Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1233769 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #255 Dátum: 2006.12.06 23:43:57 »
Idézetet írta: "Peti500"
De azért hogy picit kötözködjek: Addig jó míg nem hajtasz bele pont kanyar közbe egy úthibába...

Na jó, akkor kötözködjünk. :lol: Hajtottál már Fókával úthibába? Az is eldobja a fenekét, ahogy kell. V50-es Volvo dettó. Pedig azok multilink hátsó futómûvek a javából. ;)

Idézetet írta: "Peti500"
A TS ültetve van+szériába más gumik, nagyos sokat számít ám! :nana:

Persze - de a geometria ugyanaz, mint az 1,4-es kávédarálóink alatt. ;) Sokat ki lehet abból is hozni. A spórolást nem értem. Illetve értem, de helytelenítem.

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #256 Dátum: 2006.12.06 23:46:27 »
Idézetet írta: "Peti500"
Elsõ szériát amúgy se érdemes venni, azok még tele vannak gyerekbetegségekkel... :wink:

Toyotánál csak nem lesz már ilyen kín... (Tudom, a hondások is ezt mondták, nézzük meg az új Civicet.) Amúgy a kocsim 2002. augusztusi, tehát csaknem elsõ szériás, és - kopp-kopp - semmi baja.

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
AURIS - általános topik
« Válasz #257 Dátum: 2006.12.07 00:10:16 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "attila23"
Már bocsánat, de egyre jobban tetszik a Kia Ceed, 1,6-os dízellel. Pont az a motorméret, ami a Corollából hiányzik, független hátsó felfüggesztés, stb.



Az 1.6-osnál pont ugrik a kötelezõ... :wink:



Igen, de a 2.0-s motornál meg ugrik tovább (pedig csak +15 Le), a regadóval együtt... Most van 1,4-es motorom, ha veszek egy új kocsit, akkor szeretnék egy kicsit erõsebbet, de azért fenntarthatót.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #258 Dátum: 2006.12.07 01:25:42 »
Idézetet írta: "attila23"
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "attila23"
Már bocsánat, de egyre jobban tetszik a Kia Ceed, 1,6-os dízellel. Pont az a motorméret, ami a Corollából hiányzik, független hátsó felfüggesztés, stb.



Az 1.6-osnál pont ugrik a kötelezõ... :wink:



Igen, de a 2.0-s motornál meg ugrik tovább (pedig csak +15 Le), a regadóval együtt... Most van 1,4-es motorom, ha veszek egy új kocsit, akkor szeretnék egy kicsit erõsebbet, de azért fenntarthatót.


2.0 motor kötelezõje ugyanannyi , mint az 1.6-osé . 2.0 fölött ugrik megint . 1501-2000 köbcenti között ugyanannyiba kerül .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #259 Dátum: 2006.12.07 01:28:18 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Peti500"
De azért hogy picit kötözködjek: Addig jó míg nem hajtasz bele pont kanyar közbe egy úthibába...

Na jó, akkor kötözködjünk. :lol: Hajtottál már Fókával úthibába? Az is eldobja a fenekét, ahogy kell. V50-es Volvo dettó. Pedig azok multilink hátsó futómûvek a javából. ;)


Ez így van , abból , hogy egy hátsó felfüggesztés független-e vagy sem , még csak nagyon távoli következtetéseket lehet levonni az adott autó menettulajdonságaira . Csatolt lengõkaros konstrukcióból is ki lehet hozni kiváló kanyarvételi tulajdonságokat . Persze én nem azt mondom hogy tökmindegy a dolog , de azért hiba lenne kapásból lehúzni ezt a fajta konstrukciót .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #260 Dátum: 2006.12.07 01:31:17 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Peti500"
Elsõ szériát amúgy se érdemes venni, azok még tele vannak gyerekbetegségekkel... :wink:

Toyotánál csak nem lesz már ilyen kín... (Tudom, a hondások is ezt mondták, nézzük meg az új Civicet.) Amúgy a kocsim 2002. augusztusi, tehát csaknem elsõ szériás, és - kopp-kopp - semmi baja.


Azért erre ne vegyél mérget...
E12-nél is volt baj bõven, most nem nézek utána, mert foglalt az ágyam :alszok:  és alatta van a Használtautó Katalógus... :ordog:

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #261 Dátum: 2006.12.07 01:35:22 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Peti500"
De azért hogy picit kötözködjek: Addig jó míg nem hajtasz bele pont kanyar közbe egy úthibába...

Na jó, akkor kötözködjünk. :lol: Hajtottál már Fókával úthibába? Az is eldobja a fenekét, ahogy kell. V50-es Volvo dettó. Pedig azok multilink hátsó futómûvek a javából. ;)


Ez így van , abból , hogy egy hátsó felfüggesztés független-e vagy sem , még csak nagyon távoli következtetéseket lehet levonni az adott autó menettulajdonságaira . Csatolt lengõkaros konstrukcióból is ki lehet hozni kiváló kanyarvételi tulajdonságokat . Persze én nem azt mondom hogy tökmindegy a dolog , de azért hiba lenne kapásból lehúzni ezt a fajta konstrukciót .


Saját példából indultam ki...
Nekem az Audi független volt, (mondjuk más kategória, de 15éves modell :nana: ), de nem nagyon tudta egy-két keresztborda kihozni a sodrából...
Mikor a két hátsó stabilizátor lógott, kb. akkor viselkedett ilyen "bizonytalanul" a kocsi... :hmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #262 Dátum: 2006.12.07 10:57:15 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Peti500"
Elsõ szériát amúgy se érdemes venni, azok még tele vannak gyerekbetegségekkel... :wink:

Toyotánál csak nem lesz már ilyen kín... (Tudom, a hondások is ezt mondták, nézzük meg az új Civicet.) Amúgy a kocsim 2002. augusztusi, tehát csaknem elsõ szériás, és - kopp-kopp - semmi baja.


Azért erre ne vegyél mérget...
E12-nél is volt baj bõven, most nem nézek utána, mert foglalt az ágyam :alszok:  és alatta van a Használtautó Katalógus... :ordog:


Azért igen erõs túlzás az , hogy "bõven"  :nana: ... olyan hú de komoly dolgok nem voltak .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #263 Dátum: 2006.12.07 11:01:40 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Peti500"
De azért hogy picit kötözködjek: Addig jó míg nem hajtasz bele pont kanyar közbe egy úthibába...

Na jó, akkor kötözködjünk. :lol: Hajtottál már Fókával úthibába? Az is eldobja a fenekét, ahogy kell. V50-es Volvo dettó. Pedig azok multilink hátsó futómûvek a javából. ;)


Ez így van , abból , hogy egy hátsó felfüggesztés független-e vagy sem , még csak nagyon távoli következtetéseket lehet levonni az adott autó menettulajdonságaira . Csatolt lengõkaros konstrukcióból is ki lehet hozni kiváló kanyarvételi tulajdonságokat . Persze én nem azt mondom hogy tökmindegy a dolog , de azért hiba lenne kapásból lehúzni ezt a fajta konstrukciót .


Saját példából indultam ki...
Nekem az Audi független volt, (mondjuk más kategória, de 15éves modell :nana: ), de nem nagyon tudta egy-két keresztborda kihozni a sodrából...
Mikor a két hátsó stabilizátor lógott, kb. akkor viselkedett ilyen "bizonytalanul" a kocsi... :hmm:


Hát nekem meg a Camry független , és azért el tud pattogni kanyarban úthibákon a hátulja . Anno az Audi 100-asunk meg , amely csatolt lengõkaros volt , nem pattogott el . Mondom : autója válogatja , de önmagában attól hogy nem független , még nem rossz - és ez fordítva is igaz .

Különben meg , folyton jövünk ezzel az elpattogással , mintha ez valami komoly probléma lenne , és kvázi levonjuk a következtetést , hogy az elpattogó futómû nem jó  :szemforgat: ... holott jó , csak a mi útjaink vacakok ! Ott a Focus : nyugati autós sajtó egybehangzó véleménye szerint egy szuper futómû jelenleg a kategóriájában . Ragad az úthoz , iszonyú kanyarsebességeket lehet vele produkálni . Itthon meg ráolvassuk , hogy elpattog  :hmm: ... persze hogy elpattog , mert feszesre , jó tapadásra van optimalizálva . Ettõl rossz ? Dehogyis . Csak jó utakra van tervezve , nem ilyen akadálypályákra , mint a mieink  :szomoru:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #264 Dátum: 2006.12.07 11:07:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Peti500"
Elsõ szériát amúgy se érdemes venni, azok még tele vannak gyerekbetegségekkel... :wink:

Toyotánál csak nem lesz már ilyen kín... (Tudom, a hondások is ezt mondták, nézzük meg az új Civicet.) Amúgy a kocsim 2002. augusztusi, tehát csaknem elsõ szériás, és - kopp-kopp - semmi baja.


Azért erre ne vegyél mérget...
E12-nél is volt baj bõven, most nem nézek utána, mert foglalt az ágyam :alszok:  és alatta van a Használtautó Katalógus... :ordog:


Azért igen erõs túlzás az , hogy "bõven"  :nana: ... olyan hú de komoly dolgok nem voltak .


