Szerintem ez egy európai Priussal is előfordul (hogy hosszabb ideig nem használják), nem írható az elő, hogy minden nap kell menni vele.
Nem lehet, hogy előfordul akksicsere, csak nem "reklámozzák", hogy ne legyen ijesztő ? Az, hogy drága, az nem kellene, hogy azt jelentse, hogy más autókban nem éri meg használni, hiszen a Priusban nyilván nem 1 db akksi van, azért drága, de egy Lexusba, netán egy Aurisba 1 is elég lenne, és annak sem kellene 120 Ah -nak lennie.
Nem. A hibrid aksik nem azonosak a benzines, vagy dízel autók aksijához. Ahogy írtam, a hibrid "indítását" külön akksi végzi (ez hasonló a hagyományos hajtású autókéhoz), nem a hajtást végző akkucsomag. Utóbbi - a hibrid akkucsomag - élettartama hosszabb, mint az autóé magáé.
Ez azért van, mert hosszú életre van tervezve a rendszer. A vezérlés úgy működik, hogy a HSD rendszert folyamatosan merítse-töltse használat közben (gyorsítás=merítés, fékezés=töltés), ezáltal ideális körülmények között használódik a rendszer, ezáltal lesz hosszú az élettartama.
A hibridben továbbá nincs kettős tömegű lendkerék, kuplung, váltómechanika, turbo, nagynyomású rendszer, EGR, részecskeszűrő. A dízelben ezek mind megtalálhatók, cseréjük egyenként is borsos, együtt akár millió közeli költség is lehet.
Újrahasznosításban sem képes a hibriddel versenyre kelni egy dízel motorral hajtott autó sem! Ugyanis a dízel újrahasznosítása 30-40% közötti, a hibrid ennek több, mint a duplája! Egy Prius több, mint 80%-ban teljesen újrahasznosítható anyagokból készül, beleértve az akkumlátorokat is.
Ha az autó élethossza alatti költségeket vetjük össze azonos futással, akkor a hibrid költsége kompletten kb a fele egy dízelnek, miközben nagyságrendekkel kevésbé szennyezi a környezetet.
Persze, van egy dolog, amiben a dízel jobb, és ez a dinamika.