Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1268336 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: Auris Aquatis
« Válasz #2640 Dátum: 2008.03.14 13:33:37 »
Idézetet írta: "Tamás69"
1000-4000 között

2000-4000, amit írni akartál, nem? ;) 1800 körül már nagyjából terhelhetõ a motor.

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
Re: Auris Aquatis
« Válasz #2641 Dátum: 2008.03.14 16:11:07 »
Idézetet írta: "Tamás69"
kellemes motornak tarton, de nem több, mint az 1,4 benzines,  -csak kicsit dízelesebben vezethetõ ( kicsit egyenletesebb nyomaték leadás, cserébe nem 1500-6000rpm között, hanem 1000-4000 között autózható)


Na ezt fontos megjegyzésnek érzem, ezt talán még nem írta így le senki ... :hmm:


Idézetet írta: "Satriani"

1000-4000 között
2000-4000, amit írni akartál, nem? Wink 1800 körül már nagyjából terhelhetõ a motor.


Jól emlékszem hogy az 1.4 benzines is hasonló fordulatnál kap erõre??
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Auris Aquatis
« Válasz #2642 Dátum: 2008.03.14 17:21:58 »
"Na ezt fontos megjegyzésnek érzem, ezt talán még nem írta így le senki ... :hmm: "

Tamás69 nagyon pontosan meglátta lényeget. Vezettem 1.4 D4D-t az enyém után, és tényleg semmi extra, max. annyi, hogy nem kell olyan sûrûn váltogatni és nem kell úgy pörgetni.
Sommázva az eddigieket: az 1.6 dual VVTi-t javasolom neked. Minden esetre ki kellene próbálnod (lehetõleg több, különbözõ idõpontban) mindkettõt,és majd ráérzel...
hazard

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #2643 Dátum: 2008.03.14 20:05:59 »
Idézetet írta: "Eppendorf"

Jól emlékszem hogy az 1.4 benzines is hasonló fordulatnál kap erõre??


Az 1.4 benzin effektív sehol nem kap erõre :wink:  végig villanymotorszerûen húz (persze a saját vehemenciájával), ha nagyon meg kéne jelölni egy pontot, az a 3500-as motorfordulat, az alá nem nagyon szabad engedni ha nyomulni akarsz, mert ugye ott van valahol a vezérlésváltás...

Ami pedig az 1.4vvti-1.4d4d összevetést illeti, arról azért ne feledkezzünk meg hogy a kisdízel kemény literekkel(!) kevesebb üzemanyagot kér, teszi úgy hogy átlagos használat mellett(!) gyakorlatilag ugyanazt nyújtja mint (E12-ben még felül is múlja) a benzines(t)!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Auris Aquatis
« Válasz #2644 Dátum: 2008.03.14 20:49:56 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Tamás69"
1000-4000 között

2000-4000, amit írni akartál, nem? ;) 1800 körül már nagyjából terhelhetõ a motor.


1800-nál már a meglódulós tartomány kezdõdik; 1300-1400-ról is nyugodtan gyorsítható. Itt még álmoska, de nem álmosabb, mint egy kis köbcentis benzines ugyanebben a fsz-tartományban. Kételyek esetén tudok készíteni és fölrakni videót, de nyugodtan elhihetitek, próbáltam elégszer. Úgy nagyjából az 1400-4600 közötti fsz-tartományt lehet és érdemes használni a hétköznapokban.

Mondjuk 1000, az tényleg nem fekszik neki (nem is próbáltam, 1200 volt a minimum).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
AURIS - általános topik
« Válasz #2645 Dátum: 2008.03.15 00:31:44 »
Lehet, hogy nem 1000-hanem 1200 az alja, de mindenesetre onan finom gázpedálkezelés mellett használható ( városban gurulsz 60-al, kb. ott jár a fordulat) Az bezines is ugyanezen megszorítással 1500-1600 tól használható, az 1,6 meg kb 1200-tól
- nem gyorsulásra, haladásra.


Valóban az a legjobb, ha töbször, több autóban ( mert a tesztautók motorjai nagyon nyersek néha) kipóbálni a különféle motorokal, -egyenletes haladásnál, vároi forgalomban,és eg ykicsit országuti körülményekközött is -aztán ami megtetszik, azzal a motorral megvenni.