Este beírom, mert most meg mennem kell...
De tényleg voltak bajok vele, 2003-tól "múltak el" a gyerekbetegségek....

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
AURIS - általános topik
« Válasz #265 Dátum: 2006.12.07 12:52:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát nekem meg a Camry független , és azért el tud pattogni kanyarban úthibákon a hátulja . Anno az Audi 100-asunk meg , amely csatolt lengõkaros volt , nem pattogott el . Mondom : autója válogatja , de önmagában attól hogy nem független , még nem rossz - és ez fordítva is igaz .

Különben meg , folyton jövünk ezzel az elpattogással , mintha ez valami komoly probléma lenne , és kvázi levonjuk a következtetést , hogy az elpattogó futómû nem jó  :szemforgat: ... holott jó , csak a mi útjaink vacakok ! Ott a Focus : nyugati autós sajtó egybehangzó véleménye szerint egy szuper futómû jelenleg a kategóriájában . Ragad az úthoz , iszonyú kanyarsebességeket lehet vele produkálni . Itthon meg ráolvassuk , hogy elpattog  :hmm: ... persze hogy elpattog , mert feszesre , jó tapadásra van optimalizálva . Ettõl rossz ? Dehogyis . Csak jó utakra van tervezve , nem ilyen akadálypályákra , mint a mieink  :szomoru:

Hát azért a független felfüggesztés, mint konstrukció elõnyeit sem szabad elvitatni, pont a Kókusz egy jó példa olyan kocsira, amelyik a jó futómûhangolás ÉS a konstrukció miatt rossz úton sem pattog el olyan könnyen, mint a csatolt lengõkaros megoldású autók. Pont azért a különbség, mert a csatoltaknál nem tud a két oldal függetlenedni egymástól, míg az összetettebb rendszereknél igen. Ja, hogy a független drágább, ráadásul nagyobb a hibalehetõség is?! Hát ez benne van a pakliban. És inkább közlekedem egy jó csatolt rendszerrel, mint egy rossz függetlennel.


Kicsit megszerkesztettem , hogy ne legyen olyan rengeteg bubi ... figyeljetek erre , légyszi :) ! Palaczk
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #266 Dátum: 2006.12.07 13:03:41 »
Az természetesen nem vitás , hogy egy független felfüggesztésbõl , optimális esetben , többet lehet kihozni . Ez nem kérdés .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
AURIS - általános topik
« Válasz #267 Dátum: 2006.12.07 14:38:52 »
Auris fotók: http://www.a5.hu/cikkek/52/18560.shtml Továbbra is tetszik, pofás autó lesz ez.

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
AURIS - általános topik
« Válasz #268 Dátum: 2006.12.07 16:04:44 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Peti500"
Elsõ szériát amúgy se érdemes venni, azok még tele vannak gyerekbetegségekkel... :wink:

Toyotánál csak nem lesz már ilyen kín... (Tudom, a hondások is ezt mondták, nézzük meg az új Civicet.) Amúgy a kocsim 2002. augusztusi, tehát csaknem elsõ szériás, és - kopp-kopp - semmi baja.


Azért erre ne vegyél mérget...
E12-nél is volt baj bõven, most nem nézek utána, mert foglalt az ágyam :alszok:  és alatta van a Használtautó Katalógus... :ordog:


Azért igen erõs túlzás az , hogy "bõven"  :nana: ... olyan hú de komoly dolgok nem voltak .


Este beírom, mert most meg mennem kell...
De tényleg voltak bajok vele, 2003-tól "múltak el" a gyerekbetegségek....

Erre en is kivancsi lennek... Nekem 2002/05-os es egy gariban cserelt kipuff-csonkon kivul - ami zorgott - semmi nem volt...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
AURIS - általános topik
« Válasz #269 Dátum: 2006.12.07 19:28:09 »
Idézetet írta: "Satriani"
Auris fotók: http://www.a5.hu/cikkek/52/18560.shtml Továbbra is tetszik, pofás autó lesz ez.


Igen , az autó tényleg csini . Logikusan továbbfejlesztett E12-es formavilág plusz némi Ave II-Yaris II orr , jól felismerhetõen Toyota (ilyen se régóta létezik) - teljesen rendben van .

Viszont egyre inkább egyetértek veled abban , hogy ezeket a fotókat tényleg úgy "fõzik" valami szoftverrel  :szemforgat: ... nézzétek csak meg ezt a képet : konkrétan a csaj meg az ürge árnyékát a falon ! Sehogy sem stimmel ... no mindegy , a lényeg persze , hogy jól nézzen ki a kép  :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )