Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1233883 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6645 Dátum: 2017.06.04 17:59:20 »
Bajság van, léket kapott az Auris. https://www.dropbox.com/s/cdhunfwg8hm7n2y/2017-06-04%2016.05.29.jpg?dl=0
Bocs az oldalfekvő képért,
Ez már talán jobb:
https://www.dropbox.com/s/e133uumc6le8d3y/2017-06-04%2016.29.45.jpg?dl=0
Alighanem itt látszik, hogy "olajos" a lengéscsillapító  :cry:
https://www.dropbox.com/s/tr8pqkeatxzq0np/2017-06-04%2016.31.20.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/oratpsrvxmyottt/2017-06-04%2016.30.37.jpg?dl=0

Először arra gondoltam, hogy fékfolyadék, de egyrészt az a tartályban a maxon van, másrészt nem láttam annak nyomát, hogy a fékberendezésbe futó cső környékén lenne szivárgás.
Viszont elég tekintélyes mennyiségű sárgás folyadék szivárgott ki 2ill. 1 hét alatt az álló autóból. (1hetes folt ami fölött most áll az autó, nem használtuk 3 hete, csak meg lett mozditva agarázsban.

Ezek alapján lehet jelezni a szerviznek, hogy kell egy időpont garis cserére? A jövő héten haza mennénk vele, addigra rendbe kell hozni. :hmmmm:
Szó nélkül cserélik... ;)
Szerintem.

Tapatalk 2-vel küldve Motorola X Style - ról


lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6646 Dátum: 2017.06.04 21:14:18 »
Durva...egy éves lengéscsillapító.....a 13 éves e12 corollámban még gyári volt, nem véletlenül hördült fel unokaöcsém az adaptív futómű miatt, remélem azért kibìr nálam legalább 200e-t.
Auris HSD TS 2015.12

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6647 Dátum: 2017.06.04 21:31:11 »
Ez valami anyaghiba lehet, kb 6200 km-nél járunk. Semmi durva elözmény nincs, 3 hete bementünk a városba 6 km, egy részen szar macskaköves, de az is a 30-as zónában. Utána kezdhetett el szivárogni és 2 hét alatt tócsa lett alatta.

arnoth

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6648 Dátum: 2017.06.06 12:28:06 »
Szaisztok,

kinéztem egy használt Aurist (2013-as, 1,6 benzin). Érdeklődnék, hogy mennyire jellemző ennél a típusnál az olajfogyasztás? Lekértem a szervizelőzményeket, amiből az látszik, hogy 5-10 e Km-ként 1 liter olajat utána kell tölteni. Jellemző ez?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6649 Dátum: 2017.06.06 12:59:11 »
Szaisztok,

kinéztem egy használt Aurist (2013-as, 1,6 benzin). Érdeklődnék, hogy mennyire jellemző ennél a típusnál az olajfogyasztás? Lekértem a szervizelőzményeket, amiből az látszik, hogy 5-10 e Km-ként 1 liter olajat utána kell tölteni. Jellemző ez?
Nem tudom, hogy jellemző-e, de nálam 200e km után kezdett olajat fogyasztani, kb ugyanannyit, mint amit írsz..
Ezt leszámítva nagyon jó motor, lehet vele haladni is és lehet vele nagyon sóher módon menni. Teljes tankra 5,2 volt nálam a legalacsonyabb, 7,7 a legmagasabb, a 273e km átlaga pedig 6,3 (ez egy T27 Avensis Wagon)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6650 Dátum: 2017.06.06 19:37:19 »
Szaisztok,

kinéztem egy használt Aurist (2013-as, 1,6 benzin). Érdeklődnék, hogy mennyire jellemző ennél a típusnál az olajfogyasztás? Lekértem a szervizelőzményeket, amiből az látszik, hogy 5-10 e Km-ként 1 liter olajat utána kell tölteni. Jellemző ez?
Hogyan? Azürge mindig bement egy lityi olajért a szervizbe, hogy utána töltse? És még be is íratta a szerviztörténetbe? :innocent:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6651 Dátum: 2017.06.06 23:03:44 »
Hogyan? Azürge mindig bement egy lityi olajért a szervizbe, hogy utána töltse? És még be is íratta a szerviztörténetbe? :innocent:
2013-as a kocsi. 2016ig garis volt, tehát miért ne?

arnoth

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6652 Dátum: 2017.06.07 10:03:43 »
Igen, flottás autó volt. Ezért minden "javítással" szervízbe vitték.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6653 Dátum: 2017.06.07 11:02:47 »
Nem tudom, hogy jellemző-e, de nálam 200e km után kezdett olajat fogyasztani, kb ugyanannyit, mint amit írsz..
Ezt leszámítva nagyon jó motor, lehet vele haladni is és lehet vele nagyon sóher módon menni. Teljes tankra 5,2 volt nálam a legalacsonyabb, 7,7 a legmagasabb, a 273e km átlaga pedig 6,3 (ez egy T27 Avensis Wagon)
Kiegészíteném azzal, hogy azóta (73e km) nem változott az olajfogyasztás mértéke. Időnként kicsit több, időnként kevesebb, gyakorlatilag ugyanannyi.

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6654 Dátum: 2017.06.07 14:20:27 »
Ha lehet tanácsot adni, akkor kétszer gondold meg az olajfogyasztásos autó megvételét, persze szigorúan szvsz.
A Toyota-nak anno akadtak olajfogyasztási problémái korábban, ezeket az olajfogyasztós motorokat garanciában cserélték jellemzően, mivel nem törvényszerű a használatiban leírtak ellenére a motor olajfogyasztása, anno ha jól emlékszem az e11 1,4 illetve 1,6 vvti motorok 10w40-nel való használata okozott hosszú távon 200e felett komolyabb olajfogyasztást, mely egy idő után rájöttek elkerülhető lett volna 5w30 használatával. Ezeket a dolgokat itt a fórumon belül már sokszor kitárgyalták nálam sokkal szakavatottabb emberek, volt itt szó furatokról, melyek túl kicsire sikerültek, emiatt bizonyos hőmérsékleti viszonyok mellett a sűrűbb olaj nem áramlott úgy, ez okozta a problémát, még a korai e12-nél is volt ilyen probléma, bár tesómék e12-ese 13 évesen 140e után nem evett olajat az 5w40 ellenére. Sőt az enyém sem evett egy grammot sem 144-nél...bár én szigorúan 10e-ként cser
Ha jól tudom 2004 környékén módosítottak a motor furatain, emiatt ezek a problémák megszűntek, illetve a használatiban kiemelten fel van tüntetve az ajánlott 5w30 viszkozitás. Ez korábban nem volt így, az én autóm papírjaiban is fel volt tüntetve 15w 40-től 0w30-ig minden, igaz éghajlati viszonyokat figyelembe véve most már erre is felhívják a figyelmet.
Csak ugye jöttek a magasabb teljesítményű még jobban szerelt motorok, melyekbe már kell a 0w30 mint a tesóm újabb Corolla-ja 2013 1,6 vvti 132 le fokozottan ajánlott az alacsonyabb surlódás, és a tökéletesebb megmunkálás végett. Ugye a hibridek erősen ajánlott olaja pedig a 0w20.
Hiába hordták szervízbe, szvsz nem kellene ennie az olajat még 200-nál sem, csak egy példa egyik haverom 2001-es Civic 1.5-öse 355e-nél nem eszi az olajat... na most akkor törvényszerű, hogy egye vagy nem....szvsz...hát baromira nem...
A leírtak alapján ha a gépjárműben 200e felett van, én erősen meggondolnám a vételt, mivel benzines autót 300e felett már nehéz lesz eladni...de mindenki maga dönti el.
Pont amiatt vettem hibridet, mivel nem annyival drágább.....sajna nehéz ma kevés km-s Toyota-t normális áron venni, 2013-as példányokat jószerével cégest tud az ember venni.
Mobile-n láttam szervízkönyves példányt 75ekm-vel, és 3 mondom 3 !!! pecsét volt a könyvben, az első épp 30e-nél....hát erre nincs mit mondani...sajna..
Fél évig néztem a mobile-t, mégis itthon vettem meg a kocsit egy neppertől...nem mentem ki egyedül, mivel annyira problémásnak érzem már a kinti vásárlást....minden hülye azt hiszi kimegy és megveszi a tutit.......aztán jól pofáraesik...lassan mindenki hazudik.....kint is.....
Auris HSD TS 2015.12

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6655 Dátum: 2017.06.07 14:30:58 »
Hiába hordták szervízbe, szvsz nem kellene ennie az olajat még 200-nál sem,
Ha jól tudom Nagycitromnál újkora óta van az autó és nem egy elhanyagolt darab. Szerintem simán belefér egy modern motornál némi csipegetés.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6656 Dátum: 2017.06.07 17:30:58 »
Ha lehet tanácsot adni, akkor kétszer gondold meg az olajfogyasztásos autó megvételét, persze szigorúan szvsz.
A Toyota-nak anno akadtak olajfogyasztási problémái korábban, ezeket az olajfogyasztós motorokat garanciában cserélték jellemzően, mivel nem törvényszerű a használatiban leírtak ellenére a motor olajfogyasztása, anno ha jól emlékszem az e11 1,4 illetve 1,6 vvti motorok 10w40-nel való használata okozott hosszú távon 200e felett komolyabb olajfogyasztást, mely egy idő után rájöttek elkerülhető lett volna 5w30 használatával. Ezeket a dolgokat itt a fórumon belül már sokszor kitárgyalták nálam sokkal szakavatottabb emberek, volt itt szó furatokról, melyek túl kicsire sikerültek, emiatt bizonyos hőmérsékleti viszonyok mellett a sűrűbb olaj nem áramlott úgy, ez okozta a problémát, még a korai e12-nél is volt ilyen probléma, bár tesómék e12-ese 13 évesen 140e után nem evett olajat az 5w40 ellenére. Sőt az enyém sem evett egy grammot sem 144-nél...bár én szigorúan 10e-ként cser
Ha jól tudom 2004 környékén módosítottak a motor furatain, emiatt ezek a problémák megszűntek, illetve a használatiban kiemelten fel van tüntetve az ajánlott 5w30 viszkozitás. Ez korábban nem volt így, az én autóm papírjaiban is fel volt tüntetve 15w 40-től 0w30-ig minden, igaz éghajlati viszonyokat figyelembe véve most már erre is felhívják a figyelmet.
Csak ugye jöttek a magasabb teljesítményű még jobban szerelt motorok, melyekbe már kell a 0w30 mint a tesóm újabb Corolla-ja 2013 1,6 vvti 132 le fokozottan ajánlott az alacsonyabb surlódás, és a tökéletesebb megmunkálás végett. Ugye a hibridek erősen ajánlott olaja pedig a 0w20.
Hiába hordták szervízbe, szvsz nem kellene ennie az olajat még 200-nál sem, csak egy példa egyik haverom 2001-es Civic 1.5-öse 355e-nél nem eszi az olajat... na most akkor törvényszerű, hogy egye vagy nem....szvsz...hát baromira nem...
A leírtak alapján ha a gépjárműben 200e felett van, én erősen meggondolnám a vételt, mivel benzines autót 300e felett már nehéz lesz eladni...de mindenki maga dönti el.
Pont amiatt vettem hibridet, mivel nem annyival drágább.....sajna nehéz ma kevés km-s Toyota-t normális áron venni, 2013-as példányokat jószerével cégest tud az ember venni.
Mobile-n láttam szervízkönyves példányt 75ekm-vel, és 3 mondom 3 !!! pecsét volt a könyvben, az első épp 30e-nél....hát erre nincs mit mondani...sajna..
Fél évig néztem a mobile-t, mégis itthon vettem meg a kocsit egy neppertől...nem mentem ki egyedül, mivel annyira problémásnak érzem már a kinti vásárlást....minden hülye azt hiszi kimegy és megveszi a tutit.......aztán jól pofáraesik...lassan mindenki hazudik.....kint is.....
Kicsit helyesbítek: ebbe a Valvematic motorba is 0W20 az elsődleges ajánlás, ugyanúgy, mint a hibrid motorokba.

Az olajfogyasztós motorok terén egyetértek. Nem elfogadható, hogy egy maximálisan karbantartott, megkímélt üzemmódban használt benzinmotor 200e km után egyszer csak 5-6e km/1 liter olajat fogyasszon. Előtte,szinte új korától, 15e km/0,5 liter volt (bár ezt sem értettem, miért). Előtte a műszaki hulladéknak titulált Citroënen és Peugeot autóim nem fogyasztottak olajat. Nem keveset, hanem semmit. A Toyotának meg 2003 óta nem sikerül ezt a hibát kiküszöbölnie. A Priusoknál,a Yarisba, Avensisben különböző motorokban szintén többeknek fogy az olaj. Egy 5 éves mindig pedánsan szervizelt Yarisban 1l/1000 km mennyiség fogy érthetetlen módon. 

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6657 Dátum: 2017.06.07 18:07:16 »
Az egész olajfogyasztós, olajválasztós történetben az a legdurvább, hogy sokszor még a szervizek is kényük, kedvük szerint cserélik az olajat. Mit is értek ez alatt, mielőtt megvettem az autót beszéltem mind a kecskeméti, mind a szolnoki szervizesekkel. Mit mondtak Szolnokon telefonba, hát ha a 0w20 kell, akkor az többe fog kerülni, mert ők csak a hordós 5w30-at veszik, meg azt meg kell rendelni, ráadásul 5l kell..bla...blaa..bllaaa.
Kecskeméten meg azt mondták korrekt módon, a hibridbe az a legjobb a 0w20...nincs vita.....az kell bele.
A helyi VW csoport kereskedésében a TSI modellekhez egy időben ajándék egy liter olaj járt..... [rohog]
Én azért is gondolkodnék el a hibrid vs benzin választáson, mert tetszik, vagy nem de tényleg 2 liter a fogyasztásbeli különbség...nálam ez az adat elégé kijön....150e km-nél az 1 mikulás fölött van 350-nel számolva...
Ha az emberünk 5 ajtóson gondolkodik, és nem szükséges számára a TS kivitel, akkor kint viszonylag baráti áron mérik a seggbevágott Auris-okat, még akár szervizkönyvvel is. Az 1,33-ast felejteném, szvsz marha tohonya lehet, mivel az én 1,4 vvti-m sem volt egy vadászgép, csak ha pörgette az ember, de hát egy 1,3-ast hová pörgetni......kell az 1,6. Tesómék 1,6-ja Bécs Kecskemét autópálya közel volt a 8-hoz.....hát ez van, országúton tényleg 5 fölött kicsivel, de attól még város 7 minimum.
Tény, egy időben egyes Toyota modellek gyönyörűen szürcsölték az olajat, és egy időben a gyár ezt gyakran motorcserével orvosolta, de gondolom ez a fajta jó szokást már elfelejtették. Ettől még hála Istennek sem az enyém, sem testvéreméké nem eszegeti....sőt még apám 100e km-s benzin gáz Partner-e sem.....
Azért durva néha mikor az ember az autónavigátor használt Prius tesztjéből tudja meg hogy olyan 300e körül már szokták enni az olajat a Priusok.....érdekes.........
Auris HSD TS 2015.12

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6658 Dátum: 2017.06.07 19:19:48 »
Kicsit helyesbítek: ebbe a Valvematic motorba is 0W20 az elsődleges ajánlás, ugyanúgy, mint a hibrid motorokba.

Az olajfogyasztós motorok terén egyetértek. Nem elfogadható, hogy egy maximálisan karbantartott, megkímélt üzemmódban használt benzinmotor 200e km után egyszer csak 5-6e km/1 liter olajat fogyasszon. Előtte,szinte új korától, 15e km/0,5 liter volt (bár ezt sem értettem, miért). Előtte a műszaki hulladéknak titulált Citroënen és Peugeot autóim nem fogyasztottak olajat. Nem keveset, hanem semmit. A Toyotának meg 2003 óta nem sikerül ezt a hibát kiküszöbölnie. A Priusoknál,a Yarisba, Avensisben különböző motorokban szintén többeknek fogy az olaj. Egy 5 éves mindig pedánsan szervizelt Yarisban 1l/1000 km mennyiség fogy érthetetlen módon.
Semmit nem fogyaszt az is gyanus [rohog]
Lehet, hogy beledogólgozik üzemanyagot :hmmmm:??

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6659 Dátum: 2017.06.07 19:25:31 »
Nekem a gyengébb 1.6-os motor van, 1 év/10e km alatt 0,5-1 liter olajat töltök utána, így a ciklus végén is fél felett van a nívón az olajszint. Én 80%-ban Budapesten kemény dugókban közlekedek. Márkaszervizbe hordom, de sajnos ott sem garantált a gyári olaj használata, ennek erős gyanúja miatt váltottam is már szervizt.
Szerintem sok tényezős dolog az olajfogyasztás: adott motor specialitásai, használt olaj típusa, használati szokások.