Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 146858 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24622
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Benzin vs. dízel
« Válasz #90 Dátum: 2006.10.30 03:09:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Elküldve: 2006.10.30 02:30:15

Jópofa dolog ez az idõeltolódás, mikor Te ez írtad, én már túl voltam egy másfél órás elõadáson...
music      

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013,Yaris 2008
Benzin vs. dízel
« Válasz #91 Dátum: 2006.10.30 05:03:38 »
Idézetet írta: "Kgabe"

Na jó taby! De ahogy faterod megfordult a verdával, nem is csodálom, hogy lóg a bele. 1es, nagy gáz, padkánál kis fék, fel, nem számít!  :hipnozis:

Na de irtam is hogy nem személyautó, hanem telekjáró, eleve nagyobb igénybevételre "tervezték..." egyébként kezdõdik a drift szezonm tegnap már keresztbe tudtam tenni a csúszós úton. :ordog:  :ordog:  :ordog: egyébként a csubicsi elõtt hiluxokat nyuztak faterék azok 6 évesen se voltak ilyen ... mint ezekek. 3 éves koruk ótta csak a baj van ezekkel (mer több van ezetkbõl a cégnél). De bõvebben ezekrõl a japó ótó, mitus topcin belül lehet olvasni.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013,Yaris 2008
Benzin vs. dízel
« Válasz #92 Dátum: 2006.10.30 05:09:34 »
Idézetet írta: "Peti500"
Palaczk pajti kérésére lemértem a gyorsulást (vagy inkább rugalmasságot) 3 ill. 4es fokozatba, hogy kicsit megfûszerezzük a dolgot, bent hagytam asszonyt is :nagymosoly:  aki a maga 54,6 kg-jával képviselte a gyengébbik nemet, mint nehezék...
A biztonság kedvéért kétszer is, egyszer asszony, egyszer én nyomtam.......a stoppert.......

Továbbá ne felejtsük, hogy nagyobb papucsok vannak a gépemen. :nana:

Tehát:
60-100 3.fokozat: 8,23 ---  8. 47
60-100 4.fokozat: 13.47 --- 13,85

Az elsõk az én méréseim, minden szentnek maga felé húz... :sunyi:

Ennyi, a héten feldobom a téligumákat és egyedül is lemérem a dolgot, kíváncsi leszek... :hmm:

Ui.: Viszont nálam ennyi a max. terhelés, nincs az hogy két lány (pl. Padödö) beül még hátra... :kormom:  :wink:

Javasolom hogy egzaktul mérjetek: :D http://www.mrdyno.hu én legalább is ilyen esetbe ezt használom, golfos havertól mindig elkuncsorgom ilyen esetre, pl féktávmérés, gyorsulás stb, tud két sebesség közötti gyorsulást is mérni(ezenkivül még sok sok egyéb dolog mérhetõ vele). Majd vmikor lemérem hogy mit mutat a carinka.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013,Yaris 2008
Benzin vs. dízel
« Válasz #93 Dátum: 2006.10.30 05:25:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "taby"
Mellesleg dizel hátrány: unakatestvérem/fogdokim dizelhonda accordjának bazi nagy hátránya az hogy az üzemi hõmérsékletet télen 5-10 km alatt tudod elérni, ha finoman mész vele, viszont nem illik hideg autóval kiméletlenül bánni fõleg nem modert turbó dizel intercooleres kütyüvel. Szóval dottóre bácsim gyakran indulás elõtt már egy 10-15 percel neki áll ketyegtetni télen hogy legyen kis üzemi melege a mocinak, de hát az abaj hogy alapjáraton is vahjmi kevess hõt termel a moci. golfos dizel tuning guru haver is mindig azzal fikázza a benzines autókat, hogy az elégetett üzemanyag akár 50%-át is felesleges hõtermelésre használja, ezáltal elpazarolt energia stb stb... De ugye ez a pazaarolt hõ néha visszájára sülhet el. Ezért agyal dottóre bácsim vmi mocifûtõ készségen, vagy álló fûtés lesz vagy vmi hasonló, de egy merülõforraló féle se árt a hûtõrendszerbe.


Na ja , tényleg lassan melegszenek be hidegben , a jó hatásfok miatt . Nem probléma , mert fûteni fûtenek már elõbb is , köszönhetõen az elektromos kiegészítõ fûtésnek . Kímélni ? Nekem nem lenne téma , én mindig kímélem , nem csak hidegen . Odáig már egyébként is eljutottunk , hogy aki imád motort pörgetni (és van hozzá pénze is) , az ne dízelt vegyen , az nem arra való . Azzal lehet pörgetés és nagy fogyasztás nélkül is gyorsan menni , akinek ez valamiért nem tetszik , az vegyen nyugodtan benzinest  :)

Egyébként azt biztosan tudom , hogy a Corolla dízelhez lehet kapni gyári motor-elõmelegítõ rendszert , nem is vészes áron . Nyilván van a Hondához is . Egyébként is okos dolog , nagyban megdobja a komfortot .

Ezt értsd úgy hogy amig nem üzemmeleg addig nem kal 2ezertõl nagyobb fordulatot, utánna meg kb 4ezerig van pörgetve... Mellesleg védi magát rendesen a moci, 200nál szabályoz pályán. Igy hát képes vagyok otthagyni (amint utolértem a 200ig történõ gyorsulás után, mert ott bizony lemaradok mint a borravaló.) :pofa:

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #94 Dátum: 2006.10.30 07:24:15 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...Az már majdhogynem ízlés kérdése , hogy kinek mi nyom ebbõl többet a latban .

Látod, pontosan errõl beszélek azóta, hogy felvetõdött a téma. ;)

Idézetet írta: "Palaczk"
...a menetteljesítmény/fogyasztás kombinációból adódóan , közútra , nem-sport autóba a dízelmotor a jobb választás .

Milyen áron? Az 1,4 D4D felára kellemes, hamar "behozható", de nézz meg egy új Honda Civicet Sport felszereltséggel: a benzines és dízel között ~800eFt és nulla lóerõ van. Sosem autózza ki az ember. (Ez is önismétlés, de hajlamosak vagyunk elsiklani az árkérdés fölött.) Aki ~10-15 ezret autózik egy évben, magyarul átlagos magyar sofõr, annak a dízel nem biztos, hogy megéri.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #95 Dátum: 2006.10.30 10:46:31 »
Az 1,4 és 1,6 között igen jelentõs a különbség, ugyanis azonos az áttételezés, az 1,4 4200- nál van nyomatékmaximuma, az 1,6-3800-nál, és laposabb a nyomatékgörbéje, így nemcsak jobban gyorsul, hanem sokkal rugalmasabb, és jobban autózható.

A Gázolajosnak viszont sokkal jobb a hatásfoka, vaygis egységnyi üzemanyagból tõbb energiát tud a kerekekre juttatni.

-hobbyautónak egy feltöltõs benzines ( Supra 3,0 Turbo :D )
-hosszútávra kis dízel, ha sokat kell elõzgetni, nagyobb dízel.

-Ha 3 éve nem az õsöreg 90 lovas 2,0 dízelt adják a corollához, akkor bizony eszembe nem jutott volna bezinest venni; évi 33 000 km az eddigi 3,5 év átlaga, bizony elviseltem volna, ha a 7,8 -as nagyátlag helyett 6,5 - körül megáll!!!

- Azt meg továbbra sem értem, hogy a kombihoz, vagy a sedanhoz miért nem lehet 2,0 dízelt rendelni, pedig azzal nagyon kellemes gép lenne!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #96 Dátum: 2006.10.30 10:51:08 »
Idézetet írta: "music"
Ezügyben osztom Palaczk álláspontját, és vezetési szempontból én is a dízel mellé tenném le a voksot, - annak ellenére, hogy a következõ kocsim is minden valószínûség szerint benzines lesz, méghozzá azért, mert az én használati viszonyaim mellett nem ér meg nekem az a 4-500e forint plusz, amivel egy azonos korú, 4-5 éves használt dízel Avensis, vagy Corolla többe kerül nem alapmotorú benzines társainál. Szóval ha valaki hosszú távra tervez, akkor szinte minden a dízel mellett szól, egyszerûen kényelmesebb vezetni. Egyetlen dologban nem tudott még senki megnyugtatni, hogy a mai korszerû, nagynyomású dízelek felveszik-e tartósságban a versenyt a régiekkel, mertha javítani kell, az bizony sokkal drágább, mint egy benzinesnél.


Szerintem emiatt nem kell már aggódni . Toyotánál idõközben a korai gyártású D4D-közül sok lefutott sokszázezres távokat , és nincsenek panaszok a motorok tartósságát illetõen . Lehet hogy nem fognak 800 ezret meg egymilliót elmenni mint pl. a régi Mercik , de az is biztos , hogy nem is esnek szét 3-400 ezernél .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #97 Dátum: 2006.10.30 10:53:30 »
Idézetet írta: "Palaczk"
"A benzinmotor maradjon meg a versenyautóknak , utcai autóba dízel való" .


Na még csak az kéne... :nagymosoly:

Tegnap láttam egy szép 206RC-t a parkolóba ahol dolgozom, gondolom ismerõs a kocsi mindenkinek, kis optika itt-kis optika ott, 17-es felni, szárny stb...
És akkor jön a srác, beindítja: csitt-csatt-csitt-csitt-csitt-csatt-csatt-csatt-csatt-csatt-csatt... :mivan:

Hát azt hittem lemegyek alfába, kifordult, padló (füst hátulról) :ordog:  ez azért így kemény volt...

Nem tudom milyen dízel lehetett benne, van ismerõsnek 1.4HDI, kultúrába fényévekre van/volt ettõl a "dízel RC-tõl"... :rohog:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #98 Dátum: 2006.10.30 10:54:51 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Peti500"
Palaczk pajti kérésére lemértem a gyorsulást (vagy inkább rugalmasságot) 3 ill. 4es fokozatba, hogy kicsit megfûszerezzük a dolgot, bent hagytam asszonyt is :nagymosoly:  aki a maga 54,6 kg-jával képviselte a gyengébbik nemet, mint nehezék...
A biztonság kedvéért kétszer is, egyszer asszony, egyszer én nyomtam.......a stoppert.......

Továbbá ne felejtsük, hogy nagyobb papucsok vannak a gépemen. :nana:

Tehát:
60-100 3.fokozat: 8,23 ---  8. 47
60-100 4.fokozat: 13.47 --- 13,85

Az elsõk az én méréseim, minden szentnek maga felé húz... :sunyi:

Ennyi, a héten feldobom a téligumákat és egyedül is lemérem a dolgot, kíváncsi leszek... :hmm:

Ui.: Viszont nálam ennyi a max. terhelés, nincs az hogy két lány (pl. Padödö) beül még hátra... :kormom:  :wink:

Javasolom hogy egzaktul mérjetek: :D http://www.mrdyno.hu én legalább is ilyen esetbe ezt használom, golfos havertól mindig elkuncsorgom ilyen esetre, pl féktávmérés, gyorsulás stb, tud két sebesség közötti gyorsulást is mérni(ezenkivül még sok sok egyéb dolog mérhetõ vele). Majd vmikor lemérem hogy mit mutat a carinka.


Igazad van , ezek a csináldmagad stopperes mérések persze messze vannak a hitelességtõl . Ezzel együtt , ha az ember már begyakorolta , tudja hogyan kell csinálni , és sík úton mér , akkor legalábbis egy olyan adat megszerzésére , amely viszonyítási alapnak jó , bõven megfelelõk - mégsem tud mindenki mûszert szerezni ;) ... jól jelzi a stopperes módszer használhatóságát , hogy én sok egymás utáni mérés során is mindig belül tudok maradni egy 2-3 tized mp-es "ablakon" , tehát csak ekkora a szórás . Utána pedig átlagolni szoktam az eredményeket , megkockáztatom , hogy így 1 tizedes pontosságon belülre tudok kerülni . Félre ne értsd , ezzel nem azt akarom mondani , hogy ezt össze lehetne vetni a mûszeres mérés pontosságával - de a nagyságrend meghatározására megfelel .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #99 Dátum: 2006.10.30 11:04:16 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "taby"
Mellesleg dizel hátrány: unakatestvérem/fogdokim dizelhonda accordjának bazi nagy hátránya az hogy az üzemi hõmérsékletet télen 5-10 km alatt tudod elérni, ha finoman mész vele, viszont nem illik hideg autóval kiméletlenül bánni fõleg nem modert turbó dizel intercooleres kütyüvel. Szóval dottóre bácsim gyakran indulás elõtt már egy 10-15 percel neki áll ketyegtetni télen hogy legyen kis üzemi melege a mocinak, de hát az abaj hogy alapjáraton is vahjmi kevess hõt termel a moci. golfos dizel tuning guru haver is mindig azzal fikázza a benzines autókat, hogy az elégetett üzemanyag akár 50%-át is felesleges hõtermelésre használja, ezáltal elpazarolt energia stb stb... De ugye ez a pazaarolt hõ néha visszájára sülhet el. Ezért agyal dottóre bácsim vmi mocifûtõ készségen, vagy álló fûtés lesz vagy vmi hasonló, de egy merülõforraló féle se árt a hûtõrendszerbe.


Na ja , tényleg lassan melegszenek be hidegben , a jó hatásfok miatt . Nem probléma , mert fûteni fûtenek már elõbb is , köszönhetõen az elektromos kiegészítõ fûtésnek . Kímélni ? Nekem nem lenne téma , én mindig kímélem , nem csak hidegen . Odáig már egyébként is eljutottunk , hogy aki imád motort pörgetni (és van hozzá pénze is) , az ne dízelt vegyen , az nem arra való . Azzal lehet pörgetés és nagy fogyasztás nélkül is gyorsan menni , akinek ez valamiért nem tetszik , az vegyen nyugodtan benzinest  :)

Egyébként azt biztosan tudom , hogy a Corolla dízelhez lehet kapni gyári motor-elõmelegítõ rendszert , nem is vészes áron . Nyilván van a Hondához is . Egyébként is okos dolog , nagyban megdobja a komfortot .

Ezt értsd úgy hogy amig nem üzemmeleg addig nem kal 2ezertõl nagyobb fordulatot, utánna meg kb 4ezerig van pörgetve... Mellesleg védi magát rendesen a moci, 200nál szabályoz pályán. Igy hát képes vagyok otthagyni (amint utolértem a 200ig történõ gyorsulás után, mert ott bizony lemaradok mint a borravaló.) :pofa:


Még a magam kímélõs szemléletével is túlzásnak tartom ezt az extrém megkülönböztetést , hogy hidegen csak 2000 , melegen meg 4000 . Semmi nem indokolja ezt a hidegen 2000-et . Mi több , a hideg motornál nem csak az igen magas , hanem az igen alacsony fordulat kerülésére is ügyelni kéne ! Én pl. hideg motorral mindig tovább pörgetem kicsit , mint melegen . Persze nem ész nélkül , de azért a maximális fordulatszám (a piros tartomány) 50-60 %-áig nyugodtan el lehet pörgetni hidegen is , az még abszolút nem árt neki .

Viszont ezt a 200-nál szabályozást nem nagyon értem . Kombi az az Accord ? Akkor OK , annak 200 a vége . De a sedané 210 . És mivel tudod ezt utolérni meg utána lenyomni ? Ugye , nem a Carinával  :hmm: ? Aminek 195 a gyári vége , és azt még talán elhiszem , hogy a tiéd megfutja a 200-at - de hogy le tudj vele nyomni egy végsebességen haladó Accordot  :?:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #100 Dátum: 2006.10.30 11:07:51 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
...a menetteljesítmény/fogyasztás kombinációból adódóan , közútra , nem-sport autóba a dízelmotor a jobb választás .

Milyen áron? Az 1,4 D4D felára kellemes, hamar "behozható", de nézz meg egy új Honda Civicet Sport felszereltséggel: a benzines és dízel között ~800eFt és nulla lóerõ van. Sosem autózza ki az ember. (Ez is önismétlés, de hajlamosak vagyunk elsiklani az árkérdés fölött.) Aki ~10-15 ezret autózik egy évben, magyarul átlagos magyar sofõr, annak a dízel nem biztos, hogy megéri.


A Civic esetében szerintem teljesen rendben van a felár , lévén a dízel sokkal erõsebb . Azért egy 1.8-as szívó benzinest , feleakkora nyomatékkal , nem hasonlítanék ehhez a kiválóan sikerült 2.2-es dízelhez . Tökmindegy hogy gyorsulásban meg végsebességben hasonlót tudnak , ami a kettõ között történik , az ég és föld !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #101 Dátum: 2006.10.30 11:09:34 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Az 1,4 és 1,6 között igen jelentõs a különbség, ugyanis azonos az áttételezés, az 1,4 4200- nál van nyomatékmaximuma, az 1,6-3800-nál, és laposabb a nyomatékgörbéje, így nemcsak jobban gyorsul, hanem sokkal rugalmasabb, és jobban autózható.

A Gázolajosnak viszont sokkal jobb a hatásfoka, vaygis egységnyi üzemanyagból tõbb energiát tud a kerekekre juttatni.

-hobbyautónak egy feltöltõs benzines ( Supra 3,0 Turbo :D )
-hosszútávra kis dízel, ha sokat kell elõzgetni, nagyobb dízel.

-Ha 3 éve nem az õsöreg 90 lovas 2,0 dízelt adják a corollához, akkor bizony eszembe nem jutott volna bezinest venni; évi 33 000 km az eddigi 3,5 év átlaga, bizony elviseltem volna, ha a 7,8 -as nagyátlag helyett 6,5 - körül megáll!!!

- Azt meg továbbra sem értem, hogy a kombihoz, vagy a sedanhoz miért nem lehet 2,0 dízelt rendelni, pedig azzal nagyon kellemes gép lenne!


Csak nálunk nem lehet , ez megint a TMH hülyesége  :turelmetlen:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #102 Dátum: 2006.10.30 12:10:18 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A Civic esetében szerintem teljesen rendben van a felár , lévén a dízel sokkal erõsebb . Azért egy 1.8-as szívó benzinest , feleakkora nyomatékkal , nem hasonlítanék ehhez a kiválóan sikerült 2.2-es dízelhez . Tökmindegy hogy gyorsulásban meg végsebességben hasonlót tudnak , ami a kettõ között történik , az ég és föld !

Teljesen egyetértek, kivéve azzal, hogy:
1. a dízel nem erõsebb, ugyanis mindkettõ 140 lóerõs;
2. nem a nyomaték viszi az autót, hanem az adott fordulat mellett produkált nyomaték és a fordulat szorzata, azaz a teljesítmény, így a nyomatékra "bízni" a menetteljesítményeket finoman szólva tévedés;
3. egyáltalán nem tökmindegy, mit tudnak gyorsulásban meg végsebességben, ugyanis ezekkel egész szépen körbe lehet határolni egy autó menetteljesítményeit. A rugalmasságról pedig már megbeszéltük, hogy a dízel teljesítményleadása jobban megfelel a mérési módszernek, így természetes, hogy jobb eredményeket hoz. A benzinessel vissza kell váltani, jobban pörgetni, és hozni fogja a dízel menetteljesítményeit. Tizedmásodpercekért meg adjon 800 ezret az, akinek hat anyja van.

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #103 Dátum: 2006.10.30 12:17:15 »
Idézetet írta: "Tamás69"
-Ha 3 éve nem az õsöreg 90 lovas 2,0 dízelt adják a corollához, akkor bizony eszembe nem jutott volna bezinest venni; évi 33 000 km az eddigi 3,5 év átlaga, bizony elviseltem volna, ha a 7,8 -as nagyátlag helyett 6,5 - körül megáll!!!

Itt a fõ érv a dízel mellett. Én is 30e-t megyek. Kb. 7,5 körül fogyaszt az autóm, ez évi 2250 liter benzin. Egy 1,4 D4D-vel 5,5 körül járnék, ez 1650 liter. Feltételezve, hogy az üzemanyag azonos áron van, és nagy átlagban 260 Ft-ba kerül, ez éves szinten ~150 ezer forintos megtakarítás. Ha részletre veszem a kocsit, a törlesztõrészlet különbségét simán megspórolom az üzemanyagon. Dehát két éve még újonnan sem nagyon lehetett kapni az 1,4-es kisdízelt, ha meg mégis, úgy meg sokkal drágább lett volna a vétel, mint egy akkor 2,5 éves benzines. (3M vs. 4,5M.)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #104 Dátum: 2006.10.30 12:36:35 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Tamás69"
-Ha 3 éve nem az õsöreg 90 lovas 2,0 dízelt adják a corollához, akkor bizony eszembe nem jutott volna bezinest venni; évi 33 000 km az eddigi 3,5 év átlaga, bizony elviseltem volna, ha a 7,8 -as nagyátlag helyett 6,5 - körül megáll!!!

Itt a fõ érv a dízel mellett. Én is 30e-t megyek. Kb. 7,5 körül fogyaszt az autóm, ez évi 2250 liter benzin. Egy 1,4 D4D-vel 5,5 körül járnék, ez 1650 liter. Feltételezve, hogy az üzemanyag azonos áron van, és nagy átlagban 260 Ft-ba kerül, ez éves szinten ~150 ezer forintos megtakarítás. Ha részletre veszem a kocsit, a törlesztõrészlet különbségét simán megspórolom az üzemanyagon. Dehát két éve még újonnan sem nagyon lehetett kapni az 1,4-es kisdízelt, ha meg mégis, úgy meg sokkal drágább lett volna a vétel, mint egy akkor 2,5 éves benzines. (3M vs. 4,5M.)


No igen , a 2.0 D4D , pláne a 90 lovas kétségtelenül kevésbé volt alternatíva , nem utolsósorban a brutál felára miatt . Beszéltünk is róla jóbarátnémmal , hogy ha a kocsi vételekor (tavaly decemberben) az 1.4 dízel még nem lett volna , akkor biztosan az 1.6 benzinest választja (az 1.4-est kizártuk , az 1.7-es 102 lovas , hozzá 1020 kilós Volvoból átülve frusztráló lett volna) . A 90 lovas 2.0 D4D-nek szinte nincs olyan paramétere , amely mellette szólna az 1.4-es D4D-vel szemben . Teljesítmény azonos , nyomaték alig nagyobb , menetzaj hangosabb , karbantartási költség (vezérmûszíj!) és fenntartás (biztosítás) szintén , fogyasztás plusz egy liter ... a 2.0 legfeljebb használtan lehet ajánlható , a korábbi évjáratokból amikor még nem volt az 1.4-es , és olyanoknak , akik tényleg legalább 30 ezer körül mennek évente - akkor megérheti .

Az 1.4-es D4D viszont olyan keveset eszik és olyan finoman és jól mûködik , hogy véleményem szerint jó választás olyannak is , aki nem "autózza ki" az árkülönbségét .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )