Sziasztok! Rég volt időm fórumozni, de még élek
Szűrő-témához: nekem 10ezrenként cserélték, de volt, hogy közben ki kellett tisztítani. Talán a topic legelején meséltem róla, hogy az első gázosításom után ezer km alatt úgy eltömte egy rossz tank gáz, hogy csak benzinnel tudtam visszamenni anyázni, aztán döbbenten néztem a kis marék nemtommit, ami kijött a szűrőből.
Szerintem kipucolni nem nagy kaland, a szűrő alján levő csavart kell kitekerni, és lejön az egész alsó fele (csak vigyázz a tömítések helyére). Utána ütögetéssel kijönnek a nagyobb darabok, benzinkutas kompresszorral meg a kisebbek
Persze előtte zárd el jól a gázt, és még így is kijön majd egy adag, amikor a csavart kitekered, úgyhogy NO :smoke:
Az összerakáshoz meg nem árt egy gáz-szivárgásjelző spray - biztos, ami biztos alapon.
Alapjárat-témához: az enyém is tök szar gázzal, túl alacsony és ingadozik, hidegen-melegen egyaránt. Nemsokára megyek a 10ezres (gáz) szervizre, hátha ott sikerül rendesen beállítani. Legutóbb az ezresnél próbálkozott vele a szerelő, kevés eredménnyel. A szoftver szerint minden jól működött, csak mintha a lambda szonda lassabban küldte volna a jeleket, mint kéne
Ezen kívül megállapította, hogy benzinnel is alacsonyabb az alapjárat, mint a gyárilag előírt (megjegyzem, úgy teljesen stabil és hangtalan
).
A menet közbeni leállás egyébként nálam is előfordul néha, és nem csak nagy sebességnél. Elég bosszantó, de ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni. Vigasz: párom vvti-motoros corollája is állt már le ugyanígy (benzinnel), igaz, csak szökőévente egyszer
Olaj-témához: marketing az egész, egyszer egy kutas próbált rámtukmálni ilyet. Olyan olajat vegyél, amilyet az autódhoz előírt a gyár, vagy esetleg picit jobbat, ha van pénzed
Fogyasztás-témához (már ha van ilyen): nekem stabilan 9 körül eszik az autóm (1,4 injektoros), amit kicsit még mindig soknak érzek, de valószínűleg a lábammal van a baj
A közelgő szervizen majd ezt is felvetem, mint problémát, de szerintem nem fognak tudni javítani rajta.
Átkapcsolás-témához: már kezdtem elfelejteni, milyen is volt a karburátoros autón benzinre kapcsolni
Most csak megnyomom a gombot, és abban a pillanatban átkapcsol. Szeke: lehet, hogy a tied is injektorossá változott?
Viccet félretéve, ha karburátorosnál gázról visszakapcsolva nem áll le egy kicsit a motor, az szerintem azt jelenti, hogy a benzint elzáró szelep nem működik rendesen, amit érdemes lenne megnézetni...