Mindenféle > OFF-topic

Benzin vs. dízel

<< < (2/399) > >>

Palaczk:

--- Idézetet írta: "Peti500" ---De azért az tök jó hogy mindenki egy szívó benzineshez hasonlítja turbó+cooleres dízel mocikat... :szemforgat:

Egy 2.4es Ave nem megy úgy mint a D-CAT... :|
És ha ráraknák egy turbót akkor se menne úgy...
Persze, fogyasztásba akkor is menne a dízel, de én itt ugyanolyan elfogult, "csak a dízel a jó" érveket látok amiket nekem dobáltatok vissza fordított felállásban... hogy csak a benzines

Hasonlítsuk egy szívó dízelhez egy szívó benzinest. :nana:
Ja, a szívó dízel egy fabatkát se ér, bocs... :ordog:

Amúgy a Saab és az Audi is csinált már kisnyomású turbóval szerelt benzinest, nagyobb teljesítmény és közbe picivel jobb fogyasztás,  van fantázia a dologban (ez aszem a 90es évek elején/derekán volt) csak a benzinesek elvannak hanyagolva, most a dízel a menõ...
--- Idézet vége ---


Abban mi a kivetendõ , hogy azt hasonlítja össze az ember , ami a piacon fellelhetõ ? Amúgy sem vethetõ össze a feltöltött dízel és benzines , mert míg dízelnél a feltöltés nem növeli meg a fogyasztást (korábban , mikor még lehetett kapni sok szívódízel autót is , ez jól látható volt) , addig a benzinesnél jellemzõen igen .

A benzinesek el vannak hanyagolva , méghozzá jó okkal , mert nem a benzineseké a jövõ (hacsak nem hibridként) . A benzinesnek rosszabb a hatásfoka , mint a dízelé , és ezen sehogyan sem lehet változtatni . Logikus , hogy azt a motort fejlesztik , amellyel azonos/jobb menetteljesítmények érhetõk el , kisebb üzemanyag-fogyasztás mellett . Igen , a dízeleknek bizonyos károsanyagokból rosszabb a kibocsátásuk , de ez is megoldódni látszik a D-CAT és egyéb technológiákkal .

Kisebb használható fordulatszám-tartomány ? Hja , emberek , le lehet végre szokni a fölösleges pörgetésrõl ;) ... engem ez a szempont abszolút nem izgat , én amúgy is úgy nagyjából az 1500-3500 közötti tartományt használom ; néha , ha nagyon rohanok , ez fölmegy 4000-4500-ig . Na bumm , ez még benne van a dízelnél is . Ami efölött van ? Anakronizmus , túlhaladott , szükségtelen . A motor nem arra való hogy pörögjön , hanem hogy menjen . Legalábbis a közúton . Méghozzá úgy , hogy minél kevesebbet kelljen váltani közben . Márpedig ehhez nyomaték kell , és az a dízelnek van bõven .

Palaczk:
Amúgy én a kettes választ jelöltem be , de kényszeredetten , mert ugyan valóban remek motorok a modern dízelek , de a benzinesek korántsem álltak meg a fejlõdésben , elég csak megnézni azt , hogy mi történik e téren pl. a Toyota háza táján ! Csak a benzineseknél nincs (és nem is lesz , nem is lehet) olyan áttörõ fejlõdés , amit a dízeleknél a direkt befecskendezés megjelenése és elterjedése fémjelzett . Egyébként nemtom tudtátok-e , hogy bár valóban a "szivar" Audi 100-as 2.5-ös öthengeres TDI-je volt az elsõ sorozatgyártású direkt-befecskendezéses dízel személyautó , de a technika , kezdetlegesebb formában , már 87-ben megjelent a Fiat Cromában ; a németek "csak" tökéletesítették és továbbfejlesztették .

Kgabe:
Hurrá-hurrá! Végre van dízel vs benzin!  :tapsi:

Kgabe:

--- Idézetet írta: "Palaczk" ---
--- Idézetet írta: "aved" ---/ON
1.4 benzines

60-100
3.ban: 6.94
4.ben: 13.23

60-120
3.ban: 12.11
4.ben: 19.89

80-120
3.ban: 7.2
4.ben: 10.4
5.ben: 14

1.6 16v? 1.4D4D adatai? TS??? :nagymosoly:  :nagymosoly: ON/
--- Idézet vége ---


Jelenleg csak 60-100 4.-ben , illetve 80-120 5.-ben adatokat tudok írni , mert az AB tesztjeiben ezt mérik , nekem pedig ezek vannak meg . De majd megkérem jóbarátnémat , hogy mérje le a többit is az 1.4 dízelén . Addig is itt vannak az adatok , és a jobb áttekinthetõség kedvéért odatettem melléjük az 1.4 benzinesét is .

60-100 4.-ben : 1.4 benzin 13.2 ; 1.6 benzin 10.6 ; 1.4 dízel 8.7

80-120 5.-ben : 1.4 benzin 14.0 ; 1.6 benzin 15.4 ; 1.4 dízel 13.4

Itt némi furcsaság látható . Az 1.6 benzines váltója az 1.4-esével pontosan azonos áttételezésû , és a motor nyomatékosabb , tehát elvileg jobban kellene mennie ötösben is , mint az 1.4-esnek . Biztos , hogy jól mérted ezt a 14 mp-t ? Mert pl. a négyesben mért adataid reálisnak tûnnek , ez a 14 a 80-120 ötösre viszont feltûnõen jó . Én 17-18 mp körüli értékeket vártam volna , az alapján egyrészt (fõleg) amit az 1.6-os tud , másrészt amit a konkurrens , 1.4-es motorral szerelt autók tudnak (pl. Astra 1.4 90 LE 125 Nm 20.2 , Golf 1.4 80 LE 132 Nm 18.6) .
--- Idézet vége ---

Ehhez a mérési furcsasághoz annyit, hogy nekem az E11-es 1.4 vvt-i Corollám 17 alatt gyorsult 80-120-ra ötödikben, és sztem még ez is elég jó eredmény volt.

Kgabe:

--- Idézetet írta: "Peti500" ---De azért az tök jó hogy mindenki egy szívó benzineshez hasonlítja turbó+cooleres dízel mocikat... :szemforgat:

Egy 2.4es Ave nem megy úgy mint a D-CAT... :|
És ha ráraknák egy turbót akkor se menne úgy...
Persze, fogyasztásba akkor is menne a dízel, de én itt ugyanolyan elfogult, "csak a dízel a jó" érveket látok amiket nekem dobáltatok vissza fordított felállásban... hogy csak a benzines

Hasonlítsuk egy szívó dízelhez egy szívó benzinest. :nana:
Ja, a szívó dízel egy fabatkát se ér, bocs... :ordog:

Amúgy a Saab és az Audi is csinált már kisnyomású turbóval szerelt benzinest, nagyobb teljesítmény és közbe picivel jobb fogyasztás,  van fantázia a dologban (ez aszem a 90es évek elején/derekán volt) csak a benzinesek elvannak hanyagolva, most a dízel a menõ...
--- Idézet vége ---

Igen, szívó benzinest turbódízellel. Mert ezt diktálja a piac. Pl BMW-nél ha jól tudom az 530i és az 530d egy áron fut, sõt, talán olcsóbb a dízel. És meg lehet nézni, hogy mennyi dízelt és mennyi benzinest látsz az utakon. Pont most olvastam egy 535d Népítéletet, ahol a tulaj autópályás tulajdonságokról ír. Ami tetszik: 160-nál 2100-as fordulat. Ez a lényeg, a nyugodt erõ, stresszmentes haladás.
Viszont  :!: Sok embernek nem az a célja autózás közben, hogy stresszmentesen, nyugisan haladjon. Bevallom, én is hiányolom néha a jó kis benzines gépet, mikor egy kihalt, széles városi szakaszon jól meghuzatnám kettesben 100-ig, merthogy ment úgy a kis drága. Ez most a dízellel 4-ben megy. Mégis, ha totál menetidõt nézzük: eddig általában, jó esetben 1:40-1:45 körül értem Szekszárdról Szegedre (E11, 1.4 vvt-i), általában 6-6.3-as átlagfogyival. Most ez az idõ 1:30 5 liter alatti fogyival (E12 1.4 D4D). Tehát: jobban haladok, kevesebbet fogyasztok. Ez a lényeg, nem a 0-100 és még talán nem is a rugalmasság. A tiszta menteidõ számít annak, aki messzire megy.

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

[*] Előző oldal

Teljes verzió megtekintése