hat ezzel sztem vissza kene menni ahhoz aki csinalta..... jah es ez egy toyota forum.... sztem jobban jarnal egy vw forummal....
A VW-nál is feltettem a kérdésem, sőt a Mondosoknál is remélem nem baj .??
Én nem az autón szereplő jelet nézem és az alapján mérlegelek, mivel én még az "old school" , igazi értékekben, összetartó és segítőkész autósokban hiszek.
A Bácsgépker végezte el a gázrendszer beépítését, nekik is leírtam a hibákat, már kétszer ott voltam, most viszont még válaszra sem méltattak.
Megjegyzem, nekem az út 100 km egy irányban, plusz még a határátkelőhelyen való várakozás.
A beszerelés után a veled hasonló korú srácok 1.5 órára elvitték, "kalibrálni" az autót és miután átvettem tőlük az autót de már első alkalommal miután átvettem az autót a hazafelé tartó úton voltak gondok ( megtorpant minden ok nélkül a motor gyorsításkor, de akár konstans tartott sebességnél is, a Check Engine jel kivillant és világított folyamatosan amíg nem töröltem a hibakódot ).
A hideg motor beindításakor alapjárat ingadozott, lefulladt, szóval nagyon ramaty állapotban járt az előzőleg tökéletesen működő motor.
Második alkalommal már én is mentem a " próbaútra " , ahol manuálisan kalibrálták a rendszert, és nem tartott tovább kb. 45 percnél.
A lényeg , hogy ezután már a motor nagyon szépen járt, említettem nekik hogy a hideg motor elsőre nem akar beindulni, de akkor a helyszínen nem tudták ( vagy nem akartak ) vele foglalkozni, így hát én próbálkozom rájönni mi is lehet a gond, mielőtt egy szerelőhöz fordulnék, aki majd ha pechem van, akkor igyekszik megvásároltatni velem egy csomó felesleges alkatrészt.
Jah, majd elfelejtettem, még diagnosztikai kábelt is vásároltam tőlük, csak nem szeretnék nem megfelelő áttanulmányozás hiányában valamit elqrni.
Tehát a szerelés után a következő hibakódok jelentek meg :
Address 01: Engine Labels: 4B0-906-018.LBL
Controller: 4B0 906 018 DC
Component: 1.8L R4/5VT 0001
Coding: 11501
Shop #: WSC 00028
WVWZZZ3BZ2P442703 VWZ7Z0B5000321
2 Faults Found:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-00 - -
Readiness: 0010 1001
Ezeket töröltem, majd a manuális kalibráció előtt ezek voltak:
Address 01: Engine Labels: 4B0-906-018.LBL
Controller: 4B0 906 018 DC
Component: 1.8L R4/5VT G 0001
Coding: 11501
Shop #: WSC 00028
WVWZZZ3BZ2P442703 VWZ7Z0B5000321
7 Faults Found:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
A " Voltage too Low " valószínűleg a lemerült akkumulátorra utalhat.
Miután manuálisan kalibrálták a gázrendszert, a Check Engine nem villan ki és hibakódokat sem találok, nem tárolódik és a motor is egyenletesen jár, egyedül még az indítózás megoldása maradt hátra.