Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 129

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 632120 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #75 Dátum: 2006.11.04 00:53:54 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "czsiga"
Az új Corolla külsõre legalább 6 másik jelenleg futó autó külsejébõl építkezik. Sokkal kevésébé egyedi, mint bármely más Corolla. Leszámítva a 20 évvel ezelõtti Corikat, mert akkor minden japán autó egyforma volt még  :nagymosoly:

Szóval szerintem szép, pofás darab, csak nem egyedi. És ez egy picit zavar.


Az E12-be is -kis fantáziával- föllelhetõ néhány konkurens, nekem ezzel nincs bajom... :hmm:


Mi az hogy föllelhetõ ! Tök németes az E12 . Mondjuk ez szerintem nem baj .

Ja , és hogy egyéni Corolla ? A ráncfelvarrás elõtti , gülüszemû E11-est kivéve eddig egyik sem volt az (az is csak szembõl , meg a kombi hátulról , brrrr...) . Ehhez képest egész jól fogytak . Egy Corolla (vagy Auris) nem az egyéni kinézetrõl "szól" elsõsorban .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #76 Dátum: 2006.11.04 01:13:50 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "czsiga"
Az új Corolla külsõre legalább 6 másik jelenleg futó autó külsejébõl építkezik. Sokkal kevésébé egyedi, mint bármely más Corolla. Leszámítva a 20 évvel ezelõtti Corikat, mert akkor minden japán autó egyforma volt még  :nagymosoly:

Szóval szerintem szép, pofás darab, csak nem egyedi. És ez egy picit zavar.


Az E12-be is -kis fantáziával- föllelhetõ néhány konkurens, nekem ezzel nincs bajom... :hmm:


Mi az hogy föllelhetõ ! Tök németes az E12 . Mondjuk ez szerintem nem baj .

Ja , és hogy egyéni Corolla ? A ráncfelvarrás elõtti , gülüszemû E11-est kivéve eddig egyik sem volt az (az is csak szembõl , meg a kombi hátulról , brrrr...) . Ehhez képest egész jól fogytak . Egy Corolla (vagy Auris) nem az egyéni kinézetrõl "szól" elsõsorban .


Németes, de én a kis 3ajtósomat, ha rossz a fény, néha Fiat Stilonak látom...
Bár arra is azt mondják hogy németes... :rohog:

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
AURIS - általános topik
« Válasz #77 Dátum: 2006.11.04 13:16:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Szóval hogy szép-e az Auris ? ... Az utódjához képest , igen .

Te mar lattad az utodjat??? :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #78 Dátum: 2006.11.04 15:19:42 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "czsiga"
Az új Corolla külsõre legalább 6 másik jelenleg futó autó külsejébõl építkezik. Sokkal kevésébé egyedi, mint bármely más Corolla. Leszámítva a 20 évvel ezelõtti Corikat, mert akkor minden japán autó egyforma volt még  :nagymosoly:

Szóval szerintem szép, pofás darab, csak nem egyedi. És ez egy picit zavar.


Az E12-be is -kis fantáziával- föllelhetõ néhány konkurens, nekem ezzel nincs bajom... :hmm:


Mi az hogy föllelhetõ ! Tök németes az E12 . Mondjuk ez szerintem nem baj .

Ja , és hogy egyéni Corolla ? A ráncfelvarrás elõtti , gülüszemû E11-est kivéve eddig egyik sem volt az (az is csak szembõl , meg a kombi hátulról , brrrr...) . Ehhez képest egész jól fogytak . Egy Corolla (vagy Auris) nem az egyéni kinézetrõl "szól" elsõsorban .


Németes, de én a kis 3ajtósomat, ha rossz a fény, néha Fiat Stilonak látom...
Bár arra is azt mondják hogy németes... :rohog:


Valóban németes a Stilo , nagyon is . Simán ott lehetne az orrán a VW-embléma . Azért is nem fogy . Egy olasz géptõl nem ezt várják el a vevõk .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #79 Dátum: 2006.11.04 15:20:34 »
Idézetet írta: "szazketto"
Idézetet írta: "Palaczk"
Szóval hogy szép-e az Auris ? ... Az utódjához képest , igen .

Te mar lattad az utodjat??? :)


Bezony ám  :ordog: ... hajnali egykor látok már sokmindent , csak a billentyûzetet nem  :kacag:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
AURIS - általános topik
« Válasz #80 Dátum: 2006.11.05 16:04:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Félre ne érts , én nem helyeslem a Toyotának ezt a politikáját a szûk választékkal , de õk úgy gondolják , hogy a nagyon kevés vevõ , aki nem tud a típusból emiatt választani , bevállalható hátrány azért a költségmegtakarításért , amit elérnek a további modellváltozatok kihagyásával .


Ez igaz, de valahol mégis csak eltértek a gazdaságos motorgyártástól, amikor bevezették az 1.4-es és 1.6-os motorokat az európai piacon. Ha ugyanis maradtak volna az 1.3 - 1.5 - 1.8 -as löketsornál, akkor végül is mindenki jobban járt volna. Szerintem au európai vezetés hibázhatott még valamikor, amikor "felmérték" az igényeket és ennek isszuk a levét most. Ezért büntetésbõl nem kaphatunk erõsebb motorokat. Szerintem.
D: 212

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
AURIS - általános topik
« Válasz #81 Dátum: 2006.11.05 17:57:07 »
A motorválaszték megtervezésekor sajnos nem csak a klasszikus vevõi igényeket (lóerõ, nyomaték, fogyasztás, stb) kell figyelembe venniük a gyártóknak. A másik nagyon fontos szempont az adó. Sok országban a lóerõ, sok országban pedig a köbcenti az adóalap. Biztos vagyok benne, hogy felmérik, hogy a fontos piacokon mennyit nyerhetnek és mennyit veszíthetnek egy ilyen szempontból elhibázott motorválasztékkal. Tudom, hogy vannak gyártók akik nagyobb motorválasztékot nyújtanak a különféle modelljeikhez, de azt hiszem a Toyota üzleti eredményei alátámasztják a jelenlegi politikájukat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #82 Dátum: 2006.11.05 18:16:08 »
Idézetet írta: "czsiga"
Idézetet írta: "Palaczk"
Félre ne érts , én nem helyeslem a Toyotának ezt a politikáját a szûk választékkal , de õk úgy gondolják , hogy a nagyon kevés vevõ , aki nem tud a típusból emiatt választani , bevállalható hátrány azért a költségmegtakarításért , amit elérnek a további modellváltozatok kihagyásával .


Ez igaz, de valahol mégis csak eltértek a gazdaságos motorgyártástól, amikor bevezették az 1.4-es és 1.6-os motorokat az európai piacon. Ha ugyanis maradtak volna az 1.3 - 1.5 - 1.8 -as löketsornál, akkor végül is mindenki jobban járt volna. Szerintem au európai vezetés hibázhatott még valamikor, amikor "felmérték" az igényeket és ennek isszuk a levét most. Ezért büntetésbõl nem kaphatunk erõsebb motorokat. Szerintem.


Ahogy Misi is írta , gyakorlatilag a nyakunkat tehetjük rá , hogy nem pont véletlenül 1.4-esek és 1.6-osok ezek a motorok itt Európában . Nézd csak meg a többi gyártót : ott is ezek a leggyakoribb méretek . 1.2 , 1.4 , 1.6 stb ... régebben , sokkal régebben (60-as , 70-es , részben még a 80-as években) dívtak nyugaton az 1.3-as és 1.5-ös motorok , aztán elõbb-utóbb majd' minden gyártó váltott . Nyilván jó okkal . Persze tudom hogy vannak kivételek ... de ez az általános .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
AURIS - általános topik
« Válasz #83 Dátum: 2006.11.05 23:17:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "czsiga"
Idézetet írta: "Palaczk"
Félre ne érts , én nem helyeslem a Toyotának ezt a politikáját a szûk választékkal , de õk úgy gondolják , hogy a nagyon kevés vevõ , aki nem tud a típusból emiatt választani , bevállalható hátrány azért a költségmegtakarításért , amit elérnek a további modellváltozatok kihagyásával .


Ez igaz, de valahol mégis csak eltértek a gazdaságos motorgyártástól, amikor bevezették az 1.4-es és 1.6-os motorokat az európai piacon. Ha ugyanis maradtak volna az 1.3 - 1.5 - 1.8 -as löketsornál, akkor végül is mindenki jobban járt volna. Szerintem au európai vezetés hibázhatott még valamikor, amikor "felmérték" az igényeket és ennek isszuk a levét most. Ezért büntetésbõl nem kaphatunk erõsebb motorokat. Szerintem.


Ahogy Misi is írta , gyakorlatilag a nyakunkat tehetjük rá , hogy nem pont véletlenül 1.4-esek és 1.6-osok ezek a motorok itt Európában . Nézd csak meg a többi gyártót : ott is ezek a leggyakoribb méretek . 1.2 , 1.4 , 1.6 stb ... régebben , sokkal régebben (60-as , 70-es , részben még a 80-as években) dívtak nyugaton az 1.3-as és 1.5-ös motorok , aztán elõbb-utóbb majd' minden gyártó váltott . Nyilván jó okkal . Persze tudom hogy vannak kivételek ... de ez az általános .


Én ezt nem értem.

Csak úgy felsorolnék pár motort: Yaris 1,3 , Suzuki Swift 1,3 és 1,5. Fiat Multijet 1,3 , Nissan Almera 1,5 benzin és dízel. Renault/Dacia 1,5 dízel.

Most akkor miért is gáz az 1,3 illetve 1,5 ? De az Opel/VW már tíz éve is 1,4 illetve 1,6-ot használt. Szerintem csak ízlések és pofonok...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #84 Dátum: 2006.11.06 10:40:08 »
Idézetet írta: "attila23"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ahogy Misi is írta , gyakorlatilag a nyakunkat tehetjük rá , hogy nem pont véletlenül 1.4-esek és 1.6-osok ezek a motorok itt Európában . Nézd csak meg a többi gyártót : ott is ezek a leggyakoribb méretek . 1.2 , 1.4 , 1.6 stb ... régebben , sokkal régebben (60-as , 70-es , részben még a 80-as években) dívtak nyugaton az 1.3-as és 1.5-ös motorok , aztán elõbb-utóbb majd' minden gyártó váltott . Nyilván jó okkal . Persze tudom hogy vannak kivételek ... de ez az általános .


Én ezt nem értem.

Csak úgy felsorolnék pár motort: Yaris 1,3 , Suzuki Swift 1,3 és 1,5. Fiat Multijet 1,3 , Nissan Almera 1,5 benzin és dízel. Renault/Dacia 1,5 dízel.

Most akkor miért is gáz az 1,3 illetve 1,5 ? De az Opel/VW már tíz éve is 1,4 illetve 1,6-ot használt. Szerintem csak ízlések és pofonok...


1.4-est és 1.6-ost hányat tudsz felsorolni ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kacsabi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 214
  • '10 Prius
AURIS - általános topik
« Válasz #85 Dátum: 2006.11.06 11:10:08 »
Idézetet írta: "Misi"
Tudom, hogy vannak gyártók akik nagyobb motorválasztékot nyújtanak a különféle modelljeikhez, de azt hiszem a Toyota üzleti eredményei alátámasztják a jelenlegi politikájukat.

Erre jó példa a késõn ébredõ Mitsubishi, akik pl. a Colt/Lancer típust árulták 1.3, 1.5, 1.6, 1.6mivec, 1.8v6, 2.0, 2.0turbo, 2.0diesel motorokkal, mára már a hidegvízre valót is csak nehezen termelik ki.
007

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
AURIS - általános topik
« Válasz #86 Dátum: 2006.11.06 13:03:01 »
Azért azt se felejtsétek el, hogy egy motorválaszték szélesítés nem csak azzal jár, hogy másik motor kerül bele. Cserélni kellhet még egy csomó mindent, pl. kábelek, fék, futómû, akármi. És ez már mind a költséghatékonyság rovására megy...

gyulagy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
AURIS - általános topik
« Válasz #87 Dátum: 2006.11.06 13:19:00 »
Szerintem nagyon egyszerû a Toyota hozzállása, hogy az vegyen toyotát aki az álltaluk kínált motorral megelégszik, aki mást akkar az ne toyotát vegyen. Lehetelen mindenki igényét kielégíteni.
zegény vagyok

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #88 Dátum: 2006.11.06 13:19:11 »
Azt olvastam az új Autó Magazinban, hogy elképzelhetõ, az Auris nagyobb motorral szerelt verzióiban több lengõkaros hátsó futómû lesz. Errõl hallottatok valamit? Szuper lenne, de az azért elég ritka dolog, hogy egy autót kétféle konstrukciójú futómûvel is áruljanak...  :hmm: (Mondjuk az OFF Astra H ráncfelvarrásával kapcsolatban is olvasni arról, hogy az is igényesebb hátsó futómûvet kap.)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #89 Dátum: 2006.11.06 13:29:38 »
Idézetet írta: "Satriani"
Azt olvastam az új Autó Magazinban, hogy elképzelhetõ, az Auris nagyobb motorral szerelt verzióiban több lengõkaros hátsó futómû lesz. Errõl hallottatok valamit? Szuper lenne, de az azért elég ritka dolog, hogy egy autót kétféle konstrukciójú futómûvel is áruljanak...  :hmm: (Mondjuk az OFF Astra H ráncfelvarrásával kapcsolatban is olvasni arról, hogy az is igényesebb hátsó futómûvet kap.)


Én is olvastam ilyesmit . Mondjuk a kérdést nem mindegy hogyan tálaljuk : szerintem inkább arról lehet szó , hogy lesz egy "A" minõségû futómû az igényesebb , nagy piacokra , az ott népszerû erõsebb motorokhoz ; a kisebb , "árérzékeny" piacokra meg benyomnak még egy butított változatot , az olcsóbb , ott kelendõ alapkivitelekbe  :szemforgat: ... elképzelhetõnek tartom , hogy pl. a továbbra is Corolla néven futó , ezennel immár deklaráltan is a modellpalettán belül máshová pozicionált szedán és kombi kap majd egy egyszerûbb technikát (ami lehet hogy nem lesz más , mint egy megvariált E12-es) , és az kerül majd bele egyes piacokon az alapabb Aurisokba is . Lásd négy vs öt kerékcsavar... Aztán fene tudja . Lehet hogy ennek csak annyi a valóságalapja , hogy a majdani TS futómûve lesz más , ami éppenséggel logikus is lenne , és volt is már rá példa (lásd pl. Carina E GTi) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )