Szóval, előre leszögezném nem szeretnék senkivel sem összeveszni, mielőtt még eldurvulna a vita. Annyit elárulhatok, nem 18 vagyok már, hogy holmi tájékozatlan blődségeket hordjak szerte szét a széllel, persze még nem vagyok annyira járatos a hibridben, mint szeretném, de az is menni fog előbb vagy utóbb.
1. Valóban van diesel hibrid, igen egy bizonyos francia márka csinált ilyet, durván be is égtek vele. Miért is? Ugye a diesel akkor hatékony ha üzem meleg, és mi tesz a diesel-nek a sűrű ki-be kapcsolgatás...ki lehet találni. Egyébként Kecskeméten van is elég sok diesel hibrid Mercedes busz ami csuklósként járkálgat, ezek kísérleti példányok, nem is adtak el hivatalosan máshová egyet se.... vajon miért? Mondjuk Kecskemétnek egy fillérjébe sem került, mert nem ő fizette, csupán a méregdrága üzemeltetés a feladat, de az se olcsó, mivel a drágaság többet eszik, mint a régi csuklós Ikarus, nesze neked diesel hibrid...mellesleg már nem egyben volt motorcsere, vajon miért is??Biztos a japán mérnökember erre nem is gondolt, hogy diesel hibrid, csak még idejekorán elvetették.
2. Aku.....ez a kérdés már vicckategória, hány éve is van sorozatban gyártott teljes értékű hibrid a piacon? Elárulom 1997(Persze itt csak a Toyota-ról beszélek) Ezekben az autókban most kezdenek meghalni az aksik....ennyi ezzel el van kapálva.
De mondok erre jobbat, Priusz guru rá lehet keresni, feljavítják az akukat idős korukban, és még baromira sokáig jó lesz....vagy még jobb mind a 2-es mind a 3-asban sőt az összes hibridben az akukat cellánként lehet cserélni.....ennyi, nem kell egész pakkot venni, persze a szervíz azt mondja, hogy cseréljük egészben, de hát ha nekik azt mondták...........mint mondjanak szerencsétlenek....
Sőt mivel az akuk feszültségét a számítógép felügyeli, és te nem tudod szándékosan meríteni, hiszen mindent számítógép dönt el helyetted, ezért ha nem nyúlsz bele te tönkre sem tudod tenni.... max az invertert....tény a 3. generációs Prius-ban alulméretezték az invertert, azokban ha jól tudom 2012-ig meg tud makkanni az inverter. 2013-tól már ezt is csendben javították....sőt a Lexus hibridekben le is tilt a rendszer, ha egy bizonyos hőmérséklet fölé megy az inverter hőfoka.......a legjobb megoldás erre a power mód mellőzése, egyébként én meg sose kapcsoltam be megy az anélkül is, nem is tervezem, így is csak néznek mikor megindul.
3. Az elektromos autózásé a jövő, ez igaz, csak jelenleg még olyan korlátok vannak, melyeket nehezen lehet átugrani. Valóban a Tesla értéke ma már megüti a Ford-t és a GM-t is csak egy a baj, míg ezek ketten vaskos dollár-t termelnek jelenleg, vagy épp a Mercedes, vagy a Toyota, vagy a BMW, hogy néhány profittermelő céget említsek, addig a Tesla veszteséget veszteségre halmoz.....ja hát ha majd jön a Model 3....akkor majd....már alig várom hogy termelje a nagy lóvét. Egyébként tény, tényleg szuper az autó maga, de azért vannak kérdések...egy bizonyos jelenlegi formában a cég csak pénzt éget, és nem nyereséget termel....szóval az árfolyam jelenleg hit kérdése...amíg hisznek Musk bácsinak nincsen baj....
Kérdem én egy Tesla újkori értékének hány százalékát adja az aku 75%-80%......elég beszédes a 2-3 éves Nissan Leaf árakat nézni a mobile-n...jujjuj...az is igaz, hogy egy Tesla aksi sokkal kisebb %-át veszti el teljesítményének, de egy Leaf-nél már más a helyzet...ott ha jól emlékszem elég hard a dolog, főleg úgy hogy azzal nem mész el egy szuszre 200km-t.
Szóval csak óvatosan azzal a nagy elektromos hadjárattal, mert míg mindenki ezen dolgozik, addig a diesel-t megeszi a Toyota hibrid hajtáslánca....zseniális a váltómű, plusz a még pont elég aksi olcsóvá teszi a rendszert.....
Egyébként amíg az enyémet hajkurásztam(Az enyém nem új, már be van járatva van benne 36000km, így került hozzám), meg meg nézegettem a mobile-n a diesel és benzines Auris Ts-eket... és hát ugye sajnos vagy nem, de ma már ott tartunk, hogy az emberek a diesel-től jobban akarnak szabadulni, mint a szívó benzinestől....és ezzel nem bántani akarok senkit se, de ezek makacs dolgok......
Eléggé körbejártam a dolgot, míg eldöntöttem hogy veszek egy fiatal hibridet, vagy inkább benzinest...de diesel meg sem fordult a fejemben. Egyszer Kecskeméten próbáltam teszten egy Auris 1.4d4d-t, de nem nyerte el a tetszésemet...nem éreztem elég fickósnak, az euró norma már betett neki....
A végső döntést az hozta meg, hogy számoltam....ha 10 évig megtartom és a hibrid normál körülmények között ideális esetben egyen 2l-vel kevesebbet, mint egy benzines....akkor 10 év 150ekm alatt ugye az mennyi is legyen a benya átlagára 350Ft/l kb 1050000Ft...plusz egy 11 éves hibrid még mindig többet fog érni mint egy hasonló korú benzines.....ez döntött a matekban...lehet szidni követ dobálni, forró ólmot a nyakamba kívánni....de a logika ezt dobta....remélem nem kapta fel senki sem a vizet...