Örülök, hogy más is osztja a tapasztalatokat az autóval kapcsolatban, ha lehet én is hasonlóan teszek, elvégre ha az ember odafigyel mások észrevételeire avval csak okosabb lesz.
Én a kocsit egy 7 évet használt Corolla eladása miatt vettem. Látván az új árakat, még csak véletlenül sem akartam újat venni, 3-4 évesben gondolkodtam, először magam behozva. Még az eladás előtt hónapokat bújtam a mobile.de-t, de rá kellett jönnöm az általam meghatározott ársávban csak Olaszországban van ilyen autó, ők pedig nem a korrektségről híresek. Persze azért a hahu-t is néztem rendszeresen, míg egy nap rátaláltam egy ismert kereskedőre aki nem kavicsos neppertelepen árulja a levetett nyugati tekertórás vackokat. Sajnálom, ha ez valakinek fáj, de szvsz a kintről hozott Prius-ok javát még kint megtekerik...egyedül a holland autóknak lehet elég egyszerűen utánanézni...a többi esélytelen, mert valamilyen büdös rejtély miatt nem töltik a Toyota digitális szervízkönyvét,csak pecsételnek.
Apropó a helyi márkaszalonban, mikor teszteltem egy hibrid RAV 4-et, megmondtam, hogy használt hibridet fogok venni, akkor a kereskedő számára, mintha lementem volna a térképről....hm... érdekes......nemrég még válság volt, .....számomra fura a hozzáállás.
Tehát megtaláltam a kocsit, megvolt az állapotfelmérés...kifizettem 10e Ft, nem pénz hogy tisztán lássak, DOT számok stimmelnek a gumin, a gumi gyártási száma egybevág az autó forgalomba helyezésével. Ugyan csak 4 hangszóró az is csak elől, meg csak 15-ös felni, meg nincs ülésfűtés, meg keine tempomat....plusz olcsó fejegység....de ezek mint mind orvosolhatók....
Az állapot szuper új szag, szép belső, örülök...ez volt fél éve...
Első fogyasztás 550km 3.8-as átlag kúton mérve, a fedcomp kb. 2 decit csalhat, bár ebben sem vagyok biztos, hiszen kattanástól kattanásig töltöm a tankot....szóval 15-ös kerekekkel nincs akkora különbség...
Azóta nyáron 4,2 -4,3-as átlagok jöttek, felvettem a spór üzemmódot.....este 10 után Kecskemét-Tiszakécske comp. szerint 3 liter ez volt a legdurvább, de akkor aztán tényleg tojás a lábon, nulla előzés 70-80-as tempó ez a legjobb ami elő tud jönni belőle.
Ezután volt Kecskemét- Soroksár Auchan végig stabil 140....fogyi 6,2...de vissza beleszámítva az utolsó 7km városi tötymörgést már csak 5,6.
Hmm.. ha belejön az ember annyira nem is rossz, októberben elmentünk 5-en Kecskemétről Szolnok-ra, mivel apám mellettem ült ezért kötelezőket tartottam kb 12-14 fokos külső hőmérséklet mellett oda is vissza is 3,8 volt, sógorom szeme kerekedett, akinek egy Corolla 1,6-ja van 2013.
Előtte volt Kerekegyháza Soltvadkert Kerekegyháza ott is ha jól emlékszem 4 alatt volt picivel a fogyi.
Azóta a hideg miatt a fogyasztás közelítette az 5 litert tartósan még nem lépte át, de azért magasabb.
Reggelente külön szívfájdalom, mikor kiállok és csukom a garázsajtót bömböl a szivató, míg a nagykapunál sem hagyja abba, nyáron ez kb. 20 másodperc...után elhallgat....megoldás állófűtés webasto, vagy elektromos.....óvja a motort, és szvsz brutálisan csökkenti a fogyasztást.
Bent a városban a melóhely 5km-re van....itt néha vannak meglepetések, volt már, hogy 7literes átlag volt 5,6km-re....de volt kicsivel 6 alatt is sajnos a 6km télen rövid távnak számít, így itt nem érzem a hibrid brutál előnyét
A lakásomtól anyámék házáig 22km van az ha elővárosi módban megyek akkor télen is megvan 4,2-ből, de ha az 52-es főúton teszem ezt akkor 4,5 ennyi....persze ilyenkor a helyi bevásárlóközpontba is benézek.