4.1 nagyon jo, de azert Whis nyilvanvaloan esszel vezet! Szoval varosban nem "begettette" szet a motort ezert a motor fordulata alacsony maradt gyorsitasoknal mig a villanymotor izzadt. Mikor kiment orszagutra ~100-al (?) mar a benyas motor fordulata konstansan magasabb volt.
Az "ésszel vezet" jelen esetben annyi volt, hogy nem azt teszteltem, hogyan lehet kinyomni a szemét
Az első, telephelyről hazavezető úton próbáltam rájönni a vezérlés logikájára. Próbáltam olyan dinamikával haladni, amit az Avensissel megszoktam, illetve amit a forgalom megkívánt. Ez persze nagyon relatív, mert nem kellett váltani, fokozatok sincsenek és
nagyon csendes az autó. Emiatt az érzet mindig az volt, hogy nem megy. Csak akkor csodálkoztam el, amikor a km órára néztem, hogy már 70-80 körül jár, amit olyan 40-re tippeltem.
És igen, a villanymotor pillanatok alatt 30-40-re gyorsítja az autót, amit nem érzékeltem, mert nem kellett váltani. Az Avensisben eddigre már a 3. fokozatot kapcsolom, tehát konkrétan tudatosul az emberben, hogy "történik valami".
A fékje brutális, az első két fékezésnél kishíján lefejeltem a kormányt. Ugyanez fordítva is igaz: az Avéba visszaülve kétszer majdnem megtoltam ez előttem lévőt. Pedig jó fékje van az Avénak, csak az adagolási fokozat más.
És városban nagyon sokat világít az EV visszajelző és rengeteg a visszatöltés. Araszolásnál, ami egy normál autónál a leginkább pazarolja az üzemanyagot, 0 a fogyasztás, mert a benzinmotor csak igen ritkán kapcsol be egy kicsit. Ha pedig ésszel fékez az ember (ezt kell kitapasztalni), akkor a fékbetéteket nem is használja, csak a generátort, ami a következő gyorsításnál nettó energiaként felhasználható. PeErsze ha valaki minden lámpánál úgy indul el, hogy a TRC-nek be kell avatkozni, akkor bőven szükség van a benzinmotorra is, ez viszont erősen feltolja az átlagot, mert az 1.8-as motort etetni kell.