Lehet, hogy a helyedben azt tenném, hogy ......
Hát nagyon köszönöm a részletes magyarázatot, sokat segített abban, hogy világosabban lássam a helyzetet a lehetõségekkel kapcsolatban. Attól függetlenül, hogy nem egy nagy teljesítményû off autóból ülök (ülnék, illetve tervezek átülni :nagymosoly: ) vezettem elég sokszor nagyobb teljesítményû off autókat, de "humanitárius" okokból
jelenleg a 140-150 (max) tempónál nem engedélyezek többet magamnak, tehát a végsebességbeli különbség nem borzolja az idegeimet. Ha a "rugalmasság" alapvetõen és számottevõen nem különbözik a két motornál akkor nem hezitálok többet és eredeti elképzelésem szerint járok el. Igaz hogy még nem próbáltam egyik motort sem, de bocsájtassék meg nekem, ha elõre körbe akarom járni a témát és saját tapasztalatlanságomat, tapasztalt és sokat próbált leendõ klubtársak véleményével ellensúlyozom. :pofa:
Ne viccelj már, én úgy vagyok vele, hogy ezt a témát szinte nem is lehet
eléggé körüljárni
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
... Ez egy komoly döntés bakker, meg kell fontolni. Ez tök természetes dolog, nekem legalábbis.
Mi is volt az eredeti elképzelésed? Bocs, de nem emlékszem rá
![oops :oops:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/oops.gif)
...
Annyi biztos, hogy rugalmasságban kábé egálban van a két autó. Tehát ha az autósok hatalmas többségéhez hasonlóan te is a közepes fordulatszám-tartományban mozogsz a legtöbbet, akkor ott a kis dízel nem megy rosszabbul, mint az 1.6-os benzines. A kis dízel Aurisról nincsenek rugalmassági adataim, de annyi biztos, hogy E12 Corollában ugyanez a motor 8.5 mp alatt húz fel 60-ról 100-ra négyesben, és 13.5 mp alatt 80-ról 120-ra ötösben. Az Auto Motor und Sport tesztjében az 1.6-os benzines Aurisnak ugyanezekhez 11.8, illetve 17.2 mp kellett - ami annyit jelent, hogy még ha be is kalkuláljuk, hogy Auris 1.4 dízel esetében az E12-höz képest a nagyobb tömeg miatt tutira valamivel gyengébb adatok jönnének ki, a tesztelt 1.6-os benzines pedig keveset futott, ergo még nem ereje teljében lévõ autó volt, akkor sem húzhat rosszabbul az 1.4-es dízel Auris, mint az 1.6-os benzines. Én megtippelnék neki négyesben egy szûk 10, ötösben egy kb. 15 mp-es értéket - ennél a benzines sem fog többet tudni, bejáratva sem.
Ha ez elég, és nem számít hogy a benzines a 4000 fölötti fsz-tartományt is használva jobban megy, és nagyobb a végsebessége (utóbbi mondjuk szerintem sem túl lényeges, 160-170-et lehet tartani a dízellel is, annál többel meg azért mifelénk nem egészséges tartósan haladni) - akkor jobb választás a dízel.
Viszont van még valami. A benzines hamarabb kezd el fûteni. Ez, ha sokat járnál vele városban rövid utakon, azért októbertõl-áprilisig ugye nem teljesen lényegtelen szempont, bár az 1000 km-enkénti 6-7 ezer forintos megtakarítást aligha kompenzálja.