OK szóval nem kell érteni
Mondjuk az energiamegmaradás törvénynek ellent mondana, ha többet lassitanánk mint gyorsítanánk és akkor még jön a hatásfok, ami nem lehet 100%. hogy lehetne még takarékosabb fogyasztása
Bocs az összevágásért és így némileg más jelentésért, csak gondolat ébresztőnek használom.
Szóval a célunk az, hogy kis fogyasztást érjünk el. Mivel lassítani és gyorsítani veszteség (hybridnél ugyan előbbi kevésbé,de akkor is veszteség),tehát akkor van a legkevesebb energiára szükségünk, ha egyenes vonalú egyenletes haladást végzünk. Az egyenes vonalat ugyan nem tudjuk megoldani, max. néha egy kicsit-), amire nagyobb befolyásunk lehet, az az egyenletes haladás. A defenzív vezetésről, kigurulásról, kevés fékezésről már többször beszéltünk, ezért ezekre nem térnék ki.
Ami minden járműre általánosan elmondható, az az, hogy uaa sebességet lehet tartani különböző gázpedál állásokkal (a majdnem gyorsít és az éppen nem lassít között) amiközött természetesen van fogyasztáskülönbség is.
A következő pár mondat csak a saját
találgatásom, aki jobban tudja kérem szépen igazítson ki benne, mert én is szívesen megtanulnám. Köszönöm!:
- A P&G vezetéstechnikával a lehető legkisebb gázpedál állással szinte alig lassulva próbálok haladni, amikor nagyon lelassulok, akkor ismét normál tempót veszek fel.Szerintem fogyi szempontjából az a legjobb, amikor nem is lassul autó, vagy csak nagyon minimálisan, szinte észrevétlenül.
- A másik fogyasztáscsökkentő vezetési technika, amikor a pillanatnyi fogyasztásmérőhöz igazítjuk a sebességünket,azaz -jelentősebb emelkedő kivételével- a kívánt fogyasztási érték közelében tartjuk a mutatót, a sebességtől függetlenül. Ez utóbbi nyilván csak megfelelő forgalmi helyzetben valósulhat meg.
Hybridnél elektromos üzemmódban a nagyon kicsi, vagy éppen nem lassulás az OBD-ből kiolvasott
MG2 értéknek figyelembe vételével könnyen megvalósítható.
A benzinmotor használata esetén pedig a fordulat alacsonyan tartására törekszem, ami a HSD-nél a váltó hiányában -nekem- kicsit macerásabb,mert még nem tapasztaltam ki, hogy milyen legnagyobb sebességgel lehet legalacsonyabb motorfordulatot tartani. (Soktényezős,ezért idő kell míg kiismerem.)
Amit még hybridnél érdemes kiismerni,hogy szükség esetén milyen intenzív fékezéssel lehet a leghatékonyabban visszanyerni az energiát, illetve milyen módszerrel érdemes gyorsítani (pl. lassú elektromos indulás, majd mielőbb ECO tartományban egyenletes gázpedálállással benzinnel gyorsítás, vagy???)
Annyit még hozzátennék, hogy némileg bonyolítja a dolgot, a típusonkét eltérő motorizáltság,aYHSD-ben lényegesen gyengébb az elektromos rész mint a korábbi PI, PII-ben.