Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 373485 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #630 Dátum: 2011.04.14 20:30:37 »
Olvasd el ezt: http://nyafogo.buzz.hu/archives/2006/11/29/Urban_legend_az_auto_a_nyomatektol_gyorsul/ Köss bele, érvelj.
Elolvastam. Egyrészt tele van helyesírási és gépelési hibával. Másrészt a végső meggyőzéshez adott példa ordít (140 LE vs 220 LE). Valami szolídabb differenciájú példát nem mert felhozni?
És bár ő is az ellen ír, hogy nem a nyomaték gyorsítja az autót, azért pár helyen mégis ezt használja ("2-szer akkora nyomaték fogja gyorsítani az autót").
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #631 Dátum: 2011.04.14 20:31:10 »
Két módon lehet elképzelni jó menetteljesítményeket: vagy alacsony fordulaton nagy nyomatékkal, vagy magas fordulaton kevés nyomatékkal. Mindkettő ugyanazt eredményezi: magas teljesítményt. Az meg jó menetteljesítményeket.
Így, így  :yes: ... És tegyük még hozzá, hogy vagylagosságra nincs feltétlenül szükség: ha már alacsony fordulaton is nagy a nyomaték, ÉS pörögni is sokat tud az adott motor (mint például egy BMW 335i motorja), az a legjobb, mert akkor (a sok nyomaték révén) már alacsony fordulaton is lesz sok teljesítmény, vagyis a motor rugalmas is lesz, gyorsulni is jól fog, és a végsebessége is jó magas lesz. Ezért fontos a nyomaték IS, ezért tudhatunk meg sokat az adott autóról már azáltal, ha tudjuk a csúcsnyomatékát & a hozzá tartozó fordulatszámot, ÉS a csúcsteljesítményét & a hozzá tartozó fordulatszámot. Persze ez nem újdonság, de örülök, hogy a te álláspontod is ugyanez  :flowers: :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #632 Dátum: 2011.04.14 20:39:28 »
Egyszer egy tényleg korrekt rugalmassági adatokkal büszkélkedő Fusion tulaja "hívott ki" egy Mátrafüred-Sástó emelkedőmászásra. Ő ugye próbálkozott az 1.4-es dízel 60-70 lóerejével, én meg kapcsoltam egy másodikat, és félgázon letúrtam az útról.
Kicsivel korábban az 1.4 VVti és 1.5 dCi közötti 9 LE különbséget jelentősnek tituláltad, akkor ez esetben az a 27-37LE különbség végzetes. Tehát nem a fúzsönnel kellene bizonyítani az igazad. Mert ilyen alapon akkor én is simán egy kalap alá vehetném az 1.4 VVti-t és a 2.0 D4D-t, hisz csak 29 LE különbség van közöttük.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #633 Dátum: 2011.04.14 20:41:55 »
Érdekes téma ez a nyomaték vs. teljesítmény, elolvastam sghu77 hozzászólását is a másik topikban. Mindkét oldal véleményét láttam, ezekre most nem is reagálok, csak megosztom veletek a saját okfejtésem.
A motortól indulok és megpróbálok eljutni a kerékig.:) A lendkeréken lejön, mérhető forgatónyomaték (ez ugye a motor fajtájától, jellegétől függ hogy milyen a görbéje), most lényegtelen hogy mennyi a fordulatszám. A motor után jön a váltó, az adott fokozat áttételének megfelelően módosul a nyomaték. Ezután jön a főáttétel, az szintén annak megfelelően felszorozza a nyomatékot. Eljutunk a kerékig. Az itt jelentkező nyomaték és a kerék méretéből kiszámolható a kerék és az úttest között ébredő vonóerő. Van ugye a járműnek tömege, ezzel osztva a vonóerőt megkapjuk a gyorsulást. Most hagyjuk a különféle veszteségeket, légellenállást, gördülési ellenállást. A jármű gyorsulásának meghatározásához tehát sehol nem számolok a teljesítménnyel. A vonóerőt a sebességgel megszorozva persze megkapjuk a teljesítményt, mint egységnyi idő alatt elvégzett munkát. Két azonos sebességgel haladó jármű közül az gyorsul jobban, amelyiknek nagyobb a vonóereje, ezáltal ez a teljesítmény értékében jelentkezik, de nem attól függ. Helyes az okfejtés vagy sem?
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #634 Dátum: 2011.04.14 20:44:26 »
Egy Forma-1-es autóban nincs annyi nyomaték, mint a te kocsidban - viszont 20.000 körül pörög, hoppácska.
Cserébe jó, ha kibír két futamot  :D
 :flowers:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #635 Dátum: 2011.04.14 20:49:14 »
Ja, meg a sebességtartománya mondjuk 320-ig tart, nem 180-220-ig. :flowers:
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Satriani

  • Vendég
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #636 Dátum: 2011.04.14 20:52:10 »
Valami szolídabb differenciájú példát nem mert felhozni?

Na, azért lássuk be, ez, ill. a helyesírás-elgépelés nem dönti meg az érvelést. Teljesen jó, világos érvelés.

De ha nem tetszik az a példa, csináljunk másikat. Adott két, azonos autó, benne két, azonos benzinmotor, mondjuk ez:


(Ez egyébként egy Honda, nem gyengén egyenletes nyomatékgörbével.)

Egymás mellett gurulnak, 100 km/órás sebességgel. Az egyik mondjuk harmadikban, 4500-as fordulaton, a másik pedig ötödikben, kerek 3000-es fordulaton. A rendelkezésre álló nyomaték kb. azonos, mindkettőnek kb. 140 ft-lbs (cirka 190 Nm), az egyiknek a teljesítménye 82 lóerő, a másiké 122. A kérdés, hogy melyik indul meg jobban?

Satriani

  • Vendég
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #637 Dátum: 2011.04.14 20:53:16 »
Kicsivel korábban az 1.4 VVti és 1.5 dCi közötti 9 LE különbséget jelentősnek tituláltad, akkor ez esetben az a 27-37LE különbség végzetes. Tehát nem a fúzsönnel kellene bizonyítani az igazad. Mert ilyen alapon akkor én is simán egy kalap alá vehetném az 1.4 VVti-t és a 2.0 D4D-t, hisz csak 29 LE különbség van közöttük.

Ja, most már számít a teljesítmény, és érdekes, amit írok? Csaxólok, a Fusion nyomatéka sokkal több, mint a Corolláé. Akkor miért nem megy jobban?

Kezded már kapisgálni, miért nem a nyomaték a lényeges a menetteljesítmények szempontjából?

(Egyébként én tudtam, hogy jobban fog menni az autóm. A dízeles csóka bizonygatta, hogy neki van esélye 30 lóerő híján is. Nem az én igazam bizonyosodott be, hanem csak működött a fizika.)
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.14 20:56:07 írta Satriani »

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #638 Dátum: 2011.04.14 20:58:36 »
Tökmindegy mekkora a teljesítmény, amelyik 3.ban van, annak az összáttétele rövidebb, keréken nagyobb vonóereje van, az fog jobban gyorsulni.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #639 Dátum: 2011.04.14 20:58:47 »
Ha azonos a fordulatszám, melyik motornak lesz nagyobb a teljesítménye  :hmmmm: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #640 Dátum: 2011.04.14 21:09:33 »
Tökmindegy mekkora a teljesítmény, amelyik 3.ban van, annak az összáttétele rövidebb, keréken nagyobb vonóereje van, az fog jobban gyorsulni.

Pont ezt vezette le sghu77 a subarus topikban, olvasd át még egyszer.

Ha azonos a fordulatszám, melyik motornak lesz nagyobb a teljesítménye  :hmmmm: ?

 :helpsmilie: [rohog] :lol: [rohog]

Az autók sebességét nem a fordulatszám mutatja meg, hanem a sebesség.  :sorcerer:  Mondj egy szitut, amire ráhúzható, hogy "két autó megy egymás mellett négyezres fordulaton":devil: [rohog] [rohog]

Egyébként ha egymás mellett mennek, tehát azonos a sebességük, és véletlenül azonos a fordulatszámuk is, akkor találd már ki, melyik fog jobban elindulni. Súgjak? Amelyiknek nagyobb a teljesítménye. :winkiss:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #641 Dátum: 2011.04.14 21:13:30 »
Egyébként ha egymás mellett mennek, tehát azonos a sebességük, és véletlenül azonos a fordulatszámuk is, akkor találd már ki, melyik fog jobban elindulni. Súgjak? Amelyiknek nagyobb a teljesítménye. :winkiss:
És melyiknek lesz nagyobb a teljesítménye  :szemez: ? ... Súgjak? ..........  :lol: ..................... Ehh, igazad van: óvoda  [rohog]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #642 Dátum: 2011.04.14 21:16:11 »
És melyiknek lesz nagyobb a teljesítménye  :szemez: ? ... Súgjak? ..........  :lol: ..................... Ehh, igazad van: óvoda  [rohog]

Kicsit szolidabban...
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.14 22:00:11 írta MiCKEY »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #643 Dátum: 2011.04.14 21:22:09 »
Mivel érintett vagyok, ezért a többi modit fogom megkérni, hogy ezt a hozzászólásodat töröljék.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #644 Dátum: 2011.04.14 21:26:37 »
Nyugodtan töröld magad, tegnap is intézkedtél.  [rohog]