Nagyobb hatásfok kisebb veszteséget ( hőt) termel, alacsonyabb üzemi hőfok. A HSD normális körülmények között 84-86 rá állnak be, a kilengések tergelésfüggők. Az első 2 évben a friss hűtőfolyadékkal be sem kapcsolt a hűtő ventilátorom.
Amikor a belsőégésű motor nem üzemel, hiába áll le a víz pumpa a léghűtés ugyanúgy hat, hül minden hőleadó felület.
Sok piros lámpával még nyáron is viszonylag hosszabb táv kell a 70 C eléréséigeléréséig.
Szerintem a HSD nél a termosztát is korábban ereszt át. Régebben elkértem több topictársunk naplózott adatait, amiből azt olvastam ki, hogy 55 C tól a melegedés üteme lelassult.
A 12V os akku gyengélkedése szokott megmagyarázhatatlan hibajelzéseket okozni. Érdemes rámérni, mert a HSD knél nincs hosszabb tekerés ami figyelmeztetne. Az akku gyárilag kis kapacitású, és annak ellenére, hogy az utastérrel egy légtérben van szeretik nem AGM re cserélni ami még kevésbé strapabíró.
Amennyiben kérhetem légyszives ne floodolj! Köszönöm!