Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 366167 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1455 Dátum: 2014.08.20 19:09:14 »
Egyébként tényleg, ha már a bemelegedésről is szó van... nem tudom ki ért a témához, de érdemes az autó hűtőmaszkjára takaró maszkot venni? Nem árt a rendszernek? Mi a véleményetek?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1456 Dátum: 2014.08.20 19:57:49 »
Egyébként tényleg, ha már a bemelegedésről is szó van... nem tudom ki ért a témához, de érdemes az autó hűtőmaszkjára takaró maszkot venni? Nem árt a rendszernek? Mi a véleményetek?
Nem érdemes.  Csak akkor, ha nagyon hideg időben van egy hosszabb utad, amit számtalanszor meg kell szakítani. Pl. áruterítő, futár stb.  Ez ugyanis megelőzi a gyors kihülést, segít üzemmeleg hőfok közelében tartani a motort. Minden egyéb esetben felesleges, illetőleg akár káros is lehet.  Kivételt képezhet az extrém üzemeltetés, mint korábban említettem. Ez esetben viszont roppant módon vigyázni kell a hűtőfolyadék hőmérsékletére, mert könnyű megfőzni a motort. Főleg, ha van a kocsinkban ilyen jellegű műszer, nemcsak kék, meg piros lámpa...... :censored:, vagy még az sem.

Ja, igen, ez nem vélemény, hanem többszörös tapasztalat. Más kárán tanultam annó még a KGST időkben.  És kérem a tisztelt hozzászólókat, hogy ne jöjjenek a Volga, Moszkvics, Wartburg távszabályzós rolóival, az egy más korszak, más technikai színvonal volt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1457 Dátum: 2014.08.20 19:59:55 »
Vannak ugye olyan gyártók, ahol van gyárilag beépített megoldás erre. Pl már az e60-as BMW-nél meg azóta is. Gyári zsaluk, amik csak szükség esetén nyitnak..
Gabe 254.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1458 Dátum: 2014.08.20 20:02:41 »
Vannak ugye olyan gyártók, ahol van gyárilag beépített megoldás erre. Pl már az e60-as BMW-nél meg azóta is. Gyári zsaluk, amik csak szükség esetén nyitnak..
Meg amit úgy hívnak hogy termosztát ;) :flowers: :winkiss: :innocent:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1459 Dátum: 2014.08.20 20:07:23 »
Na igen, de az ugye még beengedi a motortérbe a hideget ;) Jah, és nem csökkent a légellenálláson, mikor épp nincs szükség az erősebb hűtésre :tt2:
Gabe 254.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1460 Dátum: 2014.08.20 20:15:38 »
Csak azért kérdeztem, mert láttam a neten autótípusokra kapható plexiből készült ilyen takarókat plexiből. Gondolkodtam rajta, hogy nézek egyet az enyémhez, hogy gyorsabban melegedjen, de akkor nem érdemes...
egyébként ilyenre gondoltam, mert nem is néz ki rosszul... :
http://legterelo.hu/teli-hutoracs-maszk

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1461 Dátum: 2014.08.20 20:43:05 »
Korábban elég sokat vitatkoztunk arról, vajon a benzines vagy dízel E12-es Corolla megy-e jobban (gyorsulás, rugalmasság). Ismét felajánlom, hogy ha valaki jön egy stock d4d-vel, akkor szívesen összehasonlítanám, csal megfelelő helyet kell találni. A következő versenyszámokra gondoltam:
0-50
0-100
50-90
80-130 illetve nem tudom miket szoktak még mérni.
Az összehasonlítás mehet műszerrel (G-tech, talán tudunk kölncsönbe kérni) vagy egymás mellett haladva.
60-100 négyesben, 80-120 ötösben :) ... ezeket a dízel nyerné.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1462 Dátum: 2014.08.20 20:47:31 »
Ez azért nem életszerű, mert a valóságban sem mondja meg senki milyen fokozatban menjek.
De persze nézzük meg ezt is.
De akkor legyen 60-100 hármasban és 80-120 négyesben is  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1463 Dátum: 2014.08.20 20:48:15 »
érdemes az autó hűtőmaszkjára takaró maszkot venni? Nem árt a rendszernek?
A mérték a lényeg. A gyorsabb bemelegedés, a motor leállása utáni hőtartás hasznos, de nem szabad eszetlenül alkalmazni.
A régebbi benzines Lexusokhoz is van gyári téli hűtőmaszk. A hybrid más világ a gyakori - haladás közbeni- motorleállítás miatt, de a PIII kezelési könyvében is szerepel.
Aki utólagos takarást alkalmaz, az mindenképpen pontosan mérje a vízhőfokot, vagy olvassa ki az OBD adatokat (utóbbi esetben ellenőrizze a hőfokjeladót)!
Bemelegedés után a szükségesnél nagyobb méretű takarás nagyobb terhelést jelent a hűtőrendszernek, szélsőséges esetben és/vagy nagyobb igénybevétel esetén (tartós magas ford., hegymenet) a motor (v. inverter) megfőzését okozhatja.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.20 20:51:53 írta Agyarka »

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1464 Dátum: 2014.08.20 20:50:31 »
A mérték a lényeg. A gyorsabb bemelegedés, a motor leállása utáni hőtartás hasznos, de nem szabad eszetlenül alkalmazni.
A régebbi benzines Lexusokhoz is van gyári téli hűtőmaszk. A hybrid más világ a gyakori - haladás közbeni- motorleállítás miatt, de a PIII kezelési könyvében is szerepel.
Aki utólagos takarást alkalmaz, az mindenképpen pontosan mérje a vízhőfokot, vagy olvassa ki az OBD adatokat!
Bemelegedés után a szükségesnél nagyobb méretű takarás nagyobb terhelést jelent a hűtőrendszernek, szélsőséges esetben és/vagy nagyobb igénybevétel esetén (tartós magas ford., hegymenet) a motor (v. inverter) megfőlését okozhatja.
Télen, maximum munkába járáshoz használom, ami kb 25-25 km, nagy része főút. Na majd még meglátom, de lehet inkább nem játszok vele.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1465 Dátum: 2014.08.20 20:56:45 »
60-100 négyesben, 80-120 ötösben :) ... ezeket a dízel nyerné.
Ez lenne aztán a korrekt összehasonlítás  :nono:

Legyen 60-100 kettesben .... kb ugyanannyira korrekt lenne.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1466 Dátum: 2014.08.20 20:58:16 »
Télen, maximum munkába járáshoz használom, ami kb 25-25 km, nagy része főút.
Mérd meg. Torque segítségével könnyedén lehet grafikon is megnézni a bemelegedés alakulását.
Egy idő után egészen jól meg lehet saccolni az adott útszakaszra/ igénybevételre az optimális takarás mértékét.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1467 Dátum: 2014.08.20 21:00:08 »
Mérd meg. Torque segítségével könnyedén lehet grafikon is megnézni a bemelegedés alakulását.
Egy idő után egészen jól meg lehet saccolni az adott útszakaszra/ igénybevételre az optimális takarás mértékét.
Köszönöm a segítséget, majd ha aktuális lesz rá függök jobban. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1468 Dátum: 2014.08.20 21:01:08 »
Ez lenne aztán a korrekt összehasonlítás  :nono:

Legyen 60-100 kettesben .... kb ugyanannyira korrekt lenne.
A 60-100 négyesben és 80-120 ötösben az általam olvasott autóslapokban évtizedek óta, a rugalmasság mérésére szolgáló módszer.

Azt modellezi, amit mindannyian ezerszer teszünk a napi közlekedés során: hogy mennyire gyorsul az autó, ha alacsony/közepes fordulaton, visszakapcsolás nélkül rálépünk a gázra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1469 Dátum: 2014.08.20 21:03:26 »
Ez azért nem életszerű, mert a valóságban sem mondja meg senki milyen fokozatban menjek.
De persze nézzük meg ezt is.
De akkor legyen 60-100 hármasban és 80-120 négyesben is  :D .
Azokat is a dízel nyerné :) ... 60-ról hármasban úgy gyorsul az 1.4 dízel Corolla, hogy a vigyor körbeér a fejeden  :D - a benzines kb. kettesben tudja ugyanazt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )