Ne mondd nekem , hogy te mindig leszabályozásig pörgetsz és nem engeded 5000 alá a fordulatot .
Dehogy is! De ha gyorsítok, akkor elõfordul, hogy az a cél, hogy a legjobb menetteljesítményt hozzam ki az autóból. Ekkor visszakapcsolok, és ha kell, elforgatom 6000-ig.
Automatával is , ha nem folyamatos padlógázzal közlekedsz , én nem adsz minden egyes gyorsításhoz kickdown-t .
Bocs, de te szoktál állandóan a magazinok méréseire hivatkozni. Ha az Auto Bildnél félgázon mérik a rugalmasságot, visszavonulok. Viszont szerintem semmi értelme gyorsulást, rugalmasságot félgázzal mérni. Esetleg kitalálhatunk egy olyan, mindennapi használatot is jól tükrözõ :roll: mérési módszert, ami azt mondja, hogy "nézzük meg, 50 km/órás sebességnél a gázpedál másfél centis benyomására melyik autó hogyan gyorsul", és lehet, hogy akkor a dízel fog nyerni. (A benzineshez passzított rövidebb váltó miatt ebben sem vagyok biztos.)
Nem is értelek, menetteljesítményeket félgázon összehasonlítani...
Egyébként látom én az igyekezetet, hogy olyan körülményeket teremts, ami a dízelnek kedvez, de most nem fog összejönni. A két 335-ös BMW közül a benzines megy jobban, ez tény.
...Én meg arról beszéltem , hogy mi van , ha a legjellemzõbb módon : autópályán nagy sebességgel használod az autót .
Dobjuk ki az összes középkategóriás, vagy annál nagyobb autót vizsgáló tesztet, amelyek átlagfogyasztást adnak meg, mert úgyis autópályán, 180-nal vagy ennél gyorsabban, sokszor padlógázon használják ezeket az autókat. Dobjuk ki a spritmonitor.de oldal BMW-s szekcióját, elég lenne csak a 180 fölötti autópályás fogyasztásokat beírogatni, ahol a dízel 6-14 literrel kevesebbet fogyaszt.
Ne viccelj.
Visszatérve az AB pillanatnyi fogyasztásos tesztjére: hasonlítsd össze az ott kapott értékeket a
spritmonitor 535D-s értékeivel! Itt 5 autó átlaga 9,35. Ez az AB grafikonjából kiindulva 140-es sebességet jelent.
Mercedes C180K: 9,29-es átlag, a grafikonon ez 160-170 körüli sebességet jelent.
Peugeot 407 HDi: 7,14; grafikonon a 7,14 nem egészen 120-as sebességnek felel meg. Ezekbõl általánosítani, és kijelenteni, hogy a benzines és a dízel között 6-14 liter fogyasztáskülönbség lesz a gyakorlatban, nemhogy lehetetlen, egyenesen badarság. (Ez amúgy az 535D átlagából és a 6-14 literes feltételezésedbõl kiindulva azt jelentené, hogy a benzines kb. 15-23 litert fogyasztana átlagban.)
...a nyugati piacokon pont ebben a közép- és felsõközép-kategóriában , ha úgy tetszik a 3-as és az 5-ös BMW kategóriájában milyen többségben vannak a dízelek eladásai ! Mert ezek az autók egész egyszerûen dízelmotorral alkalmasabbak arra , hogy nagy távolságokat , nagy sebességgel , viszonylag kis fogyasztással tegyél meg velük .
Igen, aláírom. Egy 320i és egy 320D közül gondolkodás nélkül a dízelt választanám. De a 335D és a 335i közül hasonlóan hosszú hezitálás után simán a benzines kéne. A beszélgetés tárgyát képezõ autók gyakorlatilag sportverziók, a legnagyobb adujuk a menetteljesítményük, a sportosságuk.