Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1245099 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5685 Dátum: 2013.07.23 12:19:13 »
Ne feledjük, hogy az akkumulátorok, a generátorok csak felesleges súlyt képviselnek, ami országúton fogyasztásnövelő. A kocsi menetkész tömege pariban van egy dízel Ave II tömegével (közel 1.5 tonna)!
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5686 Dátum: 2013.07.23 12:19:48 »
Amíg Budaörsről átevickéltem a XVI. kerültebe, pénteken a délutáni csúcsban, klímával úgy, hogy még egyáltalán nem ismertem az autót, az átlag 3.7 volt.
Nem tudom, hogy előtte kinél volt a kocsi, de voltak a computerében 7 feletti számok is. Nálam a 3 nap alatt szépen lement összátlag. Vagy nem tudom mit tárol "overall economy" vagy micsoda néven, annyira nem turkáltam az agyában...
Mennyi km volt az autóban?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5687 Dátum: 2013.07.23 12:26:08 »
Egész pontosan?
9445-tel vettem át  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5688 Dátum: 2013.07.23 12:34:22 »
Egész pontosan?
9445-tel vettem át  ;)
Akkor ez kb még egybe is vághat azzal, amit nekem mondott az itteni kereskedő srác, aki eljött velem, mikor ezt az autót próbáltam. Abban még csak 19xxkm volt és azt mondta, kell kb 6-7000km, mire véglegesen összetanul a rendszer és akkor hozni fogja a gyárihoz nagyon közeli fogyasztási értékeket. Nekem igen rövid úton, de vegyes használatban 4,7-ben állt meg a szakasz átlaga.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5689 Dátum: 2013.07.23 13:10:39 »
Mondjuk computer legyen a talpán, amelyik megtanulja a sok újságíró, tesztelő, dolgozó stb stílusát  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5690 Dátum: 2013.07.23 13:24:07 »
Mondjuk computer legyen a talpán, amelyik megtanulja a sok újságíró, tesztelő, dolgozó stb stílusát  ;)
Gondolom, a leendő 1 tulaj stílusára gondolt.  :sorcerer:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5691 Dátum: 2013.07.23 14:53:20 »
Ezt azért nem értem: hogy fogyaszthat kevesebbet a városban mint országuton?
Az világos hogy megspórol sok energiát , a benzines autó városi fogyasztásához képest.
4.1 nagyon jo, de azert Whis nyilvanvaloan esszel vezet! Szoval varosban nem "begettette"  [rohog] szet a motort ezert a motor fordulata alacsony maradt gyorsitasoknal mig a villanymotor izzadt. Mikor kiment orszagutra ~100-al (?) mar a benyas motor fordulata konstansan magasabb volt.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5692 Dátum: 2013.07.23 14:55:11 »
Ne feledjük, hogy az akkumulátorok, a generátorok csak felesleges súlyt képviselnek, ami országúton fogyasztásnövelő. A kocsi menetkész tömege pariban van egy dízel Ave II tömegével (közel 1.5 tonna)!
A feleseleges suly fogyasztasnovelo tenyezo mindig, de leginkabb gyorsitasnal! A hajtaslanc sajatsaga miatt ott epp nem latszik. De ha 0%-ra merult akksikkal tenned, bizony lennenek szep fogyasztas adatok  :D


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5693 Dátum: 2013.07.23 15:04:47 »
A feleseleges suly fogyasztasnovelo tenyezo mindig, de leginkabb gyorsitasnal! A hajtaslanc sajatsaga miatt ott epp nem latszik. De ha 0%-ra merult akksikkal tenned, bizony lennenek szep fogyasztas adatok  :D
Ezért javasolják a Priusos fórumtársak is azt, hogy a létező EV gombot tekintsük inkább nem létezőnek, mert a rendszer jobban összehangolja a működést.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5694 Dátum: 2013.07.23 15:14:03 »
"bégettette"  [rohog]

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5695 Dátum: 2013.07.23 15:40:47 »
Bégetés! Apa teszteld már le ezt az opel corsa 1.0-t, ok jóvan, wááááá nem megy csak béééget, miért nem gyorsul úgy mint az új M3-as? Ááááá unatkozok, óóó de unalmas, óóó ott egy műanyag fogó, húzzuk meg nagy erővel, jáááj letört. Bezzeg a V8-as LS400 már jó volt. Tanulság -> V8-as motort az Opel Corsába!!! LOL
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5696 Dátum: 2013.07.24 01:03:08 »
Ezt azért nem értem: hogy fogyaszthat kevesebbet a városban mint országuton?
Az világos hogy megspórol sok energiát , a benzines autó városi fogyasztásához képest.
Városban sokkal több a lassítás; és olyankor arányaiban sokkal többet megy villanymotorral.

Így vagy úgy, érti az ember vagy sem: ettől még tény. A hibrid városban eszik a legkevesebbet. (Persze nem valami 50-60 kmh-val gurulászós országúti hypermilerkedéshez képest.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5697 Dátum: 2013.07.24 01:37:34 »
sokat számít a gördülési és a légellenállás is. ami városban nincs, odakint viszont ebből adódik a fogyasztás nagyobbik része, ha nagy a tempó (nagyjából 100 felett)
Gördülési ellenállás van a városban is :) ... az mindig van, ha megy az autó. És kisebb (60-70 kmh alatti) tempónál ennek van oroszlánrésze a közegellenállásban; csak onnantól veszi át a vezető szerepet a légellenállás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5698 Dátum: 2013.07.24 07:06:40 »
kösz  :devil:

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5699 Dátum: 2013.07.24 07:14:08 »
4.1 nagyon jo, de azert Whis nyilvanvaloan esszel vezet! Szoval varosban nem "begettette"  [rohog] szet a motort ezert a motor fordulata alacsony maradt gyorsitasoknal mig a villanymotor izzadt. Mikor kiment orszagutra ~100-al (?) mar a benyas motor fordulata konstansan magasabb volt.
Az "ésszel vezet" jelen esetben annyi volt, hogy nem azt teszteltem, hogyan lehet kinyomni a szemét  :D Az első, telephelyről hazavezető úton próbáltam rájönni a vezérlés logikájára. Próbáltam olyan dinamikával haladni, amit az Avensissel megszoktam, illetve amit a forgalom megkívánt. Ez persze nagyon relatív, mert nem kellett váltani, fokozatok sincsenek és nagyon csendes az autó. Emiatt az érzet mindig az volt, hogy nem megy. Csak akkor csodálkoztam el, amikor a km órára néztem, hogy már 70-80 körül jár, amit olyan 40-re tippeltem.
És igen, a villanymotor pillanatok alatt 30-40-re gyorsítja az autót, amit nem érzékeltem, mert nem kellett váltani. Az Avensisben eddigre már a 3. fokozatot kapcsolom, tehát konkrétan tudatosul az emberben, hogy "történik valami".
A fékje brutális, az első két fékezésnél kishíján lefejeltem a kormányt. Ugyanez fordítva is igaz: az Avéba visszaülve kétszer majdnem megtoltam ez előttem lévőt. Pedig jó fékje van az Avénak, csak az adagolási fokozat más.

És városban nagyon sokat világít az EV visszajelző és rengeteg a visszatöltés. Araszolásnál, ami egy normál autónál a leginkább pazarolja az üzemanyagot, 0 a fogyasztás, mert a benzinmotor csak igen ritkán kapcsol be egy kicsit. Ha pedig ésszel fékez az ember (ezt kell kitapasztalni), akkor a fékbetéteket nem is használja, csak a generátort, ami a következő gyorsításnál nettó energiaként felhasználható. PeErsze ha valaki minden lámpánál úgy indul el, hogy a TRC-nek be kell avatkozni, akkor bőven szükség van a benzinmotorra is, ez viszont erősen feltolja az átlagot, mert az 1.8-as motort etetni kell.  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety