De azért hogy picit kötözködjek: Addig jó míg nem hajtasz bele pont kanyar közbe egy úthibába...
Na jó, akkor kötözködjünk. Hajtottál már Fókával úthibába? Az is eldobja a fenekét, ahogy kell. V50-es Volvo dettó. Pedig azok multilink hátsó futómûvek a javából.
Ez így van , abból , hogy egy hátsó felfüggesztés független-e vagy sem , még csak nagyon távoli következtetéseket lehet levonni az adott autó menettulajdonságaira . Csatolt lengõkaros konstrukcióból is ki lehet hozni kiváló kanyarvételi tulajdonságokat . Persze én nem azt mondom hogy tökmindegy a dolog , de azért hiba lenne kapásból lehúzni ezt a fajta konstrukciót .
Saját példából indultam ki...
Nekem az Audi független volt, (mondjuk más kategória, de 15éves modell :nana: ), de nem nagyon tudta egy-két keresztborda kihozni a sodrából...
Mikor a két hátsó stabilizátor lógott, kb. akkor viselkedett ilyen "bizonytalanul" a kocsi... :hmm:
Hát nekem meg a Camry független , és azért el tud pattogni kanyarban úthibákon a hátulja . Anno az Audi 100-asunk meg , amely csatolt lengõkaros volt , nem pattogott el . Mondom : autója válogatja , de önmagában attól hogy nem független , még nem rossz - és ez fordítva is igaz .
Különben meg , folyton jövünk ezzel az elpattogással , mintha ez valami komoly probléma lenne , és kvázi levonjuk a következtetést , hogy az elpattogó futómû nem jó :szemforgat: ... holott jó , csak a mi útjaink vacakok ! Ott a Focus : nyugati autós sajtó egybehangzó véleménye szerint egy szuper futómû jelenleg a kategóriájában . Ragad az úthoz , iszonyú kanyarsebességeket lehet vele produkálni . Itthon meg ráolvassuk , hogy elpattog :hmm: ... persze hogy elpattog , mert feszesre , jó tapadásra van optimalizálva . Ettõl rossz ? Dehogyis . Csak jó utakra van tervezve , nem ilyen akadálypályákra , mint a mieink :szomoru: