Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1267137 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
AURIS - általános topik
« Válasz #2790 Dátum: 2008.04.03 11:09:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"
És mi van azzal a tízezres nagyságrendû emberrel, aki nem vette meg az autót? Õk vajon miért döntöttek így? Ez egy érdekes kérdés, amivel ki más foglalkozzon, ha nem mi Toyota-rajongók, akiknek a Toyota több a "vettem-egy-autót-hogy-elvigyen-A-ból-B-be" típusú alapállásnál?


Akik azért nem vették meg, mert nem Corolla, hanem Auris, azokat úgy hívják: sznobok. Akik megvették azok pedig azért tették, mert szeretnék maguknak tudni mindazt, amit a HB Corolla (E12) megtestesített. Nézegettem 1-2 éves E12-ket, hogy esetleg kifoghatok egy kiváló példányt, de egyszerûen nem volt kínálat. Amit eladásra szántak, azzal mindig volt vmi bibi (kisebb/nagyobb mértékben megzúzott példányok voltak). Különben nem sokat szomorkodtam ezen, mert nekem unalmas volt a beltere, így kompromisszumra kényszerültem volna. A helyzetet az Auris megjelenése kiválóan megoldotta.

Idézetet írta: "Palaczk"
Kinek mi fontos, foglalkozzon azzal - nem muszáj beszállni az efféle agyalásba ;) ... Ami engem illet, szeretem törni a fejemet az összefüggéseken, és úgy tûnik, ezzel azért nem vagyok teljesen egyedül :)


Az összefüggések feltárása rendben van, de  szerintem ez is fontos: "Számít az vmelyik Auris-tulajnak, hogy nem egy Corollában ül, hanem egy Aurisban? Miért "kellene" visszakeresztelni az Aurist Corollára? Egy frászt!"
hazard

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
AURIS - általános topik
« Válasz #2791 Dátum: 2008.04.03 13:06:46 »
Nekem a névbõl a Toyota volt a fontos rész.
Az autóból pedig az, hogy belül nekem nagyon bejött, valamint a motorja, ami szerintem nagyon jó.

Én nem gondolom, hogy a névnek olyan nagyon nagy szerepe lenne. Inkább az autót kéne vizsgálgatni, ha azt kutatjuk, miért fogy kevesebb (egyes piacokon), mint azt várták.
Ez meg a topic eleje felé már ki lett vesézve sokszor - nincs kombi, visszalépés az ablakemelõ, automata klíma csak magas felszereltséghez (nem véletlen az aquatis) - meg egyáltalán, semmi igazi nagy elõrelépés. Szinte csak a dizájnban léptek, ez a magasított forma pedig manapság úgy néz ki, nem jön be a piacnak. Ha pedig a dizájn nem jó, akkor sokan ki sem próbálják, lehet amúgy akármilyen kényelmes, meg gyors...

Én szeretem a kocsimat, imádom vezetni, szeretem, hogy olyan finoman mûködik, mint egy mûszer, hogy a motorja nagyon jó, meg kényelmes, jó a tudat, hogy mûszakilag profi az autó - de sokan az ilyesmivel kevésbé törõdnek, pláne a fiatalok, akik felé nyitni akarnak. Ott a dizájn a kulcselem szerintem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2792 Dátum: 2008.04.03 20:15:25 »
Idézetet írta: "hazard"
Akik azért nem vették meg, mert nem Corolla, hanem Auris, azokat úgy hívják: sznobok.


Dehogyis. Ne feltételezz ekkora tudatosságot az átlagos autóvásárló részérõl ;) ... Azt mindenki tudta, hogy a Toyotának van egy Corolla nevû autója. Tudták nagyjából, hogy ez miféle, mekkora, mennyibe kerül, mit tud nagyjából stb. Képben voltak az emberek, nem is volt nehéz, mert a Corolla név közismert volt. Toyota Corolláról hallott az is, akinek amúgy nem sok lövése volt az autókról. Egyedül a VW Golfot lehetne még említeni, mint ennyire közismert modellt.

Erre mi történt? A Corolla eltûnt. Puff, megszûnt, utód nélkül (egy csomó piacon nem árulják a szedánt).  Röhej vagy nem, hihetetlen vagy nem, de ezzel egy csomó full laikus vevõ látókörébõl kiesett maga a márka, a Toyota is :roll: ... Az óriási reklámkampány ellenére nagyon sokakban nem tudatosult, hogy a Corollának van utódja, és Aurisnak hívják. Nagyon sokan nem kapcsolták össze a Corolla megszûnését és az Auris megjelenését. Egész egyszerûen nem tudták ezt az ismeretlen nevû újdonságot pozicionálni. Talán pont Misi mesélte, de más értékesítõktõl is hallottam, hogy mentek be a tájékozatlan népek a Toyota szalonba, és fogalmuk sem volt, hogy az Auris micsoda. Jópáran hitték pl., hogy az Auris a Yarist váltotta le :szemforgat: ... Ilyenek az emberek, illetve nagyon sokan közülük.

Idézetet írta: "hazard"
Az összefüggések feltárása rendben van, de  szerintem ez is fontos: "Számít az vmelyik Auris-tulajnak, hogy nem egy Corollában ül, hanem egy Aurisban? Miért "kellene" visszakeresztelni az Aurist Corollára? Egy frászt!"


Visszakérdeznék: nem vetted volna meg az autót, ha Auris helyett Corollának hívják ;) ? ... Arra lennék én kíváncsi, hogy hányan vették meg ezt a kocsit azért, vagy legalább részben azért, mert Aurisnak hívják. Meg merném tippelni, hogy nagyon kevesen. Holott ez lett volna a Toyota szándéka - a névváltoztatással pozitív hatást gyakorolni az autó eladásaira. Ez pedig nemhogy nem jött be, de épp fordítva sült el. Ezért kellene visszakeresztelni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
AURIS - általános topik
« Válasz #2793 Dátum: 2008.04.03 21:13:33 »
Szerintem elhamarkodottan ítélkezel. A Corolla mennyi idõ alatt építette ki az imázsát? Képtelenséget vársz el az Auristól: szûk 1 éves pályafutása alatt legyen olyan népszerû, mint a Corolla. Azoknak az embereknek akirõl írtál (Yaris-utódnak hitték; megszûnt a Corolla utód nélkül, ect.), mit gondolsz mennyi idõ kell, hogy lecsapódjon dolog? véleményem szerint ezt nagyon pontosan bekalkulálta a Toyota akkor, amikor gazdasági számításokat végzett a téámával kapcsolatban. Abban is biztos vagyok, hogy hosszabb megtérülési idõt terveztek, és bár az elsõ idõkben veszteséges lehet a húzás (max. az elmaradt haszon miatt), de hosszabb távon (ahogy õk gondolkodnak) búsásan megtérül. Kis korrekciókra persze szükség lehet (pl. Aquatis bedobása), de még mindig számtalan eszközzel be tudnak avatkozni az értékesítési mutatók javításába. A visszakeresztelés fel sem merüéhet....
hazard

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
AURIS - általános topik
« Válasz #2794 Dátum: 2008.04.03 21:42:48 »
No ez az, hogy ahhoz, hogy az Aurist is megismerjék el kell telnie pár évnek.
Addig meg kevesebbet adnak el, mintha maradt volna Corolla.
És itt a bibi. Ugyanis ez egy Corolla. Magyarán, csavarra ugyanez a kocsi, Corolla név alatt valószínûleg jobban fogyna.
No ezért volt marhaság ez az európai névcsere.
Az autó nem attól lesz jobb, hogy mi van a fenekére írva, de az ismertségén sokat dob...

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
AURIS - általános topik
« Válasz #2795 Dátum: 2008.04.03 22:22:58 »
Idézetet írta: "Misi"
No ez az, hogy ahhoz, hogy az Aurist is megismerjék el kell telnie pár évnek.
Addig meg kevesebbet adnak el, mintha maradt volna Corolla.
És itt a bibi. Ugyanis ez egy Corolla. Magyarán, csavarra ugyanez a kocsi, Corolla név alatt valószínûleg jobban fogyna.
No ezért volt marhaság ez az európai névcsere.
Az autó nem attól lesz jobb, hogy mi van a fenekére írva, de az ismertségén sokat dob...


Nyilván pénzügyi vonalon is agytrösztjeik vannak (controllerek, PR, marketing, ect.), és úgy okoskodnak, hogy bár a csavarra ugyanaz az autó Corolla néven jobban fogyna most, de hosszútávon az Aurisból többet tudnak értékesíteni. Biztosan van még néhány dolog a tarsolyukban. Ez lehet az egyetlen lehetséges magyarázat...
hazard

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
AURIS - általános topik
« Válasz #2796 Dátum: 2008.04.03 22:30:24 »
Idézetet írta: "tutinet"
Valószínûleg a VW nem cserélné le a Golf nevet pl. Sea,-ra vagy Moontain-re vagy másra......


Lehet, hogy más a japán gazdasági szisztéma. Lehet, hogy a nagyon-nagyon lassan beszûkülõ Corolla-piac bõvítésének legoptimálisabb lehetõségeként a névváltást látja/látta - ami rövidtávon veszteség, de hosszabb távon nyereség. ...és lehet, hogy a nagyon-nagyon lassan beszûkülõ Golf-piaccal most még nem foglalkozik a német, vagy ha igen, akkor a név megtartása mellett a belbecs fejlesztésében lát majd  lehetõséget.
Na és azt sem felejtsük el, hogy nem teljes típusnév-megszûnésrõl van szó a Corolla esetében.
hazard

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2797 Dátum: 2008.04.04 00:07:33 »
Idézetet írta: "hazard"
Nyilván pénzügyi vonalon is agytrösztjeik vannak (controllerek, PR, marketing, ect.), és úgy okoskodnak, hogy bár a csavarra ugyanaz az autó Corolla néven jobban fogyna most, de hosszútávon az Aurisból többet tudnak értékesíteni. Biztosan van még néhány dolog a tarsolyukban. Ez lehet az egyetlen lehetséges magyarázat...


A másik lehetséges magyarázat pedig, hogy elcsexték, mert õk is emberek. Mi a nyavalyának kell átnevezni egy sikeres modellt, mondd? Miért kell nulláról indítani az image-építést? Rossz döntés volt, ennyi, semmi több. Van ilyen. Nyilván kiheverik majd, de ettõl még a tény tény marad. Az autós történelem során nem ez az elsõ példa az elhibázott névválasztásra, és nyilván nem is az utolsó. Megjegyzem, ha visszaneveznék Corollára, az sem az elsõ példa lenne ilyesmire. Pedig máshol is "agytrösztök" munkálkodtak és munkálkodnak. A marketing valahol csak jóslás, lehet kalkulálgatni, de biztosra menni nem. Pláne, ha felrúg az ember egy olyan alapszabályt, hogy "nyertes csapaton ne változtass" :|
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2798 Dátum: 2008.04.04 00:13:19 »
Idézetet írta: "hazard"
Lehet, hogy más a japán gazdasági szisztéma. Lehet, hogy a nagyon-nagyon lassan beszûkülõ Corolla-piac bõvítésének legoptimálisabb lehetõségeként a névváltást látja/látta - ami rövidtávon veszteség, de hosszabb távon nyereség. ...és lehet, hogy a nagyon-nagyon lassan beszûkülõ Golf-piaccal most még nem foglalkozik a német, vagy ha igen, akkor a név megtartása mellett a belbecs fejlesztésében lát majd  lehetõséget.
Na és azt sem felejtsük el, hogy nem teljes típusnév-megszûnésrõl van szó a Corolla esetében.

"Beszûkülõ" Corolla-piac? Növekvõ eladásokat én nem neveznék így... Németországban pl. egy nagyon hosszú ideje folyamatosan felfelé ívelõ eladási görbét tört csúnyán derékba a névváltoztatás. És a nyugati piacokon, ahogy már mondtam, a Versot leszámítva igenis teljesen megszûnt a Corolla típusnév. A Verso pedig egy teljesen más autó.

Nem, nem. Itt valamelyik marketinges fõmufti a fejébe vette, hogy aszondja "Európában a Corolla image-e öreges & nyárspolgári, nosza fiatalítsunk rajta" ... Egyrészt nem értem miért van erre szükség, ha az az "öreg-nyárspolgári" réteg így is évrõl évre többet vesz az autóból :hmm: ... Másrészt, ahogy Misi írta, egy autó attól ugyan meg nem változik, hogy átnevezem. Ahhoz magának az autónak kell megváltoznia.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
AURIS - általános topik
« Válasz #2799 Dátum: 2008.04.04 08:19:24 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A másik lehetséges magyarázat pedig, hogy elcsexték, mert õk is emberek. Mi a nyavalyának kell átnevezni egy sikeres modellt, mondd? Miért kell nulláról indítani az image-építést? Rossz döntés volt, ennyi, semmi több. Van ilyen. Nyilván kiheverik majd, de ettõl még a tény tény marad. Az autós történelem során nem ez az elsõ példa az elhibázott névválasztásra, és nyilván nem is az utolsó. Megjegyzem, ha visszaneveznék Corollára, az sem az elsõ példa lenne ilyesmire. Pedig máshol is "agytrösztök" munkálkodtak és munkálkodnak. A marketing valahol csak jóslás, lehet kalkulálgatni, de biztosra menni nem. Pláne, ha felrúg az ember egy olyan alapszabályt, hogy "nyertes csapaton ne változtass" :|


Szerintem a Toyotánál nem ilyen rövid távon gondolkodnak. Feltételezem, hogy a döntést nagyon komoly piackutatás elõzte meg. Kizártnak tartom, hogy viszatáncoljanak...  :nene:
hazard

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
AURIS - általános topik
« Válasz #2800 Dátum: 2008.04.04 08:28:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
"Beszûkülõ" Corolla-piac? Növekvõ eladásokat én nem neveznék így... Németországban pl. egy nagyon hosszú ideje folyamatosan felfelé ívelõ eladási görbét tört csúnyán derékba a névváltoztatás. És a nyugati piacokon, ahogy már mondtam, a Versot leszámítva igenis teljesen megszûnt a Corolla típusnév. A Verso pedig egy teljesen más autó.
Nem, nem. Itt valamelyik marketinges fõmufti a fejébe vette, hogy aszondja "Európában a Corolla image-e öreges & nyárspolgári, nosza fiatalítsunk rajta" ... Egyrészt nem értem miért van erre szükség, ha az az "öreg-nyárspolgári" réteg így is évrõl évre többet vesz az autóból :hmm: ... Másrészt, ahogy Misi írta, egy autó attól ugyan meg nem változik, hogy átnevezem. Ahhoz magának az autónak kell megváltoznia.


A növekvõ eladások MOST vannak. Ha elfogadjuk a  :toy:  kutatási eredményeit, miszerint "Európában a Corolla image-e öreges & nyárspolgári", akkor (bár "az "öreg-nyárspolgári" réteg így is évrõl évre többet vesz az autóból" - MOST) feltételezhetõ, hogy már nem sokáig fog ez a réteg évrõl-évre többet venni belõle, nem?
Azt sem felejtsük el, hogy a két autó mûszakilag szinte csavarra azonos (na, próbáljuk ezt elhitetni azokkal, akik ott megálltak agyilag, hogy a Cororlla megszûnt, az Auris pedig a Yaris utódja  :rolleyes: ) , de a formája teljesen, a belsõ pedig egy picit más... A különbség a részletekben rejlik.
hazard

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
AURIS - általános topik
« Válasz #2801 Dátum: 2008.04.04 10:00:45 »
Azért még egyszer idemásolom ezt a kis mondatot:
"az új Auris, amely minden várakozást felülmúlva, kevesebb mint egy év alatt 155 343 példányban kelt el, és a megújult Corolla Sedan 85 407 eladott darabbal (ez 56 százalékkal több, mint 2006-ban)."
Szóval nem kellene temetnei az AURIS-t egyelõre, jó, hogy nálunk kicsit kevesebb fogy, de a magyar piac amúgy is szûkül, meg oké, a német piac sem jött be, de alapvetõen azért hozza a kocsi, amit elvártak tõle.
Biztos, hogy van valami elgondolás a névváltoztatás mögött, és a Toyota nem épp egy sikertelen autógyár, úgyhogy nem kellene temetni egyelõre a tipust.

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
AURIS - általános topik
« Válasz #2802 Dátum: 2008.04.04 10:12:40 »
Kicsit utánanéztem.
A Toyota 2006 év végén azt tervezte, hogy 2007-ben 1.22 millió autót ad el, 1.16 millió Toyotát és 56ezer Lexust.
A valódi 2007-es eredmények: 1.18 millió Toyota és 53ezer Lexus összesen 1.23 millió autó.

Szóval annyira nem rontották el a dolgokat.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
AURIS - általános topik
« Válasz #2803 Dátum: 2008.04.04 10:30:29 »
Azért nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a hazai vásárlási szokások miatt a lépcsõshátú gépek jobban fogynak. A ferdehátú verziók a középkorú, vagy idõsebb korosztálynak nem autó, céges kocsinak is redszeresen lépcsõshátú darabokat vesznek. ( végülis  a Lada, meg a Wartburg is lépcsõshátú volt)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
AURIS - általános topik
« Válasz #2804 Dátum: 2008.04.04 11:33:58 »
Idézetet írta: "szirl"
Kicsit utánanéztem.
A Toyota 2006 év végén azt tervezte, hogy 2007-ben 1.22 millió autót ad el, 1.16 millió Toyotát és 56ezer Lexust.
A valódi 2007-es eredmények: 1.18 millió Toyota és 53ezer Lexus összesen 1.23 millió autó.

Szóval annyira nem rontották el a dolgokat.


Ezzel csak annyi a gond, hogy azért mert mondjuk a Yaris vagy a Camry eladások javítják az összstaisztikát, még az Auris lehet "sikertelen".