Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1221391 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

magashazi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6810 Dátum: 2017.12.02 07:09:05 »
Sziasztok!

Pár saját tapasztalatot megosztanék azok számára, akik Hibrid Auris vásárláson törik a fejüket.

Baján vettem Kuritár Zolinál az autót 8 km-el 2017. márciusban(vadiúj). Ő adta az egész országban a legjobb ajánlatot, tudom meleg szívvel ajánlani. Ez egy Auris Touring Sport Hibrid Executive felszereltséggel.
Első dolgom volt, hogy egy Blue16 rendszert tetettem bele, mert akinek már loptak el autóját , ill. kerekét is, annak örökké lesz egy félelme onnantól kezdve. Elvileg Blue16-os autót még egyet sem loptak el. (kísérlet több is volt, de mindegyiket otthagyták). A Blue16 tud központi zárat is vezérelni, ennek bekötésével voltak gondok az elején, mert az autó néha meghülyült és nullázta a számítógép számlálóit. Végül ez a funkció ki lett kötve és minden rendben van azóta.

Benyomások 14 000 km és 8 hónap után:

A navigáció több véleménnyel ellentétben nekem nagyon bejött, de úgy általában az egész touch-os fejegység teljesen rendben van. Megtudtam, hogy minden autó navi nélkül jön a gyárból, és itthon teszik bele a gyári navit a kereskedők. Én már kétszer frissítettem is adatbázist (3 évig ingyenes!) minden gond nélkül. Nagyon tetszik hogy az USB-ről játszott lemezek borítóját is szépen megjeleníti. A 6 hangszóró hangminősége kiváló, összehasonlítva korábban a 13 hangszórós mélynyomós Galaxy-m rendszerével. Azt hittem kevés lesz a 6 hangszóró de bőven elég. Mondjuk a feleségem Honda Jazz-vel összehasonlítva ezt a fejegységet, ég és föld. A Honda Android-os rendszere teljesen használhatatlan szerintem. A Bluetooth tökéletesen, gyorsan és könnyen párosítható, több telefont is tud kezelni. A kihangosító hangminősége mindkét irányba (nálam és a hívottnál) is nagyon jó. Ami hiányzik a vezeték nélküli töltés lehetősége ami filléres dolog lenne. A tolatókamera képe szép, éles jó időben (esőben és sötétben nyilván nem annyira.) a fejegységről lehet állítani külön a kamera kontrasztját, stb.. Fura volt, hogy a tempomat nem tartalmaz sebesség határolót is egyben. Eddig minden autómban ez a funkció együtt volt megtalálható, de szerintem boldogan lehet élni nélküle. A kormányzás nagyon könnyű, a rásegítés szuper. Tetszik a nagy tárolórekesz a könyöklő alatt, ami csúsztatható. A hátsó ülés (és a hátsó traktus úgy általában) viszont nagy csalódás. A Honda Jazz-ben sokkal nagyobb a lábtér és a fejtér is hátul. Két gyerekülés mellett már nem tud beülni még egy ember hátra az Aurisban, de gyerekülések nélkül is necces három felnőtt. A csomagtartó viszont hatalmas, jól pakolható, 3 felnőtt 2 gyerek ment nyáron nyaralni úgy hogy 1 heti cuccot vittünk magunkkal. A két szintes csomagtartónak is látom hasznát jól pakolható. Ami hiányzik pl. szélvédőfűtés, kormányfűtés, globálzár ami az ablakokat felhúzza zárás esetén. Szerintem lenne mit fejleszteni a kapcsolókon is, ezek a 80-as évekre emlékeztető óriás billenő kapcsolók elég ódivatúak ma már. (de funkcionálisan semmi gond velük). Az ülésfűtés két fokozatú, egy meleg és egy borzasztó meleg között lehet választani :-). Az USB portot én mondjuk a kesztyűtartóba helyeztem volna inkább, mert így a porvédő kupak ha be van dugva egy pendrive akkor csak ott fityeg, eláll. Viszont a kesztyűtartóba helyezett "nyomókapcsoló" a guminyomás nullázásra megint csak a 80-as éveket idézi. Ezt ma már elektronikával oldják meg legtöbb helyen elegánsan. A 6 éves Galaxymban pedig kerekenként lehetett látni , mérni a guminyomást, itt "csak" egy sárga figyelmeztető lámpa van erre, hogy gond van. Melyik kerékkel, és milyen nyomás van azt nem tudjuk meg, csak ha kiszállunk és körbe járjuk az autót. A két motor (villany és benzin) szépen teszi a dolgát, a "B" energia visszanyelő fokozatnak én itt Bp-en (pesti oldalon) nem sok hasznát tudom venni, mert szinte nincs lejtő amin közlekednék. Viszont a Pilisben Dobogókőtől Esztergomig szépen lehet használni lefelé a szerpentinen, a kanyarokban és látványosan tényleg hamarabb tölti vissza az aksikat. A rendszer legnagyobb előnye kétségtelenül a városi dugóban jön ki. Aki fél életét dugóban tölti, vagy kénytelen átmenni a városon reggel és este annak a hibrid egy jó választás. Minél nagyobb a dugó a fogyasztás annál jobb. Én külvárosban lakom és ott is dolgozom, így annyira nem jön ki ennek előnye egyelőre. Kb. 2-3 km között lehet menni egy feltöltött aksival. Nyáron a fogyasztásom 4,5 - 4,8 liter körül volt városban, kevés klímával, üres autóval járva. 17" kerekek vannak az autón (amik amúgy nem is szépek szerintem - a 2017-es kétszínű már inkább kinéz valahogy) talán 0,5 litert lehetne szorítani ha 16-os kerekek lennének rajta gyárilag. Télen 5,5-5,6 -al járok, Conti TS860 és MAC alufelni. Érdekes, hogy a számítógép mindig kb. 0,4 - 0,5 literrel kevesebbet mutat, mint a számolt fogyasztási érték. Ami fantasztikusan jó az autóban azok az első LED-es fényszórók. Borzasztó erős fénye van, nagyon jól világítja az utat, és az automatika is remekül kapcsolgatja a távolsági fényt amikor lehet, akkor kapcsol. A ködlámpának igazából nagyon nincs is funkciója ilyen fényű főfényszórók mellett. Fura hogy a hátsó lámpákhoz miért nem jutottak már LED-es fényforrások? Ez is bosszantó apróság. A többi vezetéstámogató elektronika is teszi dolgát, engem mondjuk halálra idegesít a sávelhagyás rendszer, ezt ki is kapcsoltam a kormányon lévő gombbal. A ráfutásütközés védelem nagy piros mezőben FÉK felirattal jelzi és csipogással is ha valakit nagyon megközelítünk, nekem egyszer fékezett eddig bele a rendszer, mert úgy érezte hogy a buszt nem fogjuk kikerülni :-) (Kikerültük) A rendszer kamerái viszont télen gondban vannak (ezért is mondjuk hasznos lenne egy szélvédőfűtés!), mert induláskor mikor még párás, jeges a szélvédő, akkor nem látnak ki és figyelmeztető üzenetet kapunk ilyenkor, hogy a rendszerek nem működnek. Télen egyébként borzasztóan pörgeti reggel a -2 fokban a motort az autó amíg bemelegíti 40 fokra a motort. Peregnek az ember szeme előtt a benyelt forintok rendesen. A parkoló automatika nagyon pontosan parkol. Korábban C-MAX-ban volt hasonló rendszerem de az nagyon messze állt meg a járdától. Ez a rendszer nagyon pontos, bosszantó, hogy csak párhuzamos parkolást tud. Egyébként ritkán használom ezt a funkciót, viszont háziasszonyoknak hasznos lehet!  Az autó első üléspozícióját jól lehet állítani (fura hogy nincs egy Executive felszereltségnél sem elektromos állítás, memóriával) és első ülései nagyon kényelmesek, az elektromos deréktámasz is hasznos hosszabb utakon. Ami fura és érthetetlen megint, hogy a fejtámla miért nem dönthető, előre - hátra? A kormány 4 irányban állítható. A vezetést meg kell szokni és rá kell hangolódni, hogy egy hibrid autóban ül az ember. Tapasztalatom szerint valahogy úgy megy hatékonyan a dolog, ha minél hamarabb felgyorsítunk a kívánt sebességre, majd hirtelen elvesszük a lábunkat a gázról. Innentől ECO módban megy tovább és automatikusan keveri a két motort a hajtáshoz. A három gombnak én egyszer sem láttam hasznát eddig, amikor EV (akksi) üzemmódban szerettem volna menni, akkor amúgy is azt választja automatikusan. A motor a CVT váltó miatt sokszor bőg, úgy érzi az ember, hogy keresi a "fokozatot" és nem halad. Az viszont nagyon "buli" amikor teljesen csendben gurul az ember ki a garázsból, vagy tolat. Tolatás szinte mindig akkumulátorról történik, kivéve ha valami meredeken megyünk hátrafelé nagy gázzal. Az autó fényezése rendkívül vékony, pár felverődött kisebb kavics már látszik itt-ott, ez elég szomorú, pedig csak 8 hónapos az autó.

10 000 km-es szervizben Monoron voltam a Toyota Kovácsnál, nagyon korrektek voltak, be lehetett menni, tudtam beszélni a szerelővel is. 40 000 forint körül volt, olaj, olajszűrő, pollenszűrő csere és hibrid rendszer teszt.

Összefoglalva, szerintem egy jó autó, kisebb családnak 1 gyerekkel (max 2 kicsivel) megfelelő, főleg a megbízhatóságában bízok én is, de tele van rengeteg olyan nem felhasználóbarát dologgal amit nehéz megszokni egy olyan embernek, aki már találkozott ezekkel korábban, és ráadásul nem lennének árdrágító dolgok vagy legalább választható lenne extra listáról.

Kérdés esetén állok rendelkezésre az érdeklődőknek.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6811 Dátum: 2017.12.02 10:03:26 »
Meglepő, hogy pont városban nem találód takarékosnak/energiavisszanyerőnek :hmmmm:
Nem csak az a lényeg, hogy van-e lejtő, hanem hogy a városban nem tudsz egyenletesen közlekedni, sokszor gurulsz, motorfékezel...- gondolom én.
A köfelverődés nem tudja mennyi idős az autód [rohog]

magashazi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6812 Dátum: 2017.12.02 10:37:46 »
Ha a feleségem Honda Jazz -ét nézem ami 6 litert fogyaszt most télen az én hibridem meg 5.6-ot akkor elgondolgodom ezen azért...persze a kő nem tudja de fura nekem a korábbi autókhoz képest

dupi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6813 Dátum: 2017.12.02 10:58:31 »




A navigáció több véleménnyel ellentétben nekem nagyon bejött, de úgy általában az egész touch-os fejegység teljesen rendben van. Megtudtam, hogy minden autó navi nélkül jön a gyárból, és itthon teszik bele a gyári navit a kereskedők. Én már kétszer frissítettem is adatbázist (3 évig ingyenes!) minden gond nélkül.

Nos én pont ellenkező véleményen vagyok, sajnos nem jó  a térkép, több éves az ami 2017 I. negyedéves címszó alatt szerepel. Meg is nézem van-e újabb frissités, hátha az már kevésbé öreg térképet tartalmaz. Bánom, hogy vettem bele navit 195 ezerért, inkább vettem volna az aliexpressről androidos fejegységet és arra minden rámenne, ami egy  androidos telefonra rámegy. Feltehetném a waze-t vagy az iGO-t, stb.
Az is bajom, hogy a hangerő túl sok  és már nem lehet lejjebb venni, és az első radar túl hangos, a hátsó túl halk is.
Ami még bajom az autóval az a kerekek felől érkező zaj, a kerékdobok  gyenge hangszigetelése, minden kavics vagy a latyak felverődése idegesítő zajt generál.
A parkolást segitő rendszert nem használom, próbáltam de elég bizonytalannak tűnt, maradjon ez a hölgyek privilégiuma :)
A bi-led fényszórók tényleg jók, de a xenon szerintem kicsit erősebb fényt szolgáltat. A távfény kapcsolás sem az igazi, maradok a manuálisnál.

A sebességhatárolót hogy érted? Van sebességhatároló, de nincs adaptív tempomat (lehet  az én autómban van így)

Mindentől függetlenűl én szeretem   és elégedett vagyok az autóval.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6814 Dátum: 2017.12.02 13:49:44 »
Ha a feleségem Honda Jazz -ét nézem ami 6 litert fogyaszt most télen az én hibridem meg 5.6-ot akkor elgondolgodom ezen azért...persze a kő nem tudja de fura nekem a korábbi autókhoz képest
Nekem is volt Jazzam semilyen + meglepetést nem hozott, ilyenkor 7 liter körül ivott, ugyan úgy mint az egyik szomszéd régi (még1,5-ös) Priusa hasonlóan télen, rövid utakon, hegyen le, föl.

magashazi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6815 Dátum: 2017.12.02 14:39:06 »
Nos én pont ellenkező véleményen vagyok, sajnos nem jó  a térkép, több éves az ami 2017 I. negyedéves címszó alatt szerepel. Meg is nézem van-e újabb frissités, hátha az már kevésbé öreg térképet tartalmaz.

Lehet hogy én nem járok olyan helyeken, de még a zemplén legeldugottabb kis földes útjai is teljesen jól voltak rajta jelölve. Én eddig nem találkoztam azzal, hogy rossz lett volna a térképe. Most jelent meg nemrég a 6.10.0WL verzió az a legfrissebb.

Bánom, hogy vettem bele navit 195 ezerért, inkább vettem volna az aliexpressről androidos fejegységet és arra minden rámenne, ami egy  androidos telefonra rámegy. Feltehetném a waze-t vagy az iGO-t, stb.

Hát én a Honda Jazz Androidos "gyári" fejegységét látva teljesen elrémülten. Persze ha veszel egy ilyen 3rd party fejegységet kérdés mennyire fog illeszkedni pl. a tolatókamera, ill. az egyéb funkciókat hogyan viszed bele? (pl. autó setup rész, stb... ami mondjuk nem rádió, telefon)?


Az is bajom, hogy a hangerő túl sok  és már nem lehet lejjebb venni, és az első radar túl hangos, a hátsó túl halk is.

Ez így van ezen én is csodálkozom, hogy miért nem lehetett megoldani azt, hogy ha hangosan szól a zene és a radar becsipogna egy tolatáskor, akkor a zene hangerejét automatikusan csökkentené? A Galaxyban ez így volt. Ezt is pl. én a nem felhasználóbarát autó dolgok közé sorolom. Ami nem jelenten plusz költséget csak egy kis odafigyelést.

Másik ami feltűnt, hogy a hangerőelosztás egyformára van állítva az első és a hátsó hangszórók között és hallhatóan a hátsók sokkal halkabbak, de összességében ha nem figyel erősen az ember erre, akkor nem tűnik fel.

Ami még bajom az autóval az a kerekek felől érkező zaj, a kerékdobok  gyenge hangszigetelése, minden kavics vagy a latyak felverődése idegesítő zajt generál.

Ezt még nem tapasztaltam, vagy csak nem tűnt fel eddig :-)

A parkolást segitő rendszert nem használom, próbáltam de elég bizonytalannak tűnt, maradjon ez a hölgyek privilégiuma :)
A bi-led fényszórók tényleg jók, de a xenon szerintem kicsit erősebb fényt szolgáltat. A távfény kapcsolás sem az igazi, maradok a manuálisnál.
Nekem működik és szerintem nagyon jól működik. Legalábbis a korábban C-MAX-ban próbálthoz képest. Nincs vele gondom. Egy jó játék csajoknak, én sem használom.
Ezt nem tudom soha nem volt xenon-os autóm, de nézegetve az utakon egyre több autón vannak Led lámpák és nekem erősebbnek tűnnek mint a Xenon. Messziről lehet látni a különbséget. Nekem a távkapcsolással sem volt gond, eddig még soha senki nem reklamált szemből és én is úgy látom, hogy a kamera, felismerés és kapcsolás folyamat nagyon gyors reakcióidővel dolgozik.

A sebességhatárolót hogy érted? Van sebességhatároló, de nincs adaptív tempomat (lehet  az én autómban van így)
Van tempomat (sima hagyományos), nem adaptív. Ok az tényleg jelentősen elvinné már az árat valószínűleg ezért nem tették bele. Talán felesleges is, főleg aki városban használja sokat.
Lehet hogy velem van a baj, de én a sebességhatárolót nem találtam meg. Limiternek is hívják külföldiül. Azaz beállítasz egy sebességet és akárhogy nyomod a gázt nem tudsz gyorsabban menni.

Mindentől függetlenűl én szeretem   és elégedett vagyok az autóval.

Ezzel én is így vagyok alapvetően meg vagyok elégedve, csak ha ilyen nem felhasználóbarát dolgokkal találkozom, akkor rá kell jöjjek, hogy a japánok azért gyártanak autót, hogy eljussál A-ból B-be lehető legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb módon.

Nekem olyan autó kellene, ami a Ford Galaxy méretében készül, Toyota megbízhatósága és hibrid technológiája van és Citroen kényelme :-)  (most direkt nem kevertem bele a prémium márkákat ide.) :-)

dupi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6816 Dátum: 2017.12.02 21:45:03 »

..."Van tempomat (sima hagyományos), nem adaptív. Ok az tényleg jelentősen elvinné már az árat valószínűleg ezért nem tették bele. Talán felesleges is, főleg aki városban használja sokat.
Lehet hogy velem van a baj, de én a sebességhatárolót nem találtam meg. Limiternek is hívják külföldiül. Azaz beállítasz egy sebességet és akárhogy nyomod a gázt nem tudsz gyorsabban menni."


Nekem a kormányon van egy  gomb ami  a limitert kapcsolja, ha ezt nyomom meg akkor limiter, ha a tempomat kar végét akkor tempomat. Kezelési útmutató 285. oldalán  van leírva:
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.02 21:46:44 írta dupi »

magashazi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6817 Dátum: 2017.12.02 22:01:36 »
az enyém ilyen

dupi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6818 Dátum: 2017.12.02 22:05:55 »
Akkor felszereltség függő (azt hiszem  írja is). Nekem  az LDA mellett van egy másik gomb, az kapcsolja, ahogy a rajzon látható.
No meg sima Auris nem TS és nem hibrid.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6819 Dátum: 2017.12.03 22:23:40 »
10 000 km-es szervizben Monoron voltam a Toyota Kovácsnál, nagyon korrektek voltak, be lehetett menni, tudtam beszélni a szerelővel is. 40 000 forint körül volt, olaj, olajszűrő, pollenszűrő csere és hibrid rendszer teszt.
A komplett hibrid rendszerre 5 év garancia van, aminek nem feltétele az éves hibrid teszt. Felesleges addig megcsináltatni, ha vmi baja van, akkor úgyis jelez. 5 éves korában már megfontolandó, bár utána már csak az akkura hosszabítható meg a gari évente.

dupi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6820 Dátum: 2017.12.03 22:27:40 »
Lehet hogy én nem járok olyan helyeken, de még a zemplén legeldugottabb kis földes útjai is teljesen jól voltak rajta jelölve. Én eddig nem találkoztam azzal, hogy rossz lett volna a térképe. Most jelent meg nemrég a 6.10.0WL verzió az a legfrissebb.
Igen ez a legfrissebb verzió, erre frissítettem én is.  Van itt nálunk pár utca, amit évekkel ezelőtt  leaszfaltoztak, hát földútnak jelöli, meg van egy utca amit pár éve lezártak, csak engedélyesek hajthatnak be ráadásul csak egy irányból.  Sajnos ezt sem mutatja helyesen, simán be akarna vinni a behajtani tilos táblával szemben.  Szégyen, hogy egy ekkora cég mint a Toyota, nem tudja megkövetelni a beszállítójától, hogy normális térképet adjon. Más helyeken is tapasztaltam, hogy nem friss a térkép.  :(   :(
Ja, azért tudom ezt mert használok  telón iGO-t és az már jól mutatja. A beépített navi is iGO alapú, ami a kinézetén is látszik a navigáláskor.  Csak a térkép rossz benne.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6821 Dátum: 2017.12.03 22:40:13 »
A komplett hibrid rendszerre 5 év garancia van, aminek nem feltétele az éves hibrid teszt. Felesleges addig megcsináltatni, ha vmi baja van, akkor úgyis jelez. 5 éves korában már megfontolandó, bár utána már csak az akkura hosszabítható meg a gari évente.
Tudomásom szerint 10 év garancia van rá.
És igen is kötelező az éves revízió, 4500-5000 Ft.
Én így vettem az autót újonnan.
5 év garancia az autóra van.

Mondjuk az előtte említett 10000 km szervízt se értem, tudomásom szerint egy év vagy 15ezer km a szervíz periódus.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.03 22:44:05 írta Michele »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6822 Dátum: 2017.12.03 23:27:18 »
1 év vagy 15e km, amelyik előbb bekövetkezik.
5 év a komplett hibridrendszerre, utána a meghajtó akkué a teszttel évente vagy 15e km re hosszabbítható egészen az első forgalomba helyezéstől számított 10 évig.

magashazi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6823 Dátum: 2017.12.04 08:07:38 »
A komplett hibrid rendszerre 5 év garancia van, aminek nem feltétele az éves hibrid teszt. Felesleges addig megcsináltatni, ha vmi baja van, akkor úgyis jelez. 5 éves korában már megfontolandó, bár utána már csak az akkura hosszabítható meg a gari évente.

Most még ingyenes volt az átvizsgálás és azt hiszem 2 vagy 3 éves korig még ingyenes. Igaz sok néznivaló szerintem nincs rajta, ez inkább marketing ::)

magashazi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6824 Dátum: 2017.12.04 08:09:42 »
Tudomásom szerint 10 év garancia van rá.
És igen is kötelező az éves revízió, 4500-5000 Ft.
Én így vettem az autót újonnan.
5 év garancia az autóra van.

Mondjuk az előtte említett 10000 km szervízt se értem, tudomásom szerint egy év vagy 15ezer km a szervíz periódus.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről

1 éves szervizen voltam, csak nekem 10 000 km volt benne egy év alatt