Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318611 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #165 Dátum: 2004.12.11 07:35:26 »
Idézetet írta: "Grabovszki"
Akkor Passz! A karburátorokhoz nem igazán értek! Annyit tudok segíteni,hogy van Toyota Aisan karburátorokhoz egy kis leírásom pdf-ben!Bár a tiéd pont nincs közte,mert a tercel,corolla,carina,hilux,hiace típusokra vonatkozik! De a tiéd max egyszerűbb lehet ezekénél! Ártani nem árt! Ha gondolod elküldöm! :reappear:

Köszönöm szépen, de sajnos nem sokra mennék vele :(  
Az enyém egy sima kéttorkú manuális szívatós karbi, mig az Aisanok már automata szívatósak - jóval bonyolultabbak, kopásra hajlamosabbak stb... :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #166 Dátum: 2004.12.11 20:42:46 »
Van hagyományos Aisan is, kéttorkú, sőt kézi szívatós is van. A mi Tercelünkön is kéttorkú Aisan van, automata szívatóval, de már átalakult kézire. Ugyanis engem szivatott sokszor, nem a motort.

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #167 Dátum: 2004.12.11 20:44:42 »
Idézetet írta: "Szeke"
Most megint előjött egy idegesítő baj, és nem tudom mire vélni.
Amikor gázról váltok vissza benzinre, nem megy az autó. Csomót dadog, 60 fölé nem megy, lefullad, minden baja van. 2-3 perc vagy 2-3 km után megszűnik a dolog, de szerintem ez már túl van a tűréshatáron! Most is félre kellett állnom az 5-ösön, amíg magához tért a kicsike  :?
Mire véljem a dolgot? Egyszerű szennyeződés, vagy egyéb baj is lehet? Mikor érdemes, milyen sebességnél átváltani gázról benzinre? Nyomjam a gázt vagy ne? Most nem tudom, hogy én csinálom rosszul, vagy a kocsi a rakoncátlan  :?


Benzinszűrőt nézted ?

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #168 Dátum: 2004.12.11 21:46:45 »
Idézetet írta: "S.Zola"
Benzinszűrőt nézted ?

Március magasságában volt cserélve... De ettől függetlenül mondjuk érdemes lehet rávetni egy pillantást, köszi a tippet!
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #169 Dátum: 2004.12.11 21:48:32 »
Idézetet írta: "S.Zola"
Van hagyományos Aisan is, kéttorkú, sőt kézi szívatós is van.

Ez lehetséges, mindesetre ezen az ezres motoron mintha Mikuni volna vagy mi a szösz...
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #170 Dátum: 2004.12.13 20:52:15 »
Szokott még olyanis lenni,hogy kiürül az úszóház,ennek köbóvetkeztében leül az úszó az aljára(ha tud)! És ott viszont a sok rezgéstől,súrlódástól kilyukad az úszó! Ez általános hiba régi gázos autóknál!
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #171 Dátum: 2004.12.13 20:54:26 »
Mármint az úszóház aljára ül le az úszó! Néha kicsit félrebeszélek... :drunk:
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #172 Dátum: 2004.12.15 11:13:07 »
Idézetet írta: "Grabovszki"
Szokott még olyanis lenni,hogy kiürül az úszóház,ennek köbóvetkeztében leül az úszó az aljára(ha tud)! És ott viszont a sok rezgéstől,súrlódástól kilyukad az úszó! Ez általános hiba régi gázos autóknál!

Igen ezt mondták, és többek közt ezért is érdemes benzinnel járatni néha - ezért is járatom benzinnel néha (kb ~5%-ban).
Benzinszűrőt még nem volt időm ellenőrizni, de már csak arra tudok gondolni  :?
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #173 Dátum: 2005.01.04 22:05:27 »
Nagyon süllyed a topic  :roll:
Ezért elmondom a kellemes élményemet. Legutóbb, mikor gázról váltottam át benzinre, meg se torpant az autó, hanem rögtön reagált benzinnel is. Előtte meg, mint írtam, még le is állt átváltáskor.
Ki érti ezt  :?  Mindenesetre örülök a változásnak :D
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #174 Dátum: 2005.01.04 23:35:44 »
Idézetet írta: "Szeke"
Nagyon süllyed a topic  :roll:
Ezért elmondom a kellemes élményemet. Legutóbb, mikor gázról váltottam át benzinre, meg se torpant az autó, hanem rögtön reagált benzinnel is. Előtte meg, mint írtam, még le is állt átváltáskor.
Ki érti ezt  :?  Mindenesetre örülök a változásnak :D


Na! Végre egy jó hír! Az enyém gázrendszere mostanában szaraxik! Nagyon alacsony az alapjárata, és néha le is áll menet közben, ha kikuplungolok! :? De érdekes,hogy esetenként meg tökéletes az alapjárat! Sajna még nem volt időm elmenni páhiba,de lassan muszáj lesz! Egyébként benzinnel tökéletes minden!

Más!

Állítólag a Mol kifejlesztett valami új motorolajat gázos autókhoz! Igaz ez? Tud erről valaki bővebben?
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #175 Dátum: 2005.01.04 23:42:11 »
Idézetet írta: "Grabovszki"
Na! Végre egy jó hír! Az enyém gázrendszere mostanában szaraxik! Nagyon alacsony az alapjárata, és néha le is áll menet közben, ha kikuplungolok! :? De érdekes,hogy esetenként meg tökéletes az alapjárat! Sajna még nem volt időm elmenni páhiba,de lassan muszáj lesz! Egyébként benzinnel tökéletes minden!  

Ilyet nekem is szokot csinálni. Nem tudom mi okozhatja  :?
Tudsz a reduktoron alapjáratot állítani vagy abszolút nem?

Idézetet írta: "Grabovszki"

Más!
Állítólag a Mol kifejlesztett valami új motorolajat gázos autókhoz! Igaz ez? Tud erről valaki bővebben?

Eddig még semmit :) De nem tudom, mi lehetne benne a gázspecifikus dolog... A sima olajat is jobban kíméli a gáz (elég sokára feketedik meg még nálam is).  Lehet, hogy ez inkább csak valami marketing-fogás lesz megint. Hol hallottál róla?
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Grabovszki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 266
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #176 Dátum: 2005.01.05 00:13:42 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Grabovszki"
Na! Végre egy jó hír! Az enyém gázrendszere mostanában szaraxik! Nagyon alacsony az alapjárata, és néha le is áll menet közben, ha kikuplungolok! :? De érdekes,hogy esetenként meg tökéletes az alapjárat! Sajna még nem volt időm elmenni páhiba,de lassan muszáj lesz! Egyébként benzinnel tökéletes minden!  

Ilyet nekem is szokot csinálni. Nem tudom mi okozhatja  :?
Tudsz a reduktoron alapjáratot állítani vagy abszolút nem?


Nem próbáltam még,de nem hiszem,h az alapjáratra csűrni kéne egy kicsit,mert NÉHA tartja azt a 800körüli értéket! Nem lehet,h a gázszűrőt kéne kitakarítani? Te szoktad néha?

Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Grabovszki"

Más!
Állítólag a Mol kifejlesztett valami új motorolajat gázos autókhoz! Igaz ez? Tud erről valaki bővebben?

Eddig még semmit :) De nem tudom, mi lehetne benne a gázspecifikus dolog... A sima olajat is jobban kíméli a gáz (elég sokára feketedik meg még nálam is).  Lehet, hogy ez inkább csak valami marketing-fogás lesz megint. Hol hallottál róla?


Egy havertól hallottam,de holnap megkérdezem,ő honnan vette! Egyébként szvsz is fölösleges ilyet gyártani! A molos olajok amúgy sem a minőségükről híresek! Valószínűleg tényleg csak reklámfogás lehet!
Carina E 1.8i 16V XLi B/G

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #177 Dátum: 2005.01.05 08:57:17 »
Idézetet írta: "Grabovszki"

Nem próbáltam még,de nem hiszem,h az alapjáratra csűrni kéne egy kicsit,mert NÉHA tartja azt a 800körüli értéket! Nem lehet,h a gázszűrőt kéne kitakarítani? Te szoktad néha?

Én úgy tudom, hogy 20.000 kilométerenként érdemes. Meg cserélni is kell azt a szűrőt kb. ilyesmi intervallumonként, de nem drága, ~1.000 forint.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

xeri

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #178 Dátum: 2005.01.05 22:06:19 »
Sziasztok! Rég volt időm fórumozni, de még élek :)

Szűrő-témához: nekem 10ezrenként cserélték, de volt, hogy közben ki kellett tisztítani. Talán a topic legelején meséltem róla, hogy az első gázosításom után ezer km alatt úgy eltömte egy rossz tank gáz, hogy csak benzinnel tudtam visszamenni anyázni, aztán döbbenten néztem a kis marék nemtommit, ami kijött a szűrőből.
Szerintem kipucolni nem nagy kaland, a szűrő alján levő csavart kell kitekerni, és lejön az egész alsó fele (csak vigyázz a tömítések helyére). Utána ütögetéssel kijönnek a nagyobb darabok, benzinkutas kompresszorral meg a kisebbek :) Persze előtte zárd el jól a gázt, és még így is kijön majd egy adag, amikor a csavart kitekered, úgyhogy NO  :smoke:   :lol:  Az összerakáshoz meg nem árt egy gáz-szivárgásjelző spray - biztos, ami biztos alapon.

Alapjárat-témához: az enyém is tök szar gázzal, túl alacsony és ingadozik, hidegen-melegen egyaránt. Nemsokára megyek a 10ezres (gáz) szervizre, hátha ott sikerül rendesen beállítani. Legutóbb az ezresnél próbálkozott vele a szerelő, kevés eredménnyel. A szoftver szerint minden jól működött, csak mintha a lambda szonda lassabban küldte volna a jeleket, mint kéne  :?:  Ezen kívül megállapította, hogy benzinnel is alacsonyabb az alapjárat, mint a gyárilag előírt (megjegyzem, úgy teljesen stabil és hangtalan :) ).
A menet közbeni leállás egyébként nálam is előfordul néha, és nem csak nagy sebességnél. Elég bosszantó, de ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni. Vigasz: párom vvti-motoros corollája is állt már le ugyanígy (benzinnel), igaz, csak szökőévente egyszer :)

Olaj-témához: marketing az egész, egyszer egy kutas próbált rámtukmálni ilyet. Olyan olajat vegyél, amilyet az autódhoz előírt a gyár, vagy esetleg picit jobbat, ha van pénzed :)

Fogyasztás-témához (már ha van ilyen): nekem stabilan 9 körül eszik az autóm (1,4 injektoros), amit kicsit még mindig soknak érzek, de valószínűleg a lábammal van a baj  8)
A közelgő szervizen majd ezt is felvetem, mint problémát, de szerintem nem fognak tudni javítani rajta.

Átkapcsolás-témához: már kezdtem elfelejteni, milyen is volt a karburátoros autón benzinre kapcsolni :) Most csak megnyomom a gombot, és abban a pillanatban átkapcsol. Szeke: lehet, hogy a tied is injektorossá változott?  :lol: Viccet félretéve, ha karburátorosnál gázról visszakapcsolva nem áll le egy kicsit a motor, az szerintem azt jelenti, hogy a benzint elzáró szelep nem működik rendesen, amit érdemes lenne megnézetni...

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #179 Dátum: 2005.01.06 17:14:48 »
Idézetet írta: "xeri"
Sziasztok! Rég volt időm fórumozni, de még élek :)

Szűrő-témához: nekem 10ezrenként cserélték, de volt, hogy közben ki kellett tisztítani.

Hmm. Nekem már olyan 12 ezer kilométer van a szettemben. De még hozzá se nyúltam, se tisztítás, se csere, se semmi. Lehet, hogy majd elnézek a szerelőhöz, hogy nézzen rá.
Idézetet írta: "xeri"

Fogyasztás-témához (már ha van ilyen): nekem stabilan 9 körül eszik az autóm (1,4 injektoros), amit kicsit még mindig soknak érzek, de valószínűleg a lábammal van a baj  8)
A közelgő szervizen majd ezt is felvetem, mint problémát, de szerintem nem fognak tudni javítani rajta.

Nekem 7,5 - 8 liter vegyesben, nem lassan, de egyenletesen (100-110 körül) hajtva  :wink:

Idézetet írta: "xeri"

Átkapcsolás-témához: már kezdtem elfelejteni, milyen is volt a karburátoros autón benzinre kapcsolni :) Most csak megnyomom a gombot, és abban a pillanatban átkapcsol. Szeke: lehet, hogy a tied is injektorossá változott?  :lol: Viccet félretéve, ha karburátorosnál gázról visszakapcsolva nem áll le egy kicsit a motor, az szerintem azt jelenti, hogy a benzint elzáró szelep nem működik rendesen, amit érdemes lenne megnézetni...

Elzárni szerintem elzár rendesen.... Semmi benzinfolyás, benzinszag nem érzékelhető sehol. Meg amikor gázra váltok benzinről, mindig kijáratom a benzint a karbiból a kapcsoló "Üres (0)" állásában. A "nem áll le kicsit a motor"-t úgy kell érteni, hogy megtorpan egy kicsit, de ennyi. Ha kicsit visszaolvasol, láthatod, hogy korábban volt vele gondom (nagyon nehezen váltott benzinre).
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D