Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1245122 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5700 Dátum: 2013.07.24 07:39:46 »
Városban sokkal több a lassítás; és olyankor arányaiban sokkal többet megy villanymotorral.

Így vagy úgy, érti az ember vagy sem: ettől még tény. A hibrid városban eszik a legkevesebbet. (Persze nem valami 50-60 kmh-val gurulászós országúti hypermilerkedéshez képest.)
OK szóval nem kell érteni :szemez:
Mondjuk az energiamegmaradás törvénynek ellent mondana, ha többet lassitanánk mint gyorsítanánk ;) és akkor még jön a hatásfok, ami nem lehet 100%.
Végül is én nem is azt kérdeztem mi a sporolósabb a városban, hanem hogy a hibrid az országuthoz képest (ahol ideális esetben alig gyorsítasz ill. fékezel), hogy lehetne még takarékosabb fogyasztása a városban. Ez max. pillanatnyi fogyi lehet (vagy amit az országuton betárolt, azt használja-de ez elég kevés, hiszen villanymotorral max. 1km-t tud menni).
OK azt mondtátok, hogy országúton nagy a légellenállás-ez valóban számit valamit.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5701 Dátum: 2013.07.24 08:20:07 »
OK szóval nem kell érteni :szemez:
Mondjuk az energiamegmaradás törvénynek ellent mondana, ha többet lassitanánk mint gyorsítanánk ;) és akkor még jön a hatásfok, ami nem lehet 100%.
Végül is én nem is azt kérdeztem mi a sporolósabb a városban, hanem hogy a hibrid az országuthoz képest (ahol ideális esetben alig gyorsítasz ill. fékezel), hogy lehetne még takarékosabb fogyasztása a városban. Ez max. pillanatnyi fogyi lehet (vagy amit az országuton betárolt, azt használja-de ez elég kevés, hiszen villanymotorral max. 1km-t tud menni).
OK azt mondtátok, hogy országúton nagy a légellenállás-ez valóban számit valamit.
De most őszintén: Miért vitatod a tényeket? Ha nem érted, nem érted, de ne kételkedj abban, ami nagyjából 15. éve működik.
 :1eye:
Többen leírtuk, hogy miért van így. Olvasd el ezeket mégegyszer és próbáld meg újra értelmezni a leírtakat. Menni fog! ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5702 Dátum: 2013.07.24 09:24:31 »
a hibrid az országuthoz képest (ahol ideális esetben alig gyorsítasz ill. fékezel), hogy lehetne még takarékosabb fogyasztása a városban. ... OK azt mondtátok, hogy országúton nagy a légellenállás-ez valóban számit valamit.
A hybrideknél országútról lakott területre érve két okból csökken az átlag fogyasztás:
- elkezdi a meghajtó akkuból a korábban feltöltött energiát felhasználni (természetesen ez csak korlátozott ideig segít)
- csökken a sebesség--> kisebb légellenállás (ahogy írtad), a gördülési ellenállást többé -kevésbé változatlannak tekinthetjük.
Az akkukat feltölteni és elektromosan haladni min. 25% veszteséget jelent, tehát hosszútávon a fogyasztáscsökkenés leginkább a kisebb légellenállásnak (és ebből adódóan a mozgásban tartáshoz kisebb nyomatékszükségletnek) köszönhető.
A különböző vezetéstechnikákról, a hybridek gyári fogyijáról  majd később írok, most sajnos mennem kell.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5703 Dátum: 2013.07.24 09:24:45 »
de ne kételkedj abban, ami nagyjából 15. éve működik.
Erről most egy Lancia Kappa jutott eszembe  :wub:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5704 Dátum: 2013.07.24 10:24:36 »
Erről most egy Lancia Kappa jutott eszembe  :wub:
Bocs, én nem szakaszos működésről beszélek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5705 Dátum: 2013.07.24 10:36:22 »
Bocs, én nem szakaszos működésről beszélek.
:D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5706 Dátum: 2013.07.24 11:27:19 »
A hybrideknél országútról lakott területre érve két okból csökken az átlag fogyasztás:
- elkezdi a meghajtó akkuból a korábban feltöltött energiát felhasználni (természetesen ez csak korlátozott ideig segít)
- csökken a sebesség--> kisebb légellenállás (ahogy írtad), a gördülési ellenállást többé -kevésbé változatlannak tekinthetjük.
Az akkukat feltölteni és elektromosan haladni min. 25% veszteséget jelent, tehát hosszútávon a fogyasztáscsökkenés leginkább a kisebb légellenállásnak (és ebből adódóan a mozgásban tartáshoz kisebb nyomatékszükségletnek) köszönhető.
A különböző vezetéstechnikákról, a hybridek gyári fogyijáról  majd később írok, most sajnos mennem kell.
OK, tehát a kisebb légellenálás mindent kárpotól azért kisebb a fogyi a városban.
Ez legalább magyarázat ;)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5707 Dátum: 2013.07.24 11:57:26 »
a hibrid az országuthoz képest ... fogyasztása a városban.
Álló helyzetben, illetve (megfelelő körülmények esetén) elektromos hajtásnál szinte 0-nak tekinthetjük a fogyasztást (azért nem0 ,mert az elektromos fogyasztók ekkor is működnek),de ezt vmikor vissza kell termelni a rendszerbe, amihez üa. szükséges (ráadásul +min. 25% veszteség az oda vissza alakításnál). A fékezés és a lejtőn történő visszatáplálás erre nem elég, csak a rendszer hatékonyságát növeli, mert nem hővé alakul a mozgási energia. (Ugyanígy a munkaütem hosszának növelése a Miller ciklusnál a hatékonyságot növeli, utóbbi önmagában, meghajtásra elégtelen akkuk esetén, akár pályatempónál is. ) Esetünkben azonban azonos meghajtásról beszélünk,ezért ezeket figyelmen kívül hagyhatjuk a vizsgálat alatt.
Az előbb leírtak alapján abban megállapodhatunk, hogy ugyanazon hajtásrendszer esetén hosszútávon nem a regenetatív fékezés, és az elektromos hajtás miatt alacsonyabb a városi fogyasztás. A korábbiakban megállapítottuk, hogy gördülési ellenállás ugyan annyinak tekinthető, marad tehát a kisebb sebesség, és vele együtt járó alacsonyabb légellenállás.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5708 Dátum: 2013.07.24 12:18:20 »
Álló helyzetben, illetve (megfelelő körülmények esetén) elektromos hajtásnál szinte 0-nak tekinthetjük a fogyasztást (azért nem0 ,mert az elektromos fogyasztók ekkor is működnek),de ezt vmikor vissza kell termelni a rendszerbe, amihez üa. szükséges (ráadásul +min. 25% veszteség az oda vissza alakításnál). A fékezés és a lejtőn történő visszatáplálás erre nem elég, csak a rendszer hatékonyságát növeli, mert nem hővé alakul a mozgási energia. (Ugyanígy a munkaütem hosszának növelése a Miller ciklusnál a hatékonyságot növeli, utóbbi önmagában, meghajtásra elégtelen akkuk esetén, akár pályatempónál is. ) Esetünkben azonban azonos meghajtásról beszélünk,ezért ezeket figyelmen kívül hagyhatjuk a vizsgálat alatt.
Az előbb leírtak alapján abban megállapodhatunk, hogy ugyanazon hajtásrendszer esetén hosszútávon nem a regenetatív fékezés, és az elektromos hajtás miatt alacsonyabb a városi fogyasztás. A korábbiakban megállapítottuk, hogy gördülési ellenállás ugyan annyinak tekinthető, marad tehát a kisebb sebesség, és vele együtt járó alacsonyabb légellenállás.
Köszi, ez így már elég indok. :szemez:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5709 Dátum: 2013.07.24 12:40:26 »
OK szóval nem kell érteni :szemez:
Mondjuk az energiamegmaradás törvénynek ellent mondana, ha többet lassitanánk mint gyorsítanánk ;) és akkor még jön a hatásfok, ami nem lehet 100%. hogy lehetne még takarékosabb fogyasztása
Bocs az összevágásért és így némileg más jelentésért, csak gondolat ébresztőnek használom. :flowers:

Szóval a célunk az, hogy kis fogyasztást érjünk el. Mivel lassítani és gyorsítani veszteség (hybridnél ugyan előbbi kevésbé,de akkor is veszteség),tehát akkor van a legkevesebb energiára szükségünk, ha egyenes vonalú egyenletes haladást végzünk. Az egyenes vonalat ugyan nem tudjuk megoldani, max. néha egy kicsit-), amire nagyobb befolyásunk lehet, az az egyenletes haladás. A defenzív vezetésről, kigurulásról, kevés fékezésről már többször beszéltünk, ezért ezekre nem térnék ki. 
Ami minden járműre általánosan elmondható, az az, hogy uaa sebességet lehet tartani különböző gázpedál állásokkal (a majdnem gyorsít és az éppen nem lassít között) amiközött természetesen van fogyasztáskülönbség is.

A következő pár mondat csak a saját találgatásom, aki jobban tudja kérem szépen igazítson ki benne, mert én is szívesen megtanulnám. Köszönöm!:
- A P&G vezetéstechnikával a lehető legkisebb gázpedál állással szinte alig lassulva próbálok haladni, amikor nagyon lelassulok, akkor ismét normál tempót veszek fel.Szerintem fogyi szempontjából az a legjobb, amikor nem is lassul autó, vagy csak nagyon minimálisan, szinte észrevétlenül.
- A másik fogyasztáscsökkentő vezetési technika, amikor a pillanatnyi fogyasztásmérőhöz igazítjuk a sebességünket,azaz -jelentősebb emelkedő kivételével- a kívánt fogyasztási érték közelében tartjuk a mutatót, a sebességtől függetlenül. Ez utóbbi nyilván csak megfelelő forgalmi helyzetben valósulhat meg.

Hybridnél elektromos üzemmódban a nagyon kicsi, vagy éppen nem lassulás az OBD-ből kiolvasott  MG2 értéknek figyelembe vételével könnyen megvalósítható.
A benzinmotor használata esetén pedig a fordulat alacsonyan tartására törekszem, ami a HSD-nél a váltó hiányában -nekem- kicsit macerásabb,mert még nem tapasztaltam ki, hogy milyen legnagyobb sebességgel lehet legalacsonyabb motorfordulatot tartani. (Soktényezős,ezért idő kell míg kiismerem.)

Amit még hybridnél érdemes kiismerni,hogy szükség esetén milyen intenzív fékezéssel lehet a leghatékonyabban visszanyerni az energiát, illetve milyen módszerrel érdemes gyorsítani (pl. lassú elektromos indulás, majd mielőbb ECO tartományban egyenletes gázpedálállással benzinnel gyorsítás, vagy???)

Annyit még hozzátennék, hogy némileg bonyolítja a dolgot, a típusonkét eltérő motorizáltság,aYHSD-ben lényegesen gyengébb az elektromos rész mint a korábbi PI, PII-ben.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5710 Dátum: 2013.07.24 13:58:56 »
A hybridek gyári fogyasztási értékei meg röhejesek, szerintem simán kimerítik a csalás fogalmát.
Az még odáig rendben van, hogy városban kevesebbet (vagy azonosan)eszik, mint országúton, de azt magyarázza már el vki,hogy a vegyes fogyijuk hogyan lehet azonos vagy esetleg magasabb???
Pl.
YHSD (vá; o; vegy): 3,1; 3,5; 3,5
AurisII HSD              3,7; 3,7; 3,8   
P III                         3,9; 3,7; 3,9

-) Most látom a PIII országúton kevesebbet eszik. A YHSD
P+ active&exe        3,8; 4,2; 4,1 ez még oké,de a csavar ue. az autó
 Premium felsz.       4,3; 4,3; 4,4     szélesebb gumik  [rohog] és furább arányok, különösen városban .-)

A Prius III Plug in-nél már csak a súlyozott átlagot és a vegyest együtt adják meg. 2,1
Á, biztos nincs benne szándékos tévedésbe ejtés egyiknél sem,nyilván a normák és a mérési hibahatárok is tökéletesen vannak megállapítva.-(

Nekem azért a korábban megadott adatok hitelesebbnek tűntek.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.24 14:12:59 írta Agyarka »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5711 Dátum: 2013.07.24 14:21:34 »
Az átlag azért magasabb, mert benne van az autópályafogyasztás is, nem csak a város /országut átlaga.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5712 Dátum: 2013.07.24 14:32:32 »
Országúton nem tudom, hogyan tartható az Auris HSD-vel a 3.7-es átlag. 90-nél biztosan nem jön ez ki. 60-70 körül talán.  :hmmmm:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5713 Dátum: 2013.07.24 14:54:07 »
Az átlag azért magasabb, mert benne van az autópályafogyasztás is, nem csak a város /országut átlaga.
A régi országúti normában is benne volt nagyobb sebességű haladás, gyorsítás,lassítás ..., azártvolt átlag. Értéke a városi és az országúti közé esett, minden autónál és katalógusban.

Országúton nem tudom, hogyan tartható az Auris HSD-vel a 3.7-es átlag. 90-nél biztosan nem jön ez ki. 60-70 körül talán.  :hmmmm:
Auris HSD-hez még nem volt szerencsém, ahogy -még- bejáratott YHSD-hez sem.
A YHSD 90 tempomat 3,8-4,1 pill. között van kb. olyan 3,9 -re jön ki a nyári tankolás. Az AVS azonban tuti nem 90 lesz a tempomat ellenére.
Amennyiben sebességkorlátozások is vannak, akkor alacsonyabb lesz az AVS és a fogyasztás.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5714 Dátum: 2013.07.24 15:42:22 »
A régi országúti normában is benne volt nagyobb sebességű haladás, gyorsítás,lassítás ..., azártvolt átlag. Értéke a városi és az országúti közé esett, minden autónál és katalógusban.

Miután azt mondtátok, hogy a hibridnél a városi fogyasztás alacsonyabb :D az országutinál, úgy logikus, hogy autópályatempó  csak magasabbra húzza az átlagot.