.)
A jó hír viszont, ha benzinből tényleg 6-ot fogyaszt az autód, akkor gázból is jó eséllyel megúszhatod 7 alatt, és akár 19000km-en belül visszajön a cucc ára. És ha minden jól megy és beleraksz még háromszor-négyszer ennyit, akkor gyakorlatilag többet spórolsz vele, mint amennyit a kocsiért kapsz a végén  :twisted:  :lol:  :wink: