Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 354757 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Dátum: 2006.10.27 17:22:50 »
A "Milyen legyen az új Corolla?" topikban alakult ki egy eszmecsere a témáról, ami ott szerintem erõsen offtopik, viszont itt a végletekig kivesézhetõ. Még szavazni is lehet, full extrás kis topik ez. Hajrá!

 :vezetes:

aved

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Benzin vs. dízel
« Válasz #1 Dátum: 2006.10.27 17:33:07 »
/ON
1.4 benzines

60-100
3.ban: 6.94
4.ben: 13.23

60-120
3.ban: 12.11
4.ben: 19.89

80-120
3.ban: 7.2
4.ben: 10.4
5.ben: 14

1.6 16v? 1.4D4D adatai? TS??? :nagymosoly:  :nagymosoly: ON/
OYOTA corolla 2004 HB 1.4 3d

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #2 Dátum: 2006.10.27 18:39:49 »
Ha már van egy ilyen kis király topikunk, akkor szerintem itt technológia szinten, és ne feltétlenül autómárka szintjén mûveljük az igehirdetést.  :nagymosoly:

Természetesen  :toy: póver.

Az elõbbivel arra akartam kilyukadni, hogy ha jól emlékszem még valamikor tavasszal talán az Autó-Motor írt pont errõl a témáról.
A lényeg az volt, hogy a dízelek már milyen királyak, a benzines meg mostohagyerek, senki nem veszi.

Az apropót meg az adta, hogy a VW megjelent az új FSI/TFSI benzineseivel és részletes technológiai leírás volt róla.
Na nem túl részletes, de amatõröknek bõven jó. Akkor ott lelkendeztek, hogy milyen nyomatékos lett a motor, és hogy milyen keveset fogyaszt. Úgy gondolom, nem lett világrengetõ ez a technológia, mert nem nagyon hallunk ódákat róla.

Itt van egy kis leírás róla, hirtelen ezt találtam:  http://www.hirado.hu/cikk.php?id=148755
D: 212

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #3 Dátum: 2006.10.27 20:13:18 »
De azért az tök jó hogy mindenki egy szívó benzineshez hasonlítja turbó+cooleres dízel mocikat... :szemforgat:

Egy 2.4es Ave nem megy úgy mint a D-CAT... :|
És ha ráraknák egy turbót akkor se menne úgy...
Persze, fogyasztásba akkor is menne a dízel, de én itt ugyanolyan elfogult, "csak a dízel a jó" érveket látok amiket nekem dobáltatok vissza fordított felállásban... hogy csak a benzines

Hasonlítsuk egy szívó dízelhez egy szívó benzinest. :nana:
Ja, a szívó dízel egy fabatkát se ér, bocs... :ordog:

Amúgy a Saab és az Audi is csinált már kisnyomású turbóval szerelt benzinest, nagyobb teljesítmény és közbe picivel jobb fogyasztás,  van fantázia a dologban (ez aszem a 90es évek elején/derekán volt) csak a benzinesek elvannak hanyagolva, most a dízel a menõ...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #4 Dátum: 2006.10.27 20:18:33 »
Idézetet írta: "aved"
/ON
1.4 benzines

60-100
3.ban: 6.94
4.ben: 13.23

60-120
3.ban: 12.11
4.ben: 19.89

80-120
3.ban: 7.2
4.ben: 10.4
5.ben: 14

1.6 16v? 1.4D4D adatai? TS??? :nagymosoly:  :nagymosoly: ON/


Jelenleg csak 60-100 4.-ben , illetve 80-120 5.-ben adatokat tudok írni , mert az AB tesztjeiben ezt mérik , nekem pedig ezek vannak meg . De majd megkérem jóbarátnémat , hogy mérje le a többit is az 1.4 dízelén . Addig is itt vannak az adatok , és a jobb áttekinthetõség kedvéért odatettem melléjük az 1.4 benzinesét is .

60-100 4.-ben : 1.4 benzin 13.2 ; 1.6 benzin 10.6 ; 1.4 dízel 8.7

80-120 5.-ben : 1.4 benzin 14.0 ; 1.6 benzin 15.4 ; 1.4 dízel 13.4

Itt némi furcsaság látható . Az 1.6 benzines váltója az 1.4-esével pontosan azonos áttételezésû , és a motor nyomatékosabb , tehát elvileg jobban kellene mennie ötösben is , mint az 1.4-esnek . Biztos , hogy jól mérted ezt a 14 mp-t ? Mert pl. a négyesben mért adataid reálisnak tûnnek , ez a 14 a 80-120 ötösre viszont feltûnõen jó . Én 17-18 mp körüli értékeket vártam volna , az alapján egyrészt (fõleg) amit az 1.6-os tud , másrészt amit a konkurrens , 1.4-es motorral szerelt autók tudnak (pl. Astra 1.4 90 LE 125 Nm 20.2 , Golf 1.4 80 LE 132 Nm 18.6) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #5 Dátum: 2006.10.27 20:30:26 »
Idézetet írta: "Peti500"
De azért az tök jó hogy mindenki egy szívó benzineshez hasonlítja turbó+cooleres dízel mocikat... :szemforgat:

Egy 2.4es Ave nem megy úgy mint a D-CAT... :|
És ha ráraknák egy turbót akkor se menne úgy...
Persze, fogyasztásba akkor is menne a dízel, de én itt ugyanolyan elfogult, "csak a dízel a jó" érveket látok amiket nekem dobáltatok vissza fordított felállásban... hogy csak a benzines

Hasonlítsuk egy szívó dízelhez egy szívó benzinest. :nana:
Ja, a szívó dízel egy fabatkát se ér, bocs... :ordog:

Amúgy a Saab és az Audi is csinált már kisnyomású turbóval szerelt benzinest, nagyobb teljesítmény és közbe picivel jobb fogyasztás,  van fantázia a dologban (ez aszem a 90es évek elején/derekán volt) csak a benzinesek elvannak hanyagolva, most a dízel a menõ...


Abban mi a kivetendõ , hogy azt hasonlítja össze az ember , ami a piacon fellelhetõ ? Amúgy sem vethetõ össze a feltöltött dízel és benzines , mert míg dízelnél a feltöltés nem növeli meg a fogyasztást (korábban , mikor még lehetett kapni sok szívódízel autót is , ez jól látható volt) , addig a benzinesnél jellemzõen igen .

A benzinesek el vannak hanyagolva , méghozzá jó okkal , mert nem a benzineseké a jövõ (hacsak nem hibridként) . A benzinesnek rosszabb a hatásfoka , mint a dízelé , és ezen sehogyan sem lehet változtatni . Logikus , hogy azt a motort fejlesztik , amellyel azonos/jobb menetteljesítmények érhetõk el , kisebb üzemanyag-fogyasztás mellett . Igen , a dízeleknek bizonyos károsanyagokból rosszabb a kibocsátásuk , de ez is megoldódni látszik a D-CAT és egyéb technológiákkal .

Kisebb használható fordulatszám-tartomány ? Hja , emberek , le lehet végre szokni a fölösleges pörgetésrõl ;) ... engem ez a szempont abszolút nem izgat , én amúgy is úgy nagyjából az 1500-3500 közötti tartományt használom ; néha , ha nagyon rohanok , ez fölmegy 4000-4500-ig . Na bumm , ez még benne van a dízelnél is . Ami efölött van ? Anakronizmus , túlhaladott , szükségtelen . A motor nem arra való hogy pörögjön , hanem hogy menjen . Legalábbis a közúton . Méghozzá úgy , hogy minél kevesebbet kelljen váltani közben . Márpedig ehhez nyomaték kell , és az a dízelnek van bõven .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #6 Dátum: 2006.10.27 20:40:07 »
Amúgy én a kettes választ jelöltem be , de kényszeredetten , mert ugyan valóban remek motorok a modern dízelek , de a benzinesek korántsem álltak meg a fejlõdésben , elég csak megnézni azt , hogy mi történik e téren pl. a Toyota háza táján ! Csak a benzineseknél nincs (és nem is lesz , nem is lehet) olyan áttörõ fejlõdés , amit a dízeleknél a direkt befecskendezés megjelenése és elterjedése fémjelzett . Egyébként nemtom tudtátok-e , hogy bár valóban a "szivar" Audi 100-as 2.5-ös öthengeres TDI-je volt az elsõ sorozatgyártású direkt-befecskendezéses dízel személyautó , de a technika , kezdetlegesebb formában , már 87-ben megjelent a Fiat Cromában ; a németek "csak" tökéletesítették és továbbfejlesztették .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #7 Dátum: 2006.10.27 21:42:36 »
Hurrá-hurrá! Végre van dízel vs benzin!  :tapsi:
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #8 Dátum: 2006.10.27 21:44:36 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "aved"
/ON
1.4 benzines

60-100
3.ban: 6.94
4.ben: 13.23

60-120
3.ban: 12.11
4.ben: 19.89

80-120
3.ban: 7.2
4.ben: 10.4
5.ben: 14

1.6 16v? 1.4D4D adatai? TS??? :nagymosoly:  :nagymosoly: ON/


Jelenleg csak 60-100 4.-ben , illetve 80-120 5.-ben adatokat tudok írni , mert az AB tesztjeiben ezt mérik , nekem pedig ezek vannak meg . De majd megkérem jóbarátnémat , hogy mérje le a többit is az 1.4 dízelén . Addig is itt vannak az adatok , és a jobb áttekinthetõség kedvéért odatettem melléjük az 1.4 benzinesét is .

60-100 4.-ben : 1.4 benzin 13.2 ; 1.6 benzin 10.6 ; 1.4 dízel 8.7

80-120 5.-ben : 1.4 benzin 14.0 ; 1.6 benzin 15.4 ; 1.4 dízel 13.4

Itt némi furcsaság látható . Az 1.6 benzines váltója az 1.4-esével pontosan azonos áttételezésû , és a motor nyomatékosabb , tehát elvileg jobban kellene mennie ötösben is , mint az 1.4-esnek . Biztos , hogy jól mérted ezt a 14 mp-t ? Mert pl. a négyesben mért adataid reálisnak tûnnek , ez a 14 a 80-120 ötösre viszont feltûnõen jó . Én 17-18 mp körüli értékeket vártam volna , az alapján egyrészt (fõleg) amit az 1.6-os tud , másrészt amit a konkurrens , 1.4-es motorral szerelt autók tudnak (pl. Astra 1.4 90 LE 125 Nm 20.2 , Golf 1.4 80 LE 132 Nm 18.6) .

Ehhez a mérési furcsasághoz annyit, hogy nekem az E11-es 1.4 vvt-i Corollám 17 alatt gyorsult 80-120-ra ötödikben, és sztem még ez is elég jó eredmény volt.
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #9 Dátum: 2006.10.27 21:52:59 »
Idézetet írta: "Peti500"
De azért az tök jó hogy mindenki egy szívó benzineshez hasonlítja turbó+cooleres dízel mocikat... :szemforgat:

Egy 2.4es Ave nem megy úgy mint a D-CAT... :|
És ha ráraknák egy turbót akkor se menne úgy...
Persze, fogyasztásba akkor is menne a dízel, de én itt ugyanolyan elfogult, "csak a dízel a jó" érveket látok amiket nekem dobáltatok vissza fordított felállásban... hogy csak a benzines

Hasonlítsuk egy szívó dízelhez egy szívó benzinest. :nana:
Ja, a szívó dízel egy fabatkát se ér, bocs... :ordog:

Amúgy a Saab és az Audi is csinált már kisnyomású turbóval szerelt benzinest, nagyobb teljesítmény és közbe picivel jobb fogyasztás,  van fantázia a dologban (ez aszem a 90es évek elején/derekán volt) csak a benzinesek elvannak hanyagolva, most a dízel a menõ...

Igen, szívó benzinest turbódízellel. Mert ezt diktálja a piac. Pl BMW-nél ha jól tudom az 530i és az 530d egy áron fut, sõt, talán olcsóbb a dízel. És meg lehet nézni, hogy mennyi dízelt és mennyi benzinest látsz az utakon. Pont most olvastam egy 535d Népítéletet, ahol a tulaj autópályás tulajdonságokról ír. Ami tetszik: 160-nál 2100-as fordulat. Ez a lényeg, a nyugodt erõ, stresszmentes haladás.
Viszont  :!: Sok embernek nem az a célja autózás közben, hogy stresszmentesen, nyugisan haladjon. Bevallom, én is hiányolom néha a jó kis benzines gépet, mikor egy kihalt, széles városi szakaszon jól meghuzatnám kettesben 100-ig, merthogy ment úgy a kis drága. Ez most a dízellel 4-ben megy. Mégis, ha totál menetidõt nézzük: eddig általában, jó esetben 1:40-1:45 körül értem Szekszárdról Szegedre (E11, 1.4 vvt-i), általában 6-6.3-as átlagfogyival. Most ez az idõ 1:30 5 liter alatti fogyival (E12 1.4 D4D). Tehát: jobban haladok, kevesebbet fogyasztok. Ez a lényeg, nem a 0-100 és még talán nem is a rugalmasság. A tiszta menteidõ számít annak, aki messzire megy.
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #10 Dátum: 2006.10.27 22:21:07 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "Palaczk"
Jelenleg csak 60-100 4.-ben , illetve 80-120 5.-ben adatokat tudok írni , mert az AB tesztjeiben ezt mérik , nekem pedig ezek vannak meg . De majd megkérem jóbarátnémat , hogy mérje le a többit is az 1.4 dízelén . Addig is itt vannak az adatok , és a jobb áttekinthetõség kedvéért odatettem melléjük az 1.4 benzinesét is .

60-100 4.-ben : 1.4 benzin 13.2 ; 1.6 benzin 10.6 ; 1.4 dízel 8.7

80-120 5.-ben : 1.4 benzin 14.0 ; 1.6 benzin 15.4 ; 1.4 dízel 13.4

Itt némi furcsaság látható . Az 1.6 benzines váltója az 1.4-esével pontosan azonos áttételezésû , és a motor nyomatékosabb , tehát elvileg jobban kellene mennie ötösben is , mint az 1.4-esnek . Biztos , hogy jól mérted ezt a 14 mp-t ? Mert pl. a négyesben mért adataid reálisnak tûnnek , ez a 14 a 80-120 ötösre viszont feltûnõen jó . Én 17-18 mp körüli értékeket vártam volna , az alapján egyrészt (fõleg) amit az 1.6-os tud , másrészt amit a konkurrens , 1.4-es motorral szerelt autók tudnak (pl. Astra 1.4 90 LE 125 Nm 20.2 , Golf 1.4 80 LE 132 Nm 18.6) .

Ehhez a mérési furcsasághoz annyit, hogy nekem az E11-es 1.4 vvt-i Corollám 17 alatt gyorsult 80-120-ra ötödikben, és sztem még ez is elég jó eredmény volt.


Igen , a 17-re azt mondanám , hogy reális . Mi több , JÓ érték egy 1.4-es benzines , ilyen tömegû autótól (ennyit tud a Camrym is , mondjuk az 3000-nél 135-el megy ötösben) . És az E12 nehezebb mint az E11 .

1.4 benzines E12-es tulajok közül valakik még igazán lemérhetnék . Peti500 már beígérte :) ... Satriani Cartárs ? Esetleg Whis Mester ? Másvalaki ? Az lenne jó , ha több adatot tudnánk összevetni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

aved

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Benzin vs. dízel
« Válasz #11 Dátum: 2006.10.27 23:08:09 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "Palaczk"

Jelenleg csak 60-100 4.-ben , illetve 80-120 5.-ben adatokat tudok írni , mert az AB tesztjeiben ezt mérik , nekem pedig ezek vannak meg . De majd megkérem jóbarátnémat , hogy mérje le a többit is az 1.4 dízelén . Addig is itt vannak az adatok , és a jobb áttekinthetõség kedvéért odatettem melléjük az 1.4 benzinesét is .

60-100 4.-ben : 1.4 benzin 13.2 ; 1.6 benzin 10.6 ; 1.4 dízel 8.7

80-120 5.-ben : 1.4 benzin 14.0 ; 1.6 benzin 15.4 ; 1.4 dízel 13.4

Itt némi furcsaság látható . Az 1.6 benzines váltója az 1.4-esével pontosan azonos áttételezésû , és a motor nyomatékosabb , tehát elvileg jobban kellene mennie ötösben is , mint az 1.4-esnek . Biztos , hogy jól mérted ezt a 14 mp-t ? Mert pl. a négyesben mért adataid reálisnak tûnnek , ez a 14 a 80-120 ötösre viszont feltûnõen jó . Én 17-18 mp körüli értékeket vártam volna , az alapján egyrészt (fõleg) amit az 1.6-os tud , másrészt amit a konkurrens , 1.4-es motorral szerelt autók tudnak (pl. Astra 1.4 90 LE 125 Nm 20.2 , Golf 1.4 80 LE 132 Nm 18.6) .

Ehhez a mérési furcsasághoz annyit, hogy nekem az E11-es 1.4 vvt-i Corollám 17 alatt gyorsult 80-120-ra ötödikben, és sztem még ez is elég jó eredmény volt.


Ezeket az adatokat jegyzeteltem fel bár lehet, hogy tényleg durva az 5.ben a 14mp 80-120-ra. Holnap lemérem mégegyszer az összeset (egy kicsit kanyargós volt az út) :nagymosoly: .
Megpróbálok egyenesebb úton mérni valahol.
OYOTA corolla 2004 HB 1.4 3d

aved

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Benzin vs. dízel
« Válasz #12 Dátum: 2006.10.27 23:11:59 »
Ennyivel jobb lenne az 1.6-os 60-100-ra? az a 13 lovacska ennyit számit? Lehet...
Az 1.4-es benzines 3.-ban tép de akkor reeendesen! :shock:
OYOTA corolla 2004 HB 1.4 3d

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #13 Dátum: 2006.10.27 23:17:32 »
Idézetet írta: "aved"
Ezeket az adatokat jegyzeteltem fel bár lehet, hogy tényleg durva az 5.ben a 14mp 80-120-ra. Holnap lemérem mégegyszer az összeset (egy kicsit kanyargós volt az út) :nagymosoly: .
Megpróbálok egyenesebb úton mérni valahol.


Jaja , teljesen egyenes és fõleg vízszintes úton kell mérni . Saját tapasztalat , hogy egy icipici lejtõ is (amit az ember akár észre sem vesz) több másodpercet tud torzítani az eredményen .

És célszerû minden mérést ugyanott végezni , csak így vethetõk össze egymással az eredmények tökéletesen .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #14 Dátum: 2006.10.27 23:19:31 »
Idézetet írta: "aved"
Ennyivel jobb lenne az 1.6-os 60-100-ra? az a 13 lovacska ennyit számit? Lehet...
Az 1.4-es benzines 3.-ban tép de akkor reeendesen! :shock:


Gondolod , hogy az 1.6 benzin nem tép még jobban 3.-ban ;) ? De amúgy tényleg jó ez az érték amit beírtál , én tegnap 8.3-at mértem az 1.6-os Carinánkon .

Ami az 1.6-os 60-100 4.-et illeti : nem a 13 lovacska mûve ez (elsõsorban) , hanem a plusz nyomatéké . 130 vagy 150 Nm , az nagyon nem mindegy .

Na és mit szólsz a dízel 8.7-jéhez :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )