Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 142933 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013,Yaris 2008
Benzin vs. dízel
« Válasz #45 Dátum: 2006.10.29 14:54:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
... normális ember általában nem kettesben gyorsul százig  :crazy:

Jeee nem vagyok noooormális :crazy:  :pofa:  :kacsint:  :nagymosoly:  :rohog:  :kacag:

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin vs. dízel
« Válasz #46 Dátum: 2006.10.29 15:05:57 »
Amikor én vettem az elsõ Corollát, akkor még nem volt 1.4 D, így maradt a benzines. Ha most venném, valszeg a dízelt választanám. Mivel nem hitelre veszek autót, így a vételár eléggé befolyásol, de ha nem sokkal kell többet adni érte, akkor megér(het)i a dízel, ugyanis az utána következõ havi kiadások (üzemanyag) kisebbek lesznek és ez látszik meg legjobban a családi költségvetésen (mivel az autó árát már kinyögtük).
Az elõzõ Corolláról megvannak az adatok, lássuk:
3 év alatt 2875 liter benzint tankoltam, ez összesen 703e Ft-ba fájt. Az átlagfogyasztás 7.25 liter volt.
Tegyük fel, hogy a dízel 5 literes átlagot tud(na). A korábban megtett km-eket alapul véve 1980 gázolaj fogyott volna el, így ha azonosnak vesszük az árát akkor 485.500 Ft-ot fizettem volna ki üzemanyagra.
A különbség 217.500 Ft, majdnem 3 év alatt. Ez havi szinten 6270 Ft-ot jelent a dízel és a konyhapénz javára. Azaz olyan, mintha kapnék bruttó 11400Ft fizuemelést  :kacsint:
De bonthatjuk másként is. Átlagosan 649 km-t tettem meg egy tankkal, és 47.1 litereket tankoltam, mindezt 61x. Dízelnél ez így nézett volna ki: átlag 942 km-t mehettem volna egy tankkal, ez 42 tankolást jelent. Tehát kb 1.45x annyi ideig jártam volna egy tankkal. Ez napokra vetítve annyi, hogy az átlag 17 nap helyett csak 25 naponta kellett volna a kutat meglátogatni.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin vs. dízel
« Válasz #47 Dátum: 2006.10.29 15:10:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
 Azt fölhozni ezzel szemben ellenérvként , hogy de ha a benzinessel kettesben tépünk százig , akkor kihozható egy mp elõny a dízellel szemben , szerintem meglehetõsen gyenge és a realitásoktól elrugaszkodott okfejtés , mert normális ember általában nem kettesben gyorsul százig  :crazy:

Kivéve, ha nagyon muszáj...  :oops:  :pofa:
Mondjuk már jó ideje tötyögsz egy pótosifa sor mögött, de nincs lehetõség elhúzni. Aztán egy vasúti átjáróból kijövet (vagy keresztezõdésbõl kifordulva) 40-rõl el lehet rajtolni, mert van annyi hely a szembejövõig  :nana:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24489
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Benzin vs. dízel
« Válasz #48 Dátum: 2006.10.29 17:09:18 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Hát, így a kontextusból kiragadva esetleg úgy tûnhet fel vagyok pörögve. De ugye feltûnt, hogy nekem pont dízel gépem van? És nem véletlenül. Én pont a nyugis közlekedést bírom. És elég hozzá, hogy jelenleg csak egy gyerekem van (ja, pont a kezemben). Mindössze annyit mondtam, hogy néha-néha a móka kedvéért jól esett/esne kipörgetni egy benzines gépet. Szó nincs arról, hogy állandóan pörgésben lennék/fel lennék pörögve.

Oké. :kacsint:  :kacsint:
music      

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #49 Dátum: 2006.10.29 18:35:02 »
Idézetet írta: "Kgabe"

Csak azt nem értem, hogy miért nem veszed figyelembe az eladhatóságot, ha nem csak a pillanatnyi helyzetet mérlegeled?


Figyelembe vettem, a következõ módon:

1. A Toyota rendkívüli módon tartja az árát bármely más autómárkával szemben (persze akad kivétel).
2. Azért, hogy 500 000-rel többet kapjak egy dízelért, miért költsek rá 500 000-rel többet megvételkor?
3. Ha 100 000 km elõtt eladom, akkor meg a jelenlegi árakon, még a beugró különbözetet sem autóztem el.

Röviden ennyi.  :kacsint:
D: 212

Satriani

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #50 Dátum: 2006.10.29 18:47:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Nem hangos , kulturált , nem büdös , semmi füstje-koromja nincs .

Nem azt írtam, hogy hangos vagy kulturálatlan lenne. Azt írtam, hangosabb és kevésbé kulturált, mint a benzines. Azt meg ne próbáld megmagyarázni, hogy nincs traktorhangja alapjárat környékén, mert én annak hallom, annak érzem. A szagát belülrõl nem érzed, csak ha elõtted közlekedik egy. Persze nem olyan büdös, mint egy Fiat Regata, de van szaga. Olyan dízelt meg még nem láttam, ami ne füstölt volna valamelyest. Bármelyiknek odalépsz, jön belõle egy kis szürke pamacs. Én a Trabant óta elszoktam ettõl...

Idézetet írta: "Palaczk"
Azt mondjátok , a benzinesnek szélesebb a használható fordulatszám-tartománya . Nem igaz , mert a benzines csak valahol 4000 fölött nyújtja azt a dinamikát , amit a dízel már 2000-nél tud !

És csak az a használható, ami olyan dinamikus, mint egy dízel 2000-nél? Én általában 2000 körül elváltom a sajátomat, ez azt jelenti, hogy ~1500 körül már tartós haladásra használom az autót. Innentõl 6500-ig húzatható a motor, azaz 5000 rpm van a használhatóság alsó és felsõ határa között.

Nem is értelek, lassan csak azt nem írod le, hogy egy kalap kaki a benzinmotor. Érdekes módon én használhatónak tartom, sõt, sokkal kellemesebbnek, mint a turbólyuk után megtáltosodó, majd utána hirtelen elhaló dízeleket. Ettõl függetlenül lehet, hogy legközelebb dízelt veszek (a pénz nagy úr, gazdag ember a Lada-tulaj), de hogy szeretni nem fogom a reggeli garázsbezárás közben borzalmaskodó csörömpölést, és hogy hiányozni fog a beindításkor hallható kellemes böffentés, az biztos.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #51 Dátum: 2006.10.29 19:12:26 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Palaczk"
 Azt fölhozni ezzel szemben ellenérvként , hogy de ha a benzinessel kettesben tépünk százig , akkor kihozható egy mp elõny a dízellel szemben , szerintem meglehetõsen gyenge és a realitásoktól elrugaszkodott okfejtés , mert normális ember általában nem kettesben gyorsul százig  :crazy:

Kivéve, ha nagyon muszáj...  :oops:  :pofa:
Mondjuk már jó ideje tötyögsz egy pótosifa sor mögött, de nincs lehetõség elhúzni. Aztán egy vasúti átjáróból kijövet (vagy keresztezõdésbõl kifordulva) 40-rõl el lehet rajtolni, mert van annyi hely a szembejövõig  :nana:


Ühüm ... na ilyenkor mit teszel ? A benzinest vissza kettõbe , és tépni . A dízellel ? Maradhat hármasban , és ugyanúgy megy . Vagy akár mehet vissza az is kettesbe , de fölösleges . Hozhatunk föl bármilyen egyéb elõzési szituációt is , pont hogy elõzésre sokkal jobb a dízel . Meg emelkedõmászásra , meg a kettõ kombinációjára , meg gyakorlatilag mindenre , ami a hétköznapi közlekedésben elõfordul . Arra is , például , hogy úgy tarthasd vele a 180-at , hogy még bõven egyjegyû értéket mutasson a fogyasztásmérõ . Hogy az érdi dombon úgy mehess föl 160-al ötösben , hogy nem is kell lejjebb nyomnod a lábadat .

Ez mind a mérleg egyik serpenyõjében van , a másikban a 0-100 maximális gyorsuláson , meg hasonló , elméleti jelentõségû diszciplínákban elérhetõ minimális elõny (mindez persze továbbra is a Corolla 1.4 benzin vs. 1.4 dízel szembevetésre érvényes) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9756
  • Autó: IS200 Sportcross
Benzin vs. dízel
« Válasz #52 Dátum: 2006.10.29 19:22:47 »
Idézetet írta: "czsiga"
Idézetet írta: "Kgabe"

Csak azt nem értem, hogy miért nem veszed figyelembe az eladhatóságot, ha nem csak a pillanatnyi helyzetet mérlegeled?


Figyelembe vettem, a következõ módon:

1. A Toyota rendkívüli módon tartja az árát bármely más autómárkával szemben (persze akad kivétel).
2. Azért, hogy 500 000-rel többet kapjak egy dízelért, miért költsek rá 500 000-rel többet megvételkor?
3. Ha 100 000 km elõtt eladom, akkor meg a jelenlegi árakon, még a beugró különbözetet sem autóztem el.

Röviden ennyi.  :kacsint:

Na igen, itt különbözõ érdekek feszülnek egymásnak, én is elismerem amit mondasz, de a 2. pontban te is, amit én mondok. (ugye, hogy a különbözet visszajön. És akkor már olcsóbban üzemelteted a dízelt.)
Ha vki nem utazik túl sokat az autóval (mondjuk 1000 km/hó) akkor valóban nincs pénzügyi oka dízelt választani, mert minimális havi ktségkülönbségek fognak kijönni. Hacsak vki nem kedveli a dízelekkel megvalósítható vezetési stílust. (mint pl én)
Ha nem mennék, annyit egy hónapban, mint a házunkban autóval rendelkezõ 6 család összesen, akkor vszínûleg nem adtam volna el a benzines kis Corimat, és soha nem tudtam volna meg, hogy (ahogy Palaczk is említette) milyen kellemes nyugis temónál 4 liter körüli átlagfogyikat látni a kijelzõn, vagy pl elfelejteni, hogy merrõl is van az üzemanyagbetöltõ az autón. (ez nemrég volt, mikor volt egy lazább idõszak, rövidebb utakkal, és közben egy kolléganõ A3-asának megtankolásával)
A kétkedõknek egy kép. Nyáron, országúton, azért nem csigatempóban, de ráérõsen (90-100) egy Szeged-Csongrád-Szeged táv után.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #53 Dátum: 2006.10.29 19:23:13 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nem hangos , kulturált , nem büdös , semmi füstje-koromja nincs .

Nem azt írtam, hogy hangos vagy kulturálatlan lenne. Azt írtam, hangosabb és kevésbé kulturált, mint a benzines. Azt meg ne próbáld megmagyarázni, hogy nincs traktorhangja alapjárat környékén, mert én annak hallom, annak érzem. A szagát belülrõl nem érzed, csak ha elõtted közlekedik egy. Persze nem olyan büdös, mint egy Fiat Regata, de van szaga. Olyan dízelt meg még nem láttam, ami ne füstölt volna valamelyest. Bármelyiknek odalépsz, jön belõle egy kis szürke pamacs. Én a Trabant óta elszoktam ettõl...


Én meg úgy gondolom , hogy nem az alapján kéne megítélni egy autó technikai színvonalát , hogy kijön-e belõle egy kis pamacs vagy sem . Asszem sokkal többet számít a menetteljesítmények és a fogyasztás kombinációja , mint a hang (ami pl. nekem tetszik a dízelnél , szimpatikus és megnyugtató az az egészen halk , mély brummogás) vagy hogy van-e látható füstje vagy nincs .

Idézetet írta: "Palaczk"
Azt mondjátok , a benzinesnek szélesebb a használható fordulatszám-tartománya . Nem igaz , mert a benzines csak valahol 4000 fölött nyújtja azt a dinamikát , amit a dízel már 2000-nél tud !

Idézetet írta: "Satriani"
És csak az a használható, ami olyan dinamikus, mint egy dízel 2000-nél? Én általában 2000 körül elváltom a sajátomat, ez azt jelenti, hogy ~1500 körül már tartós haladásra használom az autót. Innentõl 6500-ig húzatható a motor, azaz 5000 rpm van a használhatóság alsó és felsõ határa között.

Nem is értelek, lassan csak azt nem írod le, hogy egy kalap kaki a benzinmotor. Érdekes módon én használhatónak tartom, sõt, sokkal kellemesebbnek, mint a turbólyuk után megtáltosodó, majd utána hirtelen elhaló dízeleket. Ettõl függetlenül lehet, hogy legközelebb dízelt veszek (a pénz nagy úr, gazdag ember a Lada-tulaj), de hogy szeretni nem fogom a reggeli garázsbezárás közben borzalmaskodó csörömpölést, és hogy hiányozni fog a beindításkor hallható kellemes böffentés, az biztos.


Megnyugtathatlak , hogy semmiféle borzalmaskodó csörömpölést nem csinál az 1.4 dízel :) ... vagy pl. hallottál te már Honda 2.2-es dízelt , hogy ne csak egyrõl beszéljek ? Szinte nem is lehet róla megmondani , hogy dízel .

Ami a használható tartományt illeti : persze , gyorsíthatsz 1500-ról a benzinessel , ennek amúgy én is nagy híve vagyok . Ha így vesszük , akkor valóban rendelkezésre áll egy 5000-es tartomány , amiben használni lehet . A dízelnél ez csak kábé 3000 . Csak van egy óriási különbség : a dízel abban a 3000-es zónában végig húz mint a bivaly , míg a benzinesnél vagy takarékoskodsz , vagy gyorsulsz - ez a vagylagosság zavar engem qrvára , mert én szeretek spórolni , de örülnék ha közben menne is az autó - ezért mondom azt , hogy nem-sport autóban én elavult , leváltásra érett technikának tekintem a benzinmotort . Te végig azt az álláspontot képviseled , hogy az 1.4 benzin "jobban megy" , mint az 1.4 dízel . De ez csak akkor igaz , ha a legfelsõ fordulatszám-tartományokban használod - tehát ha azonos menetteljesítményekkel , azonos menetidõkkel akarsz közlekedni vele versenyhelyzetben , akkor valójában egy jóval szûkebb fordulatszám-tartomány áll a rendelkezésedre , mint a dízelnél .

Ezért hoztam fel a rugalmasságot példaként arra , hogy szerintem igenis a dízel megy jobban , és örülök annak , hogy te is elmondtad , hogy valójában te is nagyon is az autó rugalmasságát kihasználó módon autózol - ha 2000 között elváltasz ergo 1500-ról gyorsítasz , akkor pontosan ezt teszed , mi több meglehetõsen kiélezett módon (amúgy én is ezt a stílust használom ha csak tudom) . Biztosíthatlak , hogy mindehhez a dízel összehasonlíthatatlanul jobb , kellemesebb partner , mert az olyan dinamikus módon képes 1500-ról gyorsítani , amit nemhogy az 1.4-es , de még az 1.6-os benzines sem közelít meg . Ha te szeretsz 2000-nél elváltani , akkor miért zavar , hogy mi történik 4000 fölött ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #54 Dátum: 2006.10.29 19:30:06 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"
... normális ember általában nem kettesben gyorsul százig  :crazy:

Jeee nem vagyok noooormális :crazy:  :pofa:  :kacsint:  :nagymosoly:  :rohog:  :kacag:


Hát ez nem újdonság  :P  :ordog:  :kacsint:  :kacag: ... de ugye nem azt akarod mondani , hogy te ÁLTALÁBAN kettesben gyorsulsz százig  :shock: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9756
  • Autó: IS200 Sportcross
Benzin vs. dízel
« Válasz #55 Dátum: 2006.10.29 19:33:34 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nem hangos , kulturált , nem büdös , semmi füstje-koromja nincs .

Nem azt írtam, hogy hangos vagy kulturálatlan lenne. Azt írtam, hangosabb és kevésbé kulturált, mint a benzines. Azt meg ne próbáld megmagyarázni, hogy nincs traktorhangja alapjárat környékén, mert én annak hallom, annak érzem. A szagát belülrõl nem érzed, csak ha elõtted közlekedik egy. Persze nem olyan büdös, mint egy Fiat Regata, de van szaga. Olyan dízelt meg még nem láttam, ami ne füstölt volna valamelyest. Bármelyiknek odalépsz, jön belõle egy kis szürke pamacs. Én a Trabant óta elszoktam ettõl...

Hát, kedves Satriani, sztem pl országúti tempónál már a dízel a csendesebb, ráadásul (bár ez ízlésfüggõ) valamivel kellemesebb tónusú is a hangja. És igen, reggel, hidegban induláskor (az eddig negatív rekord 3 fok volt) tényleg kerreg rendesen. Hozzáteszem, hidegen a benzines Corimnak is reszelõsebb volt a hangja. :hmm:
A szaga az, ami igazán zavar engem is, amikor mások mögött haladok, én azt szoktam mondani, hogy ezeknek a modern dízeleknek olyan "savanyú" szaga van. És egy hiba, vagy legalábbis tervezhették volna másként: tolatáskor igen erõsen bejön a kipufogógáz. (OFF: a Seat Ibizánál pl mikor hátramentebe kapcsolsz, automatikusan belsõlevegõ-keringetésre vált a szellõzés. Ezt ellophatnák a Corollákhoz!)
A dízelek pedig részecskeszûrõ nélkül füstölnek. Ez tény. Csak ugye nálunk szinte a kutya sem töröõdik vele, állambácsi nem tesz lépéseket (tiltás, adókedvezmény (muhaha!!!)) így nem igazán terjednek. Nézd meg a németeket, náluk csak részecskeszûrõs dízelt vehetsz újonnan!
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #56 Dátum: 2006.10.29 19:35:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...azonos vezetési stílussal kábé két-két és fél literes fogyasztási különbséggel . Utóbbit nem véletlenül említem mint nem csak gazdasági érvet , mert az öt-egész-akárhányas átlagfogyasztások minden egyes alkalommal , újra meg újra ÖRÖMÖT , kellemes érzést adnak az embernek !


Satriani , érdekelne hogy erre mit tudnál mondani ? Csak mert ez kimaradt a reakciódban az idézett részbõl . Úgy gondolom , ez az öröm amit említek , szembevethetõ azzal az élvezettel (?) , amit az idõnkénti jólesõ (?) 6000-akármeddig pörgetés jelent .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #57 Dátum: 2006.10.29 19:40:24 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Hát, kedves Satriani, sztem pl országúti tempónál már a dízel a csendesebb, ráadásul (bár ez ízlésfüggõ) valamivel kellemesebb tónusú is a hangja. És igen, reggel, hidegban induláskor (az eddig negatív rekord 3 fok volt) tényleg kerreg rendesen. Hozzáteszem, hidegen a benzines Corimnak is reszelõsebb volt a hangja. :hmm:
A szaga az, ami igazán zavar engem is, amikor mások mögött haladok, én azt szoktam mondani, hogy ezeknek a modern dízeleknek olyan "savanyú" szaga van. És egy hiba, vagy legalábbis tervezhették volna másként: tolatáskor igen erõsen bejön a kipufogógáz. (OFF: a Seat Ibizánál pl mikor hátramentebe kapcsolsz, automatikusan belsõlevegõ-keringetésre vált a szellõzés. Ezt ellophatnák a Corollákhoz!)
A dízelek pedig részecskeszûrõ nélkül füstölnek. Ez tény. Csak ugye nálunk szinte a kutya sem töröõdik vele, állambácsi nem tesz lépéseket (tiltás, adókedvezmény (muhaha!!!)) így nem igazán terjednek. Nézd meg a németeket, náluk csak részecskeszûrõs dízelt vehetsz újonnan!


Asszem nem kötelezõ még a németeknél sem a szûrõ , de azért az eladott autók nagy többsége valóban ilyen .

Ami a menet-zajszintet illeti : hát jó hogy mondod , érdemes összevetni pl. , hogy mit mûvel autópálya-tempónál az ott már elég magasan pörgõ benzines , és mit a jóval kevesebbet forgó dízel . Asszem ez kicsit többet nyom a latban , mint hogy a dízel alapjáraton hidegen (és csak hidegen) kerreg egy kicsit . A benzines meg zúg a hidegen megemelt alapjáraton . Na bumm ... ez , hogy az 1.4 D4D-nek "traktorhangja" lenne , egy vicc !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
  • Autó: Prius+ 2013,Yaris 2008
Benzin vs. dízel
« Válasz #58 Dátum: 2006.10.29 19:44:07 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"
... normális ember általában nem kettesben gyorsul százig  :crazy:

Jeee nem vagyok noooormális :crazy:  :pofa:  :kacsint:  :nagymosoly:  :rohog:  :kacag:


Hát ez nem újdonság  :P  :ordog:  :kacsint:  :kacag: ... de ugye nem azt akarod mondani , hogy te ÁLTALÁBAN kettesben gyorsulsz százig  :shock: ?

97nél szabályoz a kettes :) egyéként hetente egyszer minimum elõfordul, de inkább az szokott hogy 70-80ig kieresztem a kettest városba és aztán fel 5be de néha üzemanyagspórolósan azt csinálom hogy 1közel szabályig -> 5 :D

Mellesleg dizel hátrány: unakatestvérem/fogdokim dizelhonda accordjának bazi nagy hátránya az hogy az üzemi hõmérsékletet télen 5-10 km alatt tudod elérni, ha finoman mész vele, viszont nem illik hideg autóval kiméletlenül bánni fõleg nem modert turbó dizel intercooleres kütyüvel. Szóval dottóre bácsim gyakran indulás elõtt már egy 10-15 percel neki áll ketyegtetni télen hogy legyen kis üzemi melege a mocinak, de hát az abaj hogy alapjáraton is vahjmi kevess hõt termel a moci. golfos dizel tuning guru haver is mindig azzal fikázza a benzines autókat, hogy az elégetett üzemanyag akár 50%-át is felesleges hõtermelésre használja, ezáltal elpazarolt energia stb stb... De ugye ez a pazaarolt hõ néha visszájára sülhet el. Ezért agyal dottóre bácsim vmi mocifûtõ készségen, vagy álló fûtés lesz vagy vmi hasonló, de egy merülõforraló féle se árt a hûtõrendszerbe.

cZsiga

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
    • http://szoft95.gportal.hu
Benzin vs. dízel
« Válasz #59 Dátum: 2006.10.29 19:44:54 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "czsiga"
Idézetet írta: "Kgabe"

Csak azt nem értem, hogy miért nem veszed figyelembe az eladhatóságot, ha nem csak a pillanatnyi helyzetet mérlegeled?


Figyelembe vettem, a következõ módon:

1. A Toyota rendkívüli módon tartja az árát bármely más autómárkával szemben (persze akad kivétel).
2. Azért, hogy 500 000-rel többet kapjak egy dízelért, miért költsek rá 500 000-rel többet megvételkor?
3. Ha 100 000 km elõtt eladom, akkor meg a jelenlegi árakon, még a beugró különbözetet sem autóztem el.

Röviden ennyi.  :kacsint:

Na igen, itt különbözõ érdekek feszülnek egymásnak, én is elismerem amit mondasz, de a 2. pontban te is, amit én mondok. (ugye, hogy a különbözet visszajön. És akkor már olcsóbban üzemelteted a dízelt.)
Ha vki nem utazik túl sokat az autóval (mondjuk 1000 km/hó) akkor valóban nincs pénzügyi oka dízelt választani, mert minimális havi ktségkülönbségek fognak kijönni. Hacsak vki nem kedveli a dízelekkel megvalósítható vezetési stílust. (mint pl én)
Ha nem mennék, annyit egy hónapban, mint a házunkban autóval rendelkezõ 6 család összesen, akkor vszínûleg nem adtam volna el a benzines kis Corimat, és soha nem tudtam volna meg, hogy (ahogy Palaczk is említette) milyen kellemes nyugis temónál 4 liter körüli átlagfogyikat látni a kijelzõn, vagy pl elfelejteni, hogy merrõl is van az üzemanyagbetöltõ az autón. (ez nemrég volt, mikor volt egy lazább idõszak, rövidebb utakkal, és közben egy kolléganõ A3-asának megtankolásával)
A kétkedõknek egy kép. Nyáron, országúton, azért nem csigatempóban, de ráérõsen (90-100) egy Szeged-Csongrád-Szeged táv után.


Igen. Végül is lõttem egy öngólt a 2. pontban.  :nyelv:
Végül is visszajön, vagy jöhet. Ki tudja mi lesz 2012-ben? Vagy lesz eurós piac, vagy nem. Környezetvédelmi normákból származó adók, stb. Minden államban, fõleg kis hazánkban az autósokról próbálják meg lehúzni a legtöbb bõrt. Remélem a D4D-nek nem találnak ki valamilyen büntetõ adót (pl. alacsony fogyasztási adó :D ), és akkor tényleg megéri a pénzét. Dehát melyik Toyota nem?

Na, mindegy. Végigolvasva a hozzászólásokat kezd kikristályosodni, hogy az egyén mehetnékje határozza meg a dízel létjogosultságát, az érzelembõl történõ dízel vásárlás nyílván más kategória, szubjektív dolgokról objektív vitát folytatni meg nem lehet  :nagymosoly: .
Legalábbis nem érdemes.
D: 212