Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1245132 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5775 Dátum: 2013.07.30 10:42:56 »
bizonyám, a 2.4-es szerintem sokkal jobb, hamár automatát néz az ember. nem fogyaszt többet, viszont ötfokozatú a váltó, jó hosszú ötödikkel, erős, nyomatékos (na nem mintha ez számítana egy automata váltónál  :devil:). szerintem szuperjó oldschool hajtáslánc

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5776 Dátum: 2013.07.30 11:06:23 »
Igen, ez furcsa az Avensisnél, pl. 130-as tempomatot tartom, de valami lassabb jármű kijön elém előzni. Amint lehúzódott, visszapöckölöm a tempomatot az eredeti tartott sebességre (mondjuk 110-ről 130-ra kell visszagyorsítani), és mindig visszavált és jól nekilódul. Igaz nem is tartom fel a sort ezzel  :D , de nem éppen fogyasztáskímélő megoldás.

Az érdi emelkedőn viszont a 130-at visszaváltás nélkül tartja végig, nem lebecsülendő az a 230 nm nyomaték.  :clap:
Tudtommal a tempomat a legrövidebb idő alatt akarja újra felvenni a "megjegyzett" sebességet, ezért nagy gázzal gyorsít. De a fogyasztást is figyelembe véve, amikor lehúzódott előled, szépen lábbal visszagyorsítasz 5.-ben és rápöccintesz a tempomatra.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5777 Dátum: 2013.07.30 11:07:05 »
Nincs kedved 2.4-est próbálni?  :D +30 valahány nm nyomaték és +16 LE, illetve +1 sebességi fokozat.
ááá, 2,4-et akartam írni, természetesen...  :surrender: :surrender: :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5778 Dátum: 2013.07.30 14:52:06 »
160 tempomatot emelkedőn a dízel mazda5 sem tudta tartani 6-odikban (telerakva, boxszal). Bezzeg az avensis!!! az visszakapcsolt, és tolta neki  :D :devil: sose tudtuk megszokni, hogy tempomat közben váltogatott...
...es kozben recsegett a tank a horpadastol  :lol:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5779 Dátum: 2013.07.30 15:03:45 »
...es kozben recsegett a tank a horpadastol  :lol:
ugyan kérlek, két liter nem a világ  :hug:
különben is te csak hallgass ott a világ másik oldalán ahol ma is dörögnek a v8-asok...  :devil:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5780 Dátum: 2013.07.30 15:13:00 »
2 liter, marmint 100km-kent? Ha nem is a vilag, de marha sok  :yes:
Dorog, de sok ertelme nincs ilyen vezetesi stilus/tempo melle  :hug:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5781 Dátum: 2013.07.30 15:23:51 »
nekem megért havi 30-40 euró pluszkiadást

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
AURIS - általános topik
« Válasz #5782 Dátum: 2013.07.30 16:22:33 »
Tudtommal a tempomat a legrövidebb idő alatt akarja újra felvenni a "megjegyzett" sebességet, ezért nagy gázzal gyorsít. De a fogyasztást is figyelembe véve, amikor lehúzódott előled, szépen lábbal visszagyorsítasz 5.-ben és rápöccintesz a tempomatra.  :)

Éppen milyen a hangulatom, lényegében ameddig nem lépsz rá a fékpedálra addig bármikor vissza lehet gyorsulni vele a beállított sebessgre. Bár újra lenyomni a pöcköt adott sebességnél sem nagy mutatvány.  :D

Ha olyanom van néha tempomattal csökkentem a sebességet is, bár nem tudom a működési elvet, hogy ilyenkor csak engedi gurulni/magától lassulni és amint eléri az alacsonyabb sebességet akkor rááll, mert gondolom ez a rendszer azért a fékpofákat nem tudja működtetni. Ha jól rémlik 1-1 pöccintésre 1,7 km/h-val lehet növelni illetve csökkenteni a rögzített sebességen.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5783 Dátum: 2013.07.30 16:49:41 »
Komolyan rágerjedtem pár napja a 2,0 sor4 automatára...  :D :devil:
Hogyhogy "sor4"  :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5784 Dátum: 2013.07.30 16:51:34 »
bizonyám, a 2.4-es szerintem sokkal jobb, hamár automatát néz az ember. nem fogyaszt többet, viszont ötfokozatú a váltó, jó hosszú ötödikkel, erős, nyomatékos (na nem mintha ez számítana egy automata váltónál  :devil:).
Már hogy a fenébe ne számítana :) ? Emiatt tud korán felkapcsolni (és így is korrektül gyorsítani), mikor nem teljes gázzal gyorsítasz  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5785 Dátum: 2013.07.30 16:54:41 »
Tudtommal a tempomat a legrövidebb idő alatt akarja újra felvenni a "megjegyzett" sebességet, ezért nagy gázzal gyorsít. De a fogyasztást is figyelembe véve, amikor lehúzódott előled, szépen lábbal visszagyorsítasz 5.-ben és rápöccintesz a tempomatra.  :)
És ezzel megfosztod magadat a tempomat által nyújtott kényelmi plusz egy jelentős részétől  ;) ... Nekem legalábbis ez nagy kedvencem benne, hogy lassítás után csak pöcc... és visszagyorsít.

Persze, ha az adott pályaszakasz nem forgalmas, és mondjuk Pécs-BP között csak 5x kell így visszagyorsítani, akkor belefér, hogy "manuálisan" (lábról lévén szó, vicces képzavar  :lol:) csinálja az ember.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5786 Dátum: 2013.07.30 17:04:13 »
ugyan kérlek, két liter nem a világ  :hug:
különben is te csak hallgass ott a világ másik oldalán ahol ma is dörögnek a v8-asok...  :devil:
Dörögnek  :yes: ... de egyre kevesebben  ::)

Mára a "sima" személyautók között már alig akad V8-as (kivéve egy-két sportos modellt á la Mustang). Csak a nagy (!) SUV-k, és a pickupok között van továbbra is többségben ez a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5787 Dátum: 2013.07.30 17:05:50 »
Ha olyanom van néha tempomattal csökkentem a sebességet is, bár nem tudom a működési elvet, hogy ilyenkor csak engedi gurulni/magától lassulni és amint eléri az alacsonyabb sebességet akkor rááll, mert gondolom ez a rendszer azért a fékpofákat nem tudja működtetni. Ha jól rémlik 1-1 pöccintésre 1,7 km/h-val lehet növelni illetve csökkenteni a rögzített sebességen.
Jól gondolod: fékezni nem tud a rendszer, csak elveszi a gázt.

Nekem úgy rémlik, hogy 1.6 km/órások a "lépcsők"  :hmmmm: ... vagyis 1 mérföldesek  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
AURIS - általános topik
« Válasz #5788 Dátum: 2013.07.30 23:46:10 »
Nekem úgy rémlik, hogy 1.6 km/órások a "lépcsők"  :hmmmm: ... vagyis 1 mérföldesek  :otlet:

Melléütöttem a billentyűzeten, köszi a javítást.  :yes:  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10702
AURIS - általános topik
« Válasz #5789 Dátum: 2013.07.30 23:49:34 »
Dörögnek  :yes: ... de egyre kevesebben  ::)

Mára a "sima" személyautók között már alig akad V8-as (kivéve egy-két sportos modellt á la Mustang). Csak a nagy (!) SUV-k, és a pickupok között van továbbra is többségben ez a motor.

Mégha Európában dízelimádat is van, de szerencsére még a "keleti blokkban" tudnak élni, Ukrajna tele van nagy V8-as Audikkal és Mercikkel, elvétve akad csak 1-2 dízel.  :wub: :yes:
Persze gondolom azt az igazi klasszikus V8-as hangot már ezek sem tudják úgy nyújtani az agyongyilkolt és butított EU-s normák miatt.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61