Kicsit sarkosra sikerült a teszt, de azért pár pontban igaza van. Nekem a beltérben a légzsák visszajelző tűnt fel elsőre, az tényleg olyan, mintha egy figyelemfelkeltő matrica maradt volna fent a műszerfalon, ami még 5 színben villog/világít. Illetve a kék szegésű szőnyeg is elég gáz. Mintha egy locsolócső lenne belevarrva kék cérnával.
Ellenben a gázpedál simán kezelhető, a fék is ügyesen fel van programozva, nem érződik a generátoros töltés, és a valódi fékezés közötti átmenetet.
A felbőgés is igaz, de azért megindul az autó. Maximum nem érződik annyira, mint egy kézi váltóval. De stopperrel mérve nem nagyon maradna alul szerintem...
És úgy amúgy is tök könnyen kezelhető autónak tűnik. A kormány is jó, a kis váltókar pedig fenomenális.
Igen, a szőnyeg tényleg rettenetes. De minden más rendben van belül.
És menet közben is. Ilyen csendes autóban, ami nem Lexus, még nem utaztam. A motor hangja azért tűnik hangosnak, mert addig néma csend van, amíg be nem indul. EZ a furcsa a többi autóhoz képest, hogy azokban megszokja a fülünk a motor hang folyamatos jelenlétét. A csend után, viszont zavaró már egy kismértékű zaj is az utastérben.
Múlt héten néztem meg közelről a veszprémi Toyota szalonban a kombi Aurist közelről.
Hanyatt én sem estem tőle, de ez pusztán szubjektív érzés. Pár hónap alatt megszoktam az Avensis belső szellős méreteit, megfelelő méretű üvegfelületeket, az Auris ezzel szemben elképesztően bunker, a szó kellemetlen értelmében. Lőrések vannak rajta hátul ablakok helyett.
Ami műszaki emberként feltűnt még, hogy a csomagtér roló rögzítése nagyon rossz. Egy kézzel gyakorlatilag nem lehet a helyére tenni. Példát vehettek volna a H Astra kombi megoldásáról...
A másik problémám a csomagtartó padlójának anyaga. Vékony, hajlékony, nem terhelhető. Sajnos azt kell rá mondanom, hogy gagyi.
De ennyi. Más kifogásolnivalót nem találtam benne. Minden egyéb dolog, amibe ember beleköthet, az pusztán szubjektív vélemény, nem az autó hibája.
Nem is értem, miért probléma az, hogy a szellőrostély zárt állapotban szelel? Egyáltalán, miért zárja el?! Miért nem irányítja az ablakra? Vagy megint csak az van, hogy a csendes hibrid autóban pusztán ennyi zaj tűnik fel neki? Csak annyira bugyuta, hogy ez nem tudatosul a fejében?