Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1267134 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
AURIS - általános topik
« Válasz #2760 Dátum: 2008.04.01 14:52:44 »
A Toyota szerintem Mo-n alapvetõen a drágaautó kategóriába tartozik. Reálértékét tekintve nem lenne az, de elég szegény ország vagyunk, és a Toyota (pláne egy vadi új Toyota) kevesebb embernek fizethetõ meg, mint aki Toyotát szeretne venni. Az ár a legmeghatározóbb tényezõ, nem a név. Az a sokezer ember (de legalábbis jelentõs részük), aki pl. Chevrolet Lacetti-t (azért ezt mondtam, mert a kisvárosomban érdeklõdve fürkészem az L-betûs rendszámokat viselõ autókat és a legtöbb Chevrolet:( ) vesz, szerintem sokkal, de sokkal szívesebben venne pl. egy szép Toyota Auris Aquatis-t, de egyszerûen az olcsóbb, kb. ugyanakkora, elég jó is (mer' ugye má' nem Daewoo), és nem mellékesen arra futja. ...vagy arra sem, és pár hónap után azt is visszaveszi bank.
Nem nagyon szeretem a statisztikákat, de azért kíváncsi lennék, hogy a Corolla-ra tervezett értékesítési tervszámok hogyan alakultak Mo-n, illetve az EU-ban, illetve ugyanez a Corolla/Auris összesítésben. Persze ezekbõl sem szürhetõ le egyértelmû konzekvencia, már ami a névváltást illeti.

Az iménti hozzászólás kapcsán még csak annyit: a Starlet és a Carina gyártását anno megszüntették, és új típusokat dobtak piacra. A Corollánál más a szitu', aki Corollát akar (értsd: "Nekem Corollám van!") az vehet most is Corollát. Aki viszont azt akarja magáénak tudni, amit az 5 ajtós Corolla megtestesített, az Aurist fog venni.
hazard

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10720
AURIS - általános topik
« Válasz #2761 Dátum: 2008.04.01 14:52:50 »
Errõl már volt szó itt korábban, az Auris esetében maga a gyártó, a PR tehet róla, hogy mindenki egy hatalmas durranásra számított, és ez azért a beharangozottól kicsit elmaradt.  :hmm:

Emlékszem elhalasztották a bemutatót, amikor kijött a Civic. Ebbõl mindenki arra gondolt, hogy na majd valami egetverõ formavilággal rukkolnak ki. Én azért a "végterméket" nem nevezném annak.

Meg az itthoni reklám, hogy "Auris, a Corolla új riválisa"...  :banging:

És persze lehetne még sorolni, de ezt majd megteszik mások helyettem.  :kacsint:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
AURIS - általános topik
« Válasz #2762 Dátum: 2008.04.01 15:39:43 »
Sziasztok!

Õszintén szólva én nem értem, miért beszéltek ennyit arról, hogy rosszak az Auris eladások.
Én mást olvastam, például itt:
http://www.hirado.hu/cikk.php?id=255458
vagy itt:
http://www.ujautokereso.hu/cikkek.php?cmd=view&cikkid=1389

Kiemelném a lényeget:
"A Toyota márka legkelendõbb modellje 2007-ben a Yaris volt, amelybõl 266 461 darab kelt el (6 százalékkal több, mint 2006-ban), valamint az új Auris, amely minden várakozást felülmúlva, kevesebb mint egy év alatt 155 343 példányban kelt el, és a megújult Corolla Sedan 85 407 eladott darabbal (ez 56 százalékkal több, mint 2006-ban)."

Aztán itt is van érdekesség:
http://araki.blog.nol.hu/cikk/466413/
"Ennek ellenére a Toyota teljesítménye talán a legfigyelemreméltóbb az új Auris sikerének köszönhetõen."


Most akkor sikeres, vagy nem sikeres?

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
AURIS - általános topik
« Válasz #2763 Dátum: 2008.04.01 16:23:21 »
Magyarországon egy kicsit azért más a helyzet...

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
AURIS - általános topik
« Válasz #2764 Dátum: 2008.04.01 17:13:35 »
Elhiszem, szerintem ebben te tájékozottabb vagy.
Sajnos, Magyarország elég kis piac ahhoz, hogy a világ legnagyobb autógyártója pont ezt a piacot vegye figyelembe, még európai szinten is.
De Magyarországon amúgy is csökkennek az autóeladások úgy általában is, nem?
Én egyébként kicsit csodálkozom az Auris fogadtatásán, tényleg az lehet a helyzet, hogy többet vártak az emberek. Megdöbbentõ számomra, hogy milyen tesztek születnek. Például ami a motort illeti, ez talán a legjobb 1.6-os szívómotor, ami most a piacon van, erõs, nyomatékos, alul is húz, felül meg megy, mint a veszedelem. 124 paci, pedig csak 1.6-os. Amikor autópályán 120-nál kicsit rálépek, mert ki akarok menni a kamion mögül és jönnek a belsõben, úgy megy fel 160-ra, hogy csak nézek. A lámpánál sem szoktam épp lemaradni. Miközben más kocsikban a 105 lóerõs motorokra simán azt írják, hogy bõven megfelelõ (lásd a totalcaron az új lancer tesztet). A mazda 3-asra is szokták írni, hogy micsoda sportos, csak épp az 1.6-os motorja messze nem hozza ugyanezt a teljesítményt - aztán mégis egekig magasztalják.
Bár talán az is hiba lehet, hogy sok helyen az újságírói tesztautó MMT váltós volt, ami jócskán levesz a teljesítménybõl. Meg persze az, hogy egy újságírónak a 3ezres bömös után ez persze gyengének tûnik, de talán nem azzal kellene hasonlítani...
Azt hiszem, talán a külsõ formáját nem találták el annyira.

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
AURIS - általános topik
« Válasz #2765 Dátum: 2008.04.01 17:15:34 »
Idézetet írta: "szirl"
Sziasztok!

Õszintén szólva én nem értem, miért beszéltek ennyit arról, hogy rosszak az Auris eladások.
Én mást olvastam, például itt: ....


Ezek összeurópai adatok, a magyar eladások lennének érdekesek itten és mostan. Nem tudom ilyen elérhetõ-e egyáltalán, közzéteszik-e a forgalmazók a típusonkénti adatokat, vagy titkosan kezelik? Mindenesetre én nem találtam infót errõl (ez persze nem jelenti azt hogy nincs valahol :kacsint: )
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
AURIS - általános topik
« Válasz #2766 Dátum: 2008.04.01 17:25:54 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Eppendorf"
A teszthétvégén vezettem Corollát is, abban volt 1.4 dízel, határozottan tetszett, hátul kényelmesebb az Aurisnál, DE :szemez: nekem is jobban tetszene, ha az Auris közép konzolja lenne benne.

Ez a "hátul kényelmesebb" mibõl áll pontosan?  :szemforgat:


Hát errõl pontosabban a feleségem tudna nyilatkozni, de mivel õ nem fórumozik én teszem meg helyette.. :nagymosoly: Õ ülte végig a hátsó ülésen a tesztutat   az Auris és a Corolla esetében is! A Corolla volt a második, így az Auris után tûnt az puhábbnak, mélyebbnek és kényelmesebbnek! Kényelmes volt számára az ajtó kartámasza is a másikhoz képest, és amúgy összességében jobban érezte magát a Corollában hátul (ez fontos szempont ha Õ ül a gyerek ülés mellett a hoszabb utakon..  :nagymosoly: ), egyéb kézzelfogható indokot nem tudott mondani :nagymosoly:  :szemez: !. Ennek ellenére az Auris neki is jobban tetszik!:nagymosoly:
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
AURIS - általános topik
« Válasz #2767 Dátum: 2008.04.01 17:30:33 »
A magyarországi adatok is meg szoktak jelenni. Régebben az A2 rendszeresen lehozta a negyedéves adatokat. Most nem tudom mi a helyzet, mert már rég vettem ilyen újságot.
Az Aurissal alapvetõen az a gond, hogy nincs benne annyi változás, ami egy új elnevezést indokolna. Többször megbeszéltük már, ez egy új Corolla, abból sem a legjobb. Nézd meg a kifutó modell belsõ anyagait, nézd meg azt, hogy minden zörög a kesztyûtartóban, stb. Ugyanaz a padlólemez, ugyanaz a motor (kivéve D-CAT), mint az aktuális Corolláé. Még a modellkódja is azonos (E15). Nem véletlen, hogy csak Európában Auris, mindenhol Corolla.
A belinkelt Corolla statisztika meg akkor lenne reális, ha a sedan Corollát is árulnák tõlünk nyugatabbra, akkor rögtön láthatóvá válna, hogy sokkal több fogy belõle, mint 5 ajtósból. Pedig régen ez baromira nem így volt...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2768 Dátum: 2008.04.01 19:31:23 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Misi"
És persze az is lehet, hogy azért raktak még egy csomó extrát a kocsiba, szinte ingyen, mert nem fogy eléggé, és be kell csalogatni a népet.
Miért van az, hogy a gyakorlatilag csavarra azonos mûszaki alapokon lévõ Corolla, más külsõvel nem igényel ilyesmit?
 :szemez:  :szemez:  :szemez:


Az elcse..ett név az oka :turelmetlen: ... Pont minap olvastam errõl egy rövid cikket az AB-ben. Õk is értetlenül állnak a jelenség elõtt. A Toyota 2007-re a német piacon 28.000 Auris eladásával számolt - ehelyett csak 18.000-et sikerült eladni :? - ez nagyon durva különbség ám egy új modell esetében, ez a "baj van" szinonimája; nagy gyártók nem szoktak ekkorát mellélõni a kalkulációikkal, és mindez jól mutatja, hogy a jelenségnek irracionális oka van - ti. a semmitmondó név.



Fura, annak idején 10 éve senki nem forrongott azon, hogy két nagyon bevált és a megbízhatóságot jelképezõ nevet (a Starletet és a Carinát) leváltották. Teljesen jól bevált a Yaris és az Avensis név is. Ezért nem teljesen értem, hogy az Auris név mivel rosszabb pl. az Avensis elnevezésnél, és miért fogy ettõl kevesebb az állítólag amúgy jó Aurisból.


Össze sem lehet hasonlítani a Corolla név közismertségét, image-tartalmát a másik kettõével. A Toyota sikerét világszerte a Corolla alapozta meg, méghozzá valamennyi piacon! Carina ezzel szemben jóval rövidebb ideig, és jóval kevesebb piacon létezett. Megjegyzem, ezzel együtt is volt hõzöngés anno '98-ban a váltáskor (emlékszem még rá, hogy mit írtak errõl akkoriban pl. a német szaklapok) - de ez messze nem volt akkora durranás. Ott inkább csak annyi volt a kritika lényege, hogy a Carina szó szebben hangzik, mint a kreált mûszó Avensis (ami szerintem igaz is). A Starlet esetében végképp igaz mindez - a Starlet még rövidebb ideig létezett, még kevesebb piacon, és ráadásul sehol nem ért el komoly eladási értékeket - csak úgy létezgetett a háttérben, korántsem volt egy közismert modell. Mikor ezt Yarisra változtatták, annak éppenséggel pozitív visszhangja volt! Sikeresebb is lett a Yaris jóval, mint amilyen a Starlet volt.

Nade a Corollát megváltoztatni? Ezekhez képest földrengés nagyságrendû dolog. És -eddig- egyértelmûen elhibázottnak tûnik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
AURIS - általános topik
« Válasz #2769 Dátum: 2008.04.01 20:05:22 »
Idézetet írta: "Eppendorf"
 az Auris után tûnt az puhábbnak, mélyebbnek és kényelmesebbnek! Kényelmes volt számára az ajtó kartámasza is a másikhoz képest, és amúgy összességében jobban érezte magát a Corollában hátul (ez fontos szempont ha Õ ül a gyerek ülés mellett a hoszabb utakon..  :nagymosoly: ), egyéb kézzelfogható indokot nem tudott mondani :nagymosoly:  :szemez: !. Ennek ellenére az Auris neki is jobban tetszik!:nagymosoly:

Okés, értem. Az hittem kizárólag a helykínálatra gondolt.  :kacsint:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
AURIS - általános topik
« Válasz #2770 Dátum: 2008.04.01 20:15:07 »
Azért itt nem csak egy névválásról van szó. Nem csak ezért indult döcögõsen, hanem mert a nagy dirrel-durral beharangozott autó nem hozott annyi változást, mint amit ígértek. Ahogy már írtam, ez az autó gyakorlatilag csavarra megegyezik a sedan Corolláéval, csak más a ruhája. (Ami elég jellegtelen, szerintem.)
Ugye az volt a névváltás oka, hogy a Corolla név nem vonza a fiatalokat. Most pedig megpróbálnak eladni egy Corollát más néven, felfújt Yaris kasztnival.
Kicsit szerintem palira vették az embereket...
Ennek ellenére azért ha lassan is, de nõ az eladások száma.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2771 Dátum: 2008.04.01 20:38:10 »
Idézetet írta: "Eppendorf"
Idézetet írta: "szirl"
Sziasztok!

Õszintén szólva én nem értem, miért beszéltek ennyit arról, hogy rosszak az Auris eladások.
Én mást olvastam, például itt: ....


Ezek összeurópai adatok, a magyar eladások lennének érdekesek itten és mostan. Nem tudom ilyen elérhetõ-e egyáltalán, közzéteszik-e a forgalmazók a típusonkénti adatokat, vagy titkosan kezelik? Mindenesetre én nem találtam infót errõl (ez persze nem jelenti azt hogy nincs valahol :kacsint: )


Én kicsivel korábban írtam a német adatokat. Az ugye a legnagyobb európai piac, és ott keményen (tízezres nagyságrendben) kevesebb Aurist adtak el 2007-ben, mint 2006-ban Corollát :nana: ! A saját kalkulációit is messze alulmúlta a Toyota Németországban az Aurissal: 28 ezer helyett 18 ezer kelt el, ehhez nem kell kommentár :| ... Mindezt úgy, hogy ott a tesztek is nagyon elismerõen szóltak az autóról (nem úgy mint nálunk). Na persze az is belejátszik, hogy a nyugati piacokon már csak az Auris fut, tehát szedán (és kombi) nincs többé - ez sem tesz jót az eladási adatoknak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2772 Dátum: 2008.04.01 20:42:14 »
Idézetet írta: "szirl"
Megdöbbentõ számomra, hogy milyen tesztek születnek. Például ami a motort illeti, ez talán a legjobb 1.6-os szívómotor, ami most a piacon van, erõs, nyomatékos, alul is húz, felül meg megy, mint a veszedelem. 124 paci, pedig csak 1.6-os. Amikor autópályán 120-nál kicsit rálépek, mert ki akarok menni a kamion mögül és jönnek a belsõben, úgy megy fel 160-ra, hogy csak nézek. A lámpánál sem szoktam épp lemaradni. Miközben más kocsikban a 105 lóerõs motorokra simán azt írják, hogy bõven megfelelõ (lásd a totalcaron az új lancer tesztet). A mazda 3-asra is szokták írni, hogy micsoda sportos, csak épp az 1.6-os motorja messze nem hozza ugyanezt a teljesítményt - aztán mégis egekig magasztalják.


Én a Totalcaros Corolla-teszten nagyon kiakadtam. Az egy pillanatnyi rossz hangulat diktálta, lehúzós, pontatlan, valótlan írás volt :turelmetlen: ... Sosem értettem, miért engedik, hogy a tesztelõik ennyire azt írjanak, amit akarnak. Ez -idõnként- nem autóteszt, hanem egy teljesen szubjektív, egyoldalú véleménynyilvánítás :x
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
AURIS - általános topik
« Válasz #2773 Dátum: 2008.04.02 03:10:01 »
Idézetet írta: "Eppendorf"
Idézetet írta: "szirl"
Sziasztok!

Õszintén szólva én nem értem, miért beszéltek ennyit arról, hogy rosszak az Auris eladások.
Én mást olvastam, például itt: ....


Ezek összeurópai adatok, a magyar eladások lennének érdekesek itten és mostan. Nem tudom ilyen elérhetõ-e egyáltalán, közzéteszik-e a forgalmazók a típusonkénti adatokat, vagy titkosan kezelik? Mindenesetre én nem találtam infót errõl (ez persze nem jelenti azt hogy nincs valahol :kacsint: )


A márciusi Autó Magazinban van egy márkákra és típusokra lebontott eladási statisztika. Ez alapján a Corolla erõsen visszaesett 2007-ben a 2006-os adatokhoz képest, bár valószínûsítem, hogy ennek az is az oka, hogy 2006-ban még egy név alatt futott az összes karosszéria-változat. Számszerûsítve 4950-rõl 2725 db-ra csökkent az eladott Corollák száma, de még ezzel is elég jól áll, megelõzi a Civicet (1883), a Cee'd-et (1792), a Mazda 3-at (1015), sõt még a Chevrolet Lacettit (2267) is. Szóval panaszra szerintem nincs ok, pláne ha ehhez még hozzájönnek az Auris eladási adatai (amirõl szintén olvastam már valamelyik újságban, csak most pont nem találom).

Saját szubjektív megítélésem szerint pedig nem fogyhat túl rosszul az Auris, mert elég sokat látok az utakon. Persze ebbe az is belejátszhat, hogy a saját autótípusára az ember ösztönösen jobban figyel, de tényleg nem kevés típustárs szokott szembejönni velem mostanában.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
AURIS - általános topik
« Válasz #2774 Dátum: 2008.04.02 03:47:52 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "szirl"
Megdöbbentõ számomra, hogy milyen tesztek születnek. Például ami a motort illeti, ez talán a legjobb 1.6-os szívómotor, ami most a piacon van, erõs, nyomatékos, alul is húz, felül meg megy, mint a veszedelem. 124 paci, pedig csak 1.6-os. Amikor autópályán 120-nál kicsit rálépek, mert ki akarok menni a kamion mögül és jönnek a belsõben, úgy megy fel 160-ra, hogy csak nézek. A lámpánál sem szoktam épp lemaradni. Miközben más kocsikban a 105 lóerõs motorokra simán azt írják, hogy bõven megfelelõ (lásd a totalcaron az új lancer tesztet). A mazda 3-asra is szokták írni, hogy micsoda sportos, csak épp az 1.6-os motorja messze nem hozza ugyanezt a teljesítményt - aztán mégis egekig magasztalják.


Én a Totalcaros Corolla-teszten nagyon kiakadtam. Az egy pillanatnyi rossz hangulat diktálta, lehúzós, pontatlan, valótlan írás volt :turelmetlen: ... Sosem értettem, miért engedik, hogy a tesztelõik ennyire azt írjanak, amit akarnak. Ez -idõnként- nem autóteszt, hanem egy teljesen szubjektív, egyoldalú véleménynyilvánítás :x


Ne is mondd, az a cikk engem is rendesen felhúzott  :turelmetlen: Az index fórumán napokon át vitatkoztunk errõl, vagyis hogy a "szakújságíróknak" mennyire komoly felelõssége is van a közvélemény formálásában, így nem engedhetnek meg maguknak akármilyen ámokfutást egy többtízezres napi látogatottságú portálon. Ilyen dolgokat el lehet mondani egy havernak egy sör mellett, de nagynyilvánosság elõtt teljesen szubjektív, torz képet festeni úgy, hogy közben az objektív szakértõ álarca mögé bújunk, hát nemvalami szép dolog. Az emberek meg ugye felületesen csak annyit fognak tudni, hogy "ja Auris? Az az a sz@r amit a totalcarban teszteltek?", utána sem járnak a dolgoknak, hisz az újságíró szava szent, ez alapján máris látatlanban megítélték az autót. És könnyen lehet, hogy teljesen tévesen, mert az olvasó értékrendje vagy ízlése egyáltalán nem kell, hogy megegyezzen a tesztíróéval. Én õszintén szólva még azt sem tartom kizártnak, hogy az általánosan kissé negatív hazai sajtófogadtatás is szerepet játszik abban, hogy nem a terv szerint alakulnak az eladások. Mindezt azért, mert az újságírók valami hatalmas durranásra vártak, aztán "csak" egy jó autót kaptak. És ez a kiábrándultság szépen átterjedt a közvéleményre is. Persze ennek hátterében valóban az elhibázott marketinglépések (nagy csinnadrattáttával beharangozott névváltás, reklámhadjárat) állnak, de pusztán ezért nem tartom korrektnek leírni egy objektíve teljesen versenyképes, kategóriatársaknál semmivel sem rosszabb autót (nevetséges pl, hogy a totalcar 2,5 pontosra értékelte az Aurist, a Cee'd-et, Civicet pedig 5-re). Ha autót tesztel valaki, legyen objektív, és ne az alapján mondjon véleményt, hogy õ mit várt, szimpatikus-e neki a márka, milyen lábbal kelt fel aznap, vagy hogy bejön-e neki a mûszerfal színe...  :crazy:

Na mindegy, bocs a kirohanásért, de ez egy régi nagy sérelmem, ami mindig felhergel  :nemnem:
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT