Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 150941 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9777
  • Autó: IS200 Sportcross
Benzin vs. dízel
« Válasz #75 Dátum: 2006.10.29 22:16:38 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Satriani"
Ezt az Accord tulaja is megerõsítette. Elõtte egy kétezres, benzines, 140 lovas Lagunája volt, és az elsõ hét után megemlítette, hogy 2000-ig a Laguna sokkal életerõsebb volt. Aztán persze az Accord lábra kap, és megy, mint az ökör, de nagyon kell figyelni arra, hogy idõben visszakapcsolj, különben csak nyomod a gázpedált, és dõlsz elõre az ülésben, hogy besegíts a kocsinak.  :nagymosoly:

Tipikus TáDé jelenség hogy amig a megfelelõ turbónyomás fel nem épül addig bizony csend van és hulla szag (a csubicsiben ilyenkor szoktam kiolvasni a népszabadságot, bár mikor feléled a turbó és nekiáll betyárosul tõteni már akkor se nagyon kell megilyedni a hatalmas erõtõl). fater gépe mint tapasztalat szerzõ jármû egy 2,5 tdi csubicsi l200 igen tudom ez inkább teherautó mint személy, de nem is ez a lényeg. Dizel romló alkatrészek amik már a 4 éves csubicsiben megfeküdtek: adagoló, turbó, turbónyomásvezérlõ, egr, ezek ugye benzinesnál nem nagyon szoktak elromlani kivéve ha turbóbenzines mert ott akkor szóbajöhet a turbó kimaradt még a befecskendezõ csúcs ami szintén  elõforduló meghibásodása a turbódizeleknek. Bár ezenkivül a csubicsinek már annyi baja volt hogy egy A4es lapot simán meg lehetne tölteni vele. de ez már off a köbön

Na jó taby! De ahogy faterod megfordult a verdával, nem is csodálom, hogy lóg a bele. 1es, nagy gáz, padkánál kis fék, fel, nem számít!  :hipnozis:
Gabe 254.

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #76 Dátum: 2006.10.29 23:02:45 »
Idézetet írta: "Satriani"

?

...

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #77 Dátum: 2006.10.29 23:14:37 »
Palaczk pajti kérésére lemértem a gyorsulást (vagy inkább rugalmasságot) 3 ill. 4es fokozatba, hogy kicsit megfûszerezzük a dolgot, bent hagytam asszonyt is :nagymosoly:  aki a maga 54,6 kg-jával képviselte a gyengébbik nemet, mint nehezék...
A biztonság kedvéért kétszer is, egyszer asszony, egyszer én nyomtam.......a stoppert.......

Továbbá ne felejtsük, hogy nagyobb papucsok vannak a gépemen. :nana:

Tehát:
60-100 3.fokozat: 8,23 ---  8. 47
60-100 4.fokozat: 13.47 --- 13,85

Az elsõk az én méréseim, minden szentnek maga felé húz... :sunyi:

Ennyi, a héten feldobom a téligumákat és egyedül is lemérem a dolgot, kíváncsi leszek... :hmm:

Ui.: Viszont nálam ennyi a max. terhelés, nincs az hogy két lány (pl. Padödö) beül még hátra... :kormom:  :wink:

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #78 Dátum: 2006.10.29 23:31:10 »
Idézetet írta: "aved"
/ON
1.4 benzines

60-100
3.ban: 6.94
4.ben: 13.23


Hát 3-asba elég nagy az eltérés... :?
Ennyit butítana a felni???

Viszont ami érdekes, hogy 4be már szinte elhanyagolható, sz*rabbul megy, de hanyagolható... :hmm:
 
Egy kis off: de talán azért idevág: anno mikor jtd power-es Ducato-val szállítottam :vag2: , (jó kis verda) üresen 170... (persze forgalomtól elzárt területen :nagymosoly: ) 1,5t rá és ugyanúgy 170  :shock:  csak kb. 1perccel "késõbb" érte el a végsebességét...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9777
  • Autó: IS200 Sportcross
Benzin vs. dízel
« Válasz #79 Dátum: 2006.10.29 23:41:59 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "aved"
/ON
1.4 benzines

60-100
3.ban: 6.94
4.ben: 13.23


Hát 3-asba elég nagy az eltérés... :?
Ennyit butítana a felni???

Viszont ami érdekes, hogy 4be már szinte elhanyagolható, sz*rabbul megy, de hanyagolható... :hmm:
 
Egy kis off: de talán azért idevág: anno mikor jtd power-es Ducato-val szállítottam :vag2: , (jó kis verda) üresen 170... (persze forgalomtól elzárt területen :nagymosoly: ) 1,5t rá és ugyanúgy 170  :shock:  csak kb. 1perccel "késõbb" érte el a végsebességét...

Itt jön be az a képbe, hogy a súly elsõsorban a kezelhetõségen és a gyorsuláson látszik meg, nem pedig a végsebességen. Ott a légellenállás a legnagyob befolyásoló tényezõ.
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #80 Dátum: 2006.10.30 01:33:39 »
Idézetet írta: "taby"
Mellesleg dizel hátrány: unakatestvérem/fogdokim dizelhonda accordjának bazi nagy hátránya az hogy az üzemi hõmérsékletet télen 5-10 km alatt tudod elérni, ha finoman mész vele, viszont nem illik hideg autóval kiméletlenül bánni fõleg nem modert turbó dizel intercooleres kütyüvel. Szóval dottóre bácsim gyakran indulás elõtt már egy 10-15 percel neki áll ketyegtetni télen hogy legyen kis üzemi melege a mocinak, de hát az abaj hogy alapjáraton is vahjmi kevess hõt termel a moci. golfos dizel tuning guru haver is mindig azzal fikázza a benzines autókat, hogy az elégetett üzemanyag akár 50%-át is felesleges hõtermelésre használja, ezáltal elpazarolt energia stb stb... De ugye ez a pazaarolt hõ néha visszájára sülhet el. Ezért agyal dottóre bácsim vmi mocifûtõ készségen, vagy álló fûtés lesz vagy vmi hasonló, de egy merülõforraló féle se árt a hûtõrendszerbe.


Na ja , tényleg lassan melegszenek be hidegben , a jó hatásfok miatt . Nem probléma , mert fûteni fûtenek már elõbb is , köszönhetõen az elektromos kiegészítõ fûtésnek . Kímélni ? Nekem nem lenne téma , én mindig kímélem , nem csak hidegen . Odáig már egyébként is eljutottunk , hogy aki imád motort pörgetni (és van hozzá pénze is) , az ne dízelt vegyen , az nem arra való . Azzal lehet pörgetés és nagy fogyasztás nélkül is gyorsan menni , akinek ez valamiért nem tetszik , az vegyen nyugodtan benzinest  :)

Egyébként azt biztosan tudom , hogy a Corolla dízelhez lehet kapni gyári motor-elõmelegítõ rendszert , nem is vészes áron . Nyilván van a Hondához is . Egyébként is okos dolog , nagyban megdobja a komfortot .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #81 Dátum: 2006.10.30 01:42:33 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"
És sokkal jobban megy , mint a vérszegény , álmos 1.4-es benzines , amit csak az égbe pörgetve lehet arra késztetni , hogy valamennyire belenyomjon az ülésbe...


Ez nem volt szép...

Azért ne állítsuk már be egy béna sz*rnak az 1.4es vvti-t... :nene:

Lehet azzal azért haladni, és nemcsak úgy ha non-stop tégla van a gázon, ha meg tényleg a nyomulós stíluson van a hangsúly akkor is elmegy azaz álmos, vérszegény fostaliga... :wink:  (ezt azért tartsuk evidenciába)

Én szeretem azt a stílust ahogy a benzinest hajtani kell, Te a dízelt szereted, nincs ezzel semmi baj, de azért tiszteljük már a másik "hülyeségét"... :rolleyes:


Bocsi , semmilyen pejoratív kifejezést nem használtam . Azt sokszor kifejtettem már , és nem csak a dízel vs benzines vonatkozásban , hogy egy ekkora autóba egy 1.4-es szívó benzinmotort elégtelennek tartok . Mielõtt valaki részrehajlással vádolna , a SAJÁT Carinánkban is elégtelennek tartom például az 1.6-os motort - mert csak üres kocsival képes valamennyire (!) menni . Szvsz modern kompakt autóba benzinesbõl minimum 1.6-os dukál , ami azalatt van , az már igen erõs kompromisszum az olcsóság oltárán . És , mielõtt valaki alap nélküli dumálással vádolna , vezettem ilyen autót , nem is egyet . Minden 1.4-es kompakt autó gyenge , tény hogy ez a 97 lovas gép gyengék közt még a legerõsebb - de csak ezek között .

Amúgy meg NEM a dízelt , hanem az alacsony fordulaton is nyomatékos autót szeretem , amit nem kell ahhoz pörgetni (ami számomra gyilkolás , fõleg pénz-gyilkolás) , hogy menjen . Csak hab a tortán , hogy a dízel ezt ráadásul kis fogyasztással párosítva tudja . Ha valakit ez megnyugtat , álmaimban dízel helyett elõbb vennék egy V8-as , 60-as évekbeli amerikai Muscle Cart , ha nem lenne szempont a fogyasztás ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #82 Dátum: 2006.10.30 01:46:28 »
Idézetet írta: "czsiga"
Idézetet írta: "Kgabe"

Kép
.


A mellékelt képen a fogyi tényleg nem gyerek. Nekem eddig 6.3 l/100 km  volt a legjobb Budapest - Hszob 4-es beragadós, inkább 80 km/h, mint 90 km/h.


Kishaver mesélte a legutóbbi pécsi talin , hogy amikor Zénókával egy hétre kocsit cseréltek , akkor Zénóka ezalatt 2.9-re (kettõ egész kilenc tized) vitte le az 1.4-es D4D Yaris átlagfogyasztását . Ami , megjegyzem , Kishavernél is csak 4.8 . Átlagban .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #83 Dátum: 2006.10.30 01:53:42 »
Idézetet írta: "Peti500"
Palaczk pajti kérésére lemértem a gyorsulást (vagy inkább rugalmasságot) 3 ill. 4es fokozatba, hogy kicsit megfûszerezzük a dolgot, bent hagytam asszonyt is  aki a maga 54,6 kg-jával képviselte a gyengébbik nemet, mint nehezék...
A biztonság kedvéért kétszer is, egyszer asszony, egyszer én nyomtam.......a stoppert.......

Továbbá ne felejtsük, hogy nagyobb papucsok vannak a gépemen.  

Tehát:
60-100 3.fokozat: 8,23 --- 8. 47
60-100 4.fokozat: 13.47 --- 13,85



Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "aved"
/ON
1.4 benzines

60-100
3.ban: 6.94
4.ben: 13.23


Hát 3-asba elég nagy az eltérés... :?
Ennyit butítana a felni???

Viszont ami érdekes, hogy 4be már szinte elhanyagolható, sz*rabbul megy, de hanyagolható... :hmm:
 


Nem , ennek szerintem semmi köze a felnihez ... inkább az lesz , hogy aved Cartárs kicsit elmérte a dolgot hármasban is , meg ötösben is . Ötösben ugye jóval jobb értéket mért , mint az 1.6 benzines hiteles teszt mérése ; ez nyilvánvalóan képtelenség (õ maga is említette , hogy nem biztos hogy jól csinálta) . A hármasa is döbbenetesen jó volt , ha viszonyítjuk pl. a te mérésedhez , nomeg ahhoz a 8.3-hoz , amit én mértem az 1.6 Carinán . Összegezve asszem elmondhatjuk , hogy a négyesben mért érték korrekt , mert az mindkettõtöknél nagyságrendileg azonos . A hármasra a tiéd a mérvadó , mondjuk a jobbik adat (a felnit is figyelembe véve) , tehát kb. 8.2 .

(És akkor , mivel ugye ez volt a vita lényege , emlékeztetnék rá , hogy a dízel NÉGYESBEN megy 8.7-et .)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #84 Dátum: 2006.10.30 02:04:32 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ühüm ... na ilyenkor mit teszel ? A benzinest vissza kettõbe , és tépni . A dízellel ? Maradhat hármasban , és ugyanúgy megy .

Csak azt nem tudom, hogy a dízel megy-e hármasban 100-ig.  :roll:  Ha igen, akkor  [smilie=sm38.gif]


Megy  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #85 Dátum: 2006.10.30 02:09:13 »
Idézetet írta: "czsiga"
Idézetet írta: "Palaczk"
És sokkal jobban megy , mint a vérszegény , álmos 1.4-es benzines , amit csak az égbe pörgetve lehet arra késztetni , hogy valamennyire belenyomjon az ülésbe...


 :nene: Az a belenyomni az ülésbe azért erõs túlzás egy 90 lovas dízelnél. Egyszer éreztem azt, hogy benne vagyok az ülésben, amikor kollégám felvitt Miskolcról Budapestre az M3-on egy TypeR Civic-kel, ami egy picit még tuningolva is volt. Szóval 6kg/LE fölött hagyjuk ezt a belenyom az üllésbe frázist, mert nyomás és nyomás között igen nagy a különbség. Egy TS Corolla nyílván más, vagy a 177 lovas Auris dízel. Majd meglátjuk.

A benzinesben azt szeressem, hogy 70-nél vissza 3-ba és 5300-ig lehet kergetni a fordulatszámmérõt, majd 5. sebesség és haladunk tovább. Ezt ha hetente 2-szer elkövetem, akkor már megvan a szükséges endorfin adagom  :nagymosoly:

Mást meg a 4 lityis fogyasztás izgat föl.

Mondom, hogy szubjektív a dolog.  :nana:  :nagymosoly:


Azt írtam , hogy "valamennyire"  :nana: !

És , írom sokadszor , nem önmagában a 4 literes fogyi "izgat föl" (bár az kétségkívül nagyon kellemes érzés) , hanem az , hogy az autó megy , és mégsem eszik . Forgathatjátok akárhogyan , ezek igen alapvetõ elõnyök .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #86 Dátum: 2006.10.30 02:25:24 »
Satriani : túl sok érvet (újat) nem tudok már írni ... te szemlátomást tényleg nagyon muzikálisan közelíted meg a kérdést ;) , ha ennyire zavar a hang . Abban igazad van természetesen , hogy a dízeleknél a megy/nem megy között az alsó fordulatszám-régiókban jóval élesebb a határ , mint a szívó benzineseknél . Egy modern TD-vel valóban nem tudsz 1000-1200-ról gyorsulni , illetve legfeljebb csak ha naaaaaaagyon ráérsz . Ez tény . Viszont utána , még mindig igen alacsony régióban , nagyon erõssé válnak . Az már majdhogynem ízlés kérdése , hogy kinek mi nyom ebbõl többet a latban . Nekem , aki gyûlölöm és pusztítónak tartom a magas fordulatot , bõven megérne a visszakapcsolásnál szükséges plusz odafigyelést a tény , hogy nem kell 3500-4000 fölé küldenem a motort ahhoz , hogy odapakoljon . Másnak nem ér meg ennyit , OK , elfogadom . De ezek szubjektív kérdések , amelyek szerintem semennyit nem változtatnak a tényen , hogy a menetteljesítmény/fogyasztás kombinációból adódóan , közútra , nem-sport autóba a dízelmotor a jobb választás . De ez már tényleg önismétlés megint .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #87 Dátum: 2006.10.30 02:30:15 »
Amúgy ha valaki itt néha kissé sarkítottnak érezné a megfogalmazásaimat , akkor mentségemre szóljon , hogy a fejlécben ez a szöveg minden egyes alkalommal kinyitja a bicskát a zsebemben : "Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel" :robbanfej: ... OK hogy ez itt a benzin vs dízel topik , de akkor talán szerencsés lett volna betenni a válaszlehetõségek közé egy olyat is , ami a benzinesekrõl szól hasonlóan szubjektív hangnemben : "A benzinmotor maradjon meg a versenyautóknak , utcai autóba dízel való" - és ez még csak nem is lenne sértõ , ellentétben az elõbbivel  :turelmetlen: ... mert azt a kettes számú válasz ugyan nem kompenzálja szerintem .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24752
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Benzin vs. dízel
« Válasz #88 Dátum: 2006.10.30 02:53:08 »
Idézetet írta: "Palaczk"
szerencsés lett volna betenni a válaszlehetõségek közé egy olyat is , ami a benzinesekrõl szól hasonlóan szubjektív hangnemben : "A benzinmotor maradjon meg a versenyautóknak, utcai autóba dízel való" -

Tudod, lassan már ez sem igaz, ha megnézzük a legutóbbi Le Mans-i 24 órás versenyt...
music      

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24752
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Benzin vs. dízel
« Válasz #89 Dátum: 2006.10.30 03:04:27 »
Ezügyben osztom Palaczk álláspontját, és vezetési szempontból én is a dízel mellé tenném le a voksot, - annak ellenére, hogy a következõ kocsim is minden valószínûség szerint benzines lesz, méghozzá azért, mert az én használati viszonyaim mellett nem ér meg nekem az a 4-500e forint plusz, amivel egy azonos korú, 4-5 éves használt dízel Avensis, vagy Corolla többe kerül nem alapmotorú benzines társainál. Szóval ha valaki hosszú távra tervez, akkor szinte minden a dízel mellett szól, egyszerûen kényelmesebb vezetni. Egyetlen dologban nem tudott még senki megnyugtatni, hogy a mai korszerû, nagynyomású dízelek felveszik-e tartósságban a versenyt a régiekkel, mertha javítani kell, az bizony sokkal drágább, mint egy benzinesnél.
music