Nemsokára érik a 15 ezres szervíz az autóra, de már most van egy szép kis hibalistánk: fék, kuplung, kormány, kesztyűtartó. Vicces, hogy egy hét hónapos autónál ennyi gond van.
Gondolom a fek csikorog. A tobbivel mi a gond?
A kormány kattog (főleg elindulás után), a kuplung nyekereg (mint a yarisomban), az alsó kesztyűtartót nem lehet normálisan becsukni, csak ha bikából vágjuk be. Hirtelen ennyi. Nagyszervíz előtt átnézem nagyítóval a kocsit.
A szervízen gondolkozom még hová vigyük. A Yarist Veszprémbe szoktam levinni, hajlok rá az Aurissal is.
Őszintén szólva, már ezeken a dolgokon ki sem akadok. A yarissal is végigjártam ezt: kuplungom nyekerget (mai napig évente egyszer a megfelelő helyeken be kell zsíroznom, mert elkezd nyekeregni), a fed.komp-ban chippet cseréltek, mert torpant a kocsi, zörgött az ajtó, visszajelzett a légzsákfigyelő, stb. De mind-mind gari idő alatt jött elő. Most meg itt van a közel 6 éves autóm, 65 ezer km-mel és az olajon, szűrőkön, gyertyákon kívül még semmit nem kellett rajta cserélni, szerelni.
Szerintem még mindig jobb, hogy az első 3 évben minden előjön és gariban cserélik, mint utána kemény pénzekért. Tény, hogy ez mind idő. Az ember meg nem érti, hogy amit tudnak, hogy gyárilag hibás, miért nem cserélik ki, mielőtt kiadják az autót, de hát ez van. A kollégám off autójában 120 ezer km után kompletten cserélni kellett a kuplungot, mert bexart. Neki az összes drága probléma gariidő után jött elő, vagyonokat költenek az autóra.