Számomra egyáltalán nem érthető.
2022 hosszú idő, akinek addig kell elektromos autó azokat a vevőket elveszítik.
1000 km re elegendő áram 1 ôra alatti betöltésére jelenleg egyetlen alkalmas töltő sincs Magyarországon. A szükséges hálózatfejlesztési díj ( rendelkezésre álló A növelés engedélyének ára) irdatlan költség lenne.
3 perces töltés esetén x20, a műszaki megvalósítása még annak is többszöröse.
Ekkor még csak a lehetséges töltésről beszéltünk, az egyedi technikai megoldásokat tartalmazó autó áráról nem.
Ma elektromos autó az átlag autósnak nem kell. Ezt érts úgy, hogy szeretne. Ábrándozik róla, de kelleni nem kell neki. Ára magas, hatótávja kicsi, csomagtere nincs, töltési lehetősége nincs, értékvesztése bizonytalan. Ha Toyota-nál fejlesztenek valamit ami akkora durranás lesz mint a Prius volt, akkor úgyis átvált rá mindenki. Marketingstratégiaként is értelmesebb trend maker-nek lenni, mint beállni a piacra mint kilencedik szereplő. 5 év alatt fejlődhet a töltőhálózat, több kapacitás állhat be a töltőhálózat alá, fejlődhet a jogi szabályozás. Ha 2022-től tudnak majd Avensis méretű kocsit kínálni normál áron, 600km-es hatótávval, rendes csomagtérrel, akkor viszik majd mint a cukrot. Ha valaki most vesz új elektromos autót, akkor sanszos, hogy 5 évesen, 2022-ben fogja eladni, hogy új jószág után nézzen. Meglátjuk mi lesz.