a kis dízelt igazából az 1.6-os benzinessel érdemes párba állítani, egyrészt az ár, másrészt a hétköznapokban 99 %-ban használt fordulatszám-tartományban nyújtott azonos menetteljesítmények miatt. Kimondottan sportosan és/vagy keveset autózóknak a benzines lehet a jobb választás - másoknak a dízel.
Hát elég sok info bejött most rövid idõ alatt és a toplik is felpörgött.. :pofa: Én is ebbõl az összehasonlításból indultam ki. Évi 18-20 ezer km-t vezetek kb., a stílusomat sportosnak igazán nem nevezném, s amióta gyakorló családapa vagyok azóta a sebességmániámból is szépen engedtem.. :nagymosoly:
Úgy érzem az 1.4 benzines már megalkuvással járna az Auris esetében. Az 1.4 dízel vs 1.6 benzin, ami kifejezetten foglalkoztat egyrészt a hasonló ár másrészt az eltérõ fogyasztás miatt (hacsak a benzin/dízel árolló nem nyílik még jobban szét.:elkeseredett: .)
Egyetértek veled, Aurisból én sem venném meg az 1.4 benzinest. Mondjuk ez nagyon relatív, elsõsorban attól függ hogy milyen autóból ül át az ember. Ha teszem azt egy ezres Yarisból, vagy mondjuk hogy offos kocsit mondjak, egy 1.4-es Octaviából, akkor nyilván nem gond.
(Ezt most elsõsorban az E12-re értettem, mert azért az E15 esetében már nagyobb a lépcsõ a kis dízel és az 1.6 benzines menetteljesítményei között.)
Nah.. ez érdekelne részletesebben! Emlékszem írtad már hogy kipróbáltad és nem nyújtotta ugyanazt az élményt mint az E12-ben, de ha azóta vannak részletesebb a tapasztalataid azt szívesen venném!
Mindazonáltal Aquatis felszereltség sem LCA csomag nem megy az 1.6 mellé és ez azért nem egy jó pont, bár árban 1.6 Luna jóval kedvezõbb, mint 1.4 D4D Aquatis! :torsziv:[/quote]
Nézd, én új Corollából vezettem 1.4-es dízelt. Közvetlenül egy ugyanilyen motoros E12 Corollából ültem át, és azt tapasztaltam, hogy ehhez képest az új
valamivel gyengébb. Nagynak nem nevezném a különbséget, és tegyük hozzá, hogy az új még bejáratós volt :nana: ! Tehát önmagában véve szerintem teljesen vállalható a kis dízel továbbra is. Csak hát ugye az 1.6 benzines meg egy komplett új motor, nagyobb teljesítménnyel. 10.4-es gyorsulás a 12.0-val szemben, és 190-es végsebesség a 175-el szemben, ez egy nagyságrendnyi különbség. Más kérdés hogy rugalmasság terén kábé fej fej mellett lehetnek, és ugye ott van az eléggé tetemes, két-két és fél literes fogyasztás-különbség :hmm:
Lehet, hogy a helyedben azt tenném, hogy bemennék kipróbálni a kis dízelt. És ha tetszene, ha úgy érezném hogy ez nekem elég lesz (beszámítva azt is, hogy késõbb kicsit jobban fog menni!), akkor megállnék ennél, és nem vinném el próbára az 1.6-os benzinest. Mert ha elvinném, akkor lehet hogy elcsábítana, holott nem is lenne szükségem a többlet tudására - aztán meg fizethetném rá 100 km-enként a 6-700 forint többleteket :roll: