Nem hangos , kulturált , nem büdös , semmi füstje-koromja nincs .
Nem azt írtam, hogy hangos vagy kulturálatlan lenne. Azt írtam, hangosabb és kevésbé kulturált, mint a benzines. Azt meg ne próbáld megmagyarázni, hogy nincs traktorhangja alapjárat környékén, mert én annak hallom, annak érzem. A szagát belülrõl nem érzed, csak ha elõtted közlekedik egy. Persze nem olyan büdös, mint egy Fiat Regata, de van szaga. Olyan dízelt meg még nem láttam, ami ne füstölt volna valamelyest. Bármelyiknek odalépsz, jön belõle egy kis szürke pamacs. Én a Trabant óta elszoktam ettõl...
Én meg úgy gondolom , hogy nem az alapján kéne megítélni egy autó technikai színvonalát , hogy kijön-e belõle egy kis pamacs vagy sem . Asszem sokkal többet számít a menetteljesítmények és a fogyasztás kombinációja , mint a hang (ami pl. nekem tetszik a dízelnél , szimpatikus és megnyugtató az az egészen halk , mély brummogás) vagy hogy van-e látható füstje vagy nincs .
Azt mondjátok , a benzinesnek szélesebb a használható fordulatszám-tartománya . Nem igaz , mert a benzines csak valahol 4000 fölött nyújtja azt a dinamikát , amit a dízel már 2000-nél tud !
És csak az a használható, ami olyan dinamikus, mint egy dízel 2000-nél? Én általában 2000 körül elváltom a sajátomat, ez azt jelenti, hogy ~1500 körül már tartós haladásra használom az autót. Innentõl 6500-ig húzatható a motor, azaz 5000 rpm van a használhatóság alsó és felsõ határa között.
Nem is értelek, lassan csak azt nem írod le, hogy egy kalap kaki a benzinmotor. Érdekes módon én használhatónak tartom, sõt, sokkal kellemesebbnek, mint a turbólyuk után megtáltosodó, majd utána hirtelen elhaló dízeleket. Ettõl függetlenül lehet, hogy legközelebb dízelt veszek (a pénz nagy úr, gazdag ember a Lada-tulaj), de hogy szeretni nem fogom a reggeli garázsbezárás közben borzalmaskodó csörömpölést, és hogy hiányozni fog a beindításkor hallható kellemes böffentés, az biztos.
Megnyugtathatlak , hogy semmiféle borzalmaskodó csörömpölést nem csinál az 1.4 dízel
... vagy pl. hallottál te már Honda 2.2-es dízelt , hogy ne csak egyrõl beszéljek ? Szinte nem is lehet róla megmondani , hogy dízel .
Ami a használható tartományt illeti : persze , gyorsíthatsz 1500-ról a benzinessel , ennek amúgy én is nagy híve vagyok . Ha így vesszük , akkor valóban rendelkezésre áll egy 5000-es tartomány , amiben használni lehet . A dízelnél ez csak kábé 3000 . Csak van egy óriási különbség : a dízel abban a 3000-es zónában végig húz mint a bivaly , míg
a benzinesnél vagy takarékoskodsz , vagy gyorsulsz - ez a vagylagosság zavar engem qrvára , mert én szeretek spórolni , de örülnék ha közben menne is az autó - ezért mondom azt , hogy nem-sport autóban én elavult , leváltásra érett technikának tekintem a benzinmotort . Te végig azt az álláspontot képviseled , hogy az 1.4 benzin "jobban megy" , mint az 1.4 dízel . De ez csak akkor igaz , ha a legfelsõ fordulatszám-tartományokban használod - tehát ha azonos menetteljesítményekkel , azonos menetidõkkel akarsz közlekedni vele versenyhelyzetben , akkor valójában egy jóval szûkebb fordulatszám-tartomány áll a rendelkezésedre , mint a dízelnél .
Ezért hoztam fel a rugalmasságot példaként arra , hogy szerintem igenis a dízel megy jobban , és örülök annak , hogy te is elmondtad , hogy valójában te is nagyon is az autó rugalmasságát kihasználó módon autózol - ha 2000 között elváltasz ergo 1500-ról gyorsítasz , akkor pontosan ezt teszed , mi több meglehetõsen kiélezett módon (amúgy én is ezt a stílust használom ha csak tudom) . Biztosíthatlak , hogy mindehhez a dízel összehasonlíthatatlanul jobb , kellemesebb partner , mert az olyan dinamikus módon képes 1500-ról gyorsítani , amit nemhogy az 1.4-es , de még az 1.6-os benzines sem közelít meg . Ha te szeretsz 2000-nél elváltani , akkor miért zavar , hogy mi történik 4000 fölött
?