Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 354899 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #60 Dátum: 2006.10.29 19:50:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"
És sokkal jobban megy , mint a vérszegény , álmos 1.4-es benzines , amit csak az égbe pörgetve lehet arra késztetni , hogy valamennyire belenyomjon az ülésbe...


Ez nem volt szép...

Azért ne állítsuk már be egy béna sz*rnak az 1.4es vvti-t... :nene:

Lehet azzal azért haladni, és nemcsak úgy ha non-stop tégla van a gázon, ha meg tényleg a nyomulós stíluson van a hangsúly akkor is elmegy azaz álmos, vérszegény fostaliga... :wink:  (ezt azért tartsuk evidenciába)

Én szeretem azt a stílust ahogy a benzinest hajtani kell, Te a dízelt szereted, nincs ezzel semmi baj, de azért tiszteljük már a másik "hülyeségét"... :rolleyes:

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #61 Dátum: 2006.10.29 19:55:26 »
Idézetet írta: "Satriani"
Parancsoljatok, itt egy valóban erõs dízel:
&NR
A hangját és a füstjét figyeljétek, a szagát meg képzeljétek oda.  :nagymosoly:


Egyet nem értek... :hmm:
Hol van a vágás a felvételbe, amikor a RAM helyett egy gõzmozdony veszi át a "húzó" zerepet...
Az a füst... :rohog:

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #62 Dátum: 2006.10.29 19:57:19 »
Idézetet írta: "Kgabe"

Kép
.


A mellékelt képen a fogyi tényleg nem gyerek. Nekem eddig 6.3 l/100 km  volt a legjobb Budapest - Hszob 4-es beragadós, inkább 80 km/h, mint 90 km/h.
D: 212

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #63 Dátum: 2006.10.29 19:58:34 »
Idézetet írta: "Kgabe"

A kétkedõknek egy kép. Nyáron, országúton, azért nem csigatempóban, de ráérõsen (90-100) egy Szeged-Csongrád-Szeged táv után.


Maradjmá' a hacker képeddel... :nagymosoly:
 :arrow:
(amúgy nem semmi :wink: )

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #64 Dátum: 2006.10.29 20:03:43 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ha te szeretsz 2000-nél elváltani , akkor miért zavar , hogy mi történik 4000 fölött ;) ?


Attól eltekintve, hogy néha akad "némi nézeteltérés" Satriani kartárs és a jómagam között... :wink:  
Azt hiszem kezet foghatunk...
Én is 2ezeregynéhányszáz körül elváltok, ritkán használom 4ezer fölött a motort (de ha igen akkor nagyon :twisted: ), és mégis a benzinest szeretem, erre varrjál gombot Palaczk! :nagymosoly:

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Benzin vs. dízel
« Válasz #65 Dátum: 2006.10.29 20:07:58 »
Idézetet írta: "taby"

Mellesleg dizel hátrány: unakatestvérem/fogdokim dizelhonda accordjának bazi nagy hátránya az hogy az üzemi hõmérsékletet télen 5-10 km alatt tudod elérni, ha finoman mész vele, viszont nem illik hideg autóval kiméletlenül bánni fõleg nem modert turbó dizel intercooleres kütyüvel.


Na ez itt jogos! 1 érv a dízel ellen (megj.: 22 mellette szólóval szemben :kacag:). Apám OFF mondeo tdci-je hideg idõben (0 felett pár fokkal) reggel dugóban az Örsig becammog (20perc, 8km) és még hideg a motor. A régi benyás OFF Primeraja meg 1km után már üzemi hõmérsékleten volt. Kiváncsi leszek a kis D-4D kávédarálóm hogy fog muzsikálni... Valaki, tapasztalat?
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #66 Dátum: 2006.10.29 20:08:22 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"
És sokkal jobban megy , mint a vérszegény , álmos 1.4-es benzines , amit csak az égbe pörgetve lehet arra késztetni , hogy valamennyire belenyomjon az ülésbe...


Ez nem volt szép...

Azért ne állítsuk már be egy béna sz*rnak az 1.4es vvti-t... :nene:

Lehet azzal azért haladni, és nemcsak úgy ha non-stop tégla van a gázon, ha meg tényleg a nyomulós stíluson van a hangsúly akkor is elmegy azaz álmos, vérszegény fostaliga... :wink:  (ezt azért tartsuk evidenciába)

Én szeretem azt a stílust ahogy a benzinest hajtani kell, Te a dízelt szereted, nincs ezzel semmi baj, de azért tiszteljük már a másik "hülyeségét"... :rolleyes:


 :nene: Az a belenyomni az ülésbe azért erõs túlzás egy 90 lovas dízelnél. Egyszer éreztem azt, hogy benne vagyok az ülésben, amikor kollégám felvitt Miskolcról Budapestre az M3-on egy TypeR Civic-kel, ami egy picit még tuningolva is volt. Szóval 6kg/LE fölött hagyjuk ezt a belenyom az üllésbe frázist, mert nyomás és nyomás között igen nagy a különbség. Egy TS Corolla nyílván más, vagy a 177 lovas Auris dízel. Majd meglátjuk.

A benzinesben azt szeressem, hogy 70-nél vissza 3-ba és 5300-ig lehet kergetni a fordulatszámmérõt, majd 5. sebesség és haladunk tovább. Ezt ha hetente 2-szer elkövetem, akkor már megvan a szükséges endorfin adagom  :nagymosoly:

Mást meg a 4 lityis fogyasztás izgat föl.

Mondom, hogy szubjektív a dolog.  :nana:  :nagymosoly:
D: 212

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #67 Dátum: 2006.10.29 20:12:12 »
/OFF
Satriani és mindenki más figyelmébe ajánlom:

Eloszlat minden kétséget...
/ON
D: 212

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #68 Dátum: 2006.10.29 20:20:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Én meg úgy gondolom , hogy nem az alapján kéne megítélni egy autó technikai színvonalát...

Dehogy itélkezem, a véleményemet írom. Ami természetesen szubjektív. Nem írtam, hogy korszerûtlenek a modern dízelek (nonszensz lenne, ne fogj rám ilyet), csak azt, hogy nekem továbbra sem szimpatikus a techonlógia.

Idézetet írta: "Palaczk"
Megnyugtathatlak , hogy semmiféle borzalmaskodó csörömpölést nem csinál az 1.4 dízel :) ... vagy pl. hallottál te már Honda 2.2-es dízelt , hogy ne csak egyrõl beszéljek ? Szinte nem is lehet róla megmondani , hogy dízel .

Történetesen van egy Accord 2,2 dízel a családban, és bizony számomra annak is traktorhangja van. Egy nagyságrenddel visszafogottabb, mint egy PD TDI, de a hangja még mindig közelebb áll egy Ikarushoz, mint a saját autómhoz. Hagyjuk ezt a vonalat, mert a dízelek hangjával engem a világból ki lehet kergetni. Érzékeny vagyok rá, valószínûleg érzékenyebb, mint te.

Idézetet írta: "Palaczk"
a benzinesnél vagy takarékoskodsz , vagy gyorsulsz - ez a vagylagosság zavar engem qrvára

Engem meg nem zavar, hogy a benzines teljesítménye a teljes fordulatszám-tartományában nem egyenletesen jelentkezik. Vissza tudok kapcsolni, sõt, szeretem hallani a motor szép hangját. Sokkal inkább zavar az alapjárati traktorhang. A takarékossággal természetesen egyetértek, ahogy már többször leírtam, elsõsorban ez visz engem a dízelek felé.

Idézetet írta: "Palaczk"
Te végig azt az álláspontot képviseled , hogy az 1.4 benzin "jobban megy" , mint az 1.4 dízel .

Ez viszont ebben a formában nem igaz. Mindössze a mérési módszered helyességét kérdõjeleztem meg, egyetlen esetben sem írtam le, hogy a két motorral szerelt autó közül szerintem melyik megy jobban. Olvass vissza nyugodtan, csak általánosságban írtam a benzines és dízelmotorokról, az nélkül, hogy konkrétan ezt a két motort hasonlítgattam volna egymáshoz.

Idézetet írta: "Palaczk"
Ha te szeretsz 2000-nél elváltani , akkor miért zavar , hogy mi történik 4000 fölött ;) ?

Nem zavar: tetszik. ;) Amúgy dízelben nem szeretek 2000 környékén elváltani. Lásd a családban lévõ Accord: az 1.800 alatt teljesen halott, pedig nem épp pici az a motor, ráadásul ott a vibrációk és a hanghatások is kellemetlenek. Úgy tapasztalom, a turbólyuk miatt sokkal jobban kell figyelni a dízelnél, hogy mikor váltasz vissza. Ezt az Accord tulaja is megerõsítette. Elõtte egy kétezres, benzines, 140 lovas Lagunája volt, és az elsõ hét után megemlítette, hogy 2000-ig a Laguna sokkal életerõsebb volt. Aztán persze az Accord lábra kap, és megy, mint az ökör, de nagyon kell figyelni arra, hogy idõben visszakapcsolj, különben csak nyomod a gázpedált, és dõlsz elõre az ülésben, hogy besegíts a kocsinak.  :nagymosoly:

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Benzin vs. dízel
« Válasz #69 Dátum: 2006.10.29 20:31:39 »
Idézetet írta: "Satriani"
Ezt az Accord tulaja is megerõsítette. Elõtte egy kétezres, benzines, 140 lovas Lagunája volt, és az elsõ hét után megemlítette, hogy 2000-ig a Laguna sokkal életerõsebb volt. Aztán persze az Accord lábra kap, és megy, mint az ökör, de nagyon kell figyelni arra, hogy idõben visszakapcsolj, különben csak nyomod a gázpedált, és dõlsz elõre az ülésben, hogy besegíts a kocsinak.  :nagymosoly:

Tipikus TáDé jelenség hogy amig a megfelelõ turbónyomás fel nem épül addig bizony csend van és hulla szag (a csubicsiben ilyenkor szoktam kiolvasni a népszabadságot, bár mikor feléled a turbó és nekiáll betyárosul tõteni már akkor se nagyon kell megilyedni a hatalmas erõtõl). fater gépe mint tapasztalat szerzõ jármû egy 2,5 tdi csubicsi l200 igen tudom ez inkább teherautó mint személy, de nem is ez a lényeg. Dizel romló alkatrészek amik már a 4 éves csubicsiben megfeküdtek: adagoló, turbó, turbónyomásvezérlõ, egr, ezek ugye benzinesnál nem nagyon szoktak elromlani kivéve ha turbóbenzines mert ott akkor szóbajöhet a turbó kimaradt még a befecskendezõ csúcs ami szintén  elõforduló meghibásodása a turbódizeleknek. Bár ezenkivül a csubicsinek már annyi baja volt hogy egy A4es lapot simán meg lehetne tölteni vele. de ez már off a köbön

leszilaci

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #70 Dátum: 2006.10.29 20:46:08 »
benzinesre voksoltam.
a dízelt utálom nagyon.

Palaczk már próbált megtéríteni...sikertelenül :kacsint:

czsiga a következõk közt ezt is megemlítette dízel mellett:
"5. talán tartósabb(???)"

hmmmmmm....
a toyota jel garancia, remélem :)

talán nem véletlen,h a fiat 1.3multijetek motorokra kb 250.000km-t mondtak megközelíthetõ futásteljesítményére.
a toyota mennyit mond ezekre a kihegyezett dízelekre?

nekem eddig dízelek terén a következõkhöz volt szerencsém:
-1.6d kadett....ezen szereztem meg a jogsimat....nem sokat vezettem :)
-1.7d tipo nemrégen váltunk meg tõle :'( ...szerettem vezetni, és szép vonalvezetésû formaterve van..izé, volt :) ....65.000km után hengerfejtömítés csere :( persze,h az én seggem alatt kezdet megfõni a motor az érdi emelkedõnél 5 személlyel, utánfutóval megpakolva....de azért hazahúzott becsülettel még át a városon :) azóta megtett ugyanennyi km alatt semmi baja nem volt a motorjának...leszámítva,h néha félmelegen rájött az ötperc, és elkezdett felpörögni a motor, holott ugyanúgy nyomtam a gázpedált (álló helyzetben nem csinálta), olyan volt,mintha lepadlóznám...ha felengedtem a gázt, akkor abbahagyta, és nem csinálta többet... nomeg a tartós 130-140et sem szerette, melegedett picit, de nem vészesen. 110-120at csípte :)
kulcsos autók:
-1.9d felicia több is volt :) a 165vmax-ot leszámítva, meg az,h elõzésekhez óriási bátorság kellett.....nem volt probléma...elnyûhetetlen volt, csak nagyon sokat törték, zúzták, csapták oda az alját, és azután persze,h folyt orránszáján váltójából az olaj, de a motor csak hideg idõben akadékoskodott picit ->nem akart indulni :) ... (200.000km felett)
-1.9sdi fábija vmax 195, elõzni már kicsit könnyebb,m jobb a váltó áttétele....ennek csak a váltója esett szét (persze alattam :) ) motorikusan jól muzsikál...pedig amit kap...huuuuuu (200.000km felett)
-1.4pödötödöiiiii fábija többször fulladtam le vele, mint a benzines yarisommal, pedig azt is szokni kellett ;)....gáz nélküli kuplungfelengedéses indulás nyista. 2000-es fordulat alatti autózás kííííííín rezeg, köhög, nem megy ha padlót nyomok, nem gyõzök hova visszaváltani, vagy szétégetem a kuplungot...szó szerint gyilkolni kell hogy mozgásba lendüljön, azaz a turbólukat kikerüljem-> pörgetnipörgetnipörgetni namost ez hideg motornál :tortsziv:
hibalista az van(3 autóra vetítve): interkúler kilukadt(30.000km)->elgyengült, és sípolt még jobban, megtalálta a hibát a 3.szervíz, egyiknek a váltója esett szét, 3 közül 2 zabálja az olajat(60-65.000km), azt mondták szervízben,h ez természetes :rohog: (eddig azt hittem én vagyok a hülye,h nem tudom a nívópálcát "olvasni") másiknak is kilukadófélben van az interkúlere, fülre mondva(60.000km)
vmax óra szerint ez 200felett is bírna menni rohadt nagy lejtõn....de 190felet ezzel sem mertem menni.

szívódízeleket elõzéskor muszáj gyilkolni..világ végére pörgetni pirosig...turbósokat viszont elég csak 3000környékén tartani, aztán forgstod, és azt veszed észre,h már váltani kell, mert leszabályoz átmenet nélkül.

ha dízelre adnám a fejem...ami kizárt...akkor biztosan nem kisköbcentis(1.3-1.7) lenne a választásom tartósság szem elõtt tartása miatt!

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #71 Dátum: 2006.10.29 20:46:32 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Hát, kedves Satriani, sztem pl országúti tempónál már a dízel a csendesebb, ráadásul (bár ez ízlésfüggõ) valamivel kellemesebb tónusú is a hangja.

A rövidebb áttételek miatt a benzines jobban pörög, így valószínûleg hangosabb lesz, ez tény. A tónus között nehezen tudok különbséget tenni.

Idézetet írta: "Kgabe"
És igen, reggel, hidegban induláskor (az eddig negatív rekord 3 fok volt) tényleg kerreg rendesen. Hozzáteszem, hidegen a benzines Corimnak is reszelõsebb volt a hangja. :hmm:
A szaga az, ami igazán zavar engem is, amikor mások mögött haladok, én azt szoktam mondani, hogy ezeknek a modern dízeleknek olyan "savanyú" szaga van. És egy hiba, vagy legalábbis tervezhették volna másként: tolatáskor igen erõsen bejön a kipufogógáz. (OFF: a Seat Ibizánál pl mikor hátramentebe kapcsolsz, automatikusan belsõlevegõ-keringetésre vált a szellõzés. Ezt ellophatnák a Corollákhoz!)
A dízelek pedig részecskeszûrõ nélkül füstölnek. Ez tény. Csak ugye nálunk szinte a kutya sem töröõdik vele, állambácsi nem tesz lépéseket (tiltás, adókedvezmény (muhaha!!!)) így nem igazán terjednek. Nézd meg a németeket, náluk csak részecskeszûrõs dízelt vehetsz újonnan!

Köszönöm, nincs több kérdésem!  :vag2:  :nagymosoly:

---

Összefoglalva: szerintem nagyon hasonlóan látjuk, de egészen másképp értékeljük a különbözõ motorok elõnyeit és hátrányait. Még a nyomaték-téma nem jött elõ, de alkalomadtán remélem, arra is sor kerül.

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #72 Dátum: 2006.10.29 20:48:19 »
Idézetet írta: "Peti500"
Attól eltekintve, hogy néha akad "némi nézeteltérés" Satriani kartárs és a jómagam között... :wink:  

?

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin vs. dízel
« Válasz #73 Dátum: 2006.10.29 22:08:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ühüm ... na ilyenkor mit teszel ? A benzinest vissza kettõbe , és tépni . A dízellel ? Maradhat hármasban , és ugyanúgy megy .

Csak azt nem tudom, hogy a dízel megy-e hármasban 100-ig.  :roll:  Ha igen, akkor  [smilie=sm38.gif]
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin vs. dízel
« Válasz #74 Dátum: 2006.10.29 22:15:05 »
Idézetet írta: "czsiga"
A mellékelt képen a fogyi tényleg nem gyerek. Nekem eddig 6.3 l/100 km  volt a legjobb Budapest - Hszob 4-es beragadós, inkább 80 km/h, mint 90 km/h.

Nekem a legjobb értékem az 1.4 VVTi-vel 5.52 volt, egy 730 km-es távon! Nyáron, klímával, autópálya nélkül.  :nana:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety