Itt ugyan OFF, de a témához tartozik.
Az ismeretségi körömben van két modern tádé is:
1. Audi A4 2.5 V6 TDi quattro: 4 év szervizköltsége (tervezett (pl. vezérműszíj) és váratlan is és asszem 90k km-től, valódi, mert ismerős az 1. tulaj) 2,4M HUF, igaz ebből sok márkaszervizben, de nem mind.
2. VW Passat 2.0 TDi, 3,5 éves, 1. tulajdonos: 150k km-ig semmi, aztán 21k km alatt kb. 1M HUF javítási számla, legutóbb múlt vasárnap rohadt le a jószág a pályán, mert bexart az üzemanyagszivattyú.
Tudom, hogy nem lehet általánosítani, meg lehet a Toyoták jobbak, de:
ad 1.: ha nem muszáj, nem veszek dízelt a továbbiakban sem
ad 2.: ha mégis, akkor pedig nem egy túlhúzott példányt, pl. a 2.2 D4D jobban kéne a 136 lovas verzióban, mint a 177LE-sben.
ad 3.: ha nagy teljesítményt és nagy nyomatékot akarok, veszek egy benzines turbos kocsit