Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1221367 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #30 Dátum: 2006.10.31 19:30:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Alig van különbség a menetteljesítmények között . Nem teljesen értem a dolgot - ha az alig jobban gyorsuló és végsebességre is alig többet tudó E12 1.4 benzin "abszolút vállalható és jó" , akkor a tõle alig különbözõ Auris 1.4 benzin miért "büntetés" ? Szerintem két ennyire hasonló tudású autót nem lehet két ilyen véglettel jellemezni , azzal együtt , hogy a "büntetés" alighanem közelebb áll az igazsághoz - de ha az Auris 1.4 büntetés , akkor a Corolla 1.4 sem sokkal jobb annál .


Most magad ellen beszélsz Palaczk!
Ugyanis pont Te voltál az aki mondta, hogy alapvetõen elmegy az 1.4, a baj ott kezdõdik ha beülnek még 3an az autóba, nos az Auris alapból 3embert "visz magával", egyszerûen gyenge az a motor bele, az E12 be még tényleg határeset, mondjuk tökmindegy, árérzékeny piacon a Yaris 1.3asával is elmenne... :?

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #31 Dátum: 2006.10.31 19:31:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Alig van különbség a menetteljesítmények között . Nem teljesen értem a dolgot - ha az alig jobban gyorsuló és végsebességre is alig többet tudó E12 1.4 benzin "abszolút vállalható és jó" , akkor a tõle alig különbözõ Auris 1.4 benzin miért "büntetés" ?

Alig különbözõ? Gyorsulás: 12 vs. 13, végsebesség: 185 vs. 170 (!!!). Fõleg utóbbi nagyon gyér. Ez vagy nagyon rövid ötödiket (hatodikot) és ezzel nagy zajt, fogyasztást jelent, ami nagyon nem lenne jó dolog az E12 határeset pályás fogyasztása után, vagy akkora tömeget, amit nem igazán képes tovább gyorsítani ez a motor. Egyikre sincs szükségem, fõleg akkor nem, ha nem üres tankkal, egy személlyel szeretnék közlekedni, hanem mondjuk 4 személlyel + csomagokkal le akarok menni a tengerpartra. Ez az E12-vel 7,1-es fogyasztás és az autópálya-tempó tartása mellett sikerült...

Amúgy ez a pár Auris-adat inkább összecseng a Fiat Stilo 1,2 menetteljesítményeivel, azt pedig nem kívánom senkinek. Attól tartok, be fog állni az 1,4-es Auris a többi hasonló alapmodell (nagy test, ahhoz képest gyenge motor, gyenge menetteljesítmények, autópályára csak türelmeseknek, véletlenül sem 4 személlyel: 1,4 Golf, 1,4 Astra H, 1,4 Civic, 1,4 Focus, stb) közé. Az E12 ezeknél jobban megy, menetteljesítményei a felsorolt modellek 1,6-os verzióihoz (Civicbõl most persze nincs ilyen) közelebb állnak.

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #32 Dátum: 2006.10.31 19:37:16 »
Idézetet írta: "Peti500"
...nos az Auris alapból 3embert "visz magával"...

Szerintem kb. egy mázsával lesz nehezebb az Auris. Ez "egy-másfél ember". De alapvetõen egyetértünk. Az 1,4-es motor kimondottan jól vitte az E11-et, teljesen elfogadhatóan az E12-t, de plusz egy mázsa ballaszt már sok(k) lesz neki.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #33 Dátum: 2006.10.31 19:45:28 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Peti500"

Végezhetne a Toyota egy felmérést, hogy hány vevõt veszít el (most persze nem pont kishazánkra gondolok :D ) azzal, hogy nem csinálnak kellõ benzines(!) motorparkot az autónak...


Biztos lehetsz benne , hogy végeztek is . Nem szokták a véletlenre bízni az ilyesmit . Ez a döntés bizony megalapozott  :roll: ... és a Toyota ebben mindig is profi volt.


Profi???? Miben???
Hogy nekik költségkímélõbb legyen a gyártás, hát ez engem spec hidegen hagy...
Gondolom a többi gyártó meg kezdõ kispályás :arrow:  akik beraknak 4-5féle benzinmotort egy adott modellbe...


Igen , a Toyota abban profi , hogy miként lehet minél nyereségesebben gyártani . A többi pedig bizony kezdõ kispályás e téren , fõleg a nagy modellválasztékot kínáló németek . Xopnak is miatta , aminek a vevõk isszák meg a levét , mert ez a kulcsa pl. a VW viszonylagos drágaságának és emelletti aránylag rossz megbízhatóságának is - egy legyártott Golf átlagosan jóval többe kerül a VW-nek , mint egy Corolla a Toyotának . A Toyota úgy ügyeskedik , hogy a fõ igényeket lefedje egy minél kisebb modell-spektrummal . Ez a magyarázata az igen kevéssé testre szabható , csomag-kötött felszereltségeknek , és a kis színválasztéknak is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #34 Dátum: 2006.10.31 19:50:47 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"


Alig van különbség a menetteljesítmények között . Nem teljesen értem a dolgot - ha az alig jobban gyorsuló és végsebességre is alig többet tudó E12 1.4 benzin "abszolút vállalható és jó" , akkor a tõle alig különbözõ Auris 1.4 benzin miért "büntetés" ? Szerintem két ennyire hasonló tudású autót nem lehet két ilyen véglettel jellemezni , azzal együtt , hogy a "büntetés" alighanem közelebb áll az igazsághoz - de ha az Auris 1.4 büntetés , akkor a Corolla 1.4 sem sokkal jobb annál .


Most magad ellen beszélsz Palaczk!
Ugyanis pont Te voltál az aki mondta, hogy alapvetõen elmegy az 1.4, a baj ott kezdõdik ha beülnek még 3an az autóba, nos az Auris alapból 3embert "visz magával", egyszerûen gyenge az a motor bele, az E12 be még tényleg határeset, mondjuk tökmindegy, árérzékeny piacon a Yaris 1.3asával is elmenne... :?


Te "határesetnek" nevezed az 1.4-est az E12-esben - ez OK , ezt a megfogalmazást aláírom . Én abba a szembeállításba akadtam bele , amit Satriani alkalmazott - hogy ti egy 12 mp alatt gyorsuló és 185-öt futó autó "alapvetõen bevállalható és jó" , egy 13 mp alatt gyorsuló és 170-et futó viszont "büntetés" . Szerintem a két minõsítés között jóval nagyobb különbség tátong , mint amit az adatok mutatnak .

Úgy értem : ha a 0-100 13 mp/vmax 170 "büntetés" , akkor az "alapvetõen bevállalható és jó" ... hm , mondjuk 0-100 10 mp/vmax 200 !

Ha viszont a 0-100 12 mp/vmax 185 "alapvetõen bevállalható és jó" , akkor a "büntetés" , az kábé 0-100 16 mp/vmax 160 .

Tehát nem csengenek egybe a különbségek . Én erre akartam kilyukadni , remélem ezekkel a példákkal sikerült alátámasztani .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #35 Dátum: 2006.10.31 20:00:30 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Igen , a Toyota abban profi , hogy miként lehet minél nyereségesebben gyártani . A többi pedig bizony kezdõ kispályás e téren , fõleg a nagy modellválasztékot kínáló németek . Xopnak is miatta , aminek a vevõk isszák meg a levét , mert ez a kulcsa pl. a VW viszonylagos drágaságának és emelletti aránylag rossz megbízhatóságának is - egy legyártott Golf átlagosan jóval többe kerül a VW-nek , mint egy Corolla a Toyotának . A Toyota úgy ügyeskedik , hogy a fõ igényeket lefedje egy minél kisebb modell-spektrummal . Ez a magyarázata az igen kevéssé testre szabható , csomag-kötött felszereltségeknek , és a kis színválasztéknak is .


Akkor -hogy ne németet mondjak- :hmm:  pl a Mazda, Honda is megbízhatatlan, sz*r autókat gyárt... :roll:  

Õk miért tudják megcsinálni, hogy van egy minimálmotor, egy átlagos, egy sportos (vagy kettõ :wink: ) és egy ultrabrutál...
Ebben nem értek egyet, ez szimplán skót, pardon :arrow: költségkímélõ hozzáállás, az e11 is harmatos volt a kétszemélyes motorparkjával, hála az égnek az e12-be már véletlenül beleesett a vvtli, de egy 2007-es modellt két benzinmotorral kihozni, hát ne haragudj, egy logenbájrönónál még elmegy...bár már ott is kihoztak egy "sportos" 1.6-ost... :szemforgat:

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #36 Dátum: 2006.10.31 20:00:59 »
OFF
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez a magyarázata az igen kevéssé testre szabható , csomag-kötött felszereltségeknek , és a kis színválasztéknak is .

Annyival hadd egészítselek ki, hogy a németeknél azért nem annyira pocsék a helyzet, mint nálunk. (Legalábbis a toyota.de-bõl és a szerény némettudásomból ez nem derült ki.) Rendes konfigurátor van, 7 szín (Golf: honlap szerint 10 szín), 5 alap felszereltségi szint (Golf: sportverziókat leszámítva 3 alapszint, mellé GT, GTI, R32 egy-egy motorral). Amiben a Golf számottevõen szélesebb választékot kínál, az a beltér.

Itthon persze más a helyzet. Mi csak álmodhatunk a 115 lovas dízelmotorról, a bõrülésrõl, és a szabad szín- és felszereltségválasztásról.
/OFF

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #37 Dátum: 2006.10.31 20:03:14 »
Idézetet írta: "Satriani"
OFF
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez a magyarázata az igen kevéssé testre szabható , csomag-kötött felszereltségeknek , és a kis színválasztéknak is .

Annyival hadd egészítselek ki, hogy a németeknél azért nem annyira pocsék a helyzet, mint nálunk. Rendes konfigurátor van, 7 szín (Golf: honlap szerint 10 szín), 5 alap felszereltségi szint (Golf: sportverziókat leszámítva 3 alapszint, mellé GT, GTI, R32 egy-egy motorral). Amiben a Golf számottevõen szélesebb választékot kínál, az a beltér.

Itthon persze más a helyzet. Mi csak álmodhatunk a 115 lovas dízelmotorról, a bõrülésrõl, és a szabad szín- és felszereltségválasztásról.
/OFF


Sztem Palaczk itt általánosan a Toyotáról beszélt, nem az itthoni/külföldfi VW lehetõségekrõl... :hmm:

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #38 Dátum: 2006.10.31 20:06:19 »
Idézetet írta: "Peti500"
Sztem Palaczk itt általánosan a Toyotáról beszélt, nem az itthoni/külföldfi VW lehetõségekrõl... :hmm:

Így van. Ezért is írtam, hogy nem mindenhol annyira pocsék a helyzet, ahogy azt lefestette.

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #39 Dátum: 2006.10.31 20:46:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...fõleg a nagy modellválasztékot kínáló németek . Xopnak is miatta , aminek a vevõk isszák meg a levét , mert ez a kulcsa pl. a VW viszonylagos drágaságának és emelletti aránylag rossz megbízhatóságának is - egy legyártott Golf átlagosan jóval többe kerül a VW-nek , mint egy Corolla a Toyotának.


Azért abba igaza van Palaczk Mesternek, hogy a vévével csak a baj van... :D
http://kepfeltoltes.hu/view/061031/novw_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #40 Dátum: 2006.10.31 20:47:01 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"


Igen , a Toyota abban profi , hogy miként lehet minél nyereségesebben gyártani . A többi pedig bizony kezdõ kispályás e téren , fõleg a nagy modellválasztékot kínáló németek . Xopnak is miatta , aminek a vevõk isszák meg a levét , mert ez a kulcsa pl. a VW viszonylagos drágaságának és emelletti aránylag rossz megbízhatóságának is - egy legyártott Golf átlagosan jóval többe kerül a VW-nek , mint egy Corolla a Toyotának . A Toyota úgy ügyeskedik , hogy a fõ igényeket lefedje egy minél kisebb modell-spektrummal . Ez a magyarázata az igen kevéssé testre szabható , csomag-kötött felszereltségeknek , és a kis színválasztéknak is .


Akkor -hogy ne németet mondjak- :hmm:  pl a Mazda, Honda is megbízhatatlan, sz*r autókat gyárt... :roll:  

Õk miért tudják megcsinálni, hogy van egy minimálmotor, egy átlagos, egy sportos (vagy kettõ :wink: ) és egy ultrabrutál...
Ebben nem értek egyet, ez szimplán skót, pardon :arrow: költségkímélõ hozzáállás, az e11 is harmatos volt a kétszemélyes motorparkjával, hála az égnek az e12-be már véletlenül beleesett a vvtli, de egy 2007-es modellt két benzinmotorral kihozni, hát ne haragudj, egy logenbájrönónál még elmegy...bár már ott is kihoztak egy "sportos" 1.6-ost... :szemforgat:


Honda ? Civichez összvissz 3 motor ? Ez nem a legjobb példa ... de a Mazda 3 motorválasztéka sem jobb , mint a Corolláé .

Egyébként pedig a Toyota ugye a világon a legnyereségesebb autógyártó , és ez baromira nem véletlen . Nem mondom hogy csak ennek tudható be , de jelentõs részben ennek IS .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #41 Dátum: 2006.10.31 20:50:16 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Satriani"
OFF
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez a magyarázata az igen kevéssé testre szabható , csomag-kötött felszereltségeknek , és a kis színválasztéknak is .

Annyival hadd egészítselek ki, hogy a németeknél azért nem annyira pocsék a helyzet, mint nálunk. Rendes konfigurátor van, 7 szín (Golf: honlap szerint 10 szín), 5 alap felszereltségi szint (Golf: sportverziókat leszámítva 3 alapszint, mellé GT, GTI, R32 egy-egy motorral). Amiben a Golf számottevõen szélesebb választékot kínál, az a beltér.

Itthon persze más a helyzet. Mi csak álmodhatunk a 115 lovas dízelmotorról, a bõrülésrõl, és a szabad szín- és felszereltségválasztásról.
/OFF


Sztem Palaczk itt általánosan a Toyotáról beszélt, nem az itthoni/külföldfi VW lehetõségekrõl... :hmm:


Szerintem is ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #42 Dátum: 2006.10.31 20:55:43 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Peti500"
Sztem Palaczk itt általánosan a Toyotáról beszélt, nem az itthoni/külföldfi VW lehetõségekrõl... :hmm:

Így van. Ezért is írtam, hogy nem mindenhol annyira pocsék a helyzet, ahogy azt lefestette.


Hát azért javaslom nézz utána , hogy hányféle változatban lehet megrendelni pl. az általad említett német piacon egy Golfot , és hányfélében egy Corollát . Föltéve ha van rá energiád meg türelmed .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
AURIS - általános topik
« Válasz #43 Dátum: 2006.10.31 21:12:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Igen , a Toyota abban profi , hogy miként lehet minél nyereségesebben gyártani . A többi pedig bizony kezdõ kispályás e téren , fõleg a nagy modellválasztékot kínáló németek . Xopnak is miatta , aminek a vevõk isszák meg a levét , mert ez a kulcsa pl. a VW viszonylagos drágaságának és emelletti aránylag rossz megbízhatóságának is - egy legyártott Golf átlagosan jóval többe kerül a VW-nek , mint egy Corolla a Toyotának . A Toyota úgy ügyeskedik , hogy a fõ igényeket lefedje egy minél kisebb modell-spektrummal . Ez a magyarázata az igen kevéssé testre szabható , csomag-kötött felszereltségeknek , és a kis színválasztéknak is .


Ez tenyleg igy van. Egyetemi alap kozgaz konyvekben irnak a Toyotarol!

A kicsi motorvalasztekkal kell fizetni hogy ennyi penzert ilyen minosegu autokat tudnak gyartani.

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #44 Dátum: 2006.10.31 21:12:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát azért javaslom nézz utána , hogy hányféle változatban lehet megrendelni pl. az általad említett német piacon egy Golfot , és hányfélében egy Corollát . Föltéve ha van rá energiád meg türelmed .

A lõtéri döglött kutyát nem érdekli, hány verziót gyártanak a Golfból. A konfigurátorba belenéztem, abban annyi verzió volt, amit írtam. Elég lassan mûködött Firefox alatt, így nem is veszõdtem vele.
Corollából viszont egyáltalán nem olyan szûk a választék, mint ahogy sugallod, és a felszereltségek sem csak csomagban, csak bizonyos színekhez kaphatók..