Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1232399 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6795 Dátum: 2017.10.19 18:24:11 »
Lehet nem ugyanolyan olajról beszélünk?
A 0W20-as TGMO 8000+, az 5W30 as olcsóbb.
Bocs, elnéztem, nekem tényleg 5W30 volt.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6796 Dátum: 2017.10.19 19:18:46 »
Nagy baj történt a Corollámmal: kiégett mindkét tompított fényszóróm :D :surrender: ;) :winkiss:
A márkaszervizben eredeti Toyotát raktak bele 7eFt volt. Néztem  a weben sokkal olcsóbban másutt se kaptam volna (a legolcsóbb is 5-6 e lett volna), de inkább jóval több.
Majdnem 10 évig egy se ment ki, tavaly egy kiégett, kicseréltem erősebb kékes színűre, hát csak 1 évet bírtak. A szerelő azt mondta, mert a gyárinál erősebbek voltak, (azért égtek ki ídő elött).

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6797 Dátum: 2017.10.19 19:49:31 »
Night Breaker Unlimited nem lett volna jobb?

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6798 Dátum: 2017.10.19 20:09:13 »
Nekem 6 évet bírt a gyári H11. Tungsramra cseréltem, de azok csak kb.  1 évet bírtak. Most elégeltem meg és vettem olyat, mint ami gyárilag volt benne: Philips Longlife,  darabja 3500 Ft.
A Night Breakernek nem nagyon rövid az élettartama?
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.19 20:11:28 írta xpet »

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6799 Dátum: 2017.10.19 20:51:12 »
Auris elso szerviz (oktober 3. olajos topikba irtam)
"Főleg, hogy a számlán látom, hogy VIP ügyfélnek 25% kedvezmenyt adtak a 65 ejros munkadíjból és igy az első olajcsere ára csak, most és nekem 253,50€ lett. Ajándék ez a nap.  😩"

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6800 Dátum: 2017.10.19 20:57:00 »
Nekem 6 évet bírt a gyári H11. Tungsramra cseréltem, de azok csak kb.  1 évet bírtak. Most elégeltem meg és vettem olyat, mint ami gyárilag volt benne: Philips Longlife,  darabja 3500 Ft.
A Night Breakernek nem nagyon rövid az élettartama?
Állítólag rövidebb. Viszont ugyanazért a pénzért zseniális a vetített kép és a fényerő.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6801 Dátum: 2017.10.20 10:35:35 »
Állítólag rövidebb. Viszont ugyanazért a pénzért zseniális a vetített kép és a fényerő.
Utálom ha másnak zseniális a fényereje :cry:
Még szerencse, hogy ritkán megyek este országúton :winkiss:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6802 Dátum: 2017.10.20 14:16:16 »
Utálom ha másnak zseniális a fényereje :cry:
Még szerencse, hogy ritkán megyek este országúton :winkiss:
Én is, de olyankor fénykard effektus van. Ami külön szuper, hogy nem vakít ennek ellenére sem. Nem akarom elkiabálni, de már másfél éve gond nélkül megy folyamatosan.

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6803 Dátum: 2017.10.31 19:55:22 »
Nekem e12-nél kb fél évente cserélgettem a Nightbreaker-t, kicsit húzós volt, de legalább láttam valamit vele. Egyébként számomra az e12 leggyengébb pontja a pocsék világítása volt.
A mostani gépezetben lekopoghatom jól látható minden, nem tudom, hogy ez milyen lámpa, de jól látok vele.
Apropó másfél hete voltunk Szolnokon a Reptárban, oda-vissza öt fő, cirka 400kg a kocsi súlyán felül, de nem panaszkodott. Oda is vissza is 3,8 let a fogyi, igaz nem száguldoztam, de barátinak mondanám...továbbra is...
Szombaton meglett a kerékcsere is, végül Continental ts860 lett, remélem bizonyít. Szomorú, hogy a kecskeméti szervíz október 27-én november 8-i időpontott tudott volna leghamarabb mondani. Így elmentem a korábbi szalonba, ugye ami bedöglött....hm... több mint egy óra volt, mire a srác levette mind a 4 kereket, le a gumikat, és fel az újakat. Viszont be tudtam menni és nézni mit csinál, legalább most már tudom, hová is fér az a bunkó nagy keréknyomás szenzor. Külön jó pont, hogy betekerte fóliával a kormányt, nejlon az ülésre, zacskóba a régi gumi.
Kicsit azért szomorú, hogy nem tudta ezeket a kerekeket nem 2 bar-ra kell fújni, a céghez érve azonnal jelzett is a szenzor. Még jó, hogy most már tudom használni a szivargyújtós gyári kompresszort. Azért nagy valami se kell hozzá, mivel a a vezetőoldali ajtó küszöbére van ragasztva mennyi is a gyári érték.....
Kedvesek voltak, meg voltam elégedve.
Lassan jön az olajcsere...
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6804 Dátum: 2017.10.31 19:59:21 »
Nem tudom milyen fajta ez a kompresszor de a kereket 2-ről 2,5-re kb. 20 sec alatt felfújja, úgy hogy egész jó, ja és a kábel simán elér mind a 4 kerékhez, pedig a szivargyújtót nem is hátra dugtam.
Auris HSD TS 2015.12

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6805 Dátum: 2017.11.17 21:49:14 »
Nekem is 2,5-re fujták a kerekeket amikor betetettem a korábban említett szenzorokat a téligumi szettbe. Lehet, hogy ennek is köszönhető, hogy viszonylag barátiak a fogyasztások, 5,2-6,7 NEM kímélő módban, főleg autópályán.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6806 Dátum: 2017.11.18 19:52:31 »
Olyan lehetséges, előfordult már valakivel és tudható az oka, ami a sógorom 2009-es Aurisával történt: csak a 3-as és a 4-es váltófokozatot hajlandó elfogadni. R-be tolva szinte erőszakkal lehet kivenni a semleges állásba.  :censored:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6807 Dátum: 2017.11.18 19:55:26 »
Gondolom elszakadt/eltörött a kulissza síkválasztó karja, vagy maga a bowden szakadt el. Esetleg a váltón a kapcsolótoronynál van a gond.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6808 Dátum: 2017.11.19 13:56:42 »
Gondolom elszakadt/eltörött a kulissza síkválasztó karja, vagy maga a bowden szakadt el. Esetleg a váltón a kapcsolótoronynál van a gond.

Köszi!
Hétfőn kiderül, miután elvánszorogtunk a márkaszervizbe. A toronynál körülnéztem, ott minden rendben "látszik". Megírom...
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6809 Dátum: 2017.11.20 19:43:26 »
Köszi!
Hétfőn kiderül, miután elvánszorogtunk a márkaszervizbe. A toronynál körülnéztem, ott minden rendben "látszik". Megírom...

Sógoromnak, anno 2009-ben én ajánlottam Toyotát, miután én már a harmadik kocsimat vettem náluk és elégedett vagyok azóta is. Halmozottan sérült fiuk, városon belüli, szállításához megbízható autót akartunk. Vettek is egy új Aurist, 1,33-as benzinest, alapmodellt.
Valami nagyon mellé mehetett ennél a kocsinál, mert rendszeresen gond van-volt vele. Elsőként meglepett, hogy alig 40e km után komplett kupplung csere vált szükségessé, bár ezt ráfogtuk, hogy "falábú" a vezetőre...
Lomha motor miatt is voltak panaszaik. (most 60e km körül jár a kocsi.)
Ami elkeserít az a következő: szombaton, lámpánál, a sebváltó simán úgy kiakadt, hogy kizárólag a 3. és 4. fokozatot hajlandó elfogadni. "R"-be be lehet tenni, de kivenni onnan, csak nagy erővel sikerülhet. Ma elvitték /3-as fokozatban/ egy márkaszervizbe és anélkül, hogy szétkapták volna a kocsit, vagy mélyebben belenéztek volna (amit szerdára igértek) adtak egy ~ 250e forintos becslést. Ettől kiakadtak sógorék, érthetően. Mi lehet ami itt, ebben a helyzetben ennyibe kerülhet? Felujított váltó cseréje? Szétbontás ideje/munkadíja/ és alkatrész cseréje? (villa, stb.?) Kompletten új váltómű? (ez többe lenne, nem?)
Magára valamit adó szerviz adhat ilyen prognózist látatlanba?
Szegények, nagyon megbánták a kocsiválasztást, én meg, hogy rábeszéltem őket, bakker.
Vélemény?????
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.20 19:44:59 írta rezsofriedrich »
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)