Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. A kérdés ülésfűtés beszereléssel kapcsolatos. Egy 2000-es évjáratú corollám van (profilkép), beszereltem az első 2 ülésbe az ülésfűtéseket (nem gyári), a kábeleit pedig a szivargyújtó kábeléhez kötöttem. A doksi szerint 6,5 A-t igényelnek darabonként. Feszültségeket mértem a szivargyújtó csatlakozójánál. Kikapcsolt ülésfűtés esetén 13,5 V. Mindkét fűtés bekapcsolásakor 11,6 V-ra csökkent. Tehát a közel 2 V az oda vezető kábelen esik, és ha a 13 A terheléssel számolunk akkor az oda vezető kábelen 26 W disszipál el. A szivargyújtó kábelét nem tudom pontosan mekkora lehet, ránézésre kb 0,75 mm2 lehet kb. Félek hogy nehogy túlmelegedjen a kábel és kigyulladjon a kocsi. Néztem, hogy hogyan tudnék kábelt odavezetni, de arra jutottam, hogy nagyon szét kellene bontani ahhoz a műszerfalat.
Neked mi a tapasztalatod ezzel kapcsolatban?
Vagy van más megoldás is?
Esetleg elő lehet kábelezve gyárilag? Csatlakozó hol lehet és hogy néz ki?
Másik. Bonyolult lenne megoldani azt, hogy csak járó motor esetén működjenek? (gondolom egy relét kellene meghúzatni a "járó motor jelével" és csak akkor tudnának működni... de honnan vegyem ezt?...)
Előre is köszönöm a segítségetek!
Üdv.: kismozso