Párosítottam az autórádióval, pontosabban az autó rádióján elindítottam a párosítás funkciót, átlőtte a számokat, és hopp, már működik is, jól van na, én voltam a süti, de most már jó.
Eddig azt hittem, hogy a telefonon kell elindítani a párosítást, de mivel az autót használja a telefon, ezért ez fordítva működik. Az a lényeg, hogy jó a ketyere.
Apropó, most jutott eszembe mivel már jó rég óta nem írtam ide, el is felejtettem újságolni, hogy úgy másfél hete a kocsinál egy bizonyos fordulatszám mellett rezonáló hangra lettem figyelmes, először kétségbeesés. Hm...64e van benne, nem lehet, hogy bekrepáljon valami..az nem lehet, én bízom a hibridben, az nem lehet. Érdekes, elektromos módban nincs zaj, csak egy bizonyos fordulatszám mellett. Mikor a teljesítmény mutató túljut az eco sávon és nem éri el a power sávot, a kettő között kb féltávon néha gyorsítás és lassításnál fémes rezonancia.
Először megint naívan arra gondoltam, hogy a motortakaró műanyag zörög, levettem, de az nem lehet, a zaj továbbra is van,hm mindegy leszarom, ez nem lehet irány a szervíz. Ok időpont, a héten szerdán be, 10 perc diagnózis, behívnak az aknába nézzem meg. Ha jól mondom a katalizátornál ha jól gondolom a labdaszonda kábelt tartó fém lemezke rá van pontheggesztve a katalizátorra, az egyik pontheggesztés elengedett. Nem nagy cucc, de idegesítő, bár nem csodálom, szar magyar utak...meg mondjuk szar angol heggesztés, nyilván nem robot végezte, meg nem röntgennel ellenőrizve.
Mondják heggesztessem meg valakivel, mondom ahha, hogy aztán zárlatot kapjon az aksi, egy fenét, mondom hozom. Szervíz, kb. egy hónapra van időpont, én erre leszarom, akkor hozom, szervíz erre, jó beszéltünk az emberrel, jövő hét szerde reggel 8 megfelel, mondom igen....hát akkor ennyi szerdán viszem....
Még mindig vakon bízom benne, semmi gond vele, olajfogyasztás nuku, mondjuk szép is lenne, a szervízben azért megrőkönyödnek, mikor mondom, hogy Szolnokon a hibrid alap szervíz az 5w 30, és csak rendelésre van 0w20.....mondjuk ennek ellenére a google-on feldícsértem a szolnokiakat, lehet nem kellett volna. Na mindegy nem vagyok szemét, nem akarom az idegbajt az emberekre ráhozni, max nem veszek itthon olyan hibridet sose, amibe eddig 5w30 volt töltve. Aki meg igen, az így járt.....
Mostanában a fogyi olyan 5 körül van, már rájöttem, télen inkább nem engedem az aksit 3 csík alá menni, csak ha hosszú távon használom,mert városban mikor generátor módban nyomul a technika az bizony kártékonyan hat a fogyasztásra, és nem ugrálok a bömbölő hangért. Most vett két ismerős is Lexus-t, vadonat újak, mindkettő hibrid, csak ámulnak.......
Másik ismerős, akinek Passat nyomul, tavaly nyáron Bulgáriában költött 250-et a kocsira, mikor nyaralás közben elromlott valami benne, nem dicsekedett vele. Azóta az asszonya Volvo-ja is többször feldobta a Check Engine lámpát.....épp tegnap mondta, hogy szemezget az új ES-vel, hm....nekem is tetszik, bár az ára 13,8-azért az húzós, újonnan sose vennék.