Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1233848 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6615 Dátum: 2017.05.22 19:10:09 »
Hi,

kicsit több, mint egy hét használat után a következő tapasztalataim vannak. Üzem meleg állapot mellett gond nélkül hozható a legkisebb gumival a gyári fogyasztási érték, országút 4,4 körül nyomul, nyilván ha végül beérünk egy faluba és ott az utolsó 3 km-t EV módban tesszük meg, akkor ez az érték lemegy akár 4 literig is, mivel arra a szakaszra nulla a fogyasztás. Ami viszont felettébb zavaró, hideg motor esetén ha tetszik ha nem bekapcsol a benzinmotor. Persze persze mondanánk, hidegen nem szabad ki be kapcsolnia, nyilván a japán mérnök százszorta okosabb mint mi, ezt alá is írom, de ebből a dologból fakadóan, télen ténylegesen magasabb lehet a fogyasztás hacsak nem alkalmazunk állófűtést. Nekem rögtön meg is fogalmazódott a történet, kérdést milyet....nem tudom van e tapasztalat ezzel kapcsolatban.
Sajnos alap rádióm van, de ezzel is kiválóan működik a telefon párosítás és audio lejátszása a telefonról bluetooth-val....
Elgondolkodtam tolatókamerán sajna mivel fapad a kocsi ez sincs, ugye ezt a drágább touch 2-höz könnyen lehet beintegrálni. Egyenlőre találtam is bár elég drága 180e+posta igaz használt, de hát mégse 300e+gps 200e erre már azt mondom very beatifull friendship. Értem én , hogy meg kell élni valamiből, de attól még túlzó az ár. 2013-14-es Auris HSD-hez már 50k az audió egység....az ebay-en. Sajnálom, aki 500-ért akarja adni, de senki se veszi annyiért illetve az aki új 5-ös bömbit is vesz majd 3-ad áron eladja 6 évesen, hát én nem vagyok ilyen,  ha bontottan hibátlan működéssel 50k... egy év és ennek is lejjebb megy az ára. Riasztó még mindig kérdéses, majd elválik....kíváncsi lennék egy amolyan Prius rablásgátló dologra....állítólag van ilyen....mert ha jól tudom a tolvaj az OBD-n keresztül viszi el egyszerűen...ott kell valamit megoldani..

Az mondjuk brutál, hogy még mindig hányan megcsodálják mikor némán suhan, az már más kérdés, hogy a minap két kérdést is kaptam, amitől kicsit elcsodálkoztam, micsoda tudatlanság van a fejekben.
1. kérdés
Az én autóm benzin vagy diesel, a kérdező tudta hogy hibrid.... :cry:

2. kérdés
Mennyit megy el egy feltöltéssel, és mennyi ideig kell konnektorról tölteni... :cry:
3. kérdés
3 év után már ki is lehet dobni az aksit.... :cry: :cry: :cry:

Brutál mennyi blődség van a fejekben, bár arra azért sokan felkapták a fejüket mikor gyorsan eladtam az e12-t mikulás felett, és mondtam, hogy hárman álltak sorba érte....
Még mindig nem ismernek eléggé ahhoz, hogy tudják én autóban csak durván kiforrott technikát veszek....tehát ezek a kérdések tiszta értelmetlenek....
Na mindegy is sajna az átlag magyar még mindig itt tart, és ott,hogy rajonganak 1.8-as és 2.0-es szívó benzinesekért melyek 8,5 és 12 között kajálnak városban... mikor én benyögöm a 3,7-et akkor meg csak pislognak...ja és közben nem kell araszolnom..
Én is azért mondtam le az Ave álmomról, mikor a haver Corolla Verso-ja városban 1.8-val 2016-os autó, stabilan hozza a 10l-es fogyit, autópályán ki Berlinig meg megette a 8-at folyamatában, egy percig se ment alá, miközben komótosan gyorsult a gép....

Na szóval, tényleg többet eszik télen,de a tiéd még nincs be járatva, illetve az enyém se.
Legalább egy 10 ezer km tekerj bele utána kevesebb lesz.
Télen nekem 4,2-4,4 körül alakult a fogyasztás.
Most hogy jó idő van két napja tankoltam, eddig a két napi átlagom 3,5 liter, és még csak 5000 km van benne :)

Hybrid kapcsolatban hülye kérdéseket én is kaptam, nem is keveset :)


Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6616 Dátum: 2017.05.22 19:39:46 »
Hi,

...
Az mondjuk brutál, hogy még mindig hányan megcsodálják mikor némán suhan, az már más kérdés, hogy a minap két kérdést is kaptam, amitől kicsit elcsodálkoztam, micsoda tudatlanság van a fejekben.
1. kérdés
Az én autóm benzin vagy diesel, a kérdező tudta hogy hibrid.... :cry:

2. kérdés
Mennyit megy el egy feltöltéssel, és mennyi ideig kell konnektorról tölteni... :cry:
3. kérdés
3 év után már ki is lehet dobni az aksit.... :cry: :cry: :cry:

Brutál mennyi blődség van a fejekben, bár arra azért sokan felkapták a fejüket mikor gyorsan eladtam az e12-t mikulás felett, és mondtam, hogy hárman álltak sorba érte....
Még mindig nem ismernek eléggé ahhoz, hogy tudják én autóban csak durván kiforrott technikát veszek....tehát ezek a kérdések tiszta értelmetlenek....
Na mindegy is sajna az átlag magyar még mindig itt tart, és ott,hogy rajonganak 1.8-as és 2.0-es szívó benzinesekért melyek 8,5 és 12 között kajálnak városban... mikor én benyögöm a 3,7-et akkor meg csak pislognak...ja és közben nem kell araszolnom..
Én is azért mondtam le az Ave álmomról, mikor a haver Corolla Verso-ja városban 1.8-val 2016-os autó, stabilan hozza a 10l-es fogyit, autópályán ki Berlinig meg megette a 8-at folyamatában, egy percig se ment alá, miközben komótosan gyorsult a gép....
1.Mondjuk nem is olyan hülye kérdések, hiszen létezik dieseles hibrid is :tt2:
2. Lehet hogy ő előrébb tart mint te, mert a jövö (vagy a vágya) a tölthető / elektromos autó, hiszen lassan mindenki erről beszél. A hibrid csak egy jó áthidalás, amig nincs minden szempontból megfelelő elektromos (hatótáv, töltési lehetőség, ár)
3. Igen szinte csak az aksi ami drága ha cserélni kell, márpedig semmi sem tart örökké. (biztos van aki hamar tönkre tudja tenni :hmmmm:)
0. megnézik, csodálkoznak milyen csöndes: ha baromira hangos lenne (akkor azért is) megcsodálnák [rohog] [rohog] [rohog]

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6617 Dátum: 2017.05.22 21:15:10 »
Szóval, előre leszögezném nem szeretnék senkivel sem összeveszni, mielőtt még eldurvulna a vita. Annyit elárulhatok, nem 18 vagyok már, hogy  holmi tájékozatlan blődségeket hordjak szerte szét a széllel, persze még nem vagyok annyira járatos a hibridben, mint szeretném, de az is menni fog előbb vagy utóbb.
1. Valóban van diesel hibrid, igen egy bizonyos francia márka csinált ilyet, durván be is égtek vele. Miért is? Ugye a diesel akkor hatékony ha üzem meleg, és mi tesz a diesel-nek a sűrű ki-be kapcsolgatás...ki lehet találni. Egyébként Kecskeméten van is elég sok diesel hibrid Mercedes busz ami csuklósként járkálgat, ezek kísérleti példányok, nem is adtak el hivatalosan máshová egyet se.... vajon miért? Mondjuk Kecskemétnek egy fillérjébe sem került, mert nem ő fizette, csupán a méregdrága üzemeltetés a feladat, de az se olcsó, mivel a drágaság többet eszik, mint a régi csuklós Ikarus, nesze neked diesel hibrid...mellesleg már nem egyben volt motorcsere, vajon miért is??Biztos a japán mérnökember erre nem is gondolt, hogy diesel hibrid, csak még idejekorán elvetették.
2. Aku.....ez a kérdés már vicckategória, hány éve is van sorozatban gyártott teljes értékű hibrid a piacon? Elárulom 1997(Persze itt csak a Toyota-ról beszélek) Ezekben az autókban most kezdenek meghalni az aksik....ennyi  ezzel el van kapálva.
De mondok erre jobbat, Priusz guru rá lehet keresni, feljavítják az akukat idős korukban, és még baromira sokáig jó lesz....vagy még jobb mind a 2-es mind a 3-asban sőt az összes hibridben az akukat cellánként lehet cserélni.....ennyi, nem kell egész pakkot venni, persze a szervíz azt mondja, hogy cseréljük egészben, de hát ha nekik azt mondták...........mint mondjanak szerencsétlenek....
Sőt mivel az akuk feszültségét a számítógép felügyeli, és te nem tudod szándékosan meríteni, hiszen mindent számítógép dönt el helyetted, ezért ha nem nyúlsz bele te tönkre sem tudod tenni.... max az invertert....tény a 3. generációs Prius-ban alulméretezték az invertert, azokban ha jól tudom 2012-ig meg tud makkanni az inverter. 2013-tól már ezt is csendben javították....sőt a Lexus hibridekben le is tilt a rendszer, ha egy bizonyos hőmérséklet fölé megy az inverter hőfoka.......a legjobb megoldás erre a power mód mellőzése, egyébként én meg sose kapcsoltam be megy az anélkül is, nem is tervezem, így is csak néznek mikor megindul.
3. Az elektromos autózásé a jövő, ez igaz, csak jelenleg még olyan korlátok vannak, melyeket nehezen lehet átugrani. Valóban a Tesla értéke ma már megüti a Ford-t és a GM-t is csak egy a baj, míg ezek ketten vaskos dollár-t termelnek jelenleg, vagy épp a Mercedes, vagy a Toyota, vagy a BMW, hogy néhány profittermelő céget említsek, addig a Tesla veszteséget veszteségre halmoz.....ja hát ha majd jön a Model 3....akkor majd....már alig várom hogy termelje a nagy lóvét. Egyébként tény, tényleg szuper az autó maga, de azért vannak kérdések...egy bizonyos jelenlegi formában a cég csak pénzt éget, és nem nyereséget termel....szóval az árfolyam jelenleg hit kérdése...amíg hisznek Musk bácsinak nincsen baj....
Kérdem én egy Tesla újkori értékének hány százalékát adja az aku 75%-80%......elég beszédes a 2-3 éves Nissan Leaf árakat nézni a mobile-n...jujjuj...az is igaz, hogy egy Tesla aksi sokkal kisebb %-át veszti el teljesítményének, de egy Leaf-nél már más a helyzet...ott ha jól emlékszem elég hard a dolog, főleg úgy hogy azzal nem mész el egy szuszre 200km-t.
Szóval csak óvatosan azzal a nagy elektromos hadjárattal, mert míg mindenki ezen dolgozik, addig a diesel-t megeszi a Toyota hibrid hajtáslánca....zseniális a váltómű, plusz a még pont elég aksi olcsóvá teszi a rendszert.....
Egyébként amíg az enyémet hajkurásztam(Az enyém nem új, már be van járatva van benne 36000km, így került hozzám), meg meg nézegettem a mobile-n a diesel és benzines Auris Ts-eket... és hát ugye sajnos vagy nem, de ma már ott tartunk, hogy az emberek a diesel-től jobban akarnak szabadulni, mint a szívó benzinestől....és ezzel nem bántani akarok senkit se, de ezek makacs dolgok......
Eléggé körbejártam a dolgot, míg eldöntöttem hogy veszek egy fiatal hibridet, vagy inkább benzinest...de diesel meg sem fordult a fejemben. Egyszer Kecskeméten próbáltam teszten egy Auris 1.4d4d-t, de nem nyerte el a tetszésemet...nem éreztem elég fickósnak, az euró norma már betett neki....
A végső döntést az hozta meg, hogy számoltam....ha 10 évig megtartom és a hibrid normál körülmények között ideális esetben egyen 2l-vel kevesebbet, mint egy benzines....akkor 10 év 150ekm alatt ugye az mennyi is legyen a benya átlagára 350Ft/l kb 1050000Ft...plusz egy 11 éves hibrid még mindig többet fog érni mint egy hasonló korú benzines.....ez döntött a matekban...lehet szidni követ dobálni, forró ólmot a nyakamba kívánni....de a logika ezt dobta....remélem nem kapta fel senki sem a vizet...
Auris HSD TS 2015.12

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6618 Dátum: 2017.05.22 21:33:46 »
+1

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6619 Dátum: 2017.05.22 21:54:58 »
A Prius topicban nem kell sokat visszaolvasni, hogy megértsd miért érdemes elkerülni a Prius "gurut".
Azt is kitárgyaltuk, hogy ugyan fizikailag szétbontható és össze is rakható a meghajtó akkupakk, de a Toyota nem véletlenül nem ezt a megoldást választja, hanem biztosra megy a teljes cserével. A Toyotának egyszerűbb és végső soron olcsóbb az akkupakk egyben való kezelése még akkor is, ha garanciális esetben saját maga fizeti a számlát.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6620 Dátum: 2017.05.22 22:10:31 »
Na már csak 3e€-t érne a kocsim (Németországban) :cry:
https://www.wirkaufendeinauto.de/wert/10-7/booking/0cccf9e2a92e6c4ecf8f61b795716847/
(Pedig még egy évet csaltam is, nehogy E-12-esnek kalkulálja :winkiss:)
Én nem bántam meg az 1,4 D4D-t, amit 10 éve vettem újkorában, pedig nagyot változott a helyzet
(akkor még a gázolaj jóvsal olcsóbb volt mint a benzin) , városban alig használom(inkább robogózom, BKV-zom), leginkább autópályán járok vele, így szinte mindig 5 körül, vagy alatta van az átlagfogyim ( sőt kisvárosban pl Debrecenben, szintén 5 l alatt szokott maradni)
Valóban nincs már értéke (valahol 1,6-1,8-at érhet), de ha 3 évente lecseréltem volna  már 3 x buktam volna 2 millát. És semmi baja nem  volt (összes hibára amit költeni kellett rá, nincs  100 eFt sem -10 év alatt) és még 5 évig szerintem nem lesz gond vele.

Én is lecserélném egy Priusra, Hibrid Aurisra, de egyre kevesebbet használnám és rendszertelenül, az nem biztos hogy jót tesz a hibridnek :hmmmm:? Dieselnek meg mindegy.




lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6621 Dátum: 2017.05.22 22:12:10 »
Köszönöm a jó tanácsot, majd elolvasom a Prius tocsikot elejétől a végig....aztán levonom a konklúziót.
http://www.origo.hu/auto/20120702-hasznalt-hibrid-auto-vasarlasa.html

Hm azóta eltelt egy kis idő, kíváncsi vagyok most mennyi az auris HSD aku..
Auris HSD TS 2015.12

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6622 Dátum: 2017.05.22 22:15:58 »
A Prius topicban nem kell sokat visszaolvasni, hogy megértsd miért érdemes elkerülni a Prius "gurut".
Azt is kitárgyaltuk, hogy ugyan fizikailag szétbontható és össze is rakható a meghajtó akkupakk, de a Toyota nem véletlenül nem ezt a megoldást választja, hanem biztosra megy a teljes cserével. A Toyotának egyszerűbb és végső soron olcsóbb az akkupakk egyben való kezelése még akkor is, ha garanciális esetben saját maga fizeti a számlát.
Ráadásul  az akuk idővel veszítenek teljesítményükből. OK simán jó egy idős 80%-os teljesítményű is, de nem biztos hogy érdemes  új cellákkal kombinálni, hiszen a gyengébb lerontja az új teljesítményét.

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6623 Dátum: 2017.05.22 22:26:07 »
Örülök, hogy a csevej nem fajult kiabálós leordítozós vitává...ha jól olvastam mivel a rendszer a hibrid autónál folyamatosan felügyeli az aku feszültségét, így az meríti a 12v-os akut. 3 hétre esetleg hosszabb időre magára hagyott hibridnél rá kell tenni a 12v-os aksira a töltést és ezzel el van kalapálva.
Amúgy gyanítom nem vagyunk egy korosztály, nem életcélom az állandó autókázás, de mióta hibridben ülök nem idegesít a bamba vezetők bénázása, csak mosolygok rajta....és nyugodtan nyomom a féket. Én is gyakran bringázom a városban, mivel én is városlakó volnék, de ettől még télen a 0 és -20 között nem fogok biciklizni, hogy kíméljem a verdát, elvégre értem van...még úgy is, hogy megpróbálok vigyázni rá, mint a megboldogult E12-re. Nem utolsó sorban nekem nagyon tetszik a Toyota fokozatmentes váltója, nagyon kényelmes...nem tudok rá rosszat mondani, ellenben az MMT váltóját nem emelném a fellegekbe, az szvsz egy nem tökéletes világ számomra.
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6624 Dátum: 2017.05.22 22:29:33 »
Erre érdemben nem tudok nyilatkozni, mert el szeretném olvasni, miért fikázzák az emberek a Prius guru-t...és miért mondják, hogy nem lehet cellánként cserélni. Azért megkérdeznék egy delikvenst, akinek már cserélték egy celláját...úgy jó az ha pártatlan az ember....hallgassuk meg mindkét oldalt...egy biztos utána olvasok neki....abból még nem lehet baj.
Auris HSD TS 2015.12

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6625 Dátum: 2017.05.22 22:33:11 »
Köszönöm a jó tanácsot, majd elolvasom a Prius tocsikot elejétől a végig....aztán levonom a konklúziót.
http://www.origo.hu/auto/20120702-hasznalt-hibrid-auto-vasarlasa.html

Hm azóta eltelt egy kis idő, kíváncsi vagyok most mennyi az auris HSD aku..
Miután már van Hibrid Aurisod, max megerősítést kaphatsz- szerintem.
Mondjuk a diesel lehúzással nem értek egyet, bár biztos a nagy motoros Avensisokra gonodolt. Az enyémben nincs 2-ös tömegű meg részecskeszűrő, szóval ezek nem érvek ellene.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6626 Dátum: 2017.05.22 22:49:07 »
kíváncsi vagyok most mennyi az auris HSD aku..
Prius akku 600e. Valószínűleg az Auris HSD is kb.ennyi.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6627 Dátum: 2017.05.22 22:51:12 »
Prius akku 600e. Valószínűleg az Auris HSD is kb.ennyi.
Auris a Prius 3 hibrid rendszerét használja.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6628 Dátum: 2017.05.22 23:02:54 »
miért mondják, hogy nem lehet cellánként cserélni.
Itt ilyet senki nem állított.
Lehet cellánként cserélni. Ki lett tárgyalva, hogy nem a fizikai csere a probléma, sőt az egy szintre töltés is megoldható. A cellák belső ellenállása szerinti összeválogatása járható út, de a legjobb minden egyes cella effektív kapacitásának mérése, és a hasonló értékűek felhasználásával egy komplett akkupakk felújjítása.
Ez rengeteg munkaóra, és nem 100% os a végtermék. A munkórát, logisztikát valamint az új akku bekerülési árát belekalkulálva egyáltalán nem csoda, hogy a Toyota csak új akkupakkot szerel be.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6629 Dátum: 2017.05.23 11:01:04 »
Ráadásul  az akuk idővel veszítenek teljesítményükből. OK simán jó egy idős 80%-os teljesítményű is, de nem biztos hogy érdemes  új cellákkal kombinálni, hiszen a gyengébb lerontja az új teljesítményét.
Idővel... jah, mondjuk 12 év és 400 000km után már csak 90%-on van a kapacitásuk. VALÓBAN veszítenek...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i