Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1221733 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7140 Dátum: 2019.01.08 06:19:12 »


Szia. Nekem a 2016-os Aurisom már az első tél óta folyamatosan zörög a műszerfal környékéről. Szervíz már kétszer bontotta de semmi javulás. Egyszer zörög egyszer nem. Sajnos gagyi minőség az egész műszerfal és környéke. Ezt megerősítette belsős ember is. Megbízható autó gyenge minőségű összeszereléssel. Világ életemben Toyotára vágytam, de az biztos hogy ez volt az első és utolsó!

Akkor ezt nem ártana tudatni az autótolvajokkal is: az előbb olvastam a pénzcentrumon, hogy a márkán belül ezeket lopják leginkább.
Ha ez a minőségprobléma ennyire gáz, akkor minek van ennyi, akinek meg van, minek tartja meg mégis és így van piaca az alkatrészeknek?

TtkRN2...


Tamás1973

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7141 Dátum: 2019.01.08 07:16:14 »

Akkor ezt nem ártana tudatni az autótolvajokkal is: az előbb olvastam a pénzcentrumon, hogy a márkán belül ezeket lopják leginkább.
Ha ez a minőségprobléma ennyire gáz, akkor minek van ennyi, akinek meg van, minek tartja meg mégis és így van piaca az alkatrészeknek?

TtkRN2...
Én nem azt mondtam, hogy minden Toyota ilyen (apunak a Carina E 20 éve hibátlanul - zörgésmentesen - üzemel) de nem én vagyok az első ( a fórumon se) akinek ilyen problémája van. Nézz körbe az azonos műszerfallal rendelkező 2016. évjáratú Verso Facelift fórumon. Ott sem egy ember panaszkodik erre. Hidd el én lennek a legboldogabb, ha a probléma megoldódna. Korábban már írtam egy rövid története az autóval kapcsolatosan. Első évben: tss első érzékelő párásodási probléma - két szervíz után a gyári problémát elismerik - utólagos fűtőszál beépítés. Fékbetétek menet közben sípoltak, de annyira, hogy a rádiót is túlharsogták. Három szervíz után - a szervízben egyébként ismert volt a probléma - vezérképviseletnek levelet írtam. Engedélyezték a szervíznek, hogy egy másik típusú fékbetétet rendeljen és építsen be. Plusz az állandó műszerfal zörgések. A korábbi autómmal (Fiat Punto) 8 év alatt nem jártam annyit szervízben, mint ezzel egy év alatt. Na ezért írtam, amit írtam. És mindez 6 millió forintért.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7142 Dátum: 2019.01.08 08:22:16 »
Természetesen nem vitatom, hogy ezek idegesítő dolgok, és elhiszem, hogy léteznek, utánanézés nélkül is.
Azt gondoltam sarkosnak, hogy belefut az ember egy ilyen hibahalmazba, ami dühítő, de nem olyan nagy kaliberű szerintem, hogy "soha többé".
Az autó attól még jön-megy, "csak" vinnyog meg zörög. Nekem is most a 24 éves Carinán zörög valami, majd ha lesz időm, megkeresem mitől. Ebben is sikerült belefutni a gyári gyűrűhibás sorozatba. Attól még megbízhatónak gondolom, és legközelebb is Toyotát szándékozok majd venni, pedig tudom, hogy azok már nem lesznek olyan megbízhatóak (99%), de a többi márka után nézve akkor is ez a döntés (ha azok nem zörögnek is esetleg, viszont temérdek más, szerintem komolyabb bánatuk van, lelkiismeretes karbantartás mellett is, és ez főleg bajom).
6 millió esetén egyébként simán érdemes keresni egy "jobb hírű" autót toyotás berkekből, én például nagyon szemeztem a Lexus-okkal (RX), vagy a Highlanderrel is, mivel egyre jobban a hétszemélyesek felé fordulok. Megjegyzés: Lexust tudtommal még mindig Japánban szerelik össze, szvsz nem véletlenül, anno a Carina is ott kezdte. Több tapasztalat van a használtakról, javítottak rajtuk új koruk óta, de használt na, az igaz. Viszont a használati értéke nem biztos, hogy kevesebb, sőt. Jót kifogni persze nem egyszerű, ezért értem meg valahol, ha valaki újat akar mindenképpen.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7143 Dátum: 2019.01.08 10:53:33 »
Azt gondoltam sarkosnak, hogy belefut az ember egy ilyen hibahalmazba, ami dühítő, de nem olyan nagy kaliberű szerintem, hogy "soha többé".
Az autó attól még jön-megy, "csak" vinnyog meg zörög.
Nem mindegy, hogy az ember úgy fut bele a sok bosszantó apróságba, hogy 2 millióért veszi, vagy úgy hogy 6-8-at rákölt. Ha jól emlékszem, a T22 és a T25 lényegében 8 éves koráig nem szorult rá szervízre a kötelezőkön felül. Ez az amit az új autótól elvár az ember. Meg azt, hogy gond esetén oldják meg a problémát és ne legyen olyan érzése az embernek, hogy 90-es évek közepéről vett valami franciát.
Ha a márkaszerviz cserbenhagy és ha ugyanennyiért a Kia nem nyöszörög, akkor legközelebb az újautó vásárló azt fog venni. De előtte még kiautózza belőle az első 5 évet. Újautóról azt hiszik sokan, hogy ott a szervíz jobban odafigyel a problémáidra, mintha "csak" egy 2 milliósan vett használt autót hordasz hozzájuk vissza. Ha ez az elvárás nem teljesül, akkor legközelebb elviszed a 6-8 milliódat máshova. Akármekkora is a márka jóhíre. A jóhír(goodwill) nem olyasmi amiben hinni akar az ember, hanem olyasmi amit meg akar tapasztalni.



micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7144 Dátum: 2019.01.08 11:17:28 »
Nem mindegy, hogy az ember úgy fut bele a sok bosszantó apróságba, hogy 2 millióért veszi, vagy úgy hogy 6-8-at rákölt. Ha jól emlékszem, a T22 és a T25 lényegében 8 éves koráig nem szorult rá szervízre a kötelezőkön felül. Ez az amit az új autótól elvár az ember. Meg azt, hogy gond esetén oldják meg a problémát és ne legyen olyan érzése az embernek, hogy 90-es évek közepéről vett valami franciát.
Ha a márkaszerviz cserbenhagy és ha ugyanennyiért a Kia nem nyöszörög, akkor legközelebb az újautó vásárló azt fog venni. De előtte még kiautózza belőle az első 5 évet. Újautóról azt hiszik sokan, hogy ott a szervíz jobban odafigyel a problémáidra, mintha "csak" egy 2 milliósan vett használt autót hordasz hozzájuk vissza. Ha ez az elvárás nem teljesül, akkor legközelebb elviszed a 6-8 milliódat máshova. Akármekkora is a márka jóhíre. A jóhír(goodwill) nem olyasmi amiben hinni akar az ember, hanem olyasmi amit meg akar tapasztalni.




Ezekkel bizony egyet lehet érteni!
Kis kiegészítéssel.
Avagy, kölönbség tétellel.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Zoltan514

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7145 Dátum: 2019.01.09 17:46:43 »
Sziasztok!

2007-es aurissal kapcsolatos kérdésem lenne. Mi a teendő, ha motorháztető nyitókarja nem működik?
Meg se mozdul a motorháztető, alá se tudok nyúlni. A bowdent kézzel próbálom tovább húzni, de nem jön, tehát nem úgy tűnik mintha el lenne szakadva.
Tapasztalt már valaki hasonlót?
Segítséget előre is köszönöm!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7146 Dátum: 2019.01.09 19:28:11 »
Szia!
Nincsen benne utólagos motortérzár? Az blokkolja a gyári működését.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7147 Dátum: 2019.01.09 20:18:04 »
Sziasztok!

2007-es aurissal kapcsolatos kérdésem lenne. Mi a teendő, ha motorháztető nyitókarja nem működik?
Meg se mozdul a motorháztető, alá se tudok nyúlni. A bowdent kézzel próbálom tovább húzni, de nem jön, tehát nem úgy tűnik mintha el lenne szakadva.
Tapasztalt már valaki hasonlót?
Segítséget előre is köszönöm!
Nekem is volt ilyen pár éve. WD40-el a fejre rakható kis csővet bedugva megcéloztam a zárat és adtam neki bőven. Így nagy nehezen sikerült kinyitni, majd kentem rá zsírt. Ez 2-3 éve volt, azóta nyílik rendesen. (ideje is lesz újból bezsírozni)

fati

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7148 Dátum: 2019.01.10 10:06:06 »
Sziasztok!
Új tag vagyok ezen a fórumon, és szeretném a segítségeteket kérni.
Fél éve vásároltam egy 2014 évjáratú 1,4 Diesel Aurist.
Pár hete egy érdekes jelenséget tapasztalok.
Indításkor, amíg az össze ellenőrző lámpa el nem alszik, 5-10 másodpercig egy jól hallható zümmögő hangot lehet hallani a műszerfal középső részének irányából.
Vagy is én oda tudtam azonosítani.
Ugyancsak jelentkezik ez a hang akkor is amikor már leállítottam az autót, mintegy 1 percen belül, és ez a hang ismétlődik is de már rövidebb ideig.
Lehet, hogy ez összefüggésben van az autó belső tesztelési folyamatával, lehet, hogy semmi köze hozzá, de korábbi autóimnál soha ilyen hangot nem tapasztaltam.
Találkozott már valaki közületek ilyen jelenséggel?
Vagy tudna abban segíteni nekem, hogy mi ez a jelenség.

Előre is köszönöm a segítséget.

dp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7149 Dátum: 2019.01.13 06:47:46 »
Szia. Nekem a 2016-os Aurisom már az első tél óta folyamatosan zörög a műszerfal környékéről. Szervíz már kétszer bontotta de semmi javulás. Egyszer zörög egyszer nem. Sajnos gagyi minőség az egész műszerfal és környéke. Ezt megerősítette belsős ember is. Megbízható autó gyenge minőségű összeszereléssel. Világ életemben Toyotára vágytam, de az biztos hogy ez volt az első és utolsó!
Az enyém is zörög és nagyon úgy néz ki, hogy a bal első “műanyag doblemez” zörög.

dp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7150 Dátum: 2019.01.13 07:53:00 »
Sziasztok!
Új tag vagyok ezen a fórumon, és szeretném a segítségeteket kérni.
Fél éve vásároltam egy 2014 évjáratú 1,4 Diesel Aurist.
Pár hete egy érdekes jelenséget tapasztalok.
Indításkor, amíg az össze ellenőrző lámpa el nem alszik, 5-10 másodpercig egy jól hallható zümmögő hangot lehet hallani a műszerfal középső részének irányából.
Vagy is én oda tudtam azonosítani.
Ugyancsak jelentkezik ez a hang akkor is amikor már leállítottam az autót, mintegy 1 percen belül, és ez a hang ismétlődik is de már rövidebb ideig.
Lehet, hogy ez összefüggésben van az autó belső tesztelési folyamatával, lehet, hogy semmi köze hozzá, de korábbi autóimnál soha ilyen hangot nem tapasztaltam.
Találkozott már valaki közületek ilyen jelenséggel?
Vagy tudna abban segíteni nekem, hogy mi ez a jelenség.

Előre is köszönöm a segítséget.
Automatikusan zárja a külső levegő beáramlásás amikor leállítod. Indításkor meg az ellenkezője történik. Én így gondolom🙂 ,nekem is így működik.

Tamás1973

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7151 Dátum: 2019.01.13 08:34:13 »
Az enyém is zörög és nagyon úgy néz ki, hogy a bal első “műanyag doblemez” zörög.

Annyiban szerencsésebb vagy, hogy be tudtad azonosítani a problémát. Sajnos nálam még ez sincs meg.

dp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7152 Dátum: 2019.01.13 11:10:50 »
Annyiban szerencsésebb vagy, hogy be tudtad azonosítani a problémát. Sajnos nálam még ez sincs meg.
A műszerfal bal oldalánál hallom a zörgést és ha kézzel megnyomkodom a műanyag doblemezt a kerékjáratnál akkor az esetek nagy százalékában nem hallom egy darabig. Nem veszem 100% ra hogy az a probléma de az esetek többségében bejött. Először a műszerfalra gondoltam aztán az ajtóra. Jelenleg a doblemez a leg valószínűbb.

dp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7153 Dátum: 2019.01.15 08:59:13 »
Annyiban szerencsésebb vagy, hogy be tudtad azonosítani a problémát. Sajnos nálam még ez sincs meg.
Ez a műanyag betét is tud fura hangokat produkálni. Kétoldalas szivacs ragasztóval rögzítettem több ponton hogy ne rezegjen.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #7154 Dátum: 2019.01.15 09:20:39 »
<OFF>
Ezekkel bizony egyet lehet érteni!
Kis kiegészítéssel.
Avagy, kölönbség tétellel.

Szia!

Általában tartózkodom attól, hogy elolvassam amit írsz, mert a többsége sajnos nagyon sokszor értelmetlen kötözködés amivel nem tudok egyetérteni.  A godwill of a brand elég megfoghatatlan magyarul, a jóhírrel áll leginkább korellációban, a megértéséhez ezt javasolnám elolvasni.
</OFF>