A benzinesek 7,5-8,5 között fognak enni az 1,4 dízel inkább 6 körül, a 2 dizel kb 6,5 -persz mindez az én vezetési stílusommal - apám ugyanabból a kcsiból mindíg 1 literrel jobban kijön, peig õ sem mondható lassúnak.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2646 Dátum: 2008.03.15 08:39:27 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Lehet, hogy nem 1000-hanem 1200 az alja, de mindenesetre onan finom gázpedálkezelés mellett használható ( városban gurulsz 60-al, kb. ott jár a fordulat) Az bezines is ugyanezen megszorítással 1500-1600 tól használható, az 1,6 meg kb 1200-tól
- nem gyorsulásra, haladásra.


Valóban az a legjobb, ha töbször, több autóban ( mert a tesztautók motorjai nagyon nyersek néha) kipóbálni a különféle motorokal, -egyenletes haladásnál, vároi forgalomban,és eg ykicsit országuti körülményekközött is -aztán ami megtetszik, azzal a motorral megvenni.

A benzinesek 7,5-8,5 között fognak enni az 1,4 dízel inkább 6 körül, a 2 dizel kb 6,5 -persz mindez az én vezetési stílusommal - apám ugyanabból a kcsiból mindíg 1 literrel jobban kijön, peig õ sem mondható lassúnak.


60-al ötödikben 1400 körül jár a kis dízel fordulatszáma, legalábbis az MMT váltós E 12-esben, de ha jól tudom, az áttételezés nem tér el a kézi váltósétól.

Fogyi: azért 6 litert csak meglehetõsen dinamikus stílusban lehet megetetni vele :) ... Mármint vegyesben. Jóbarátnémnek 5.5 az átlagja úgy, hogy jellemzõen hétközben napi 3-4 km-es utakat megy helyben hideg motorra (mondjuk ilyenkor igyekszik kímélni, nem pörgetni)l, és ehhez jön havi szinten kb. 1000 km országút és pálya, elég tempósan (120-130-al illetve 150-160-al).

Amúgy igen jó a meglátásod a tesztautókról :nana: ! Egy pár ezer km-t futott bemutató autó sosem fog úgy menni, mint egy bejáratott "civil" kocsi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
AURIS - általános topik
« Válasz #2647 Dátum: 2008.03.15 09:15:23 »
Lehet, én 1200/60kmh -ra mlékeztem, mind mondtam, nagyon sokat nem vezettem, összesen néhány 10 km-et egy távoli ismerõsét. - Akor még megvolt a Corollám, így azonnali összehasonlítás volt, és az tûnt fel, hogy kb ugyanúgy használható, mindha az 1,6 benzinest nem forgatnám 5000 fölé, vagyis sima autókázás edsetén kb ugyanazt nyújtja, csak a benzinessel elõzés közben ott még van 6500-ig némi teljesítmény.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
AURIS - általános topik
« Válasz #2648 Dátum: 2008.03.15 11:49:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egy pár ezer km-t futott bemutató autó sosem fog úgy menni, mint egy bejáratott "civil" kocsi.


Ezt én így nem merném kijelenteni. Nem egy, nem két volt tesztautóhoz volt szerencsém. Nyugodtan kimondható, hogy itt sem szabad általánosítani.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2649 Dátum: 2008.03.15 14:04:25 »
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Palaczk"
Egy pár ezer km-t futott bemutató autó sosem fog úgy menni, mint egy bejáratott "civil" kocsi.


Ezt én így nem merném kijelenteni. Nem egy, nem két volt tesztautóhoz volt szerencsém. Nyugodtan kimondható, hogy itt sem szabad általánosítani.


Meg lehet nézni, hogy valamennyi tartós tesztben valamennyi autó kevésbé megy jól pár ezer km-t futott korában, mint késõbb. Na persze nyilván nem mindegy, hogy mennyi km van abban a bemutató autóban, mikor kipróbálja az ember. Ha már tizenezer vagy még több, akkor már persze jól megy. De egy 1-2-3 ezer km-t futott bemutató autó menetteljesítményei még nem maximálisak.

Persze egy kivétel lehet ezalól: ha valaki mega-nagypapás stílusban vezet, ráadásul sokat megy rövid utakon, annak minden bizonnyal késõbb is lusta lesz az autója - még akár lustább is, mint új korában. De ez csak ebben az esetben alakulhat ki.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2650 Dátum: 2008.03.15 14:10:10 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Lehet, én 1200/60kmh -ra mlékeztem, mind mondtam, nagyon sokat nem vezettem, összesen néhány 10 km-et egy távoli ismerõsét. - Akor még megvolt a Corollám, így azonnali összehasonlítás volt, és az tûnt fel, hogy kb ugyanúgy használható, mindha az 1,6 benzinest nem forgatnám 5000 fölé, vagyis sima autókázás edsetén kb ugyanazt nyújtja, csak a benzinessel elõzés közben ott még van 6500-ig némi teljesítmény.


Nyilván. Ha kipörgeted az 1.6-os benzinest, akkor felülmúlja a kis dízelt. Ezzel együtt én mindig is úgy láttam a dolgot, hogy a kis dízelt igazából az 1.6-os benzinessel érdemes párba állítani, egyrészt az ár, másrészt a hétköznapokban 99 %-ban használt fordulatszám-tartományban nyújtott azonos menetteljesítmények miatt. Kimondottan sportosan és/vagy keveset autózóknak a benzines lehet a jobb választás - másoknak a dízel.

(Ezt most elsõsorban az E12-re értettem, mert azért az E15 esetében már nagyobb a lépcsõ a kis dízel és az 1.6 benzines menetteljesítményei között.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
AURIS - általános topik
« Válasz #2651 Dátum: 2008.03.16 15:25:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
a kis dízelt igazából az 1.6-os benzinessel érdemes párba állítani, egyrészt az ár, másrészt a hétköznapokban 99 %-ban használt fordulatszám-tartományban nyújtott azonos menetteljesítmények miatt. Kimondottan sportosan és/vagy keveset autózóknak a benzines lehet a jobb választás - másoknak a dízel.


Hát elég sok info bejött most rövid idõ alatt és a toplik is felpörgött.. :pofa: Én is ebbõl az összehasonlításból indultam ki. Évi 18-20 ezer km-t vezetek kb., a stílusomat sportosnak igazán nem nevezném, s amióta gyakorló családapa vagyok azóta a sebességmániámból is szépen engedtem.. :nagymosoly:
Úgy érzem az 1.4 benzines  már megalkuvással járna az Auris esetében. Az 1.4 dízel vs 1.6 benzin, ami kifejezetten foglalkoztat egyrészt a hasonló ár másrészt az eltérõ fogyasztás miatt (hacsak a benzin/dízel árolló nem nyílik még jobban szét.:elkeseredett: .)

Hanem:
Idézetet írta: "Palaczk"

(Ezt most elsõsorban az E12-re értettem, mert azért az E15 esetében már nagyobb a lépcsõ a kis dízel és az 1.6 benzines menetteljesítményei között.)
 

Nah.. ez érdekelne részletesebben! Emlékszem írtad már hogy kipróbáltad és nem nyújtotta ugyanazt az élményt mint az E12-ben, de ha azóta vannak részletesebb a tapasztalataid azt szívesen venném!

Mindazonáltal Aquatis felszereltség  sem LCA csomag nem megy az 1.6 mellé és ez azért nem egy jó pont, bár árban 1.6 Luna jóval kedvezõbb, mint 1.4 D4D Aquatis!  :torsziv:
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #2652 Dátum: 2008.03.16 19:56:38 »
Idézetet írta: "Eppendorf"
Idézetet írta: "Palaczk"
a kis dízelt igazából az 1.6-os benzinessel érdemes párba állítani, egyrészt az ár, másrészt a hétköznapokban 99 %-ban használt fordulatszám-tartományban nyújtott azonos menetteljesítmények miatt. Kimondottan sportosan és/vagy keveset autózóknak a benzines lehet a jobb választás - másoknak a dízel.


Hát elég sok info bejött most rövid idõ alatt és a toplik is felpörgött.. :pofa: Én is ebbõl az összehasonlításból indultam ki. Évi 18-20 ezer km-t vezetek kb., a stílusomat sportosnak igazán nem nevezném, s amióta gyakorló családapa vagyok azóta a sebességmániámból is szépen engedtem.. :nagymosoly:
Úgy érzem az 1.4 benzines  már megalkuvással járna az Auris esetében. Az 1.4 dízel vs 1.6 benzin, ami kifejezetten foglalkoztat egyrészt a hasonló ár másrészt az eltérõ fogyasztás miatt (hacsak a benzin/dízel árolló nem nyílik még jobban szét.:elkeseredett: .)


Egyetértek veled, Aurisból én sem venném meg az 1.4 benzinest. Mondjuk ez nagyon relatív, elsõsorban attól függ hogy milyen autóból ül át az ember. Ha teszem azt egy ezres Yarisból, vagy mondjuk hogy offos kocsit mondjak, egy 1.4-es Octaviából, akkor nyilván nem gond.

Idézetet írta: "Palaczk"

(Ezt most elsõsorban az E12-re értettem, mert azért az E15 esetében már nagyobb a lépcsõ a kis dízel és az 1.6 benzines menetteljesítményei között.)
 

Nah.. ez érdekelne részletesebben! Emlékszem írtad már hogy kipróbáltad és nem nyújtotta ugyanazt az élményt mint az E12-ben, de ha azóta vannak részletesebb a tapasztalataid azt szívesen venném!

Mindazonáltal Aquatis felszereltség  sem LCA csomag nem megy az 1.6 mellé és ez azért nem egy jó pont, bár árban 1.6 Luna jóval kedvezõbb, mint 1.4 D4D Aquatis!  :torsziv:[/quote]

Nézd, én új Corollából vezettem 1.4-es dízelt. Közvetlenül egy ugyanilyen motoros E12 Corollából ültem át, és azt tapasztaltam, hogy ehhez képest az új valamivel gyengébb. Nagynak nem nevezném a különbséget, és tegyük hozzá, hogy az új még bejáratós volt :nana: ! Tehát önmagában véve szerintem teljesen vállalható a kis dízel továbbra is. Csak hát ugye az 1.6 benzines meg egy komplett új motor, nagyobb teljesítménnyel. 10.4-es gyorsulás a 12.0-val szemben, és 190-es végsebesség a 175-el szemben, ez egy nagyságrendnyi különbség. Más kérdés hogy rugalmasság terén kábé fej fej mellett lehetnek, és ugye ott van az eléggé tetemes, két-két és fél literes fogyasztás-különbség :hmm:

Lehet, hogy a helyedben azt tenném, hogy bemennék kipróbálni a kis dízelt. És ha tetszene, ha úgy érezném hogy ez nekem elég lesz (beszámítva azt is, hogy késõbb kicsit jobban fog menni!), akkor megállnék ennél, és nem vinném el próbára az 1.6-os benzinest. Mert ha elvinném, akkor lehet hogy elcsábítana, holott nem is lenne szükségem a többlet tudására - aztán meg fizethetném rá 100 km-enként a 6-700 forint többleteket :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Eppendorf

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 181
  • Auris Aquatis 1.4 D4D '08
AURIS - általános topik
« Válasz #2653 Dátum: 2008.03.16 20:37:25 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Lehet, hogy a helyedben azt tenném, hogy ......


Hát nagyon köszönöm a részletes magyarázatot, sokat segített abban, hogy világosabban lássam a helyzetet a lehetõségekkel kapcsolatban.  Attól függetlenül, hogy nem egy nagy teljesítményû off autóból ülök (ülnék, illetve tervezek átülni :nagymosoly: ) vezettem elég sokszor nagyobb teljesítményû off autókat, de "humanitárius" okokból :szemez:  jelenleg a 140-150 (max) tempónál nem engedélyezek többet magamnak, tehát a végsebességbeli különbség nem borzolja  az idegeimet.  Ha a "rugalmasság" alapvetõen és számottevõen nem  különbözik a két motornál akkor nem hezitálok többet és eredeti elképzelésem szerint járok el. Igaz hogy még nem próbáltam egyik motort sem, de bocsájtassék meg nekem, ha elõre körbe akarom járni a témát és saját tapasztalatlanságomat, tapasztalt és sokat próbált leendõ klubtársak véleményével ellensúlyozom.  :pofa:
Eppendorf

0,2 0,5 1,5 2,0 :smartass: :nuke:  294

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
AURIS - általános topik
« Válasz #2654 Dátum: 2008.03.16 20:44:22 »
Én az Ependorf féle használatra inkább venném az 1.6 benzint. Egyrészt nem gurul annyit, hogy kiautózza az árdifit (tudom, újraeladás, de ha így megy föl a dízel ára a benyához képest, akkor lassan már hátrány lesz :szemforgat:) másrészt pedig azért valljuk be, akadnak gondok az 1.4 D4Dvel. (bár az utóbbi 20e km-em hibamentes :kopp-kopp: )
A benzin-dízel difi pont nem az átlagos stílusban jön ki drasztikusan, hanem nagyobb tempónál. Én úgy gondolom, hogy pl az én stílusommal az 1.6-al el tudnék járni 6,5-7 között, míg a dízellel 5 körül vagyok. (E12) Persze szívesen veszek önként jelentkezõ dual vvt-i motorral szerelt Cori tulajdonosokat egy csérére. Tényleg, most komolyan. Szívesen cserélnék valakivel mondjuk 2-3 napra, tapasztalatszerzés céljából. :hmm:
Gabe 254.