Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1267700 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2655 Dátum: 2008.03.16 20:53:07 »
Idézetet írta: "Eppendorf"
Idézetet írta: "Palaczk"

Lehet, hogy a helyedben azt tenném, hogy ......


Hát nagyon köszönöm a részletes magyarázatot, sokat segített abban, hogy világosabban lássam a helyzetet a lehetõségekkel kapcsolatban.  Attól függetlenül, hogy nem egy nagy teljesítményû off autóból ülök (ülnék, illetve tervezek átülni :nagymosoly: ) vezettem elég sokszor nagyobb teljesítményû off autókat, de "humanitárius" okokból :szemez:  jelenleg a 140-150 (max) tempónál nem engedélyezek többet magamnak, tehát a végsebességbeli különbség nem borzolja  az idegeimet.  Ha a "rugalmasság" alapvetõen és számottevõen nem  különbözik a két motornál akkor nem hezitálok többet és eredeti elképzelésem szerint járok el. Igaz hogy még nem próbáltam egyik motort sem, de bocsájtassék meg nekem, ha elõre körbe akarom járni a témát és saját tapasztalatlanságomat, tapasztalt és sokat próbált leendõ klubtársak véleményével ellensúlyozom.  :pofa:


Ne viccelj már, én úgy vagyok vele, hogy ezt a témát szinte nem is lehet eléggé körüljárni ;) ... Ez egy komoly döntés bakker, meg kell fontolni. Ez tök természetes dolog, nekem legalábbis.

Mi is volt az eredeti elképzelésed? Bocs, de nem emlékszem rá :oops: ...

Annyi biztos, hogy rugalmasságban kábé egálban van a két autó. Tehát ha az autósok hatalmas többségéhez hasonlóan te is a közepes fordulatszám-tartományban mozogsz a legtöbbet, akkor ott a kis dízel nem megy rosszabbul, mint az 1.6-os benzines. A kis dízel Aurisról nincsenek rugalmassági adataim, de annyi biztos, hogy E12 Corollában ugyanez a motor 8.5 mp alatt húz fel 60-ról 100-ra négyesben, és 13.5 mp alatt 80-ról 120-ra ötösben. Az Auto Motor und Sport tesztjében az 1.6-os benzines Aurisnak ugyanezekhez 11.8, illetve 17.2 mp kellett - ami annyit jelent, hogy még ha be is kalkuláljuk, hogy Auris 1.4 dízel esetében az E12-höz képest a nagyobb tömeg miatt tutira valamivel gyengébb adatok jönnének ki, a tesztelt 1.6-os benzines pedig keveset futott, ergo még nem ereje teljében lévõ autó volt, akkor sem húzhat rosszabbul az 1.4-es dízel Auris, mint az 1.6-os benzines. Én megtippelnék neki négyesben egy szûk 10, ötösben egy kb. 15 mp-es értéket - ennél a benzines sem fog többet tudni, bejáratva sem.

Ha ez elég, és nem számít hogy a benzines a 4000 fölötti fsz-tartományt is használva jobban megy, és nagyobb a végsebessége (utóbbi mondjuk szerintem sem túl lényeges, 160-170-et lehet tartani a dízellel is, annál többel meg azért mifelénk nem egészséges tartósan haladni) - akkor jobb választás a dízel.

Viszont van még valami. A benzines hamarabb kezd el fûteni. Ez, ha sokat járnál vele városban rövid utakon, azért októbertõl-áprilisig ugye nem teljesen lényegtelen szempont, bár az 1000 km-enkénti 6-7 ezer forintos megtakarítást aligha kompenzálja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2656 Dátum: 2008.03.16 20:56:37 »
Idézetet írta: "Kgabe"
...azért valljuk be, akadnak gondok az 1.4 D4Dvel.


Úgy érted, voltak gondok vele :nana: ... Szerintem azért jó esély van rá, hogy ezeket idõközben orvosolták. Mikor az E12-be bekerült a kis dízel, akkor a 90 lovas változata még gyakorlatilag új volt - ez kezdetben meg is látszott, de idõközben lehetett rá bõven idejük, hogy változtassanak a kritikus dolgokon.

Az 1.6-os Dual-VVTi viszont zsír új motor, ami mindenképpen bizonytalansági tényezõt jelent.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
AURIS - általános topik
« Válasz #2657 Dátum: 2008.03.16 21:22:18 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Én az Ependorf féle használatra inkább venném az 1.6 benzint. Egyrészt nem gurul annyit, hogy kiautózza az árdifit (tudom, újraeladás, de ha így megy föl a dízel ára a benyához képest, akkor lassan már hátrány lesz :szemforgat:)



Kgabe, az árdifi a kettõ között 100 eFt...!!! :hmm: engem ez motivál a dízel felé! Mielõtt végigolvastam volna a topikot az 1.6ban gondolkodtam én is, de már nem vagyok annyira biztos!
Másik szempont persze a dízel áremelkedése... erre nem lehet mit lépni.. bár szerintem az üzemanyagárak belátható idõn belül nem csökkennek, a benzin sem! (Prius rulez!)

Arra még nem volt energiám (inkább idõm), hogy a D4D topikot is elolvassam, így annak meghibásodási problémáiról nincsenek információim! Ha írnál róla pár szót, megköszönném!
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
AURIS - általános topik
« Válasz #2658 Dátum: 2008.03.16 21:35:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mi is volt az eredeti elképzelésed? Bocs, de nem emlékszem rá :oops: ...


A fórum végigolvasása után az 1.4 D4D-t néztem ki! Igaz a D!D topoikot is illene ezek után végignyálaznom,  :szemez: de egyenlõre ennyire futotta!  :vag2:
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2659 Dátum: 2008.03.16 21:43:46 »
Idézetet írta: "Eppendorf"
Kgabe, az árdifi a kettõ között 100 eFt...!!! :hmm: engem ez motivál a dízel felé! Mielõtt végigolvastam volna a topikot az 1.6ban gondolkodtam én is, de már nem vagyok annyira biztos!
Másik szempont persze a dízel áremelkedése... erre nem lehet mit lépni.. bár szerintem az üzemanyagárak belátható idõn belül nem csökkennek, a benzin sem! (Prius rulez!)

A kisdízel esetében a turbóval fordul elõ probléma, továbbá némelyiknél akad olajfogyasztás (mondjuk ez a két dolog minden más modern TD-nél is így van), továbbá a vezérmûlánc környékén (valami feszítõ vagy vezetõ vagy ilyesmi), és -ritkábban- generátor-cserék is elõfordulnak. Ezek szoktak lenni, mondjuk a "szoktak" itt annyit jelent, hogy Toyota-viszonylatban minõsül típushibának a dolog :nana: ... És egyiküktõl sem válik üzemképtelenné az autó, tehát nem fog otthagyni az út szélén, haza tudsz még menni vele. Továbbá megismételném, hogy ezek a hibák inkább a széria elején jöttek elõ, gyakorlatilag biztosra lehet venni, hogy tettek lépéseket a kijavításuk érdekében.

Üzemanyagárak: igen, most drágább a dízel; de számold csak ki, mennyivel kéne drágább legyen, hogy egálba kerüljön a kisdízel és az 1.6 benzin :idea: ... Nagyon valószínûtlen, hogy számottevõen eltávolodna egymástól a két üzemanyag ára.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
AURIS - általános topik
« Válasz #2660 Dátum: 2008.03.16 21:49:08 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Üzemanyagárak: igen, most drágább a dízel; de számold csak ki, mennyivel kéne drágább legyen, hogy egálba kerüljön a kisdízel és az 1.6 benzin :idea: ... Nagyon valószínûtlen, hogy számottevõen eltávolodna egymástól a két üzemanyag ára.


 :nagymosoly: Hát ha nem is távolodik el egymástól, de esetlegesen mindkettõ növekszik ... Egyértelmû irány a hibrid, a hidrogén, de ahhoz most "gyenge"vagyok.. :)
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #2661 Dátum: 2008.03.16 21:51:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az 1.6-os Dual-VVTi viszont zsír új motor, ami mindenképpen bizonytalansági tényezõt jelent.


Én attól a motortól nem tartok, ezt a technológiát se ma kezdte a Toyota, (ha jól tudom kb. 10éve nyomnak már dual vvti motorokat) továbbá egy "egyszerû" szívómotorról beszélünk, semmi hókuszpókusz nincs benne. :hmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2662 Dátum: 2008.03.16 21:56:13 »
Ja-ja, max a VVTi-vezérlésnél megy xarrá valami (ahogy a korábbiaknál elõfordult), vagy mondjuk kiderül errõl is vmi olajfogyis móka (ahogy az elsõ VVT-iknél megesett), vagy szívócsonk (korai VVTi-k), vagy ilyesmi :| ... Egy új motor mindig lutri valamennyire. És egy ilyen mai hightech benzines minden, csak nem egyszerû... Mellesleg a kisdízelnél egyedül a turbó az, ami dízel-specifikus hiba. A többi (vezérlés, olajfogyi, generátor) ugyanúgy megeshet egy szívó motorral is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2663 Dátum: 2008.03.16 21:58:32 »
Idézetet írta: "Eppendorf"
:nagymosoly: Hát ha nem is távolodik el egymástól, de esetlegesen mindkettõ növekszik ... Egyértelmû irány a hibrid, a hidrogén, de ahhoz most "gyenge"vagyok.. :)

Minél drágább az üzemanyag, annál többet spórol a kisebb fogyasztású motor, ugye :) ... Ha teszem azt 400 forint lenne most a nafta, akkor a kisdízel nem 6-700-at spórolna száz kilométeren, hanem 800-1000-et :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #2664 Dátum: 2008.03.16 22:05:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Ja-ja, max a VVTi-vezérlésnél megy xarrá valami (ahogy a korábbiaknál elõfordult), vagy mondjuk kiderül errõl is vmi olajfogyis móka (ahogy az elsõ VVT-iknél megesett), vagy szívócsonk (korai VVTi-k), vagy ilyesmi :| ... Egy új motor mindig lutri valamennyire. És egy ilyen mai hightech benzines minden, csak nem egyszerû... Mellesleg a kisdízelnél egyedül a turbó az, ami dízel-specifikus hiba. A többi (vezérlés, olajfogyi, generátor) ugyanúgy megeshet egy szívó motorral is.


Azért a dízel turbó-vezérlésproblémáját ne vegyük egy kalap alá egy szívócsonk-repedés vagy vezérlésállító-kütyü meghibásodással, pusztán anyagi oldalról se egy kategória :nana:

Egy ""egyszerû"" ( :wink: ) benzines, szívómotor mindig kevesebb lutri, mint egy feltöltött dízel.

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
AURIS - általános topik
« Válasz #2665 Dátum: 2008.03.16 22:10:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Minél drágább az üzemanyag, annál többet spórol a kisebb fogyasztású motor, ugye :) ... Ha teszem azt 400 forint lenne most a nafta, akkor a kisdízel nem 6-700-at spórolna száz kilométeren, hanem 800-1000-et :otlet:



Így van!  :nagymosoly: Mostmár csak a maradék 3 hónapnak kell eltelnie, hogy az autó már materializálódhasson nálam!  :tonqe:  :toy:  :vezetes:
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
AURIS - általános topik
« Válasz #2666 Dátum: 2008.03.16 22:23:54 »
Idézetet írta: "Eppendorf"
Idézetet írta: "Kgabe"
Én az Ependorf féle használatra inkább venném az 1.6 benzint. Egyrészt nem gurul annyit, hogy kiautózza az árdifit (tudom, újraeladás, de ha így megy föl a dízel ára a benyához képest, akkor lassan már hátrány lesz :szemforgat:)



Kgabe, az árdifi a kettõ között 100 eFt...!!! :hmm: engem ez motivál a dízel felé! Mielõtt végigolvastam volna a topikot az 1.6ban gondolkodtam én is, de már nem vagyok annyira biztos!
Másik szempont persze a dízel áremelkedése... erre nem lehet mit lépni.. bár szerintem az üzemanyagárak belátható idõn belül nem csökkennek, a benzin sem! (Prius rulez!)

Arra még nem volt energiám (inkább idõm), hogy a D4D topikot is elolvassam, így annak meghibásodási problémáiról nincsenek információim! Ha írnál róla pár szót, megköszönném!

Amiket Palaczk is írt, csak nekem majd' mind "bejött": turbó, generátor plusz nálam kuplung csere (ez utóbbi csak nyenyere volt, de szerettem volna, ha új figyel benne. :szemez:
Amúgy maga a motor egy ékszer, mert nagyszerû gép. Palaczkot csak annyiban cáfolnám, vagy vitatnám, hogy tény, hogy széria elejével szokott gond lenni, de az enyém már bõséggel a gyártás második évében volt. (2005-ös bevezetés, az enyém meg 2006 tavaszi.)
Amúgy tényleg dilemma: ha vezethetõséget veszem, akkor az új is dízel lesz. Nagyon bejön a nyugodt erõ stílusa. Nem kapkodsz, mégis haladsz. Mindezt kellemes fogyival. Hidegben ugyan gáz, mert nekem pl a mostani, nem is olyan hideg télben 10 km-re is szükség volt az üzemi hõfok eléréséhez. (persze fût korábban is)
Ha viszont azt, amit Peti is írt, hogy azért egy közös csöves TD csak bonyolultabb szerkentyû, mint egy szívó benzin, akkor meg ez utóbbi felé húz a szívem/eszem. Ami meg az üanyag árakat illeti: most már lassan 20 fttal drágább a dízel és a trend nem látszik megfordulni. arról nem is beszélve, hogy egy dízel mindig is érzékenyebb lesz az üzemanyag minõségére, mint egy benyás.
Továbbra is: 18-20e km-nél én már a bezines felé voksolnék anyagi szempontok szerint. Ellenben ha tehetném, akkor a vezethetõség miatt inkább a dízelt választanám, de abból a 2 literest. Arról nem nagyon hallani panaszt. :szemforgat:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2667 Dátum: 2008.03.16 23:47:16 »
Idézetet írta: "Kgabe"

Továbbra is: 18-20e km-nél én már a bezines felé voksolnék anyagi szempontok szerint.


Az árkülönbözetet csak fogyasztáson behozza az elsõ tizenezer km-en :nana: ... Utána már végig nyereséges. És persze a biztosítás meg az adó is kevesebb rá.

Pont hogy anyagi szempontok szerint nem rúg labdába az 1.6 benzin a kisdízellel szemben.

Ami az üzemanyagárat illeti, tényleg érdemes kiszámítani, mennyivel kéne drágábbnak lennie a gázolajnak ahhoz, hogy ne érje meg a kisdízel. Egyébként volt ilyen már korábban is, hogy a dízel drágább volt, mint a benzin. Aztán helyreállt a "rend". Senki meg nem mondja, hogyan fog ez kinézni mondjuk egy-két év múlva ilyenkor, de annyi biztos, hogy olyan nem nagyon lesz, hogy teszem azt 350 forint a benzin és 400 a dízel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
AURIS - általános topik
« Válasz #2668 Dátum: 2008.03.17 10:35:37 »
Idézetet írta: "Kgabe"

Továbbra is: 18-20e km-nél én már a bezines felé voksolnék anyagi szempontok szerint. Ellenben ha tehetném, akkor a vezethetõség miatt inkább a dízelt választanám, de abból a 2 literest. Arról nem nagyon hallani panaszt. :szemforgat:


Anyagi szempontok alapján megfontolandó, amit Palaczk ír fennebb az 1.4 D4Drõl! A 2 literes már nem az én világom, sem árban, sem fenntartásban, sem teljesítményben!  :nemnem:
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
AURIS - általános topik
« Válasz #2669 Dátum: 2008.03.17 10:41:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Senki meg nem mondja, hogyan fog ez kinézni mondjuk egy-két év múlva ilyenkor, de annyi biztos, hogy olyan nem nagyon lesz, hogy teszem azt 350 forint a benzin és 400 a dízel.


Siman elkepzelheto es lehetseges. Ennek csak az uzlethez van koze. Egy doboz cigaretta eloallitasi koltsege 50 Ft, megvasarolhato 500 Ft-ert. Ennek egyszeru oka van. Viszik. Az, hogy mikor lesz a diesel 50 Ft-tal dragabb, mint a benzin csak annak a kerdese, hogy milyen utemben gyorsul tovabb a diesel motorok eladasa. Illetve, milyen utemben lassul tovabb a benzinesek eladasa. Az senkit sem erdekel, hogy a diesel csak mellektermek, gyartas kozben keletkezett "szemet". Ha egyszer a szallitmanyozastol kezdve minden diesellel megy, akkor azon kell keresni, nincs mese.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/