Mikor hozza vissza a felárát? Ki lehetne számolni. Most drágább is a gázolaj mint a benzin...
Na akkor ugorjunk neki:
Az új autót vásárló magánszemélyek nagy része hitelre vesz autót, tehát nincs értelme felárról beszélni, hanem sajátrészrõl + havi költségekrõl.
Az én Corolla 5-ajtós Luna 1.4 D-4D gépem metálfénnyel 4.139k-ba került. Ha vesszük az említett 6%-ot, akkor ugyanezt a gépet 1.4 vvt-i motorral 3.8M-ért kapnánk meg, 1.6 vvt-i motorral pedig 4M-ért.
1. 20% befizetéssel:
1.4 D-4D: 827k HUF
1.4 VVT-i: 760k HUF
1.6 VVT-i: 800k HUF
Itt tehát 1.4-es benzines esetén 67 ezer forinttal, 1.6 benzines vásárlása esetén 27 ezer forinttal kevesebbet csengetünk. (nem számottevõ, ebben talán megegyezhetünk)
2. 72 hónapra akciós :toy: finanszírozással:
1.4 D-4D: ~ havi 51.700 HUF
1.4 VVT-i: ~ havi 48.000 HUF
1.6 VVT-i: ~ havi 50.200 HUF
Namost esettanulmány (az én esetem):
havi 2.000 km, ebbõl 1.500 város (napi 60km XVI.kerbõl Budaörsre, oda reggel 7 óra elõtt indulva kis forgalomban, vissza délután 4 óra körül, nem túl nagy forgalombam):
Havi üzemanyagköltség: feltételezett átlagfogyasztásokkal, árak Füredi úti Shell-kúton, a héten 261Ft a 95-ös benzin, 262 a gázolaj.
1.4 D-4D (5.5l/100km): 5.5*20 = 110 liter gázolaj, ennek ára 28.200 HUF.
1.4 VVT-i (7.5l/100km): 7.5*20 = 150 liter benzin, ennek ára 39.150 HUF.
1.6 VVT-i (8.0l/100km): 8*20 = 160 liter benzin, ennek ára 41.760 HUF.
Biztosítás: (KGFB + CASCO 10% v 100ezer HUF önrésszel, Budapest, A00 bonus-malus fokozat, negyedévenkénti banki lehívással, Allianz)
1.4 D-4D: havi 15.372 HUF
1.4 VVT-i: havi 14.189 HUF
1.6 VVT-i: havi 16.723 HUF
Szervízköltségek: errõl nem tudok adatokat, de lévén :toy:-ról van szó, csak a kötelezõ szervízeket tekintve túl nagy különbség nem lehet, szal ez most kimarad.
Na nézzük mink van, havi összköltségek:
1.4 D-4D: 51.700 + 28.200 + 15.372 = havi 95.272 HUF
1.4 VVT-i: 48.000 + 39.150 + 14.189 = havi 101.339 HUF (havi 6.067 Ft-tal több, mint 1.4 D-4D esetén)
1.6 VVT-i: 50.200 + 41.760 + 16.723 = havi 108.683 HUF (havi 13.411 Ft-tal több, mint 1.4 D-4D esetén)
Letelik a futamidõ, tegyük fel, h el akarod adni a gépet (6 éves, 144ezer km futásteljesítmény).
mi történik?
az 1.4 D-4D-ért kapsz X Eurot (reménykedjünk :ordog:, bár 2012 közel van, de ez már politikai kérdés, így itt OFF),
az 1.4 VVT-i-ért kapsz 0,9 * X Eurot,
az 1.6 VVT-i-ért kapsz 0,92 * X Eurot
Szóval, mirõl beszélünk? Milyen "árbehozásról"? Összefoglalva, kezdetben 67ezerrel kevesebbet adtál ki az 1.4 benzinesre, 27ezerrel az 1.6 benzinesre, viszont havonta 6000, ill 13.500 Ft-tal kevesebbet adtál ki, ha a dízelt választottad!
Tehát mellébeszélés a "mikor hozza be az árát" duma...
Csak azért dobtam ezt ide fel, hogy ne keverjük az érzelmi kérdéseket a ténykérdésekkel. Az elõfordulhat, h van aki utálja a dízelautókat, úgy mint a gyerek a tojáslevest vagy a paradicsomos káposztát, de gazdaságilag, anyagilag az 1.4 D-4D választása kedvezõbb az 1.4 VVT-i-nél, az 1.6 VVT-i-nél meg sokkal kedvezõbb.
Uff!